PDA

Bekijk Volledige Versie : Veiligheid en criminaliteit in Florida



moniquekruiningen
06-02-16, 10:03
Ik las zojuist onderstaand artikel in de Orlando Sentinel en vroeg me af, heeft iemand zich wel eens echt onveilig gevoeld in Florida?


One man is dead and another is injured after a shooting at the Florida Mall (http://www.orlandosentinel.com/topic/services-shopping/florida-mall-ORSTB000068-topic.html) parking lot Friday night, according to the Orange County Sheriff's Office (http://www.orlandosentinel.com/topic/crime-law-justice/law-enforcement/orange-county-sheriffs-office-ORGOV000024-topic.html).Deputies say a shopper outside the J.C. Penney department store called 911 after seeing a 19-year-old man on the ground with a gunshot wound.
The fatal shooting happened in the mall parking lot at the west entrance of J.C. Penney, according to deputies.
When deputies responded at 7:20 p.m. they found one man dead near a vehicle about 100 yards away from the entrance, according to the Orange County Sheriff's Office.

Deputies say no one reported any shots fired at the time of the alleged shooting.
Deputies believe the injured man was shot in or near the vehicle and ran toward the store for help. He was transported to Orlando Regional Medical Center and is in critical condition.
Detectives are investigating the shooting as a homicide. Parts of the department store parking lot are blocked off with crime scene tape in front of J.C. Penney as part of the investigation.
Deputies were still trying to determine if the shooting involved just the two men or if there are outstanding suspects.
They were reviewing surveillance footage to determine what happened.The mall located on Orange (http://www.orlandosentinel.com/topic/metro-orlando/orange-county-ORLS0031-topic.html) Blossom Trail was still open at the time of the shooting.

FloridaFabian
06-02-16, 10:45
Wij zijn vroeger per ongeluk weleens in een 'verkeerde wijk' van Miami terechtgekomen. Daar had men vrij snel door dat wij toeristen waren en met uitzondering van een bedelende dakloze hebben wij niets gemerkt verder. Criminaliteit is overal dus je moet gewoon op je hoede zijn maar ik kan (gelukkig) geen negatieve ervaring delen !:D

Anthon14
06-02-16, 17:21
Behalve dat ze daar legaal met een wapen mogen lopen hebben wij er na vele vakanties weinig van gemerkt. Als je echt gaat lezen wat er allemaal gebeurt rondom Orlando voel je je misschien niet zo veilig meer, maar doe je dat met alle plaatsen waar je heen gaat ???

Vast niet :D :D .

Wij zijn ook wel eens door een buurt gereden waar je je wat minder prettig voelt maar dat hebben we in Nederland ook wel eens, verder (gelukkig) nog nooit een incident meegemaakt in Florida.

moonlight91
06-02-16, 18:30
Ook wij voelen ons daar gewoon veilig
Denk er vooral niet bij na
vermijd ook bepaalde gebieden wel als we in Amerika zijn
maar goed het gebeurt over al zie nu bij de florida mall
En toevallig las ik vanmiddag dat er op de parking bij een
publix in florida ook iemand is neer geschoten

Enkele jaren terug hebben we wel een keer gehad
dat we om een Milkshake waren geweest in een mac donalds
en daar 24 uur later in dat filiaal een gewapende overval werd gepleegd
met gewonden.. ja dan kijk je raar als dat als breaking news voorbij komt
en besef je ook dat je daar zomaar op een verkeerd moment
zou kunnen zijn
Maar goed.. Ik voel me in Florida totaal niet onveilig

Esther2013
07-02-16, 14:42
Je kunt overal op de verkeerde plaats op het verkeerde tijdstip zijn, ook in NL!
ik voel me in Amerika altijd veilig, veiliger dan in Egypte, Turkije en alles ten oosten en ten zuiden van ons. Ik ga alleen maar op vakantie ten westen van ons land en zelfs dan kan er natuurlijk altijd iets gebeuren, maar ik ga het ook niet opzoeken. Crazy World !

Ruud2004
07-02-16, 14:57
Idd, wees alert op je omgeving, volg je instinct en bereid je een beetje voor. Doe je thuis toch ook?

ronenivonne
08-02-16, 07:12
Wij hebben ons nooit echt onveilig gevoeld. Wel zijn wij in 2014 naar de NBA wedstrijd Orlando Magic - Indiana Pacers geweest. Toen we na de wedstrijd het Amway stadion uitreden zijn we de verkeerde kant op gereden. Waren gelukkig niet de enige want we kwamen me toch in een "buurtje" terecht om een uur 9 savonds.

Ook in LA zijn we niet de hele slechte buurten in geweest maar je ziet en merkt het verschil duidelijk tussen de diverse buurten.

Maar denk dat ieder stad wel slechte/ mindere buurten heeft. Rotterdam en Amsterdam ook.

Iris02
08-02-16, 08:54
Onveilig ? Nee dat niet, maar we zijn wel eens in wijken terecht gekomen waarvan we dachten dat het beter was om daar niet te stoppen. Afgelopen zomer reden we door Orlando door een straat waar dealers en zwervers "woonden". Nu hebben we die straten in Nederland ook dus daar raak ik niet zo snel van in paniek, maar wetende dat men hier makkelijker over wapens kan beschikken is wel een reden om door te rijden.

Roshelle
08-02-16, 09:28
Ben het wel eens met de rest hier. Mijn vriend en ik zijn ook wel eens in een rare wijk terecht gekomen waar we niet meer uit kwamen omdat we een beetje 'geblokkeerd' werden door andere auto's, dat was wel een beetje spannend. Verder dachten we er niet bij na om in bepaalde wijken van Fort Lauderdale de GoPro van de auto af te halen, en af en toe liepen er wel wat vreemde figuren langs de auto die naar de camera keken.. Haha!

WendyFL
08-02-16, 11:53
Ook wij voelen ons nooit onveilig in Florida, alleen in bepaalde wijken in de grote steden, Miami en Orlando, stoppen we liever niet en laten we ook de auto niet achter. Bij het boeken van een hotel moet je daar wel een beetje rekening mee houden, verder voelen we ons daar super safe.

JKG
08-02-16, 22:01
Mijn vriend en ik zijn ook wel eens in een rare wijk terecht gekomen waar we niet meer uit kwamen omdat we een beetje 'geblokkeerd' werden door andere auto's, dat was wel een beetje spannend.

En hoe liep dat af?

In Florida nooit onveilig gevoeld. Ook niet 's nachts in Miami Beach. Enige keer onveilig in Amerika was in NYC in East Harlem, lopend. We waren de enige blanken en er waren geen taxi's en geen politie. Iets van 45 minuten gelopen naar het eerste
metrostation. Niets gebeurd, wel crackhoeren, zwervers, werklozen (mensen die een beetje op straat hangen voor de huizen) en sportende afro-Amerikanen tegengekomen die zichzelf optrokken aan verkeerslichten om de spieren te trainen. :)
Ook die deden niets, vaak maak je het allemaal erger in je hoofd dan het in werkelijkheid is.

Dat ze makkelijker aan wapens komen.. in NL kom je ook makkelijk aan vuurwapens, als je maar wilt.

mijnie
09-02-16, 10:12
Ik vond Homestead niet echt een plek die ik nog eens zou bezoeken. Helaas had mijn man iets gekocht wat te groot was om mee te nemen in het koffer en we helaas ook niet als handbagage mochten inchecken, dus dat moesten we per post verzenden. Je weet niet wat je ziet bij het postkantoor in Homestead. Kwam nog een junk naast de auto staan... had geen tijd en het gemak om de navi in te stellen, dus gewoon weggereden. ben in NYC, Texas en Honolulu ook al in slechte wijken geweest, maar vond dit toch wel écht een grote verzameling van junks, krapuul, gajes en zwervers.

Fitzroy
09-02-16, 17:14
Die ervaring heb ik helemaal niet in Homestead. In Florida heb ik me nooit onveilig gevoeld. Wel in LA op de Hollywood Bld en in Long Besch Downtown.

moniquekruiningen
09-02-16, 19:01
Zelf heb ik ook geen ervaring met onveiligheid of criminaliteit in Florida, gelukkig niet. Dit in tegenstelling tot steden als Parijs, Amsterdam of Barcelona. Over het algemeen zijn de mensen erg vriendelijk en nieuwsgierig in Florida.
De enige keer dat ik een moment twijfelde voordat ik mijn auto uit kwam, was 3 jaar geleden, toen we onderweg van Fort Lauderdale naar Weston s'avonds een Walmart bezochten. We kwamen rond 21.00u op de parkeerplaats aan, vraag me niet waar, maar wat me meteen opviel, is dat er alleen maar afro-Amerikanen waren. Niet dat die crimineel zouden zijn, maar ik ben het niet gewend.. Ook in de winkel waren alleen maar afro-Amerikanen en behoorlijk wat kinderen die in pyjama rondliepen. Maar al met al heb ik er vreselijk gelachen om een enorm rondborstige nurse, die op haar T-shirt het volgende had staan: I am a Nurse, that means I wipe your ass, I do not kiss it. Toen ik haar vertelde dat ik t een geweldig shirt vond, kreeg ik een high-five! In Nederland moet ik nog zien dat ik een high-five zou krijgen..

JKG
11-02-16, 19:17
In Amerika geven ze altijd wel complimenten over je kleding, nagels (bij mijn vrouw dan) etc. in Nederland gunnen ze je geen blik waardig. :) Nederland is wat dat betreft best verzuurd.

Ohja, in Miami Beach gingen we met enige regelmaat naar een Wal-Mart waar een sheriff of deputy rondloopt met z'n blaffer. We kwamen 'm daar vaker tegen, dus hij was niet even boodschappen aan het doen.
Voelde me daar niet onveilig. Was op 163rd St. North Miami Beach.

stephie
04-03-16, 21:17
Ook wij hebben ons nooit echt onveilig gevoeld. Je moet gewoon goed opletten. Maar als het goed is doe je dit altijd al. Of je nu thuis bent of op vakantie.

sitechris
05-03-16, 09:06
Ik heb me in Amerika ook nooit onveilig gevoeld. Niet in Florida en ook niet in New York. Dat vond ik zelfs een hele prettige stad in dat opzicht. Dit in tegenstelling tot veel Europese steden.

Mads2010
13-03-16, 11:13
We zijn inmiddels vijf maal in de USA geweest en hebben ons nog nooit onveilig gevoeld. Eén zaak wil ik eruit halen: afgelopen zomer gingen we met de openbare bus naar Little Havana in de ochtenduren. We zaten helemaal achterin en er kwam een man bij ons zitten die zich op zijn minst vreemd gedroeg (kwam steeds dichterbij en leek dronken) en rare vragen stelde aan ons en ons zoontje.
De buschauffeur had dat in de gaten en riep de man onmiddelijk tot de orde om zich vooral rustig en normaal te gedragen. Vervolgens werd hij enkele haltes voor onze eindbestemming uit de bus gezet (zonder dwang overigens). Was een rare situatie maar voelden ons niet onveilig, zeker ook omdat de bus vrij vol was en alle passagiers de man in de gaten hielden ten opzichte van de "toeristen".

axzel
28-03-16, 11:53
Heb me nooit onveilig gevoeld in de VS. Natuurlijk is het anders dan in NL, veel meer daklozen en ons beeld is gekleurd van wat we zien op televisie. Zolang je niet in de verkeerde wijken terecht komt (opa locka bijvoorbeeld) en altijd goed op blijft letten is er geen probleem.

edbet
28-03-16, 16:18
Wij hebben ons ook nog nooit onveilig gevoeld. Ik let altijd wel goed op onze kostbare spullen als we ergens rondlopen. Heb nooit mijn geld in de rugzak zitten bijvoorbeeld. Maar dat heb ik ook niet als in Rotterdam loop :-). Er kan natuurlijk altijd iets gebeuren maar ik denk niet dat je je daardoor moet laten leiden.

Maikel1981
30-03-16, 23:54
Nooit een onveilig gevoel gehad in Amerika. Niet in Downtown Miami, niet in Las Vegas, niet in New York, Brooklyn, Los Angeles of Orlando en zelfs niet in de Walmart in Opa Locka. Gekste dat we tot nu toe in Amerika hebben gezien is op weg van Tampa naar Clearwater Beach over de 60 een heuse crimescene waarbij 2 mensen geliquideerd naast een auto op een parking lot lagen. Niet fijn, maar helaas, dit gebeurd over al.

JKG
06-04-16, 20:08
Zoiets kan gebeuren. In Nederland kan je ook afgehakte hoofden vinden op straat.
Hotel waar ik vorige maand in zat, al was dat in Tennessee en niet in Florida, daar waren ze gezellig meth aan het koken op een kamer, kwam ik later achter. Zoiets had ik daar totaal niet verwacht, echt geen shady hotel of omgeving.
Wel gevaarlijk, explosies en brand zijn niet onbekend bij het produceren van crystal meth.