PDA

Bekijk Volledige Versie : Planning timing



fa341009
22-02-16, 16:45
Beste Florida kenners!

In 2014 (via een reisbureau) zijn we al een keer naar Florida getrokken (helemaal verliefd geworden uiteraard), en we willen graag terug (samen met nog een ander koppel)!
April 2017 hebben we op het oog om 23 dagen rond te gaan trekken.
Het reisschema is +- volledig. Het is de bedoeling om aan te komen in Orlando Sanford en terug te komen vanuit Miami.

Wat zijn de algemene regels voor het boeken van een vakantie?
- Is dit de juiste volgorde: vliegticket - hotels - wagen - activiteiten ? (of is het boeken van hotels belangrijker dan het vroeg boeken van een vliegticket? met de insteek dat je altijd nog wel een plaatsje op een vliegtuig kan vinden)
- Wanneer boek je het beste een vliegticket? (ik kan me voorstellen dat als je dichter bij de vertrek datum komt, de tickets goedkoper worden, maar dit laat ook minder tijd om vrije hotels te vinden/boeken) -> ik was aan het denken om vanaf april dit jaar al te beginnen uitkijken..

Het ding is dat dit de eerste keer is dat ik een vakantie volledig zelf ga regelen. Ik vermoed dat ik ook wel wat tijd nodig ga hebben om voor +20 dagen een villa in orlando en verschillende hotels over heel Florida te vinden/boeken.

Graag wat raad :)

Alvast heel vriendelijk bedankt!

Matthias

Digitalman
22-02-16, 17:00
Ik zou altijd eerst een vlucht boeken. De hotels en auto volgen daarna. Die kun je altijd boeken met optie van annulering. Bij een vlucht lukt dat niet. Bovendien kun je, als je flexibel bent in dagen, veel geld besparen op een vlucht door bijv. een dag eerder of later te vertrekken. Bij hotels en auto maakt dat niet veel verschil.

Vwb het tijdstip van boeken van een vlucht; hier is al veel over geschreven en er is geen 'gouden regel'. Gewoon lang van te voren beginnen met kijken en als je iets goeds ziet; direct boeken. Het kan zo weer weg zijn.
Zelf een vakantie regelen vind ik altijd al een deel van de vakantie zelf. Veel voorpret :up:.

marjolijne
22-02-16, 17:55
Ik zou eerst de tickets boeken. Misschien is een ticket naar Tampa ineens veel goedkoper voor jullie.
Dan moet je alles aanpassen.
Je kan al wel hotels uitzoeken, bij expedia kan je deze in een lijstje zetten.
Dan kan je ook kijken wat de prijzen doen.
Bij skyscanner en momondo kan je ook een emailalert plaatsen voor je vluchten.
Dan kan je elke dag de prijzen in de gaten houden.
Ben daarin creatief, dus neem (als je wilt) ook brussel en dusseldorf in je zoekopdracht mee.
En zoek niet alleen op orl- Mia maar ook op Tampa.

Enne als je al een route hebt zijn hotels zo geboekt.
Voor de villas kan je ook al een lijstje maken, dan hoef je ze alleen nog aan te schrijven.
Dit kan in een week rond zijn.

Fitzroy
22-02-16, 18:06
In Florida zou ik ook eerst de tickets boeken. April is geen hoogseizoen meer dus met hotels vinden zul je niet veel moeite hebben. Ik zou me ook niet vastpinnen op Sanford aankomst en Miami vertrek. Dan beperk je je eigenlijk tot TUI.
Ik zou idd ook Tampa of bv. Fort Myers meenemen, daar vliegt Air Berlin weer op.

Niels82
22-02-16, 19:29
Idd, eerst je tickets!
Ik kijk zelf voor aanbiedingen altijd op www.vakantiepiraten.nl (NL+BE), www.urlaubspiraten.de (DE) en www.ticketspy.nl voor mijn tickets als ik nog tijd genoeg heb.
Zo heb ik nu een retourtje Orlando vanaf Amsterdam voor ongeveer 400,- p/p met BA en vorig jaar BR->JFK en retour Baltimore->Dusseldorf voor 280,- p/p met BA. Komen best vaak aanbiedingen van verschillende maatschappijen langs en als je nog de tijd hebt zou ik nooit de hoofdprijs betalen :)

fa341009
23-02-16, 10:25
Wouw :) heerlijke tips! Ben blij dat ik mijn vraag hier gesteld heb.

Bedankt!!!!

Frans1949
27-02-16, 21:25
Ik zou me ook niet vastpinnen op Sanford aankomst en Miami vertrek. Dan beperk je je eigenlijk tot TUI.
Ik zou idd ook Tampa of bv. Fort Myers meenemen, daar vliegt Air Berlin weer op.

Met Tui is het vreemde dat je een leuke aanbieding krijgt en als je dan b.v. in Sanford wil uitstappen en terug wil vanaf Miami ze twee keer een enkele reis rekenen terwijl er dan een goedkopere aanbieding is heen en terug van dezelfde plaats.

nicolea
28-02-16, 09:44
Met Tui is het vreemde dat je een leuke aanbieding krijgt en als je dan b.v. in Sanford wil uitstappen en terug wil vanaf Miami ze twee keer een enkele reis rekenen terwijl er dan een goedkopere aanbieding is heen en terug van dezelfde plaats.

Ik denk (of weet eigenlijk zeker) dat je bij Tui ook een 'open jaw' (heen Sanford terug Miami of omgekeerd) kunt boeken voor bijna hetzelfde geld hoor Frans, gisteren nog gedaan voor klanten. Retourprijs in september 569,-- heen op Sanford terug af Miami, was 20 euro goedkoper dan een 'gewoon' retour Sanford. Hangt wel een beetje van de datum af!

Frans1949
28-02-16, 18:33
Ik denk (of weet eigenlijk zeker) dat je bij Tui ook een 'open jaw' (heen Sanford terug Miami of omgekeerd) kunt boeken voor bijna hetzelfde geld hoor Frans, gisteren nog gedaan voor klanten. Retourprijs in september 569,-- heen op Sanford terug af Miami, was 20 euro goedkoper dan een 'gewoon' retour Sanford. Hangt wel een beetje van de datum af!


Klopt helemaal. Aleen........ toen ik wilde boeken op 15 april van Orlando naar Amsterdam en op 10 oktober weer van Amsterdam terug naar Orlando bleek dat als ik de open jaw zou boeken ik een stuk duurder uit zou zijn.
Mij leek n.l. handig om de reis naar Amsterdam in Miami te laten beginnen. Maar helaas. Trouwens dat ook voorgelegd bij een Tui kantoor in Lelystad maar ook zij konden niet anders.

Overgens, ik sta altijd open voor adviezen dus voor een volgende keer zal ik nog beter zoeken. :up:

Willemien
29-02-16, 07:59
Zo vroeg als mogelijk meteen je auto regelen. Ik had mijn auto gereserveerd zodra ik mijn vliegtickets had geboekt bij autoeurope.com voor de gein ging ik nog wel eens een week of wat later kijken of de autohuur goedkoper werd als ik op dezelfde datum ging zoeken, maar de auto's werden juist steeds duurder. Ik heb een Jeep Cherokee gehuurd voor 23 dagen voor 690 euro. In Nederland betaal je hier per week zo een 500-700 euro voor?