PDA

Bekijk Volledige Versie : Reis USA april-mei



Reiziger00
19-01-16, 18:20
Hey allemaal,
Hier thuis is afgesproken dat elk kind als hij of zij slaagt voor school een reisje mag maken. Ik zit nu in 4VWO. Maar aangezien plannen die nu al ontstaan met vrienden, denk ik dat ik als ik geslaagd ben liever met vrienden op vakantie ga

We (ik en mijn vader) denken erover om aanstaande meivakantie een trip te gaan maken. Ikzelf wil al heel lang graag naar Amerika, maar waarheen? Alles lijkt mij leuk! Ik twijfel zelf tussen New York en Florida. New York lijkt me een hele vette stad. Veel zien en indrukken opdoen. Florida lijkt me leuk qua diversiteit. Er zijn veel pretparken, mooie stranden en lekker weer.

Ik zou vanaf donderdag 28 april wegkunnen tot en met 9 mei. Voor new york is 5/6 nachten genoeg denk ik, en Florida weet ik niet. Wat raden jullie aan? En hoe zit het met de kosten met beide plekken?

Op een ander forum was er al een idee om te combineren, lijkt me erg leuk, weet alleen niet of dat qua kosten lukt.

Zijn 11 nachten (28-4/9-5) genoeg voor een rondreis door Florida?
Alvast bedankt.
Groetjes

moniquekruiningen
19-01-16, 19:06
Kijk eens bij FOX om wat ideeën te krijgen, als zij het kunnen, kan jij het ook, toch?

https://www.fox.nl/verenigde-staten/privereizen/ontwerp-uw-reis-10-daagse-prive-rondreis-fabulous-florida

JKG
19-01-16, 19:27
Ligt er aan wat je allemaal wilt zien. Met 11 nachten Florida zou je bijv. Key West, Miami en Orlando wel kunnen zien (dan ga ik er vanuit dat je bijv. 2 dagen op Key West blijft, 3 dagen in Miami en dan nog een deel in Orlando. Desnoods pak je NASA er nog bij. Mis je nog wel wat andere dingen. NYC met 5 a 6 nachten, dan heb je wel redelijk wat kunnen zien. Maar ik kan mijzelf met alleen 11 dagen Orlando ook nog wel vermaken.

Reiziger00
19-01-16, 19:40
Als we een rondreis florida zouden doen, lijkt me het rondje orlando-miami-key west leuk! Een paar parken in Orlando, the everglades, miami, relaxen op key west.
New York blijf ik ook vet vinden, lijkt me een geweldige stad.
Moeilijk moeilijk...

ronenivonne
20-01-16, 06:14
Wij hebben in Januari 2015 beide gedaan. Vond het bijna 2 verschillende wereldendelen :).
New York is erg gaaf en je raakt er niet uitgekeken en je bent gesloopt na deze stad :). Wel echt een mooie stad.
In Florida is ook erg veel te zien, wel vind ik het veel relaxter daar. Meer een vakantie gevoel :cool:
Lastige keuze idd............

Reiziger00
20-01-16, 08:16
Klinkt leuk! Het is inderdaad een lastige keuze. Florida is inderdaad meer vakantie, maar in New York zal je je geen seconde vervelen waarschijnlijk.
Graag meer tips qua Florida of New York gewenst :)

Fleurida
20-01-16, 09:26
Klinkt leuk! Het is inderdaad een lastige keuze. Florida is inderdaad meer vakantie, maar in New York zal je je geen seconde vervelen waarschijnlijk.
Graag meer tips qua Florida of New York gewenst :)

Voor tips over New York kun je op het Alles Amerika Forum kijken.
En voor Florida: kijk eerst eens rond hier op dit forum. Daar staat heel veel info en tips op.
Of lees eens wat reisverslagen van mensen die de combi hebben gedaan.
Dit is misschien ook een idee: met de trein van New York naar Washington en vandaar vliegen naar Florida.

Reiziger00
20-01-16, 11:39
New York heb ik ook al veel van vrienden over gehoord. Hoor alleen maar positieve verhalen, lijkt me ook echt een vette stad.
Ik kwam toevallig net dit tegen: http://www.exit-reizen.nl/reizen/florida/florida_magic_eastcoast.html
Lijkt me goed geprijsd of niet?
Wat denken jullie

Esther2013
20-01-16, 16:20
Prima als je 3 dgn NY doet en daarna Florida! Ziet er goed uit!

JKG
20-01-16, 20:00
Een hotel bij Exit Reizen staat mij niet aan, die Paper Factory huppeldepup. Die staat in Queens, terwijl Pennsylvania op 7th Ave staat rond Midtown Manhattan. Die Paper Factory in Queens. Je krijgt dan waarschijnlijk o.b.v. beschikbaarheid.
Is dat een nadeel? Voor mij wel, want dan moet je per se eerst een half uur met de metro (incl. wachttijd en tijd om te wandelen vanaf het hotel) voor je bijv. op Times Square bent. Dan boek ik liever zelf een hotel.
Goed, je bent op vakantie, maar dat kost je dus wel een uur elke keer om ergens te komen (heen en terug). Daarnaast is 3 overnachtingen te weinig.

Misschien ben ik wel een zeikerd (dat weet ik wel zeker). Ik had het Edison geboekt, pal aan Times Square. 50 meter lopen en je zat in de drukte. Metro om de hoek om direct overal heen te gaan. Lopend naar Central Park etc.
Ik meen dat ik voor 5 overnachtingen incl. vlucht iets van 750 euro kwijt was p.p. via de werelddealweken van KLM een paar jaar terug. Vond ik geen geld, midden in het hart van Manhattan.

En 6 dagen Florida smaakt ook naar meer. Daarnaast als je de rondreis zou doen, welke Best Western Plus krijg je dan? Er zijn er twee bij het vliegveld... North en West.
Moet je weer verplicht die auto pakken om ergens te komen. In Miami Beach overnacht je gewoon aan zee of dicht daar bij, zodat je lopend of via OV veel kan doen. Amerika is auto, maar in Miami moet je gewoon lekker verblijven in de drukte of dicht bij de drukte. Best Western Plus Airport North naar Ocean Drive alleen al is ruim 30 minuten. Just my 2 cents. Mijn fles azijn is nu leeg. :P

Kortom; ik zou zelf een reis samenstellen met 100% eigen inbreng.

Esther2013
20-01-16, 20:48
We hebben het over een 4vwo-er, met iets minder reiservaring dan ons ;)
Denk dat een reis samenstellen iets minder een optie is dan een leuke reis via Exit voor een leuk prijsje......l

JKG
20-01-16, 21:23
Ja, maar z'n pa gaat ook mee. Dus wat mij betreft nog steeds een mogelijkheid. :)
Maar hoe dan ook, de eerste keer USA gaat gewoon ontzettend gaaf worden, no matter what. Dus ja, dan is zo'n Exit-reis ook wel goed idd.

Reiziger00
20-01-16, 22:43
Bedankt voor jullie reacties! We hebben besloten dat we waarschijnlijk in de carnavalsvakantie een bezoekje gaan brengen aan Exit reizen. Om advies te vragen, en te kijken wat het beste past.
Natuurlijk kunnen we niet alles zien, maar ik/we willen erg graag een goede (eerste) indruk van New York, en volgens mij moet dat met 3 volle dagen wel lukken. In florida willen we lekker gaan relaxen, en naar pretparken, everglades, stranden etc.
Over die hotels in new york: het papor factory hotel staat erg goed aangeschreven.
Minder dan een kwartier met de metro volgens de reviews.
Ik zit dan liever daar, en eventjes reizen, als in een slecht hotel in het centrum.
Pensylviana (zoiets) staat namelijk erg slecht aangeschreven...

nicolea
21-01-16, 07:58
Ik heb ook al prima reacties gehoord op the Paperfactory! Ziet er tof uit hoor. Zelf heb ik gekozen voor Amsterdam Court nabij Broadway. Ook niet zo duur, en betere recensies dan Pennsylvania (reis met een luie puberdochter :o)

JKG
21-01-16, 19:03
De metro zelf is idd een minuut of 2 (lijn M, 6 haltes), maar met lopen en alles erbij zit je dan op 20 minuten. Ach, is nog te doen, soms heb je reisbureaus die je nog veel verder wegzetten al dan niet tegen een lager bedrag natuurlijk. Veel hotels in Manhattan zijn wel oud en dan vragen ze nog steeds hoge bedragen voor slechte kamers. Maar dan kan je je ook weer afvragen hoevaak je op je hotelkamer zit. Wat je overal vast wel zal lezen, zijn verhalen over bed bugs. Vooral in NYC zou dat ernstig zijn. Ik kwam ze gelukkig niet tegen, dat spul moet ik echt niet mee naar huis nemen. Ik check dan ook altijd in elk hotel waar ik kom de matrassen op sporen van bed bugs.

Mocht je nog het vrijheidsbeeld in willen (in de kroon bijv), dan moet je je wel ruim van tevoren aanmelden. Wees daar op tijd bij.

Esther2013
21-01-16, 19:50
Informeer ook eens naar een NY Pass, veel skip the line toegang bij de grote attracties. Kaartjes voor de One tower ook ruim van te voren boeken!

Reiziger00
21-01-16, 20:32
Bedankt voor reacties. Die NY pas lijkt me inderdaad erg handig.
Verder twijfel ik nog over zo'n reis boeken bij een touroperator, of het gewoon zelf uitstippelen.
Bijv eerst new york 3 nachten, vervolgens op Orlando vliegen en vanaf daar een klein tripje naar Miami, en vanuit daar terugvliegen. Of alleen Orlando...
* Waarschijnlijk wordt het alleen Orlando. 3 nachten New York, en dan 4/5 nachten Orlando. Auto huren, wat parken doen, een dag strand
10/12 dagen weg lukt eigenlijk niet, aangezien ik maar één week meivakantie heb helaas.
Dat terzijde, wordt het hoe dan ook een hele mooie reis :)

Reiziger00
24-01-16, 16:06
Hoi allemaal,
Hoe zouden jullie 4/5 dagen in Orlando inplannen?
We twijfelen over Disney. Ik ben afgelopen zomer nog met mijn zusje in Disneyland Parijs geweest, beide parken. De parken zijn leuk, en hebben iets bijzonders, maar het is niet heel thrilling. Nu staat Amerika toch wel een beetje bekend om zijn heftige achtbanen, waar ik graag in zou willen. Naar welke park zouden jullie gaan?
Qua waterpark spreekt Blizzard Beach ons wel aan, wegens die ene hele hoge glijbaan. Lastig, lastig.
Wat is trouwens vanuit Orlando een leuk strand met helder water en wit zand?
Alvast bedankt!

JKG
24-01-16, 16:34
Wil je achtbanen die over de kop gaan, vergeet Disney. Dan moet je bijv. naar Universal's Islands of Adventure (al is bijv. de Hulk roller coaster nu dicht voor onderhoud tot ik weet niet wanneer) of bijv. Busch Gardens in Tampa (5 kwartier rijden ofzo). In Busch Gardens moet je eens de SheiKra doen. Of Falcon's Fury (geen achtbaan, veel enger, ik ga er niet in). Qua waterpark vond ik Typhoon Lagoon leuker dan Blizzard Beach.
Veel stranden heb ik niet bezocht in Florida, maar ik weet wel dat in Daytona een stuk minder blauw/helder is dan in Miami Beach. Daar heb je echt mooi water/strand.

Esther2013
24-01-16, 19:06
Mooie witte stranden zijn Clearwater of St Pete, Honeymoon Island en Anna Maria Island

Reiziger00
25-01-16, 14:10
Hoi, bedankt voor de reacties.
Disney haalt sowieso denk ik niet zoveel uit. We zijn er niet erg lang, en om nou één park te gaan bezoeken. Ik houd heel erg van trill rides, dus ik denk dat Busch Gardens wel een vet park is.
Qua strand lijkt Clearwater beach me dan het aannemelijkst. Naar Miami rijden voor alleen het strand lijkt me te ver...
Lastig zo'n reis plannen, maar vooral ook leuk.
Stel je doet 1 dag pretpark, 1 dag waterpark (of heb je zoiets na een halve dag wel gezien?) 1 dag strand + outlet mall bijvoorbeeld, en de rest weet ik nog niet.
Tips van Florida deskundigen zijn zeer welkom!

petrajessy
28-01-16, 22:04
TIP:
Boek een goedkoop ticket naar new york (VIA BRUSSEL OF LUXEMBURG ) rond de 350 euro en boek een apart ticket naar Florida. Zoek via skyscanner!

Reiziger00
30-01-16, 16:58
Hoi, bedankt voor je tip.
Bedoel je een retour new york boeken en dan niet op komen dagen bij de retourvlucht? Niet heel netjes vind ik persoonlijk.
Een binnenlandse vlucht kost rond de 240. Terug vanuit Florida rond de 450? Dan kan je beter een combi ticket boeken denk ik :)

Ta2 Gerrit
30-01-16, 17:28
Ik vermoedt dat Petrajessy bedoelt dat je een retourtje NYC koopt, daar een paar dagen doorbrengt, dan een binnenlands retour NYC-FL, tijdje Florida doen en dan via NYC weer op huis aan vliegt.

petrajessy
30-01-16, 21:06
Ik bedoel inderdaad wat Gerrit zegt. Je moet natuurlijk wel even een avond of meer zoeken tot je de beste prijzen hebt. Je zoekt dan op verschillende data en verschillende plaatsen. Bijv. New York (alle luchthavens) naar Tampa, Miami, Orlando, Fort Lauderdale, Fort Myers etc). Wij hebben dit meerdere malen gedaan in het hoogseizoen en dan betaalde ik 100-200 euro pp.
Je vliegt natuurlijk niet terug vanaf Miami naar Brussel maar eerst weer naar New York.
Wij vlogen bijv. vrijdag van Brussel naar New york, namen een overnachting op een airporthotel en vlogen de volgende dag naar Fort Lauderdale. We huurden een auto (USA REISE.DE) die we weer inleverden bij ORLANDO AIRPORT. Na twee weken vlogen we vanaf Orlando naar New York, verbleven daar 2 nachten en vlogen toen weer terug naar Brussel.

laanvdj
31-01-16, 15:49
Hebben wij ook al gedaan, moesten toen wel bijbetalen voor onze koffers. Daar moet je wel rekening mee houden. Voor 2 koffers al snel $100 enkele reis.

hannie
31-01-16, 15:58
Ligt er aan met welke maatschappij je de binnenlandse vlucht doet. Bij Southwest en JetBlue zijn de koffers volgens mij gratis.

laanvdj
31-01-16, 16:56
Wij hadden Jetblue en Airtran, moesten bij beide betalen. Heb het ff nagekeken, we hadden wel 3 koffers samen.

Anthon14
01-02-16, 00:48
Dan kan een multi-city ticket wel eens goedkoper uitpakken, volgens mij betaal je dan niet voor je koffers.

Correct me if i'm wrong, want de regels veranderen zo vaak dat je het op een gegeven moment niet meer zeker weet. :D

petrajessy
01-02-16, 07:06
Het is een tip. Ik kwam twee keer goedkoper uit. Zelfs met het betalen van de koffers.

corrus
01-02-16, 10:53
Hebben wij ook al gedaan, moesten toen wel bijbetalen voor onze koffers. Daar moet je wel rekening mee houden. Voor 2 koffers al snel $100 enkele reis.
Indien deze korte vlucht is opgenomen samen met je trans-Atlantische vlucht, betaal je sowieso geen koffer fee...

Reiziger00
03-02-16, 20:30
Bedankt voor reacties. Ik had wat tickets op het oog, helaas allemaal flink (250 per ticket) omhoog geschoten. Nu is het misschien toch slimmer om voor rond de 500 euro een retourtje new york te boeken, en zelf een binnenlandse vlucht regelen.
Is het aan te raden om de dag van terugvliegen vanuit florida nog een nacht airporthotel te doen? Wegens vertragingen of koffers die later komen. Alvast bedankt weer.

Anthon14
03-02-16, 21:56
Dat is inderdaad niet onverstandig, want ben je niet op tijd in New York voor je vlucht dan heb je pech. Dat is een extra risico van los geboekte vluchten.

Reiziger00
03-02-16, 22:52
De hoofdvlucht van Brussel - New York en weer terug is geboekt. Een dag langer genomen om na het mooie Florida nog een dagje New York te zien, en voor het gemak en de risico's van het missen van een vlucht op dezelfde dag. (en bagage die zoek kan raken)
Stress van ticketprijzen is er nu af, een goede binnenlandse vlucht boeken gaat nog wel lukken.
En natuurlijk de hotels :)

petrajessy
03-02-16, 23:59
Leuk! Veel plezier met de voorpret! Zoek via skyscanner goedkope vluchten en ziek dan op miami en orlando. Je kunt ook heen op miami en terug vanuit orlando. Vorig jaar hebben wij dat gedaan en zijn toen ook naar the key's geweest.

Reiziger00
04-02-16, 12:13
Thx! Jij bedankt voor je tip nogmaals, was aanzienlijk goedkoper.
Ik ben nu het Florida gedeelte een beetje aan het plannen.
De eerste volle dag (dag ervoor s'avonds laat aankomst, waarschijnlijk Miami, of is het slimmer om in Orlando te beginnen?) leek ons Miami zien, en Miami Beach wel wat.
Dag 2 in Florida zouden we in ieder geval de Everglades willen doen, hoe veel tijd ben je met zo'n tour/park kwijt? Is het slim om nog iets anders op die dag te plannen?
Dag 3 is denk ik s'ochtends vroeg wegrijden, maar waarheen? Gelijk door naar Orlando? Of nog ergens in de route een leuke plek die een dag waard is? (er is geen tijd in overvloed) Dag 3 is dus nog erg onduidelijk, graag tips!
Dag 4, 5, en 6 ook nog onduidelijk. We hopen een late avondvlucht te boeken vanuit Orlando terug, dus aan die 6e dag heb je dan ook nog veel.
Alvast bedankt

Reiziger00
06-02-16, 15:00
Zo ziet het er nu uit:
Dag 1: Amsterdam - New york, aankomst 12:30
Naar hotel, en al wat door de stad wandelen, Times Square, Fifth avenue
Dag 2: Boottocht rondom vrijheidsbeeld, Empire state of building, Top of Rock, Central Park, Fifth avenue
Dag 3: Brooklyn bridge, verder nog even kijken. In de avond een vlucht naar Miami. Daarna een normaal hotel dichtbij vliegveld.
Dag 4: Miami + Miami beach (luxe hotel)
Dag 5: Everglades + nog iets (liefst ergens tussenin de route Miami - Orlando)
S'avonds ergens normaal hotel, waar weten we nog niet. Is het slim om door te rijden naar Orlando? Of ergens tussenin een leuke plek met iets te doen nog?
Dag 6: Pretpark Orlando, en ?
Dag 7: Nog in te plannen
Dag 8: Disney waterpark + ?
Dag 9: Nog in te plannen + s'avonds een vlucht naar New York + normaal hotel
Dag 10: Laatste dagje vertoeven in New York, s'avonds 21:30 vlucht terug
Wie weet er leuke dingen activiteiten in Orlando/Miami die aan te raden zijn?
Graag tips, we zijn zelf totaal onervaren op het gebied van Amerika :)

mhagman
07-02-16, 12:22
Leuke trip voor de boeg!
Kijk voor Orlando eens naar Seaworld, combinatie van achtbanen en dieren wordt hier thuis erg gewaardeerd (net zoals Busch Garden). Via het topic Tickets voor Seaworld, Busch Garden kun je via een link heel goedkoop aan een toegangskaart voor beide parken komen.
Voor Miami is overdag en savonds het een must do om naar Collins Avenue te gaan en ook erg leuk is om met een speedboot langs de kust van Miami (te regelen in Bayside Marketplace) te varen. Veel plezier verder met het plannen!!

Reiziger00
08-02-16, 11:12
Leuke trip voor de boeg!
Kijk voor Orlando eens naar Seaworld, combinatie van achtbanen en dieren wordt hier thuis erg gewaardeerd (net zoals Busch Garden). Via het topic Tickets voor Seaworld, Busch Garden kun je via een link heel goedkoop aan een toegangskaart voor beide parken komen.
Voor Miami is overdag en savonds het een must do om naar Collins Avenue te gaan en ook erg leuk is om met een speedboot langs de kust van Miami (te regelen in Bayside Marketplace) te varen. Veel plezier verder met het plannen!!
Bedankt voor de tips!
Ik vraag mezelf af hoe het het slimste is om na die dag Miami, de volgende dag zo'n Everglades boottocht te doen, en vanuit daar naar Orlando? Of slimmer om naar Tampa te rijden voor volgende dag Busch Gardens? Ik zou graag tips van iemand hebben op het gebied van route planning en afstanden.

WendyFL
08-02-16, 11:47
Bedankt voor de tips!
Ik vraag mezelf af hoe het het slimste is om na die dag Miami, de volgende dag zo'n Everglades boottocht te doen, en vanuit daar naar Orlando? Of slimmer om naar Tampa te rijden voor volgende dag Busch Gardens? Ik zou graag tips van iemand hebben op het gebied van route planning en afstanden.
Vanaf Miami is de Everglades prima te bereiken. Maar als je daar een airboat trip hebt gemaakt en wat hebt rondgelopen is het nog een hele afstand om naar Orlando te rijden. Zelf zou ik dan kiezen eerst naar Naples te rijden, daar in een hotel en s ochtends lekker in zee zwemmen of naar het strand, en dan door te rijden naar Tampa (dag 6), dan dag 7 in Tampa naar Bush Gardens, pretpark en dierenpark en in het zelfde hotel overnachten. Dan op dag 8 naar Orlando rijden en een hotel pakken in de buurt van International drive zodat je daar naar een van de Disney parken of waterpark kan gaan, of naar International drive of downtown Disney. Sea world is daar ook in de buurt, ook de outlet mall zit daar. Als je liever Tampa overslaat zou je al gelijk van Naples naar Orlando kunnen rijden, is iets van 2,5 uur rijden. Als je meer vragen hebt stel ze gerust.

Ebelix
08-02-16, 11:55
Mijn advies zou zijn om na de everglades tour door te rijden naar Naples of Ft Myers. Daar overnachten en dan de volgende dag door naar Tampa met onderweg nog een bezoek brengen aan Sanibel Island of Anna Maria Island. De volgende dag kan je Busch Gardens bezoeken en 's avonds doorrijden naar Orlando.

Reiziger00
08-02-16, 11:55
Vanaf Miami is de Everglades prima te bereiken. Maar als je daar een airboat trip hebt gemaakt en wat hebt rondgelopen is het nog een hele afstand om naar Orlando te rijden. Zelf zou ik dan kiezen eerst naar Naples te rijden, daar in een hotel en s ochtends lekker in zee zwemmen of naar het strand, en dan door te rijden naar Tampa (dag 6), dan dag 7 in Tampa naar Bush Gardens, pretpark en dierenpark en in het zelfde hotel overnachten. Dan op dag 8 naar Orlando rijden en een hotel pakken in de buurt van International drive zodat je daar naar een van de Disney parken of waterpark kan gaan, of naar International drive of downtown Disney. Sea world is daar ook in de buurt, ook de outlet mall zit daar. Als je liever Tampa overslaat zou je al gelijk van Naples naar Orlando kunnen rijden, is iets van 2,5 uur rijden. Als je meer vragen hebt stel ze gerust.
Bedankt voor je reactie! Is Naples te moeite waard? Lees tegenstrijdige dingen op het forum en in verslagen. Ik ben het met je eens dat everglades - orlando een te grote afstand is in een keer, het is vakantie he, moet ook nog leuk blijven! Alleen ik zou na die tussendag, dan wel vroeg (6:30) willen wegrijden vanuit daar, om die dag dan bijvoorbeeld naar Busch Gardens te gaan.
De planning wordt dan ongeveer zo:
Dag 1: Amsterdam - New york, aankomst 12:30
Naar hotel, en al wat door de stad wandelen, Times Square, Fifth avenue
Dag 2: Boottocht rondom vrijheidsbeeld, Empire state of building, Top of Rock, Central Park, Fifth avenue
Dag 3: Brooklyn bridge, verder nog even kijken. In de avond een vlucht naar Miami. Daarna een normaal hotel dichtbij vliegveld.
Dag 4: Miami + Miami beach (luxe hotel)
Dag 5: Everglades + overnachting aan de westkust ergens, die namiddag en avond daar doorbrengen
Dag 6: Busch Gardens, Tampa + s'avonds doorrijden naar Orlando? S'avonds nog iets in Orlando?
Dag 7: Nog in te plannen
Dag 8: Disney waterpark + ?
Dag 9: Nog in te plannen + s'avonds een vlucht naar New York + normaal hotel
Dag 10: Laatste dagje vertoeven in New York, s'avonds 21:30 vlucht terug

Reiziger00
08-02-16, 11:59
Mijn advies zou zijn om na de everglades tour door te rijden naar Naples of Ft Myers. Daar overnachten en dan de volgende dag door naar Tampa met onderweg nog een bezoek brengen aan Sanibel Island of Anna Maria Island. De volgende dag kan je Busch Gardens bezoeken en 's avonds doorrijden naar Orlando.
Bedankt voor je leuke reactie! Wow, die stranden zien er fantastisch uit! (op internet dan) Is het dan toch relaxter om vanaf Naples/Fort Myers rustig we te rijden en onderweg nog wat te doen ipv gelijk een pretpark? Wat is er in omgeving Tampa/Orlando s'avonds nog te doen?

WendyFL
08-02-16, 12:37
Je hebt heel veel leuke keuzes. Bij Tampa heb je natuurlijk het honkbal stadium van de Rays, als er een wedstrijd is de dag dat je daar langs rijdt is dat heel erg leuk om te doen. Eigenlijk is dat St Petersburg. Schedule en tickets kun je vinden op www.tampabay.rays.mlb.com (http://www.tampabay.rays.mlb.com) Op zich is Bush gardens wel een leuk park, met van alles wat, zowel drukke achtbanen als een rustig ritje over de wilde dieren heen. Ook heb je in Tampa een aardig aquarium waar je een bootritje kunt maken richting de baai, vaak dolfijnen te zien. Of ook daar heb je nog hele mooie stranden; treasure Island vinden wij zelf leuk. En als je meer van cultuur houdt is er in St Petersburg een heel mooi museum van Salvador Dali. Kortom, er is van alles, het is slechts een kwestie van keuzes maken. In Orlando is er s avonds heel veel te doen op International drive: er is tegenwoordig een reuzenrad, een soort spookhuis. En downtown Disney is savonds erg leuk (en gratis): allerlei restaurants, pubs, maar zelfs bowling of cirque du soleil. En de outlet mall is elke dag tot 22 uur open, dus dat kan je ook prima doen.

Reiziger00
08-02-16, 13:18
Ik denk dat een overnachting in Fort Myers het beste is, en dan naar Sannibel Island (makkelijk te bereiken?)
Twijfel alleen een beetje over of het effectiever is om na die overnachting rustig naar Tampa te gaan en onderweg nog stoppen, of gewoon vroeg wegrijden en die dag naar Busch gardens. Dat tweede is misschien wat slimmer, omdat we dan eigenlijk al twee ''strand'' dagjes hebben gehad. (Miami beach, Sannibel Island)
Busch gardens wil ik graag heen omdat ik van thrill rides houd :) Disney gaan we waarschijnlijk niet doen, we hebben niet heel veel tijd, en om nou naar één park te gaan, is ook zo half. (zijn trouwens afgelopen zomer nog naar beide parken in Parijs geweest)
Verder is een shopping mall wel een leuke avond activiteit. Is s'avonds rondstappen in het centrum van Orlando leuk?
En wat houdt downtoon disney in? En wat valt daar te beleven?
Sorry voor de vele vragen, maar zoals je merkt zijn we erg onervaren...

Reiziger00
10-02-16, 10:14
Plannen zijn een beetje gewijzigd. Iets relaxtere planning nu.
Dag 1: Amsterdam - New york, aankomst 12:30
Naar hotel, en al wat door de stad wandelen, Times Square, Fifth avenue
Dag 2: Boottocht rondom vrijheidsbeeld, Empire state of building, Top of Rock, Central Park, Fifth avenue
Dag 3: Brooklyn bridge, verder nog even kijken. In de avond een vlucht naar Miami. Daarna een normaal hotel dichtbij vliegveld.
Dag 4: Miami + Miami beach (luxe hotel)
Dag 5: Everglades + Fort Meyers (relaxen op Sanibal Island)
Dag 6: Rustig opstaan, misschien nog even naar Sanibal Island, ergens op de dag rijden naar Clearwater beach. Daar een resort, en ook daar relaxen. Op deze dag dus vooral relaxen en rondrijden.
Dag 7: Busch Gardens + na sluitingstijd naar Orlando
Dag 8: Waterpark + Shopping mall
Dag 9: Nog in te plannen + s'avonds een vlucht naar New York + airport hotel
Dag 10: Laatste dagje vertoeven in New York, bagage achterlaten hotel, s'avonds terug hotel, met pendeldienst mee en de vlucht terug om 21:30

WendyFL
10-02-16, 11:11
Dit lijkt mij een prima planning zo! In iedere geval qua reis afstanden goed te doen. Sanibel tot Clearwater is nog wel een aardig stukje, je kunt ook stoppen op st peterburg of treaure island. In Orlando zijn verschillende waterparken. Typhoon lagoon vinden wij leuk om zijn tsunami golven en het snorkelen. Dit is ook vlakbij downtown disney en de shopping mall. Maar als je de shopping mall ben je al zo uren verder, dus dat alleen is prima. Downtown disney is het hart van disney, een soort centrum waar je allerlei restaurants en pubs hebt en leuke winkeltjes. Je zou daar kunnen eindigen om wat te eten. Maar het is er wel vaak druk met parkeren. Dus je moet na het waterpark en het shoppen missvhien even kijken hoe moe je bent. Veel plezier alvast!

Reiziger00
10-02-16, 15:43
Bedankt voor je reactie en tips! Het ligt inderdaad een beetje aan het weer hoe we die dagen in Orlando doorbrengen. Als het erg warm is, zouden we op die laatste dag bijv. nog naar Wet n Wild kunnen.
Disney downtoon lijkt ons wel leuk om even rond te wandelen, om toch iets van de disney sfeer te proeven, aangezien we niet naar de parken gaan.
Is de omgeving rondom Fort Myers en Clearwater beach leuk?

corrus
10-02-16, 16:56
Wet en Wild is volgens mij gesloten.

FloridaFabian
10-02-16, 17:56
Wet 'n Wild sluit op 31/12/2016. Dit park wordt dan in 2017 vervangen door een nieuw park; Volcano Bay.

WendyFL
10-02-16, 21:58
Bedankt voor je reactie en tips! Het ligt inderdaad een beetje aan het weer hoe we die dagen in Orlando doorbrengen. Als het erg warm is, zouden we op die laatste dag bijv. nog naar Wet n Wild kunnen.
Disney downtoon lijkt ons wel leuk om even rond te wandelen, om toch iets van de disney sfeer te proeven, aangezien we niet naar de parken gaan.
Is de omgeving rondom Fort Myers en Clearwater beach leuk?

Fort Myers heeft wel leuke wijken maar als toerist weet ik niet of het zo bijzonder is. Het strand is aardig, er is een huis van Ford en Edison dat heel bijzonder is, maar dat is het wel zou ik zeggen. Clearwater is mooi, maar soms wel heel druk. Het strand heb je daar, en verder het aquarium waar Winter verblijft, van de film a dolphin's tale. In downtown disney krijg je inderdaad wel wat disney sfeer.

Reiziger00
10-02-16, 22:20
Bedankt voor reacties. Wij zijn zelf 2 jaar geleden in Tenerife geweest, en toen ook naar het Siam park. Dat vond ik echt geweldig, leukste waterpark dat ik tot nu toe ken. Het is dus misschien wel leuk om die laatste dag naar Wet n Wild te gaan, ook omdat het dicht gaat, ben je er toch nog geweest...
In fort meyers zijn we vooral voor Sanibal island en voor een tussenstop. Clearwater beach hebben we een resort aan zee.

Shopaholic
11-02-16, 09:28
Wat een luxeprobleem voor een 4VWO-er :D. Wij hebben 2 jaar geleden in de zomervakantie eerst 5 dagen NYC gedaan en daarna 2 weken Orlando. Best of both worlds! In NYC verbleven wij in Homewood Suites by Hilton op 312 West 37h Street. Vonden wij helemaal super. Uitstekende ligging, simpel ontbijt erbij en in the middle of the action. Maarrrrr...NYC is duur! Wij hebben de NY pass erbij gekocht, maar dan moet je echt wel heel veel doen, wil je het er uithalen. Wij zeggen altijd: NY moet je op verschillende manieren zien: er omheen, dus met de boot, er overheen, met de heli, er onderdoor, dus de metro in, en er doorheen, lopend of fietsend. Als je dan ook nog naar Florida gaat voor 5 a 6 dagen, ben je voor je verblijf niet zoveel kwijt ( villa met zwembad te kust en te keur) maar je wil dan ook ( dure) pretparken gaan bezoeken. Veel pretparken hebben een speciale prijs voor bvba 2 weken onbeperkt inloop, al dan niet gecombineerd met een ander park. Bvb Seaworld en Bush Gardens. Dat voordeel mis je als je weinig tijd hebt. Als je vliegt met Arke kan je ook bvba eerst naar Orlando met een rechtstreekse vlucht, omgeving Kissimmee verblijven, daarna afzakken naar Key West, 2 nachten daar en afsluiten in Miami en met rechtstreekse vlucht weer terug naar Ams. Geen Ny dan...Op dit forum staan heel veel reisverslagen. Ga daar eerst maar eens voor zitten. Succes met de voorbereidingen!

Shopaholic
11-02-16, 09:32
Oeps sorry, heb wat berichten gemist zie ik...Je hebt zelfs al tickets geboekt! Dat bericht hierboven is dus al lang achterhaalt, sorry! Veel plezier!

Reiziger00
22-03-16, 16:39
Hoi allemaal,
Weer een berichtje na een ruime maand verder. Nog iets meer dan een maand en de reis gaat beginnen.
Allereerst verschrikkelijk wat er vandaag is gebeurd op het vliegveld in Brussel. Ook te bedenken dat wij precies op die plek staan over een ruime maand. Bah....
Verder heb ik natuurlijk wel super veel zin in de reis. Zal zo als het me lukt misschien een route plaatje uploaden van onze route.
Nog wat kleine vraagjes: wij houden zelf nogal van goede (designer) merkkleding. Kun je dit het beste shoppen in New York, Miami of Orlando? Schelen de "outlet" mails veel met de stores van de merken zelf?
Ook had ik een vraag over muziek. Wij luisteren zelf graag naar de muziek, ook in de auto, is er een optie dat je een SD kaartje of USB meeneemt met daarop muziek? Zodat je in de huurauto je eigen muziek kunt beluisteren?
Alvast bedankt weer, het begint nu echt te kriebelen...

Ta2 Gerrit
22-03-16, 17:38
Outlet malls zijn vaak beduidend goedkoper maar het zijn outlet malls, dus veel overjarig en in de reguliere winkels onverkoopbare spullen. Maar misschien zit er net dat ding tussen wat je graag wil, en dan is het vaak een koopje.
In de meeste huurauto's (althans die wij huren) zit wel USB, maar ook bluetooth op de radio zodat je hem kunt pairen met bijv. je telefoon en zo je eigen muziek kunt luisteren. Verder zijn er duizenden FM stations, voor elk genre wel 1. Of, als je geluk hebt, Sirius of XM, satelietradio met ook veel verschillende genrestations.
Veel plezier, maar dat zal zeker lukken.

6foot6
22-03-16, 19:35
Of, als je geluk hebt, Sirius of XM, satelietradio We zijn net terug en bij Alamo in Tampa zag ik dat ze een nieuwe manier van geld verdienen hadden bedacht, satelietradio (https://www.alamo.com/en_US/car-rental/products/SiriusXM.html) . Van geluk zal dus wel geen sprake meer zijn

Ta2 Gerrit
23-03-16, 11:08
Kijk eens aan, weer een nieuw verdienmodel voor Alamo :o Bij ons zat Sirius wel op de radio, maar alleen de "sample" kanalen, terwijl eerder bij nieuwe (de GMC was van 2016) auto's de eerste 3 tot soms wel 6 maand het hele programma te beluisteren was. Verder eigenlijk geen aandacht aan besteed, want we hebben toch altijd WJRR101.1 (http://www.wjrr.com/) opstaan, of eigen muziek van de telefoon. Maar nu komt de aap uit de mouw, betalen dus :mad:.

Mushu
23-03-16, 11:17
Jaren geleden bij een rondreis per auto door de Rocky Mountains werd mij gevraagd of ik satellietradio wilde (ivm ontvangst in de bergen, moest dan natuurlijk wel bijbetalen). Niet genomen maar toch gekregen. Misschien heeft Alamo in dat gebied meer auto's met zulke radio's maar ook toen al wilde ze er aan verdienen.

peet
23-03-16, 11:53
Kijk eens aan, weer een nieuw verdienmodel voor Alamo :o Bij ons zat Sirius wel op de radio, maar alleen de "sample" kanalen, terwijl eerder bij nieuwe (de GMC was van 2016) auto's de eerste 3 tot soms wel 6 maand het hele programma te beluisteren was. Verder eigenlijk geen aandacht aan besteed, want we hebben toch altijd WJRR101.1 (http://www.wjrr.com/) opstaan, of eigen muziek van de telefoon. Maar nu komt de aap uit de mouw, betalen dus :mad:.

Heerlijke zender. jammer dat we hier geen vergelijkbare zender hebben.
Ik neem altijd wat extra's mee voor de kids:
muziek cd, mp3 cd en usb stick met kinder muziek.
Dan is er altijd een manier om hun favoriete muziek te luisteren: al blijft 101.1 de meeste tijd op.
Je moet je kinderen ook muzikaal opvoeden :cool:

Roshelle
23-03-16, 11:55
@Reiziger00;
Zeker een eng idee zeg.. Mijn vriend en ik vlogen vorig jaar vanaf Brussel. Alle beelden die je nu ziet op tv en internet zijn herkenbaar omdat we daar zelf een paar maanden geleden nog liepen. We vliegen toevallig nu vanaf Dusseldorf, maar dat had zo weer Brussel kunnen zijn..

Wat voor designer merkkleding ben je specifiek naar op zoek? Ik vind outlets altijd een beetje tegenvallen, het zijn vaak niet de mooiste spullen (vind ik dan) voor nog best een hoge prijs. Merken zoals Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Michael Kors, Calvin Klein e.d. scoren wij altijd bij Burlington/TkMaxx enz! :) Verder luisteren wij altijd gewoon naar de radio, dan doen al deze nummers ons later denken aan de leuke reis!

Reiziger00
24-03-16, 11:22
Hoi Roshelle,
Bedankt voor je antwoord. Ikzelf vind kleren van Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Burberry etc erg fijne kwaliteit hebben. Van de een hoor ik dat je beter in New York kunt shoppen, de ander zweer weer bij outlet centra.
Hoe zit het trouwens met binnenlandse vluchten? Hoe lang moet je van tevoren aanwezig zijn? Ook hier 2 uur aanhouden?
We moeten die vlucht trouwens nog steeds boeken, terwijl we over een ruime maand al gaan.
Dit weekend willen we die vlucht geregeld hebben, nu zag ik tot mijn verbazing alleen dat de multicity tickets gestegen zijn naar 370 euro pp, ipv 160.
Moeten even kijken wat we nu willen doen... Retour Miami blijft wel gewoon 140/150, maar als we dat doen moeten we op het eind van de reis nog 3.5 uur terugrijden. Je bent natuurlijk wel op vakantie, maar het is nog steeds wel een eindje.

Ta2 Gerrit
24-03-16, 17:25
Mijn eega is 1000% Hilfiger fan en kan altijd prima slagen in de outlets, Lake Buena Vista, Premium I-Drive, Premium I-Drive Annex, zo'n beetje in die volgorde.

FloridaFabian
25-03-16, 09:11
In juli 2015 ben in enorm goed geslaagd bij de Tommy Hilfiger in de Dolphin Mall (Miami). Heb hier bijvoorbeeld vier overhemden gekocht voor 17$ per stuk. Verder sluit ik mij aan bij de reactie van Roshelle dat winkels als Marshalls & Burlington heel fijn kunnen zijn mits je goed zoekt.

Reiziger00
26-03-16, 15:53
Hoi allemaal,
Bedankt voor reacties.
Qua kleren vind ik Tommy hilfiger, Ralph Lauren, Burberry etc fijne kleding hebben. We zijn wel eens naar designer outlet Roermond geweest, is dat te vergelijken met de malls in Florida?
Verder wilde we misschien even naar Louis Vuitton, scheelt dat met Nederland?
Ik zit er soms ook aan te denken om een Apple Watch te halen, maar twijfel daar teveel over denk ik. Het is denk ik meer een leuke toevoeging, dan echt heel bruikbaar.
De binnenlandse vlucht hebben we gisteren geboekt.
* Heeft iemand ervaring met The Mall at Millennia? Zijn de designermerken daar ook goedkoper of is het puur een concept met alle bekende designers dicht bij elkaar?

moniquekruiningen
27-03-16, 09:58
Ik kan alleen antwoorden op je vraag mbt de Malls. Nee, je kunt ze niet vergelijken. Daar waar de prijzen in Nederand een paar tientjes dalen, is de prijs in de outlet echt laag. Voorbeeld, trui van Hilfiger voor $30, spijkerbroeken voor $35, winterjas voor $ 60. Een hooded van Gap kost minder dan $20 in Europa €70 in een reguliere winkel.

Fleurida
27-03-16, 11:21
Ik ben net terug en heb bij Hilfiger een spijkerbroek, een vest en een t-shirt gekocht voor in totaal € 80,00. Je kunt lid worden van de shopperclub voor een couponboekje of op internet zoeken naar coupons voor een specifieke winkel. Je maakt dan een schermafdruk van de coupon op je telefoon, laat hem bij de kassa zien en dan krijg je je korting. The Mall at Millenia is een dure mall. Het is wel leuk om daar rond te kijken en er zit een mooie grote Apple winkel. En een Cheese Cake Factory :up: Voor info over diverse malls kun je hier kijken:

http://m.simon.com/search.aspx?rdr=http%3a%2f%2fm.simon.com%2ffoundat simon.aspx

Deze mall is ook leuk:

http://lbvfs.com

petrajessy
27-03-16, 22:11
Hoi, Wat leuk om je reisschema hier terug te vinden. Wij zitten in dezelfde periode rond Miami en Orlando. Vliegen ook via Brussel. Wij vliegen op 22 april.
Als je merken-gek bent zou ik zeker naar Mall at the Millenia gaan. Erg luxe merken mall. Zeer populair bij mijn zoon van 20 en dochter van 18.
Was de binnenlandse vlucht nog voor een mooie prijs? Meestal zijn de dinsdagen het beste om vluchten te boeken. In het weekend gaan de prijzen omhoog en op dinsdag zijn ze weer lager. Tip kreeg ik ooit van iemand uit de reiswereld maar bleek ook echt te kloppen.

Niels82
28-03-16, 09:53
Ik kan alleen antwoorden op je vraag mbt de Malls. Nee, je kunt ze niet vergelijken. Daar waar de prijzen in Nederand een paar tientjes dalen, is de prijs in de outlet echt laag. Voorbeeld, trui van Hilfiger voor $30, spijkerbroeken voor $35, winterjas voor $ 60. Een hooded van Gap kost minder dan $20 in Europa €70 in een reguliere winkel..

Hou er wel rekening mee dat een outlet in de USA niet de modellen zijn van vorig jaar of fabrieksfoutjes, maar in veel gevallen kleding van iets lagere kwaliteit.
Zo heb ik een GAP hoodie in New York gekocht en had er nog 1 liggen die uit NL komt. Nu heb ik vorig jaar bij de outlet bij Atlantic city er 2 bij de outlet gekocht (voor 10 dollar p/s vanwege 40% kortingsactie) maar die zijn eerder verwassen, meer pluisjes etc. dan de andere 2. Niet dat het slecht is ofzo en nog altijd stukken goedkoper dan retail prijs, maar verwacht niet 100% hetzelfde als de winkels op bv 5th avenue.

moniquekruiningen
28-03-16, 10:20
Hou er wel rekening mee dat een outlet in de USA niet de modellen zijn van vorig jaar of fabrieksfoutjes, maar in veel gevallen kleding van iets lagere kwaliteit.
Zo heb ik een GAP hoodie in New York gekocht en had er nog 1 liggen die uit NL komt. Nu heb ik vorig jaar bij de outlet bij Atlantic city er 2 bij de outlet gekocht (voor 10 dollar p/s vanwege 40% kortingsactie) maar die zijn eerder verwassen, meer pluisjes etc. dan de andere 2. Niet dat het slecht is ofzo en nog altijd stukken goedkoper dan retail prijs, maar verwacht niet 100% hetzelfde als de winkels op bv 5th avenue.

Die ervaring heb ik absoluut niet. Mijn Gap truien en vesten zijn nu 4 en 3 jaar oud en er is er 1, een hard donker roze die wat minder begint te worden, maar die draag en was ik vrij veel. Mijn Hilfiger winterjas, was uit de nieuwe collectie en ook de overige kleding van Hilfiger is na 2 jaar nog prima, daarnaast heb ik ook nog nooit een fabrieksfout gehad! Ook niet met schoenen of tassen die ik in de outlets kocht. Dat het niet het meest recente is, maakt mij niet uit, ik koop alleen wat ik mooi vind.

De enige trui die bij mij echt slecht was, was een hooded uit de Disney outlet. Oh ja en we hadden eens een kapotte broek, maar die kwam uit de Florida mall en is nog terug gegaan.

Reiziger00
28-03-16, 13:26
Leuk dat jullie reageren.
@petrajessy: de binnenlandse vlucht kostte rond de 165 pp volgens mij. We vliegen rechtstreeks, en heen op Miami, terug via Orlando. Een los retourtje Miami was er al voor 100 euro, via Spirit.
Ik lees niet veel goede verhalen over hen, en het is voor ons teveel moeite om in onze kostbare tijd nog eens 3,5/4 uur terug te rijden naar Miami.
We gaan zeker een aantal malls bezoeken, ze zitten toch dicht bij elkaar? The Mall at Millennia ziet er inderdaad erg tof en mooi uit.
Verder staat er nog veel open in Florida. We willen in ieder geval naar Busch Gardens, en een waterpark van Disney. (en natuurlijk aan het strand liggen in Miami, Clearwater en Sanibel)
Tips en ervaringen zijn altijd welkom! :)
Het is tevens ook onze eerste verre vliegreis. Is het anders dan een vlucht binnen Europa qua controles etc?

petrajessy
28-03-16, 14:56
Je hebt gelijk! Heen op Miami, terug via Orlando.
Op Sanibel heb je een reservaat waar je met de huurauto doorheen kunt rijden. Daar kun je prachtige vogels spotten en vissen. Je kunt op verschillende plekken je auto aan de kant zetten om foto's te maken en wildlife uitkijk torens in te klimmen. Wij deden er anderhalf uur over. Kan ook korter of langer. http://www.fws.gov/refuge/jn_ding_darling/
Op Captiva ( Sanibel gaat langzaam over in Captiva) eten wij altijd bij the Bubble room. Een beetje gek restaurant en heerlijk eten!!! https://www.bubbleroomrestaurant.com
Als je Sanibel op komt rijden ( over de brug) kijkdag goed aan weerskanten voor nesten met roofvogels. Ze zijn er altijd wel. Zodra je het eiland op komt kun je naar de fishingpier een kijkje nemen en het Sanibel gevoel krijgen.

Fishing Pier Parking Lot, 800 Dunlop Rd, Sanibel, FL 33957

Hier hebben wij een keer een grote zeeschildpad gespot en ook staan er vaak locals te vissen en zie je prachtige vissen! Veel witte reigers en pelikanen zijn hier te vinden. Zij komen op de vissen af.

petrajessy
29-03-16, 14:11
Wanneer vliegen jullie? Ik lees net dat klm tot de 18e april niet vanaf Brussel vliegt. Je kunt gratis omboeken om vanaf Schiphol te vliegen. Of vliegen jullie niet met klm?

Ta2 Gerrit
29-03-16, 14:47
Het is tevens ook onze eerste verre vliegreis. Is het anders dan een vlucht binnen Europa qua controles etc?

Het verschilt nog wel wat met Europese vluchten. Allereerst is er de ESTA, toestemming om überhaupt naar de US te vliegen, maar die zul je al wel hebben. Dan moet je eerder op de luchthaven zijn (3 i.p.v. 2 uur) en kun je, afhankelijk met wie je vliegt, voor het inchecken nog een interview verwachten over je bagage.

Aan de andere kant van de plas is er ook nog Customs&Immigrations. Bij de eerste moet je het wit/blauwe douaneformulier inleveren wat je onderweg hebt ingevuld (al kan dat volgens mij tegenwoordig ook online), en bij de tweede (die je wel als eerste tegenkomt na landing en ook het voornoemde formulier afstempelt) mag je, al dan niet bij een computer op een paaltje (mits je terugkerend bezoeker bent), een serie vragen beantwoorden en je foto en vingerafdrukken laten nemen. Lijkt erg, maar valt i.h.a. wel mee. Maar wel wat uitgebreider als bij een Europese vlucht dus.

Reiziger00
29-03-16, 15:06
Hoi, bedankt voor reacties. We vliegen met Brussels Airlines vanaf Brussel. Terug United.
Wat voor vragen over je bagage kun je dan krijgen?
Je moet het toch zelf ingepakt hebben?

Ta2 Gerrit
29-03-16, 21:39
Ja, dat dus. En of je het nog alleen gelaten hebt en cadeautjes voor anderen meeneemt. Van die dingen.

laanvdj
29-03-16, 22:49
Wanneer vliegen jullie? Ik lees net dat klm tot de 18e april niet vanaf Brussel vliegt. Je kunt gratis omboeken om vanaf Schiphol te vliegen. Of vliegen jullie niet met klm?Wij vliegen 26/4 en UA heeft ons via twitter geadviseerd om om te boeken, na een tweet van mij.Wij vliegen nu vanaf Ams. Idd gratis, zelfde vluchttijden, alleen vanaf Ams.

Reiziger00
02-04-16, 00:19
Hoi,
Brussels Airlines bied vervangende vluchten aan vanaf Frankfurt en Zürich momenteel.
Ik denk dat eind april alle vluchten wel weer door zullen gaan.
Wat raden jullie aan qua op tijd zijn voor een vlucht bij een binnenlandse vlucht van La Guardia NY naar Miami.
En van Newark naar Brussel?
Gewoon dezelfde tijden aanhouden als hier? 3 uur voor intercontinentaal en 2 uur voor kortere vluchten?
Verder zullen we op de heenreis ben ik bang eerder moeten vertrekken. Je wilt het risico immers niet wagen om je vlucht te missen.

Roshelle
02-04-16, 11:16
Wij houden wel altijd 3 uur bij internationale vluchten en 2 uur voor de andere vluchten. Wij waren vorig jaar 3 uur van te voren bij Brussel (we vlogen van Brussel naar Manchester) maar dat was echt mega overdreven.. Haha!

AlexFL
02-04-16, 17:23
Maar als je nou op schiphol zou vertrekken, zouden jullie vanuit purmerend dan ook 3 uur van te voren al op Schiphol zijn?

Niels82
02-04-16, 18:39
Zit met dezelfde twijfel. 9 van de 10 keer dat ik heb gevlogen was ik binnen een uur door security en langs de douane.
1e keer was ik braaf 3 uur van te voren op het vliegveld en kon ik dus 2 uur me zien te vermaken op schiphol :)

Ruud2004
02-04-16, 19:30
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan wanneer en met wie je vliegt. Afgelopen zomer (zaterdagochtend) bij United ruim een uur in de rij gestaan om in te checken. Er gingen in de ochtend binnen twee uur 4 a 5 vluchten van ze weg en maar 5 balies open om in te checken. Dan sta je dus even in de rij te wachten. Security en paspoortcontrole ging prima en na een ontbijtje in de lounge konden we al aan boord. Die drie uur hadden we dus wel nodig, maar dit was onze ervaring. Het kan ook sneller gaan. Gelukkig is er op Schiphol nog wat te zien en kan je ergens rustig zitten. Dat was op Washington-Dulles wel even anders.

petrajessy
02-04-16, 19:32
Ik denk zelf dat de security wel wat aangescherpt is. Daardoor langere wachttijden......wij zijn drie uur vooraf aanwezig. Meestal gaan we dan lekker even ontbijten en winkeltjes kijken. Geen straf hoor.

laanvdj
02-04-16, 21:26
Ik vind Schiphol al vakantie op zich, dat is het voordeel dat we omgeboekt zijn van Brussel.
Ondanks de verwachte drukte in de meivakantie , gaan we gewoon drie uur van te voren. We hebben premier acces bijgeboekt, ben benieuwd of dit scheelt in wachttijd.

Roshelle
02-04-16, 22:11
Maar als je nou op schiphol zou vertrekken, zouden jullie vanuit purmerend dan ook 3 uur van te voren al op Schiphol zijn?

Ik ben sowieso niet zo van de drie uur van te voren, maar Fabian vindt het prettig om er alvast te zijn. Just in case zeg maar. Ik vind het op zich ook niet zo'n issue, rondje maken op de luchthaven rekenen wij al als vakantie! Wij hebben beide op Schiphol gewerkt dus we kennen de luchthaven uit ons hoofd, haha. Ik ben naar Florida pas 1 keer vanaf Schiphol gevlogen maar toen vloog ik samen met familie en toen waren we wel drie uur van te voren aanwezig. Als ik nu zou vliegen zou ik twee uur van te voren prima vinden. Kort rondje op Schiphol doen en dan 45 minuutjes van te voren bij de gate aanwezig zijn omdat dit meestal wel lang duurt :).

AlexFL
03-04-16, 02:13
Ik heb er zo'n hekel aan om na aankomst al binnen 30 minuten bij de gate te kunnen zijn om daar vervolgens uren te wachten.

Roshelle
03-04-16, 12:13
Ik heb er zo'n hekel aan om na aankomst al binnen 30 minuten bij de gate te kunnen zijn om daar vervolgens uren te wachten.


Ja precies. Ik ga daar echt niet voor m'n lol zitten, haha! Alleen bij vluchten naar Amerika moet je die securitycabines door enz. dat kan nog wel eens lang duren.

Ruud2004
03-04-16, 12:57
Dat moet iedere passagier Roshelle. Met de invoering van Centrale Security ondergaat iedereen deze controle. Niet alleen vluchten naar de VS.

Reiziger00
03-04-16, 22:51
Hoi allemaal.
We zijn nog steeds niet uit ons probleempje.
We komen dus donderdag 22;30 aan op JFK, en vrijdag vliegen we 21;30 terug vanuit Newark. Hoe en wat kunnen we het beste doen als we nog gebruik willen maken van die laatste dag?
Een hotel bij JFK zit je met je bagage die je daar achter moet laten als je naar het centrum gaat, en vervolgens weer terug en dan naar Newark. Hoop taxikosten ben ik bang :confused: Maar een hotel nemen bij Newark in de buurt moet je na die late avondvlucht weer een lange taxirit maken. Moeilijk... Weet iemand van jullie iets?

petrajessy
04-04-16, 07:17
Ik zou een hotel in New York centrum nemen. Dan kun je de laatste dag nog in New-York doorbrengen. Receptie houdt koffers ook in bewaring als je hebt uitgechecked om bijv. 11 uur. Bij de receptie kun je vragen om een taxi en welk tijdstip ze adviseren. Bij ons was dat prima geregeld. Het hotel had connecties met een taxibedrijf.
Hieronder zie wat uitleg over de prijzen:
https://www.world-airport-codes.com/united-states/new-york/taxis.html
Als je van JFK naar NEWARK gaat kost je taxirit 120 dollar. Van JFK naar centrum en de volgende dag van het centrum naar NEWARK is dus opgesplitst maar even duur. Dan zou ik persoonlijk liever in het centrum verblijven.

Reiziger00
04-04-16, 15:19
Een beetje hotel kost al gauw 250 per nacht helaas. Pennsylvania heeft nog een kamer voor 115 dollar zie ik. Over dat hotel hoor ik alleen niet veel goeds. Aan de andere kant, het is een laatste nachtje en je zit centraal. Aan taxikosten zijn we dus ook al zeg maar 130 dollar kwijt, of we zouden met het openbaar vervoer moeten van Manhatten naar Newark. Is dat geen gesjouw met 1 ruimbagage koffer, handbagage koffer, rugzak?

laanvdj
04-04-16, 15:39
Heb je al bij Priceline of hotwire gekeken?
ik kom voor een 4*hotel op 8 mei op €115, je weet wel niet niet welk hotel maar wel het aantal * en de ligging.
Bv bij hotwire, Time square South.
Misschien een optie?

Reiziger00
04-04-16, 19:16
Bedankt voor reactie. We hebben vanmiddag het Pensylviana geboekt. Het is een kort nachtje, dus als het echt slecht is, is het jammer maar niet echt storend. Andere nachten in New York zitten we gelukkig in een goed 4 sterren hotel.
Waar ik trouwens wel echt van baal is dat Summit Plummit in Blizzard beach voor onbepaalde tijd gesloten is. (Slush Gusher ook)
Hier baal ik van, daar wilde ik juist graag in.
Dan toch maar naar Typhoon Lagoon denk ik. (Of hij moet binnen een maand weer open gaan, maar dat zal wel niet :( )

petrajessy
04-04-16, 20:37
Typhoon Lagoon vind ik op zich een leuker park door de meer tropische inrichting en het giga golfbad. Je kunt er met haaien zwemmen en koop in een Disney waterpark meteen een drinkbeker ( zo'n grote) en daar mag je dan de hele dag mee tappen!

Reiziger00
05-04-16, 21:57
Jeetje dit meen je niet! Zie net dat Sheikra ook al dicht is, in de periode dat wij gaan. Lekker is dat...
Toch maar naar een ander park dan? Wilde vooral daar in.
:(

Roshelle
07-04-16, 14:38
Dat moet iedere passagier Roshelle. Met de invoering van Centrale Security ondergaat iedereen deze controle. Niet alleen vluchten naar de VS.

Yes klopt! Ik heb zelf op Schiphol gewerkt. Je krijgt naar de VS alleen ook nog een hele vragenlijst over je heen aan tafeltjes, vandaar mijn 'enz'. Altijd veel werk, haha!

Ta2 Gerrit
08-04-16, 10:06
Je krijgt naar de VS alleen ook nog een hele vragenlijst over je heen aan tafeltjes,

Door de centrale controle is dit niet meer bij de gate aan tafeltjes, maar in de rij naar de check-in/bag drop balie. En doordat er vaak meerdere vluchten tegelijk ingecheckt worden (bij veel US airlines) kan dit voor enig tot behoorlijk oponthoud geven. Iets om rekening mee te houden.

JKG
10-04-16, 10:06
Gelukkig was dat bij ons zo gepiept begin maart. 3 vragen (was een beginner, die de helft vergat en niet eens papieren vroeg om de reis te zien), koffers inchecken, douane... binnen 10 a 15 min stonden we in de taxfree zone. Nog nooit zo snel meegemaakt. Dat kan dus ook.

Reiziger00
10-04-16, 20:08
Hallo allemaal,
Nog 2,5 week en dan gaat onze eerste reis naar Amerika beginnen! Ontzettend veel zin in.
ESTA is aangevraagd, alle hotels zijn geboekt, vliegtickets zijn geboekt. Mist er nog iets?
Ter plekke willen we een 2 of 3 parken ticket kopen voor Seaworld, Busch Gardens, Aquatica. We twijfelen of 3 dagen nodig is, omdat we denk ik liever naar een Disney waterpark gaan.
Over New York: is het slim om zo'n pass te kopen? Wat we sowieso willen is Empire State building. We kijken ter plekke hoe druk het is, en beslissen dan of we een fast track ticket nemen. Top of the rock lijkt ons ook mooi. Verder willen we naar central park, langs de 9/11 vijver lopen, en over de brooklyn bridge. Dit kost geen geld.

Roshelle
10-04-16, 22:49
Door de centrale controle is dit niet meer bij de gate aan tafeltjes, maar in de rij naar de check-in/bag drop balie. En doordat er vaak meerdere vluchten tegelijk ingecheckt worden (bij veel US airlines) kan dit voor enig tot behoorlijk oponthoud geven. Iets om rekening mee te houden.

Gelukkig mogen we daarna heerlijk naar Florida! Dan is het toch allemaal ietsjes minder erg, haha!

Esther2013
11-04-16, 19:52
Zo'n NY Pass kun je beter alleen kopen als de losse ticketprijzen duurder zijn de 3-daagse of 5- daagse pas.
Je kunt via internet heel eenvoudig de losse prijzen vinden en dan is het kwestie van vergelijken.
Wij hadden hem er net uit door gebruik van Watertaxi, toegang tot US Intreprid, Empire stare building overdag, Madame Tussaud, top of the Rock 's avonds, maar als je naar andere dingen wil zoals Freedom Tower kun je het misschien beter niet doen.....

Reiziger00
19-04-16, 21:44
We gaan Top of the rock overdag doen, en waarschijnlijk met zo'n vip pass rond zonsondergang het empire state building op. Zodat we de stad ook in het donker zien :)
Qua pretpark tickets willen we waarschijnlijk een 2-daagse combiticket seaworld en busch gardens kopen voor 90,- p.p.
Is deze website betrouwbaar? http://www.americanestates.nl/magicyourway7.asp
Kunnen toch ter plekke nog via die site e-tickets bestellen en printen?
Heeft het zin om op het vliegveld nog te vragen naar een upgrade? Zal zeker alsnog een flinke duit kosten?
We vliegen met Brussels Airlines vanaf Brussel.
Nog een week te gaan en het is zover, super veel zin in! :)

AlexFL
20-04-16, 01:30
americanestates is heel betrouwbaar en heeft veel klanten op dit forum.

Reiziger00
24-04-16, 16:10
Bedankt voor reacties. Het is bijna zo ver :)
Kopen ter plekke dan het combinatieticket seaworld, busch gardens, aquatica.
Ik had nog een vraagje over de disney waterparken. Summit Plummit en Slushgusher zijn weer geopend :)
Eerst was het plan dus om naar Typhoon Lagoon te gaan, wegens twee attracties die gesloten waren in BB, maar die zijn nu weer open.
Klopt het dat je als je gewoon een ticket koopt voor een waterpark, je er die dag bij alle twee gewoon in mag? Dus in de ochtend naar BB, en daarna door naar TL op hetzelfde ticket? Ik dacht dat te lezen op de website van Disney World: https://disneyworld.disney.go.com/tickets/water-parks/
Alvast bedankt! Als het zo is, hoppen we gewoon halverwege de dag door :)

Mushu
24-04-16, 18:20
Volgens de beschrijving mag hoppen inderdaad:If both water parks are open, you may come and go between them, as you please!

Reiziger00
25-04-16, 19:18
Ja dat las ik ook. Maar vond het maar vreemd, omdat Disney bij reguliere parken ook speciale hop tickets heeft. Zorgen we gewoon dat we 10:00 bij Blizzard Beach zijn, en rond 13/14:00 naar Typhoon Lagoon. The best of both :)
Verder combineren we een dag Seaworld met Aquatica. Busch Gardens ligt op onze route :)
Heb er heel veel zin in :)

Reiziger00
09-05-16, 14:03
Hoi allemaal,
We zijn net een paar dagen terug. Ik heb nog last van de Jetlag.
Het was een fantastische vakantie en combinatie. New York was groots, indrukwekkend en druk. Veel gelopen en indrukken opgedaan.
Toen we in Miami aankwamen zaten we meteen in de vakantiesfeer. Heerlijke warme tropische sfeer. Veel genoten op het strand in Miami Beach, en veel grote villa's en auto's gezien.
Het rondtrekken in Florida was enorm gaaf in een cabriolet. Sanibel Island vonden we ontzettend mooi. Prachtig wit zand...
In Orlando hebben we een dag slecht weer gehad, veel regen. Zijn toen naar Seaworld geweest, en wat malls bezocht. We zijn qua waterparken 2x naar Aquatica geweest. De Disney waterparken hebben we niet meer gedaan. We vlogen in die avond, en het leek ons verstandiger om dicht bij accommodatie te blijven. Daarnaast kende we Aquatica al, dus je kent de weg.
De binnenlandse vlucht naar New York vanuit Orlando hadden we bijna gemist. We zaten midden in de spits, en uiteindelijk 1 uur en 15 minuten van tevoren op het vliegveld. We moesten onze auto nog inleveren, inchecken, koffer afgeven... Uiteindelijk nét gehaald, we konden meteen het vliegtuig in.
Kortom: het was een geweldige reis.
New York moet je een keer meegemaakt hebben, de drukte, de gebouwen, enz. In Florida had ik veel meer het vakantiegevoel, en het relaxen.
We vonden de Amerikanen trouwens heel erg behulpzaam en aardig. Op straat, in winkels, in restaurants.
Ik wil iedereen nog een keer bedanken voor de handige en goede tips.
Het was een fantastische eerste keer naar Amerika, en ik hoop zeker terug te komen! :)

petrajessy
09-05-16, 18:02
Wat leuk dat jullie zo genoten hebben! Wat zal het stressen geweest zijn om de vlucht te halen. Gelukkig hebben jullie het gered. Cool ook om in een cabrio te rijden. Wij hebben ook 1 dag regen gehad in Florida. Op Islamorada op 4 mei in de avond. Verder gelukkig prachtig weer.

Esther2013
09-05-16, 19:40
Leuk dat je het zo naar je zin gehad hebt! :up: