PDA

Bekijk Volledige Versie : Zoutwater zwembad



hannie
27-12-15, 08:40
In mijn zoektocht naar villa's zie ik steeds vaker dat ze een zoutwater zwembad hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat zijn voors en tegens van zo'n zwembad?

FloridaFabian
27-12-15, 19:47
Ik heb mij weleens laten vertellen dat je zoutwaterzwembaden veel minder vaak hoeft schoon te maken, ook zitten er geen (/minder) chemicaliën in het water zoals chloride. Persoonlijk lijkt mij een normaal zwembad fijner maar ik heb er geen ervaring mee dus hang mij er niet aan op:rolleyes:

Anthon14
27-12-15, 20:27
Zoutwaterbaden hebben lagere kosten doordat er minder chemicaliën gebruikt hoeven te worden, eigenlijk is dit een beetje het nieuwste snufje op het gebied van zwembaden.

Het schijnt ook beter te zijn voor de huid. En denk nu niet meteen aan zeewater want het zoutgehalte is vele malen lager dan in de zee dus je merkt er eigenlijk weinig van. Zout is hier eigenlijk de vervanger van Chloor en er zijn minder chemicaliën nodig om de PH op de juiste waarde te houden.

Tans4USA
27-12-15, 22:37
Wij hadden in Costa Rica een zoutwater zwembad Hannie, en ik moet zeggen dat dat prima beviel. Je moet niet denken dat je heel erg zout proeft of voelt zoals in een zee maar het water is gewoon zacht.

nicolea
28-12-15, 07:28
Wij hadden in Cape Coral een zoutwaterzwembad, inderdaad veel "zachter" water dan chloorwater. Geen last van de ogen, vind het zelf fijner, en heb van de kids ook geen klachten gehoord. De smaak is neutraler dan chloor!

hannie
28-12-15, 09:51
Eigenlijk alleen maar voordelen dus!
Dat is mooi.

Ilse_
02-11-16, 07:11
Zijn er ondertussen nog meer ervaringen want ook ons valt het op dat er steeds meer leuke huizen zijn met een zout water bad....... Vertel?????

AlexFL
02-11-16, 14:59
Zolang je geen kids hebt die wellicht per ongeluk in het zwembad plassen, dan is een zout water bad zeker aan te raden. Geen last van prikkende ogen zoals met chloor het geval is.

Ilse_
02-11-16, 17:43
En qua "zoute smaak" ??? Vind dat in de zee altijd zo vies namelijk.

nicolea
02-11-16, 18:27
Is eerder een zachtzoute smaak...echt niet zoals in zee

marjolijne
02-11-16, 21:21
Ik was altijd anti zout water, en bij het zoeken van een huis vielen deze ook altijd af.
Maar na in Las Vegas gezwommen te hebben in een zoutwater bad, ben ik om.
Het water is niet zout-zout, maar zeer licht zout. En geen rode ogen.

Patrick
03-11-16, 23:14
Onze oudste zoon heeft last van eczeem en als hij de zee in gaat heeft hij daar veel last van, en rent dan weer het water uit. Is zo'n zwembad zachter (minder agressief) dan zeewater?

marjolijne
05-11-16, 19:35
Het is veel zachter, maar met eczeem zou ik het toch eerst even ergens uittesten.

ps vaak hoor je juist dat zoutwater zo goed helpt bij eczeem:D