PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema-Jildou-nog onbepaald wanneer-3 weken/21 dagen



Jildou
11-11-15, 20:25
Goedenavond
Ergens in de niet al te verre toekomst ( ik zit te denken aan 2/3 jaar) wil ik samen met mijn vriend naar Florida.
Dit zal dan hoofdzakelijk om de pretparken gaan.
Ik wilde 21 dagen gaan en ik heb alvast een schema gemaakt van dagen en pretparken en andere dingen die ik wilde doen. ( leuk die voorpret ;)
In 2010 ben ik al eens eerder naar Miami geweest met 2 vriendinnen. Toen heb ik alleen Epcot bezocht. Ik wil nu samen met mijn vriend gaan die nog nooit in Florida is geweest. We zijn nu 25 en 26 en ik wil dit nog doen voor we kinderen krijgen ( dus met zijn 2en)
Hier mijn reisschema en vragen
Dag 1: Vliegen naar Orlando
Dag 2 tm 7: World Disney ( ik wilde een 6 dagen kaart kopen zodat ik voor elk park minimaal een dag heb en dan eventueel nog wat speling heb dat ik nog eens naar een park terug kan, ook kunnen deze twee dagen als speling gelden. Als ik ze niet nodig heb ga ik eerder door met de rest van de reis, het verschil met 4 dagen is maar 20 dollar dus vandaar)
Dag 8: Reizen met huurauto naar Miami
Dag 9: Miami (Beach)
Dag 10: The everglades (vanuit Miami)
Dag 11: The Keys (vanuit Miami)
Dag 12: Miami (Beach)
Dag 13: Reizen naar Sanibel/Naples
Dag 14: Sanibel/Naples
Dag 15: Busch Gardens + Reis ernaartoe ( = plus minus 3 uur?)
Dag 16: Seaworld Orlando + Reis ernaartoe ( = plus minus 2 uur?)
Dag 17: Universal Studios
Dag 18: Wet 'n Wild
Dag 19: Islands of Adventure
Dag 20: Rust/uitloop
Dag 21: Vliegen naar huis.

Mijn vragen:
1: Is dit realistisch?
2: Is het handig om voor de volle 3 weken een auto te huren ( dus met het vliegticket) of kan ik hem beter huren vanaf het moment dat we naar Miami reizen tot we terug zijn van Seaworld? = 10 dagen. Bij het laatste kun je in Orlando een beetje makkelijk en goedkoop een auto huren?
3: Zijn de reistijden onderweg realistisch?
4: Zijn de dagen die ik voor de diverse parken heb uitgetrokken realistisch? is het haalbaar om in die tijd een heel park te doen of heb ik voor bepaalde parken meer of minder tijd nodig?
5: Is Wet 'n Wild het leukste Waterpark?
6: Hoe zit het met het Hotelaanbod? ik heb zelf het idee om dat ter plekke te boeken en te regelen. Is dat te doen? of is dat niet slim?
Kun je in Orlando vanaf elk/de meeste hotels een beetje makkelijk bij de parken komen?
7: Is Sanibel Island een toegevoegde waarde op Naples? is het wat gemakkelijk om daar te komen of is dat erg duur?
8: Mis ik nog een park? is dit overkill?
9: Is Januari een beetje een goede maand om deze reis te maken?

Erg bedankt voor de antwoorden alvast!

Jildou
11-11-15, 20:30
Oh ja de kosten:
6 Daagse ticket World Disney = 350 $ de man
Bush Gardens/Sea world combiticket = 109$ de man
Universal + Wet 'n Wild 3 dagen = 187,49 $ de man
= in totaal 647$ de man voor entree alle parken de man.
Is dit de meest handige/voordelige manier of weet iemand een goedkopere manier?

Edit: Oh ja kaartjes van tevoren vanuit Nederland kopen online? Of ter plekke (online?)

AlexFL
11-11-15, 22:00
31-12-2016 sluit Wet'n Wild, tegen die tijd is er een nieuw waterpark bij Universal Studios, eventueel kun je ook naar een van de twee Disney waterparken gaan.

Als je niet bij Disney World overnacht zul je een auto nodig hebben, ook in Orlando.

de keys in 1 dag op en neer vanaf Miami zou ik zelf niet doen, Key West is echt een behoorlijk eind weg.

de overige vragen laat ik over aan anderen :)

Bianca Stripes & Stars
12-11-15, 10:01
Misschien kan je een overnachting op de Keys doen? Wanneer je naar de Florida Keys wilt rijden moet je rekening houden met een lage maximum snelheid en een eenbaansweg. Het kost dus wel een beetje tijd om er te komen.
Zo zou je op Key West kunnen overnachten. De sfeer is hier heel anders dan in de rest van het land :)
Ik heb erover geschreven in mijn reisverslag:
http://www.stripesandstars.nl/10x-doen-in-key-west/


Als je er wilt overnachten kun je dat beter vooraf regelen. Key West is populair en vrij prijzig dus het kan helpen om er op tijd bij te zijn.

Je kunt ook het Kennedy Space Center bezoeken ( om te reageren op je vraag of je nog een park mist :p )

Veel voorbereidingsplezier!

Jildou
12-11-15, 12:22
Bedankt voor jullie antwoorden! Super
Zelf had ik al bedacht dat ik waarschijnlijk toch een 5 daagse ticket koop voor Disney en over Magic Kingdom dan twee dagen doe.
De eerste dag begin ik dan maar met Hollywood Studios ( = klein park?) kunnen we een beetje acclimatiseren.
Die dag die ik dan over houd, hou ik aan als rustdag na Seaworld. Anders is het denk ik een beetje veel en wil wel uitgerust aan Universal beginnen.

Is 5 dagen Disney genoeg?
@AlexFl hoe gaat dat waterpark er uit zien? is dat al bekend?
Ik heb ook gekeken naar de waterparken van Disney. Die vind ik dan in verhouding duur en als ik naar het verloop van de reis kijk lijkt het me leuker om tegen die tijd ( Bij Universal) een waterpark te doen.
maar die moet dan wel een beetje leuk zijn natuurlijk ;)

Je kunt niet met shuttles naar de parken gaan? In Orlando zelf zullen wij verder niet zoveel uitvoeren denk ik.
Maar het is dus wel aan te raden voor de volle 3 weken een auto?
The Keys hebben wij in 2010 ook met een dagexcursie vanuit Miami gedaan. Vond ik toen prima te doen. Ik hoefde daar toen ook niet perse langer de tijd voor te hebben. Dus ik denk dat ik dat zo laat :)

Het Kennedy Space center had ik ook over gelezen idd :) Maar dat trekt me niet zo.

Thanks allemaal .
Meer informatie is welkom!

Jildou
12-11-15, 13:25
Ik zit ook even wat te twijfelen over Sanibel/Naples. Hotels zijn daar in verhouding best duur. Nu is het zo dat ik daar maar twee dagen voor heb ingepland en een beetje strand/luxe is dan ook prima :)
Maar waar kan ik daarvoor aan de westkust ( dus tussen Naples en Tampa) het beste zitten. Dus strand/ontspanning/luxe/zwemmen. Waar kunnen we savonds lekker eten/cocktailtje noem maar op.
Tips voor activiteiten zijn ook leuk maar de nadruk ligt wel op ontspannen daar :)

Jildou
12-11-15, 13:38
Leuke Blog heb je geschreven Bianca! Ik herken er veel van. Zin om weer terug te gaan :)

nicolea
12-11-15, 19:51
Fort Myers Beach is ook leuk om te zitten Jildou...op een steenworp van Sanibel en niet zo duur

Jildou
13-11-15, 13:04
Bedankt voor de tip. Ziet er inderdaad goed uit :) Tegen die tijd even kijken waar de prijs/kwaliteit verhouding het beste is voor 2 nachtjes luxe/cocktails/strand :)

Jildou
13-11-15, 13:08
Nog even wat anders over de pretparken. N.a.v de opmerking over het waterpark ben ik even op onderzoek gegaan ;)
Volcano Bay lijkt me een erg mooi park worden.
Aan de hand daarvan ben ik even verder gaan zoeken naar toekomstverwachtingen in de pretparken.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat er in 2016/2017 best wat bij gaat komen.
Zoals ik het nu zie
Disney: Star Wars thema in Hollywood studios & Pandora in Animal Kingdom
Orlando: Skyscraper ( hoogste achtbaan en Freefall toren ter wereld)
Universal: King Kong attractie ( en dus Volcano Bay)

Zie ik wat dit betreft nog dingen over het hoofd?
Ik denk dat begin 2018 ( januari) in dat geval de beste reistijd is ;)
Of zitten er nog meer dingen in het vat?

AlexFL
13-11-15, 14:42
Zo kun je natuurlijk bezig blijven want zomer 2018, 2019, vul maar in.. Zal er altijd wel weer een nieuwe attractie of themagebied in Disney of Universal openen. Hou er rekening mee dat het in Januari best wel fris kan zijn en een waterpark dan een stuk minder lekker is als met 28gr.

Fleurida
13-11-15, 15:04
Je moet niet te ver in de toekomst kijken, als er wat nieuws komt in de toekomst heb je altijd een reden om weer terug te gaan:rolleyes:

Nog even een toevoeging, in de link de pretparken die wereldwijd geopend gaan worden. Zo te zien moet je dan ook nog naar Dubai,China,Singapore etc.......


http://edition.cnn.com/2015/11/11/travel/new-theme-parks-2015/index.html

Jildou
13-11-15, 15:15
Nee daar hebben jullie gelijk in.
Ik heb alleen wat het gevoel dat vooral Disney met een inhaalslag bezig is en ik denk dat dat wel even de moeite waard is om af te wachten.
( is ook de reden dat wij volgend jaar niet naar Disney Parijs gaan maar naar Europa park)
Deze reis is namelijk wel duur en een volgende keer zal ik dan toch eerder een ander land/pretpark kiezen.
Ah Januari dus net wat te fris? Februari een betere maand? ik wil namelijk ook wel strand dagen enzo maar ook weer niet in de brandende hitte in een attractiepark.
het moet er dus wat tussenin zitten ;)

Fitzroy
13-11-15, 17:11
Wij hebben het zelfs in maart fris gehad in een waterpark. Ik zou persoonlijk voor waterparken nog later gaan. Bovendien als geld een rol speelt en dat is zo, zo te zien, zou ik de winter vermijden. Ik zou in april/mei gaan als ik jullie was.

Digitalman
13-11-15, 17:38
Wij zijn afgelopen februari geweest en toen was er een all time low record. Er was zelfs nachtvorst en er waren allerlei adviezen op televisie hoe hiermee omgegaan moest worden. Planten binnenzetten of beschermen en zo. Overdags was het maar 11 graden en winderig. Echt behoorlijk fris dus. Een paar dagen later was het weer 25 :rolleyes:

Jildou
14-11-15, 12:35
hmmm jammer! :P
In 2010 waren wij er in April. Dit vond ik qua temperatuur perfect :) Alleen ik kan me niet meer zoveel herinneren van de drukte destijds in Epcot. ( is misschien een goed teken)
Veel warmer als toen in April moet het niet worden ivm attractieparken. Maar mijn voorkeur gaat nu idd uit naar April.
Dan is het dus goedkoper en warmer?
Hoe zit het met de drukte/Spring Breake?
Ik lees hier tegenstrijdige verhalen over. Heb je daar in de parken in April nu wel of geen last van?
Ik moet denk ik ook gewoon kiezen of delen hoor. Mei vind ik wat te laat en te warm
Jan/Feb te koud. Maart = voornamelijk Spring Breake?
Dan blijft April over denk ik...