PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Geo: Miami - Orlando, April 2016: drie studievrienden



Geo
07-01-16, 16:43
Beste forummers,

Aankomende april ben ik van plan om samen met twee studievrienden een aantal weken naar Florida te gaan. We willen graag het merendeel van de pretparken bezoeken, maar ook andere activiteiten doen/ zien zoals de Everglades en de Keys. De vluchten zijn al geboekt, maar de rest nog niet. We hebben wel al het volgende reisschema in de planning staan:

Dinsdag 05 April 2015 Aankomst in Miami in de avond, hotel boeken in Miami Beach.
Woensdag 06 April 2015 Activiteiten in Miami, nog één nacht slapen in Miami Beach.
Donderdag 07 April 2015 Naar de Florida Keys, slapen in Marathon. (Onderweg stoppen bij activiteiten en bezienswaardigheden)
Vrijdag 08 April 2015 Dagtrip naar Key West, weer slapen in Marathon.
Zaterdag 09 April 2015 Rijden richting de Everglades, slapen in Everglades City. (Onderweg stoppen bij activiteiten en bezienswaardigheden)
Zondag 10 April 2015 Op airboatsafari in Everglades City, dan rijden richting Tampa. Hotel boeken in of rond Tampa of Clearwater. (Onderweg stoppen bij activiteiten en bezienswaardigheden)
Maandag 11 April 2015 Bezoek Busch Gardens, in de avond weer terug naar hotel Tampa/Clearwater
Dinsdag 12 April 2015 Activiteiten in en rond Tampa en/of Clearwater. In de avond weer in hetzelfde hotel slapen.
Woensdag 13 April 2015 Bezoek LEGOLAND, daarna naar Orlando. In Orlando een huisje of appartement boeken.

Donderdag 14 April 2015 t/m Donderdag 28 April 2015:

We willen verblijven in een huisje of appartement in Orlando.
We willen deze twee weken gebruiken om de meeste Pret- en Waterparken te bezoeken, ook willen we dagtripjes maken naar onder andere Kennedy Space Center en Merritt Island. En natuurlijk gewoon shoppen en genieten van het lekkere weer.
We zijn in Orlando van plan om de 6 Disneyparken, de 2 Universal-parken en Wet n Wild te bezoeken. Maar omdat het zo veel parken zijn, willen we geen van de parken meer dan één keer bezoeken.


Vrijdag 29 April 2015 In de avond, vlucht terug naar huis.


Ik vroeg me af wat mensen van dit schema vinden, en of er nog verbeteringen te behalen zijn. Ik ben vooral bang dat het schema mogelijk te druk is.

Het plan is ook om voor de gehele periode een auto te huren. Wij zijn alle drie best lang, dus we willen niet te klein. Kan iemand hier misschien een indruk geven over het type auto dat we moeten boeken?

Alvast bedankt voor hulp en tips.

Groet,

~Geo

Digitalman
07-01-16, 19:44
Route ziet er prima uit. Wellicht een overnachting op Key West inplannen. Is erg leuk daar. V.w.b. auto, met z'n drieën is een intermediate SUV (Ford Edge) volgens mij prima. Als jullie onder de 25 zijn krijg je wel een toeslag op de huurprijs.

Typhoon Lagoon (Disney waterpark) is momenteel gesloten. Het is mij niet duidelijk wanneer die weer open gaat, maar zou zo maar kunnen dat die dan ook nog gesloten is.

je bent net te laat voor een Orlando Magic game, tenzij ze de play offs halen. Laatste reguliere game is op 11 april. Anders zou dat een aanrader zijn. Naast pretparken zijn er ook andere dingen te doen in Orlando en omgeving. Bijvoorbeeld kanoën in Wekiwa Springs SP. Heel mooi daar.

moonlight91
08-01-16, 10:07
Denk niet dat er veel op of aan te merken valt, wel deel ik de mening van Digitalman om de overnachting op Key West te plannen
Key West heeft een bruisend nachtleven, als je daarvan houd zou ik daar zeker een hotel of motel boeken

Typhoon Lagoon is dicht voor winteronderhoud en zou half maart weer open gaan

Zelf huren wij altijd een Midsize SUV , of we nu met zijn 3en of 4en reizen
dit bevalt qua ruimte voor ons prima

Als je bij Universal gebruik wil maken van de Hogwart Express tussen Universal Studios en IOA moet je een Hopper aan schaffen

In Clearwater kan ik je Coconut Cove Resort adviseren, een net appartementen hotel met zeer ruime kamers ,waar een mooie keuken in zit

Geo
11-01-16, 03:19
Bedankt voor de tips tot nu toe, ik zal ze zeker meenemen in de planning

Slapen in Key West in plaats van Marathon is altijd al een alternatief geweest, maar ik ben dan bang dat de reis van Key West naar Everglades City te lang wordt. Vooral als we onderweg ook nog willen stoppen bij bezienswaardigheden. Of valt die reistijd wel mee?

Voor de autohuur zaten we al te denken aan een midsize SUV. Waarschijnlijk dat het die dan wordt :D

Geo
14-01-16, 16:02
Tijd voor een update. Inmiddels zijn alle verblijfplaatsen geboekt, op die in Orlando na. Ik heb toch maar gekozen voor een verblijf op Key West, dat lijkt toch leuker dan Marathon. Ook was het niet heel erg veel duurder ofzo.
Coconut Cove Resort zag er wel erg mooi uit, maar helaas boven onze prijsklasse. We hebben gekozen voor een hotel in Clearwater Central, daar zat een leuk tweesterrenhotelletje dat veelal positieve recensies had.

Ook de auto is geboekt, een SUV. Een "Ford Escape of gelijkwaardig" geboekt van Hertz via Autoeurope, zoals hieronder te zien. Wat de doorslag heeft gegeven is het relatief lage tarief voor een tweede bestuurder(max $94,50 per maand). Ook de maximale service charge van $10 voor de tolwegen vond ik erg aantrekkelijk.

http://oi64.tinypic.com/34nkyh4.jpg

Het enige dat nog geboekt moet worden zijn de tickets voor de pretparken en het verblijf in Orlando. In tegenstelling tot de andere verblijfplaatsen, is het voor Orlando voor ons erg belangrijk dat er een eigen keuken inzit en een aantal comfortabele bedden.
Ik heb er nu al zin in :D

elstars
14-01-16, 17:03
Reistijd Florida City naar Key West is ongeveer 3 uur. Dit is goed te doen als je niet dezelfde dag terugreist, maar overnacht op Key West.