PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegmaatschappij waarbij de stoelleuning omhoog kan.



Flashy
03-11-15, 10:36
Ik ben een lijstje aan het maken van de vliegmaatschappijen waarbij in de economy class de stoelleuning omhoog kan.
Ik heb medische klachten en denk eraan om een extra stoel te boeken zodat ik wat meer bewegingsvrijheid heb.
Echter nu kunnen niet bij alle maatschappijen de stoelleuningen (helemaal) omhoog.

Wat zijn jullie ervaringen?
Ik weet al dat het bij British Airways niet mogelijk is, maar niet elke maatschappij heeft deze informatie op de website,

trails
03-11-15, 10:46
In 2012 vlogen we met Air France en hebben toen ook een extra stoel gekocht. De leuning kon (toen) wel omhoog. Voordeel bij Air France was toen dat, als het toestel niet vol is, je de prijs voor de extra stoel terug krijgt. Wij betaalden toen alleen de prijs voor de extra stoel zonder tax. Zowel heen als terug was ons toestel niet vol en we hebben, na verzoek, het geld netjes en snel terug gekregen.

moonlight91
03-11-15, 12:27
ik heb vorige week met British Airways gevlogen , en de leuning kon gewoon omhoog
de stoel naast ons was niet bezet op de vlucht, dus zoon heeft gewoon overdwars gezeten
bij Delta en KLM kan dit ook altijd, wij zetten ze altijd omhoog als we gaan slapen op de terug vlucht, zodat we tegen elkaar aan kunnen leunen

Njit
03-11-15, 14:02
BA kan ik beamen. In een A380 kan de leuning gewoon omhoog. Overigens is er voor sommige toestellen een verborgen knopje zodat de leuning alsnog omhoog kan. Mag overigens niet altijd.
Zie http://www.milevalue.com/how-did-i-just-learn-this-awesome-trick-to-get-more-space-in-coach/?nabe=5869811131219968:0 of http://brokensecrets.com/2011/01/17/raising-the-airplane-aisle-armrest/

Mushu
03-11-15, 16:34
Vorige maand met BA gevlogen en inderdaad de stoelleuning kon omhoog. Moest bij landen en opstijgen wel naar beneden.

Ta2 Gerrit
03-11-15, 17:48
Bij United kunnen de leuningen (behalve bij bulkhead en nooduitgang, maar dat is volgens mij overal zo) in de toestellen die wij gevlogen hebben, en dat zijn er een boel, gewoon omhoog. En dat mag daar ook bij opstijgen en landen.

b767-300er
03-11-15, 18:08
Bij opstijgen en landen dienen in alle toestellen op alle rijen bij elke maatschappij de rugleuning rechtop te staan en de armleuningen naar beneden.

Ta2 Gerrit
03-11-15, 20:33
Ik geloof je direct, Niels, maar dat van de armleuningen hebben ze mij de afgelopen 25+ jaar nog nooit verteld of op gewezen. Rugleuningen wel, uiteraard.

Njit
03-11-15, 20:52
Volgens is het opgelegd of geadviseerd door de FAA: http://fsims.faa.gov/WDocs/8900.1/V03%20Tech%20Admin/Chapter%2033/03_033_003.htm


3-3483 PROTRUDING PASSENGER SEAT ARMRESTS. Inspection of the Hardman Model 9500 and other passenger seats installed on several aircraft, disclosed that the armrest in the upright or stowed position can protrude approximately 45 degrees aft the seat back. In the event of an emergency evacuation, protruding armrests could present an obstacle between seat passageways, obstructing emergency exit access. Air Carriers should emphasize to F/As that prior to takeoff and landing they verify that the armrests are in the normal forward/down position in order to ensure that they do not obstruct the passageway between the row of seats leading from the aisle to the emergency exit.

b767-300er
03-11-15, 21:01
Ik geloof je direct, Niels, maar dat van de armleuningen hebben ze mij de afgelopen 25+ jaar nog nooit verteld of op gewezen. Rugleuningen wel, uiteraard.
Oke. Apart. Maar zoals Njit opmerkt is het wel "verplicht"

Njit
03-11-15, 21:46
Wellicht is Gerrit zo intimiderend dat ze het maar door de vingers zien :cool:

Flashy
04-11-15, 14:01
In 2012 vlogen we met Air France en hebben toen ook een extra stoel gekocht. De leuning kon (toen) wel omhoog. Voordeel bij Air France was toen dat, als het toestel niet vol is, je de prijs voor de extra stoel terug krijgt. Wij betaalden toen alleen de prijs voor de extra stoel zonder tax. Zowel heen als terug was ons toestel niet vol en we hebben, na verzoek, het geld netjes en snel terug gekregen.

Dit is ook zo bij Virgin.

Hoe groot is de kans dat de vlucht niet vol is? Met andere woorden welke vliegdagen zijn dan verstandig?

b767-300er
04-11-15, 18:48
Dit is ook zo bij Virgin.

Hoe groot is de kans dat de vlucht niet vol is? Met andere woorden welke vliegdagen zijn dan verstandig?
Dat kan je nooit exact zeggen. Gemiddeld zijn di-woe-don de rustige dagen.

trails
05-11-15, 06:52
Hoe groot is de kans dat de vlucht niet vol is? Met andere woorden welke vliegdagen zijn dan verstandig?

Wij vlogen toen op een woensdag heen en op een zaterdag terug, in februari.

Flashy
05-11-15, 13:44
Bedankt,
Wij willen rond juni gaan.