PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom is Florida de perfecte vakantiebestemming?



Bianca Stripes & Stars
04-01-16, 11:03
Hallo lieve Florida fans!

Ik ben benieuwd naar het volgende: Wat maakt Florida de ideale vakantiebestemming?
Om mensen die niets van Florida weten te informeren over dit fantastische stukje Amerika, ben ik benieuwd wat het voor jou de ideale vakantiebestemming maakt. :D

Bedankt voor jullie reacties!

Njit
04-01-16, 12:47
Zon, zee, strand, pretparken, shoppen, relatief korte afstanden, goedkope hotels.

trails
04-01-16, 12:59
En de mooie natuur. Niet spectaculair zoals in het zuid-westen maar zeker heel mooi en met mooie wandelingen.
Goed weer, omdat wij een camping hebben kunnen we alleen in de winter gaan.

FloridaFabian
04-01-16, 13:31
Het is voor mij de levensstijl die wij hebben als we daar zijn, het ultieme vakantiegevoel. Ook vind ik (naast alle standaard dingen als het weer, shoppen en de pretparken) de Floridians enorm vriendelijk(over het algemeen), zijn de wegen lekker ruim en de auto´s die daar rijden net zo. De diversiteit in natuur, de overgang van het strand naar moeras, vind ik ook altijd erg bijzonder. Maar vooral ben ik verslaafd aan football( de Amerikaanse variant) & in mindere maten honkbal en probeer zoveel mogelijk wedstrijden te bezoeken.

stephie
04-01-16, 14:19
Wij zijn in 2007 verliefd geworden op Florida. Eigenlijk om dezelfde redenen als menig ander Floridafan :p
Ik vind het winkelen echt fantastisch!! Daarnaast heerlijk eten. Ook de natuurparken vind ik mooi. Inderdaad niet zo indrukwekkend als de natuurparken in bijvoorbeeld het Westen, maar wel mooi genoeg om er echt van te genieten. Ik vind alligators echt zo prachtig om in het echt te zien. Ik ben wel bang voor ze en blijf op gepaste afstand....
Ook zijn de reisafstanden in Florida goed te doen. Ik vind de mensen ook aardig. Ohhhh vergeet ik zowat de mooie stranden! Daar kan ik ook zo van genieten. Het mooie heldere blauwe water en witte zandstranden.

José
04-01-16, 14:51
Pretparken, natuurparken, restaurants, het weer, shoppen en het relaxen in de gehuurde villa met privé zwembad.

arno
04-01-16, 16:11
Pretparken, natuurparken, restaurants, het weer, shoppen en natuurlijk onze villa die we daar na veel jaren huren hebben gekocht. lekker in je eigen pool dobberen bbq aan en lekker met familie of vrienden een gezellige tijd hebben.

Wolf2014
04-01-16, 19:38
Na heel lang getwijfeld te hebben in 2013 toch maar de oversteek gemaakt. In eerste instantie alleen voor Disney, maar na het inlezen oa op dit forum, ook erg nieuwsgierig geworden naar andere parken. Vanaf het moment dat we geland waren voelde het gewoon allemaal erg goed. Vriendelijke mensen, leuk ontvangst bij het hotel en een grote condo waar werkelijk alles aanwezig was. De volgende dag onze ogen uitgekeken in de Walmart, ongelooflijk wat groot en wat verkopen ze er toch veel. En dat is de hele vakantie door gegaan. Pretparken, maar ook de vele stores, goedkoop kleren kopen, in ieder geval goedkoper dan in Nederland, de leuke spontane gesprekken met Amerikanen, volgens sommigen oppervlakkig, maar dat maakt mij niet uit, het hoeven geen vrienden te worden. De honkbalwedstrijd, een droom van me, de bediening in restaurants, mensen die je het gevoel geven dat je de belangrijkste gast van de avond bent, ga zo maar door.
Op het moment dat we in het vliegtuig naar huis zaten, wisten we het zeker, hier gaan we snel weer heen. Dit jaar dus voor de derde keer. En dan niet alleen voor Disney, maar ook de mooie stranden, de Keys met hun Caribische uitstraling, de mooie natuurparken en natuurlijk de beleving van het honkbal.
En het rijden met zo'n grote Amerikaanse car, heerlijk, vooral die benzineprijzen die daarbij horen.

Anthon14
04-01-16, 20:07
Tja, waar moet je anders naar toe ;)

moniquekruiningen
04-01-16, 20:08
In 2012 zijn we in de carnavalsvakantie voor het eerst in Florida terecht gekomen..
Niet omdat het een grote wens was, maar omdat ik naar een zonzekere bestemming op zoek was.. Sindsdien zijn we verkocht. Als ik het in een woord moet omschrijven dan zeg ik "easygoing". Maar dan doe ik de vriendelijke bevolking, de natuur, de stranden, het heerlijke weer, de pretparken, het leven en nog veel meer te kort.. We zijn in 2012 nog naar Spanje gegaan, om in 2013 en 2014 weer naar Florida te zijn gegaan en afgelopen jaar hebben we Polen bezocht, wat een vergissing van mijn zijde bleek te zijn.. Bij terugkomst gauw weer Florida geboekt..

Mijn dochter zei gisteren de wetenschap dat dit voorlopig misschien wel de laatste keer Florida kan worden, maakt me nu al aan het huilen...

Ta2 Gerrit
04-01-16, 21:03
All of the above & then some. Parken zijn ondertussen niet meer aan ons besteed, maar easy-going en shoppen doen het nog prima. En het weer uiteraard. hoewel we echte USA fans zijn en al behoorlijk wat van het hele land gezien hebben voelt Florida toch altijd weer als "thuiskomen". Walmart, Bike Week, malls en outlets, vele restaurants, de auto's, plonzen in "je eigen" zwembad en nog een ontelbaar andere dingen trekken ons regelmatig die kant weer op. Just Do It !

Fitzroy
04-01-16, 21:31
Voor ons is het de perfecte winterzonbestemming.
Heerlijk genieten, relaxen, shoppen, eten en rondrijden. Wij zijn niet van de pretparken maar Florida heeft nog zoveel meer te bieden.
's Zomers zul je ons er nooit meer vinden, veel te vochtig en warm. Dan kun je ons in ons andere favoriete vakantieland vinden: Griekenland!

wondertol
05-01-16, 14:22
Naast alles wat al genoemd is vind ik het heerlijk om overal om me heen palmbomen te zien. En die zie je zeker in Florida!

Mushu
05-01-16, 19:53
Disney World, Disney World en Disney World :D Maar ook de natuurparken, veel kleinschaliger en misschien niet zo indrukwekkend als die in het westen maar voor de natuurliefhebber heerlijk om te ontdekken. De sfeer is ook prettig, het is echt een vakantiestaat en dat voel je overal.

mio_natasja
05-01-16, 21:06
we zijn in juni naar florida geweest,dit is ons prima bevallen dat we zeker dit jaar weer teruggaan,vooral de winkels.villa,s die je kan huren,de stranden,het heerlijke eten,de brede wegen,de grote auto,s,de vriendelijke mensen,en de natuur daarvoor komen wij weer terug.

Iris02
06-01-16, 13:18
Er is iets met Florida waardoor we iedere keer weer terug blijven komen :D Er zijn op de wereld meer schitterende plekken, soms met mooiere natuur en/of cultuur. Voor mij is de combinatie van heerlijk winkelen, mooi weer, palmbomen, prachtige, rustige (!) stranden aan de golf van mexico en de parken de perfectie combinatie.
Wij gaan (bewust) niet ieder jaar naar Florida, we willen de rest van de wereld ook zien, maar we blijven wel terugkomen. Ook als onze kinderen niet meer meegaan, zullen we teruggaan naar Florida.

Bianca Stripes & Stars
07-01-16, 10:36
Bedankt voor de leuke reacties! :D
Waar boeken jullie je privé villa?
Ik ben benieuwd. Ik ben zelf alleen nog maar in hotels en motels verbleven en 1x een appartement in Orlando.

Bianca Stripes & Stars
08-01-16, 13:44
Door jullie leuke reacties te combineren en natuurlijk mijn eigen ervaring heb ik een blog geschreven met 11 redenen waarom Florida de ideale vakantiebestemming is. ( maar dat wisten jullie natuurlijk al lang ;))
Je kan het hier lezen:
http://www.stripesandstars.nl/11-redenen-waarom-florida-de-ideale-vakantiebestemming-is/

Fijn weekend allemaal!

Njit
10-01-16, 00:09
Leuk geschreven :up: (maar dat wist je natuurlijk al lang :cool:)

corrus
10-01-16, 12:14
Door jullie leuke reacties te combineren en natuurlijk mijn eigen ervaring heb ik een blog geschreven met 11 redenen waarom Florida de ideale vakantiebestemming is. ( maar dat wisten jullie natuurlijk al lang ;))
Je kan het hier lezen:
http://www.stripesandstars.nl/11-redenen-waarom-florida-de-ideale-vakantiebestemming-is/

Fijn weekend allemaal!

Dus al die vragen waren alleen maar om te zorgen dat je eigen blog meer gezien wordt.:(

Bianca Stripes & Stars
10-01-16, 13:19
Dus al die vragen waren alleen maar om te zorgen dat je eigen blog meer gezien wordt.

Zo wat een gemene reactie! Dat doet pijn!

moniquekruiningen
10-01-16, 13:25
Het was misschien wel aardig geweest als je je doel van de vraag vooraf kenbaar had gemaakt.
ik vind dit ook niet zo'n leuke manier moet ik eerlijk bekennen..

EddieG
10-01-16, 13:38
Wat een zure reacties? Snap eerlijk gezegd ook niet waarom?

Bianca, echt een top blog! Ik ga in april weer naar Florida en je hebt me weer helemaal in de stemming gebracht. Nog een fijne zondag en hopelijk volgen er nog heel veel van dit soort blogs.

Groet,
Eddie

sitechris
17-01-16, 10:42
Leuke blog. Lekker blijven posten :)

ronenivonne
20-01-16, 07:20
He Bianca, leuk blog en idd gewoon lekker blijven schrijven en niets aan trekken van zulke reacties.

Frans45
21-01-16, 20:41
BETWETER wees is een keer positief Er is iemand die een leuk blog en info geeft over Florida

laanvdj
21-01-16, 20:57
Oei oei, misschien beter dat we het leuk houden hier op het forum.Ik erger me ook vaak aan commentaar van anderen, maar je schiet niks op met elkaar uit te schelden. Iedereen zijn eigen mening moet je maar denken.
Maar Bianca blijf lekker schrijven, wij volgen je in elk geval. En vinden je verhalen informatief.

Njit
21-01-16, 21:00
....En daarmee wil ik deze zijdelingse discussie afsluiten. AUB weer on-topic reageren.