PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar passen we met 6 volwassenen in?



fransje
12-01-16, 13:29
Hoi allemaal,

Het was niet de planning om weer naar Florida te gaan, we wilden eigenlijk de Westkust van Amerika eens bekijken, maar we gaan toch nog een keer, kunnen het niet laten.
We gaan in september, met onze kinderen en aanhang.
Dat houdt in dat we met 6 volwassenen zijn en 6 koffers.
De reis begint in Orlando, en eindigt in Miami.

Maar waar passen we met z'n allen in? Zouden we alleen in Orlando blijven dan is het niet zo'n probleem, dan komen we echt wel waar we moeten zijn, maar de rit naar Miami maakt het een ander verhaal.
Een grote SUV of een minivan is denk ik net te klein om die 6 koffers mee te krijgen?
Niet elk autoverhuurbedrijf heeft 8 persoonsbusjes zie ik op de diverse sites, wel 12 maar dat is een beetje té. Plus groot rijbewijs nodig vermoed ik?
We hebben ook al gedacht twee auto's te huren, maar dat vinden we zo ongezellig rijden naar Miami.

Welke tips en ideeën hebben jullie?

Ta2 Gerrit
12-01-16, 14:30
Wij hebben, ooit een keer met een grotere groep, een minivan en een losse (ik dacht midsize) auto gehuurd. In de minivan (toen nog Chevy Astrovan) konden vrij makkelijk 6, met licht stampen zelfs 8 personen als we eens een keer met de hele groep ergens heen wilden. En de gewone auto werd gebruikt als we wat ruimer wilden zitten, dus met 2 voertuigen op pad, of als we verschillende bestemmingen hadden, of boodschappen de dames) gingen doen. werkte goed voor ons achten.

fransje
12-01-16, 16:00
Dat idee hadden wij dus ook in eerste instantie Ta2 Gerrit: lekker twee auto's voor de aparte uitstapjes. Wij als ahum senioren hoeven niet meer zo nodig naar de parken, maar vinden tuinen en de natuur weer mooi.
Maar nou blijkt het jonge volk ook graag naar Miami te willen voor een paar dagen, en het is niet gezellig om in 2 auto's die rit te maken. Hoewel het aan de andere kant ook maar eenmalig is natuurlijk.
Prijstechnisch is het ook even kijken wat we het beste kunnen doen.
Een minivan hebben we eerder gehad tijdens de reizen dat we met 5 volwassenen gingen, dat is een ideale auto, en daar zaten we wel aan te denken maar leek ons net iets te krap als we ook de koffers mee moeten nemen. Moeten de heren maar een kleinere koffer meenemen anders;)

76-er
12-01-16, 17:51
Voor 6 volwassenen plus baggage wordt een minivan inderdaad wat krap, ik zou een gewone personenvan nemen. En ik kan me niet voorstellen dat je daar een groot rijbewijs voor nodig zou moeten hebben. Hou wel rekening met een nóg grotere kolk in de tank.

knaapje
12-01-16, 20:45
Je mag in de USA rijden met een auto waar je met je rijbewijs in NL ook mee mag rijden.
Met een normaal B-rijbewijs mag je dus niet met een grotere personen van voor 12 of 15 personen rijden.

Frans1949
13-01-16, 18:13
Je mag in de USA rijden met een auto waar je met je rijbewijs in NL ook mee mag rijden.
Met een normaal B-rijbewijs mag je dus niet met een grotere personen van voor 12 of 15 personen rijden.


Knaapje, dit is heel waar.
Ik heb hier vele discussies over gelezen.
Denk even aan die hele grote mobile homes die meegegeven worden met een gewoon B- rijbewijs.
In de problemen kom je als je een aanrijding veroorzaakt.