PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Twan



Horndoctor80
16-05-06, 12:58
Hoi luitjes, mijn naam is Twan Trienekens, 25 jaar en woonachtig in Eindhoven. Sinds gisteren kom ik op deze site om meer te weten te komen voor mijn aankomende vakantie.

Ondanks mijn jeugdige leeftijd heb ik zo’n beetje heel Amerika al gezien. In 1997 ben ik als lid van een drum & bugle corps (showband) uit Boston (The Boston Crusaders) op mijn eerste Amerika reis geweest. Zo’n corps bestaat uit leden van 16 tot 21 jaar, 135 man groot, toeters trommels en vlaggenmeisjes, plus een instructie/stafteam van zo’n 70 man (koks, naaisters, vervoerploeg, bestuur, instructeurs, booster/fanshop etc). Deze tour duurde 9 weken, waarin ik in 15 Staten ben geweest en o.a. Boston, Chicago, Atlanta en Orlando heb gezien. We trokken rond met 4 bussen, 1 materiaal 18wheeler vrachtvragen, 1 18wheeler vrachtwagen ingericht als mobiele keuken, en nog zo’n 4 volgwagens met aanhanger met materialen).
Voor meer info over deze clubs kun je www.dci.org checken, zeker de moeite waard om eens naar zo’n wedstrijd te gaan kijken in de States als je op vakantie of in de buurt bent.
Orlando was de laatste stop van deze tour, waar ook de Kampioenschappen werden gehouden in de Citrus Bowl. Verder hadden we een parade met alle korpsen door de Disney MGM Studio’s en de solistenwedstrijden werden in Pleasure Island gehouden. Uiteraard hadden we ook een dag vrij in MK en ben ik na afloop van de kampioenschappen met 2 Nederlandse vrienden die ook bij die club zaten nog 2 dagen langer gebleven.
Mijn eerste kennismaking met Orlando en met name Disney waren genoeg voor een verslaving.

In 1998 ben ik voor een tweede jaar terug gegaan naar The Crusaders, en heb toen een 9 weekse tour gemaak via Boston, Washington, Houston, San Antonio, Dallas, Montreal, New York en weer naar Orlando voor de Kampioenschappen. Dat jaar hadden we ook een optocht in het MK, we liepen als korps voor de Disney Electrical Parade, wat echt de mooiste optocht is geweest uit mijn (tot nu toe) 18 jarige carrière in de muziek. De Kampioenschappen waren wederom in de Citrus Bowl.
In 1999 ben ik voor het derde en laatste jaar terug gegaan naar The Crusaders voor een tour van 12 weken, maar toen zijn we helaas niet in Florida geweest. De finales waren toen in Madison Wisconsin.

In 2000 ben ik op vakantie geweest bij een vriend die ik had leren kennen bij The Crusaders. Deze vriend woont in Miami en ik heb een lekker weekje bij hem in huis gezeten, en alle mooie plekjes van Miami met hem gezien. Vervolgens ben ik met mijn vriendin doorgereden per Greyhound naar Orlando, waar we nog een weekje de pretparken hebben aangedaan.

In 2002 ben ik met 4 vrienden wel op vakantie geweest in Amerika, maar niet in Florida. We zaten in de buurt van Chicago om te gaan kijken naar de Kampioenschappen van de muziekkorpsen, en natuurlijk ook om vakantie te vieren.

In 2004 hebben mijn ouders ons meegenomen voor hun 25 jarig huwelijksfeest in de vorm van een 25 daagse vakantiereis door West Amerika. O.a. Denver, Las Vegas, LA, San Fran en alle grote parken zoals de Rockies, Grand Canyon etc gezien. Ook deze kant van de VS trekt mij enorm aan.

En dan is het 2006, na 5 jaar niet te zijn geweest ga ik dit jaar weer lekker naar Florida met mijn vriendin en een bevriend stel van ons. We beginnen echter de reis op 8 augustus in Chicago om weer naar de Kampioenschappen te gaan kijken. Vervolgens vliegen we op 13 augustus naar Miami om een paar dagen op bezoek te gaan bij mijn vriend daar. De reis gaat vervolgens naar Key West om te eindigen met een weekje Orlando. We hebben een mooie villa gehuurd via een Nederlandse eigenaar en gaan lekker alle parken daar bezoeken.

Ik heb er nu al zin in, maar moet nog precies 12 weken wachten voordat het zover is L
Dat was zo’n beetje mijn Amerika verhaal. Ik heb foto’s, films, verhalen en herinneringen te over, maar dat wordt teveel voor deze (toch al erg lange) intro.
Indien er vragen zijn aan mij dan hoor ik ze graag.

Groeten uit Eindhoven
Twan Trienekens

Dr. Phlox
16-05-06, 13:37
Hoi Twan,

Je kan beter zeggen dat je op vakantie bent in Nederland.
Heb je tijdens als die trips wel voldoende tijd gehad om ergens naar toe te gaan?? Wat speel je zelf (misschien heb ik er wel overheen gelezen). Zelf een aantal maal de Taptoe in Breda bekeken vanuit een hoekje (moest er werken), maar was wel mooi om te zien.
Grz

Dr. Phlox
8) :lol: 8)

Michael66
16-05-06, 14:02
Hoi Twan,
Welkom op het Florida Forum.
Wat leuk, die showband. En die wedstrijden lijken mij ook erg leuk. Ken je de film Drumline? Vast wel. Vind ik een ultiem gave film met al die drumstukken erin (verhaal stelt niet zo veel voor). Sterker nog, ik denk dat ik die vandaag maar weer eens ga kijken (heb 'm op DVD).

Groeten van Michael

http://img90.imageshack.us/img90/5951/drumline9fc.jpg

Horndoctor80
16-05-06, 14:19
Gelukkig heb ik wel af en toe wat tijd gehad om ergens te kijken ja. Zo heb ik Boston, Washington, San Antonio, Houston, Montreal en Orlando kunnen bekijken op vrije dagen tijden die tours. Echter op die 9 weken hadden we 6 vrije dagen, de rest was het reizen, trainen en optreden. Gemiddeld 5 optredens per week in de avonduren. Daarnaast begon om 8 uur de repetitie (indien je op tijd was), je trainde tot half 5, vervolgens douchen en naar het optreden, optreden draaien en daarna de bus in naar de volgende plaats. We sliepen in grote gymzalen of auditoria van high schools of colleges. Ik kan je vertellen, het was echt een enorme ervaring. Zou het zo weer willen doen, als ik geen vaste baan had en er geen leeftijdslimiet was geweest van 21 jaar…..

Ik speel zelf trompet in een drum & bugle corps uit Hilversum, Beatrix (www.beatrix.org) genaamd. Taptoe Breda ken ik uiteraard, heb er nog nooit aan deelgenomen helaas. Wel aan tientallen andere taptoes door heel Europa.

De film drumline is inderdaad goed te vergelijken met wat ik daar heb gedaan, alleen is het een erg geromantiseerd verhaal, typisch Amerikaans haha. Indien je dat gaaf vind Michael moet je echt een keer kijken op www.dci.org en daar eens e.e.a. proberen te downloaden of links te vinden via Google-video met de term drum corps.