PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke verhuurder kiezen?



frankz
17-11-15, 22:18
Hallo
Wij zoeken een suv voor de periode van 12-12 t/m 2-1 en komen uit bij Dollar of Thrifty.
De afgelopen jaren boekten wij altijd bij Alamo. Dus mijn vraag aan jullie is welke
van de twee bovenstaande zou je adviseren en kan je bij deze maatschappijen op MCO
ook zelf je auto uitkiezen uit een rij cq vak. Voor de drie weken komen we op een prijs van ongeveer 550,-.
mijn dank ik wederom groot

knaapje
17-11-15, 22:48
Het is eigenlijk gewoon eenzelfde bedrijf.
Ze zitten in dezelfde kiosk in de garage.
Nog erger: Ik kreeg vorige maand een Hertz auto mee terwijl ik bij Dollar gehuurd had.
Dollar, Hetz en Thrifty zijn zusjes.

Je kunt er zelf uitkiezen.

Njit
17-11-15, 23:35
Dollar en Thrifty waren vanaf 1997 tot 2012 onderdeel van de Dollar Thrifty Automotive Group . Sinds 2012 zijn ze onderdeel van Hertz Global Holdings. Voordeel is dat je bij pech ook terecht kunt bij 1 van de andere bedrijven.

Idem bij Alamo, National en Enterprise. Alle drie onderdeel van Enterprise Holdings.

frankz
18-11-15, 06:25
ok dat is duidelijk. bedankt
kan ik gaan boeken, want volgens mij worden ze toch niet goedkoper.

frankz
29-11-15, 13:03
nog even snel een korte vraag. kan je bij deze maatschappijen ook zelf je auto uit een rij uitkiezen?? en is het ook alleen de straat oversteken op MCO?

knaapje
29-11-15, 19:39
Ja en Ja.
Uitzoeken uit de rij. Straat over, garage in en borden volgen als je tenminste "lid" bent anders eerst naar de "rental cars" balie..

frankz
01-12-15, 21:37
bedankt voor de reacties

Ritchie
01-01-16, 13:22
Ik ben opzoek naar een midsize SUV voor september.
Nu zie ik wat kleine prijsverschillen tussen Dollar en Alamo, in het voordeel van Dollar.
Heeft Dollar op MCO een beperktere keuze t.o.v. Alamo, of zit daar weinig verschil in.

Njit
01-01-16, 21:22
Ik weet niet of je Toll by Plate doet? Want daar zitten wel prijsverschillen tussen: https://www.sunpass.com/rentalcar

EddieG
04-01-16, 16:13
Hallo mede-forumleden,

Ik heb een aantal maanden geleden via uscarhire.com een optie genomen op een standard suv. We reizen met z'n drieën (2 volwassenen + 1 kind van 3 jaar). Voor de periode 22/4 t/m 11/05/16 kwam ik op een bedrag van € 690,54 (Alamo Gold pakket).

De afgelopen maanden heb ik natuurlijk goed in de gaten gehouden of er betere prijzen voorbij kwamen. Dat was niet het geval. Totdat ik vandaag een mail kreeg van Expedia. Via een kortingsaktie kom ik daar voor dezelfde periode op een bedrag van € 632,71.

Nou krijg ik bij het Alamo Gold pakket een gratis tank met brandstof en additional drivers. Volgens de verhuurvoorwaarden van Budget hoef ik niet extra te betalen voor mijn vrouw. Dus zover ik kan zien zit het prijsverschil alleen in de gratis tank brandstof. En natuurlijk de Skip the Line Kiosk van Alamo :-).

Nu mijn vraag: voor welke optie zouden jullie gaan?

Groet,
Eddie

hannie
04-01-16, 19:24
Wij hebben afgelopen zomer voor het eerst bij Budget gehuurd. Wij vonden het een flink nadeel dat je eerst naar de balie moet. Hebben daar echt lang gestaan en daar heb je echt geen zin in na een lange reis.
Je mag ook niet zelf je auto uitkiezen.
Dus je raad het al, ik zou voor Alamo gaan.

EddieG
04-01-16, 19:41
Bedankt Hannie! Ik neigde al naar Alamo, maar nu weet ik het zeker.

Dit wordt mijn 5e trip naar Florida en tot nu toe allemaal met een auto via Alamo. Dit is echter de eerste keer dat we vliegen op MCO en dus ben ik niet bekend met het Skip the Line principe. Werkt dat echt zo makkelijk als men zegt? Kan je bijvoorbeeld nog thuis gegevens (paspoortnummers, creditcard gegevens, etc.) invoeren / aanvullen?

hannie
04-01-16, 21:03
Ja, alles thuis invoeren tijdens online inchecken en dan kiezen voor "skip the counter"

JKG
10-01-16, 17:07
Budget geen ervaring mee, Alamo is mijn voorkeur. De rijen daar vallen trouwens nog wel mee. De langste was bijna een uur, de eerste keer dat ik naar Florida ging. Daarna was ik zo aan de beurt.
Wel vaak kleine probleempjes met auto's van Alamo, maar altijd bij terugbrengen weggereden met een upgrade incl. weer volle tank brandstof.