PDA

Bekijk Volledige Versie : Seaworld (San Diego) stopt met orca shows



Iris02
10-11-15, 14:37
Niet iedereen zal het met mij eens zijn, maar dit bericht maakt mij erg blij. Het houden van deze dieren in gevangenschap en het vertonen van kunstjes ten behoeve van mensen, is anno 2015 niet oke.

http://www.nu.nl/buitenland/4161716/pretpark-sea-world-stopt-met-omstreden-orkashows.html

AlexFL
10-11-15, 15:28
Als je de documentaire Blackfish gekeken hebt heb je eigenlijk ook geen interesse meer in One Ocean.

sunnyrojo
10-11-15, 15:33
Heb Blackfish ook gezien,had geen idee toen hoor, ik ben er ook heel blij mee:D

Henk Mychelle
10-11-15, 16:55
ben ik naar 2 dingen benieuwd.

Wanneer stoppen ze in Orlando met de orca shows?

wat gaan ze doen met de aanwezige orcas?

cindy74
10-11-15, 17:59
Zo steken we al jaren onze kop in het zand ! Wat gaan ze met de dolfijnenshow doen of zijn deze vissen anders dan orkas ? Zijn wij niet degene die al jaren naar dierentuinen gaan om ze in kooitjes te bekijken en niet alleen orkas maar alle andere dieren ook ? Zolang dat dit geld in de zak brengt gaat dat toch gewoon door .

corrus
10-11-15, 19:46
ehhmmmm... Dolfijnen zijn zoogdieren, evenals Orka's.
Geen vissen :cool:

cindy74
10-11-15, 20:04
Zoogdieren dan ....maakt eigenlijk niet uit ;)

Iris02
11-11-15, 07:56
Ik geloof niet dat hier iemand zijn kop in het zand steekt Cindy. Het gaat hier toevallig om de orca's, maar iedereen die deze mening deelt zal ook zo denken over andere shows waarin dieren voorkomen. Ik ben ook geen voorstander van de dolfijnenshows en van dieren die opgesloten zitten in te kleine hokken in dierentuinen of dieren die worden gebruikt in (circus)shows. Zo lang mensen echter gaan kijken bijvoorbeeld naar shows waarin wordt geworsteld met alligators en zich niet realiseren dat dit voor deze beesten echt niet leuk is, zullen dit soort shows helaas blijven.
Wij mensen moeten gaan begrijpen dat dit dierenmishandeling is, alleen dan zal er voor deze dieren iets veranderen.

Fitzroy
11-11-15, 08:58
Zo lang er ook nog steeds mensen zijn die gaan zwemmen met dolfijnen, zal het echt niet stoppen. Het begint bij onszelf.

AlexFL
11-11-15, 09:44
ben ik naar 2 dingen benieuwd.

Wanneer stoppen ze in Orlando met de orca shows?

wat gaan ze doen met de aanwezige orcas?

Seaworld Orlando heeft niet zo'n last van lagere bezoekersaantallen door de grote hoeveelheid nationale/internationale toeristen. In San Diego liep het park zowat leeg en moest er dus dringend iets gebeuren.

cindy74
11-11-15, 11:46
Tuurlijk steken we de kop in het zand want ook ik ga naar seaworld en ook ik ga naar de dierentuin . En neen nog niet gaan zwemmen met dolfijnen maar enkel omdat het zo duur is . Ik vind het raar dat het enkel over orkas gaat terwijl andere dieren er ook slecht aan toe zijn en nog veel en veel slechter zitten .

Iris02
11-11-15, 12:48
Tuurlijk steken we de kop in het zand want ook ik ga naar seaworld en ook ik ga naar de dierentuin . En neen nog niet gaan zwemmen met dolfijnen maar enkel omdat het zo duur is . Ik vind het raar dat het enkel over orkas gaat terwijl andere dieren er ook slecht aan toe zijn en nog veel en veel slechter zitten .

Daar verschillen wij dus in want ik ga (wij gaan) niet meer naar Sea World, Discovery Cove, Gatorland, een dierentuin of circus.

Als jij van mening bent dat er iets moet veranderen dan zou je eigenlijk ook niet meer naar Sea World moeten gaan. Zo lang je dat wel blijft doen dan verkies je inderdaad struisvogelpolitiek boven de realiteit.

trails
11-11-15, 14:14
Maar... ook dieren die in alle vrijheid leven zijn hun leven niet zeker en worden afgeslacht vanwege hun hoorns, ivoor, vacht of gewoon... voor de lol.

marjolijne
11-11-15, 14:32
Maar als we met zijn alle niet meer naar dierentuinen gaan enzo, hoe komen die organisaties dan aan geld om dieren te redden?
En wat gaat er met geredde dieren gebeuren die niet meer terug de natuur in kunnen?

Weet je het blijft een welles nietes spelletje.
Er zijn al een aantal uitstervende dieren gered door fokprogramma's in dierentuinen.

Fitzroy
11-11-15, 19:47
Dat ben ik wel met je eens. Maar wat is het nut van orca's kunstjes leren en met dolfijnen zwemmen?
Dat heb ik echt nooit begrepen.

Mushu
11-11-15, 20:55
Maar als we met zijn alle niet meer naar dierentuinen gaan enzo, hoe komen die organisaties dan aan geld om dieren te redden?
En wat gaat er met geredde dieren gebeuren die niet meer terug de natuur in kunnen?

Weet je het blijft een welles nietes spelletje.
Er zijn al een aantal uitstervende dieren gered door fokprogramma's in dierentuinen.

Dierentuinen zijn er niet om geld in te zamelen voor dieren die met uitsterven bedreigd zijn. Er wordt tegenwoordig wel vaak door dierentuinen meegewerkt aan fokprogramma's of andere acties om dieren te behouden maar dat kan natuurlijk ook prima zonder dierentuinen. Ik vraag me af hoeveel dieren van uitsterven gered zijn door de dierentuin-fokprogramma's. Geen flauw idee maar ik denk dat het erg tegenvalt. De meeste dieren in de dierentuin zijn daar (of in een andere dierentuin) geboren en blijven de rest van hun leven in gevangenschap.
Orca's zijn enorme dieren die je in gevangenschap niet in een natuurgetrouwe omgeving kan houden (hoe kan je een oceaan nabootsen, het blijft een mini-zwembad voor de dieren). Ze worden zeker niet gefokt voor vrijlating. In tegendeel, Seaworld beweert zelfs dat vrijlaten niet mogelijk is voor deze in gevangenschap geboren dieren.

Als je ooit de gelegenheid hebt, ga naar orca's kijken in het wild. Zelfs zonder dat ze dan kunstjes doen is dat een 1000x mooiere ervaring dan de show in Seaworld (vind ik).

Ik ben benieuwd hoe het in San Diego zal gaan zonder orca shows. Ik hoop dat ze kunnen bewijzen dat ze goed kunnen rondkomen zonder de shows zodat Orlando de stap misschien ook durft te zetten.

cindy74
11-11-15, 22:23
Inderdaad ! Ik beken schuld ook ik heb jaren lang ooglappen opgehad . Dat wil niet zeggen dat ik dit ok vind en dat ik seaworld met heel andere ogen bekijk . Wij mensen zijn het wreedste dierenras die er maar kan bestaan ......

trails
12-11-15, 07:48
Wij vinden Seaworld in ieder geval ook leuk zonder de orka show. Die hebben we de laatste keren niet eens meer bezocht. Er zullen vast nog anderen zijn die Seaworld ook zonder die show de moeite waard vinden.
Vergeet niet dat Seaworld / Busch Gardens wereldwijd ook héél veel goeds doen voor de dieren!!!

fa341009
18-11-15, 16:54
Vrij logisch dat ze gaan stoppen met de shows.. Ze moeten wel haast bijna! (en dan krijgen ze nog positieve reclame door te doen alsof ze zelf kiezen om te stoppen).
Vanaf 2017 beginnen ze in San Diego met het verbouwen van het orca verblijf. Ze gaan het een beetje groter maken, een soort van baaj met strand nabootsen, met artificiele stroming in het water en één van de grootste onderwater ramen om door te kijken ter wereld (foto's van impressies zijn snel te vinden op google).
Let maar op dat het nieuws in 2018 ook voor Orlando voorbij gaat komen, ook daar gaan ze een jaartje later beginnen met het verbouwen van het orca verblijf.

Hoewel ik er ook tegen ben, kan ik het toch niet laten om naar deze prachtige beesten te gaan kijken. Hoe groter die verblijven, hoe beter!