PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke pretparken met een peuter?



tomenvalesca
24-02-16, 12:12
hi,

volgend jaar gaan we weer naar Florida en de voorpret begint stilaan opnieuw.
Als we weer gaan zal ons dochtertje 2 jaar zijn,
welke pretparken raden jullie (misschien uit eigen ervaring) aan om te doen met een kleine meid van 2?
-Magic Kingdom staat zowieso op de agenda (al twijfel ik hier ook al bij om dit 2 dagen te doen ipv 1,
ze zal tegen die tijd nog steeds -denk ik- een middagdutje nodig hebben)
-Green meadows farm heb ik ook op de planning staan (geen pretpark, maar toch een leuke uitstap)
-Legoland lijkt ons wel wat met een kleintje , dus die doen we ook

Maar de grote vraag; doen we dan beter Seaworld of Universal/IOA, of beter geen van beide?
We zijn er al geweest maar kan me niet inbeelden welk het beste zou werken met een peuter...

Als mensen natuurlijk nog andere leuke dingen weten om te doen met peuters, shoot!

Thanks!

Laura
24-02-16, 13:53
Hi Tomvalesca,

Wij zijn vorig jaar met onze dochter van 5 en onze zoon van 2 naar Magic Kingdom geweest. Daar is genoeg te doen voor de kleintjes, veel resto's om even rustig te drinken en te verschonen. Hollywood Studios heeft een heel leuk peutergedeelte met Prinses Sofia, Mickey Mouse Clubhouse en natuurlijk de sing-along met Anna en Elsa. Deze show duurde voor ons niet te lang maar toen wij er waren liepen er af en toe toch wat mensen weg omdat stilzitten voor de pukkies toch best een opgave is.
Legoland hebben wij nog niet gedaan maar staat ook op het lijstje.
Als je zou moeten kiezen tussen Seaworld en Uiversal zou ik kiezen voor Seaworld. Universal heeft toch heel wat minder peutervriendelijke attracties en dieren zijn altijd leuk!

Groetjes Laura

mickmak
24-02-16, 17:13
Onze ervaring is dat het voor die kleintjes niet zoveel uitmaakt waar je heen gaat.
Ze vermaken zich overal wel. Wij zijn met onze zoon van inmiddels 13 jaar elk jaar geweest (behalve vorig jaar) vanaf dat hij net 1 was.
In Disney hebben ze in elk park babyrooms en daar kan je in alle rust verschonen, eten geven en mocht ze al zindelijk zijn dan ;-) is er een kinder wc.
Wij zijn erg makkelijk en zijn nooit naar huis gegaan voor een middag dutje. Hij viel gewoon in slaap als hij moe was of we gingen naar een rustig plekje zodat hij in slaap kon vallen.
Wel handig is iets tegen de zon als ze in de buggy ligt te slapen.
De show bij het kasteel was toen hij klein was favoriet. Maar ook de peuter speeltuin in MK. En niet te vergeten de fontein bij epcot waar ze lekker in kunnen spelen en nat worden.
Wel een extra setje kleding meenemen.
Ik vond het een leuke tijd toen hij zo klein was. Gewoon lekker rustig aan doen en niet teveel willen.
Universal zou ik niet zo snel heen gaan.
Alvast veel plezier.

Jackie

tomenvalesca
24-02-16, 17:22
dankje voor de tips , (mickmak, vooral die van de zonnebescherming in de buggy, niet eens aan gedacht!)
Disney Springs en Celebration staan ook op de te-doen-lijst net omdat daar ook van die fonteintjes staan, vond het toen al leuk om te zien hoe die kleintjes
ervan konden genieten, laat staan als het ons eigen dochtertje gaat zijn wat erin gaat zitten spetteren.
(en kan mama in de tussentijd wat shoppen :o )
Extra kledij (en eventueel een handdoek) stonden inderdaad al op het lijstje

mickmak
25-02-16, 11:32
(mickmak, vooral die van de zonnebescherming in de buggy, niet eens aan gedacht
Wij dus ook niet dus vandaar dat ik weet hoe handig het is ;-)

alexmores
29-02-16, 21:44
Met onze dochter van 4 jaar zijn we vorig jaar naar Legoland en Seaworld gegaan. Ze vond het allebei prachtig.
Als ik zou moeten kiezen tussen Seaworld en Universal dan lijkt Seaworld mij meer geschikt voor een peuter. In Seaworld heb je een hoop dieren en shows te bekijken. Universal is in mijn beleving meer voor thrillrides en daardoor minder geschikt voor peuters.

peet
29-02-16, 23:08
Ik ben geweest met 2 kleine knullen van 3 en 4 kan ik je legoland aanraden. Hier kunnen ze bijna alles doen en nog vrij rondrennen ook. Er zijn ook nog wat binnen locaties waar ze kunnen spelen. Voor jonge kids is dit echt een super speeltuin.
Daarnaast met fast passes is Disney ook zeer de moeite waard. Neem wel een buggy mee. In de parken goed te doen en voor de kids een ideaal rust punt.
Met de fast passes reserveren kan je een mooi schema maken en een leuke route maken door het park.
Zo hebben wij de favorieten kunnen doen, alles daarna is extra en mooi meegenomen.
Voor 50 dollar heb je bij Walmart goede wagentjes. En je kan ze nog gratis mee terugnemen ook als ze bevallen :-)
Neem een doek (en zonnebrand) mee om over de wagen te leggen als ze in slaap vallen. Dan liggen ze heerlijk beschut in de wagen.

Universal hadden ze niet zo heel veel mee. En het meeste mochten ze nog niet in.
Daarnaast waren de Disney zwembaden een geweldig succes.

Patrick
01-03-16, 15:17
Busch Gardens is ook erg leuk voor de kleintjes. Groot Sesamestreet gedeelte en heel veel dieren.

Lelli Kelly
02-03-16, 12:22
Wij zijn met onze kids toen ze 2 (bijna 3) en 3 jaar waren voor het eerst geweest. Ik vond Bush Gardens erg leuk, zeker het Sesamestreet gedeelte. Lunch with Elmo and Friends was een aanrader!
Wij hebben alleen bewust gewacht te gaan naar Florida tot ze geen middagslaapje meer deden omdat we dan een hele dag op pad konden gaan. Je kunt namelijk niet zoveel doen op een dag als ze nog moeten slapen. En slapen in een wagen deden ze allebei niet. En overslaan was niet echt een optie: dan had ik een heeeeeel chagerijnige peuterpuber. Maar ieder kind is natuurlijk anders!

Pris32
08-03-16, 11:00
Vorig jaar waren mijn kinderen tussen de 2 en 10 jaar oud.
In deze vakantie hebben we de volgende parken bezocht: De 4 Disneyparken, Bush Gardens, Sea World, Aquatica, Legoland, Universal studios.

Mijn jongste heeft het nu nog steeds over Legoland. Dus deze staat in mei ook weer op de planning.
Verder waren de Disneyparken, Bush Gardens en Sea World en Aquatica ook erg leuk voor de jongste.

Het minste heeft hij aan de Universal Studios gehad

Mads2010
13-03-16, 12:21
We hebben Legoland, Bush Gardens en Magic Kingdom bezocht met onze zoon van 5. Legoland was de absolute favoriet. De Sesamstraat hoek in BG is niks aparts in onze ogen voor een vijfjarige. De frustratie voor onze zoon zat 'm meer in het feit dat hij voor de meeste achtbanen te klein was...Hij wilde overal in maar 42 inch was ie toen nog niet.
Magic Kingdom is natuurlijk een aanrader, Disney betovert je altijd ongeacht leeftijd.

corrus
13-03-16, 14:36
De frustratie voor onze zoon zat 'm meer in het feit dat hij voor de meeste achtbanen te klein was...Hij wilde overal in maar 42 inch was ie toen nog niet.
Nou... let maar op mijn woorden, straks is ie wél groot genoeg om overal in te gaan en dan is ie ineens weer bang om ergens in te gaan... (Zucht... kinderen :D) hahaha.

Niels82
13-03-16, 14:41
Idd corrus, herkenbaar :D