PDA

Bekijk Volledige Versie : Combinatievlucht United Lufhansa

keesvankleef
26-10-15, 19:24
Januari vliegen wij heen over Frankfurt naar Orlando met Lufthanza en terug met United via Washington bij welke maatschappij moet ik inchecken?

Anthon14
26-10-15, 21:05
De maatschappij welke de vlucht uitvoert :D daar moet je online inchecken en je stoelen reserveren.

corrus
27-10-15, 17:08
Heenreis:
Amsterdam - Frankfurt - Orlando = Lufthansa

Terugreis:
Orlando - Washington - Amsterdam = United Airlines

keesvankleef
28-10-15, 08:08
Bedankt voor de informatie.

Esther2013
28-10-15, 16:21
Stoelen kunnen waarschijnlijk al vast gezet worden, inchecken pas 24-48 uur van te voren. Probeer gewoon eens bij Lufthansa in te loggen met je Confirmation code

Hans van Demen
29-10-15, 12:08
Als ik me niet vergis vallen beide maatschappijen onder de Star Alliance, ze hebben gecombineerde vluchtnummers. Ook wel codeshare genoemd.

Fleurida
29-10-15, 22:36
Stoelen zetten wij bij United altijd direct vast bij de boeking. En je krijgt ook een nummer van Lufthansa, daar kan het ook. Wij zijn wel lid van mileage plus bij United en hebben toen een account aangemaakt bij Lufthansa. Daar ging het wel wat moeizamer maar is het ook gelukt.

laanvdj
07-11-15, 23:14
Wij hebben ook een combinatie vlucht Lufthansa-United geboekt, gelijk na de boeking al alle stoelen kunnen vastleggen bij United. En zelfs zonder kosten, hebben we ook al een paar jaar niet meer gehad.

Bbusa
11-11-15, 17:23
Hoe heb je dit precies geregeld laanvdj? Wij hebben ook gecombineerde vluchten met United (heen) en Lufthansa (terug). Via United heb ik alle stoelen gratis vast kunnen leggen, maar bij Lufthansa moet ik €25 p.p. betalen om de stoelen te reserveren. Aanmelden bij Lufthansa helpt volgens mij ook niet, aangezien alleen de deelnemers met de hoogst mogelijke status gratis hun stoel kunnen reserveren. Hoe heb jij dit dan gratis voor elkaar kunnen krijgen?

b767-300er
11-11-15, 17:54
Via United met je gehele reserveringsnummer als ik het goed heb

laanvdj
11-11-15, 18:16
Op de site van Lufthansa werden we doorgelinkt naar United. Hier konden we op alle 4 de vluchten onze stoelen vastleggen.
Kochten onze vlucht als zijnde een vlucht met Lufthansa maar worden alle vier uitgevoerd
door United, dat zal het verschil wel zijn.
Vorig jaar met lufthansa naar het westen gevlogen, toen hebben we €50 per stoel moeten betalen. Hadden we wel extra ruimte, de laatste stoelen in het vliegtuig.
twee stoelen ipv 3 op een rij. Heerlijk en het geld meer dan waard.

Lelli Kelly
11-11-15, 18:51
Volgens mij ligt het aan de boekingsklasse: http://www.lufthansa.com/us/en/Seat-reservation#ancAbT8
Wij hebben ook gecombineerde tickets voor volgend jaar naar Los Angeles en kon de stoelen voor de vlucht van Lufthansa niet vastleggen, ook niet via hun site met mijn reserveringsnummer.
Bij de vluchten van United wel gelukt.

Fleurida
11-11-15, 18:55
Als je een itinerary van United hebt krijg je ook een nummer van Lufthansa. Daarmee konden wij onze stoelen wel vastleggen. Het was niet makkelijk maar is wel gelukt. Als je het nummer niet kunt vinden kun je contact opnemen met United en daar het Lufthansa nummer vragen.

stephie
30-12-15, 19:33
Wij hebben via Exit Reizen tickets geboekt voor mei 2016. We vliegen van Amsterdam naar Frankfurt en dan naar Tampa. Ik wilde online de stoelen reserveren, maar het lukte me niet. Ik heb overal gezocht op de website van Lufthansa. Ik kreeg er bijna grijze haren van. Ook via United lukte het niet. Ik kon nergens op klikken. Ik heb via de website van Lufthansa wel een inlog aangemaakt en kan mijn vluchten bekijken. Maar stoelen upgraden ging niet.
Ik heb vervolgens met Lufthansa gebeld. Een hele aardige mevrouw vertelde dat de boeking nog niet gereed staat. Waarschijnlijk kan ik vanaf morgen wel de stoelen vastleggen.
Indien ik de stoelen van A'dam naar Frankfurt nu al wil vastleggen dan moet ik betalen. Voor de stoelreserveringen van Frankfurt naar Tampa hoef ik niet te betalen, mits we economy class zitten. Zodra ik wil upgraden naar economy plus, dan moet ik dit via Exit regelen.

Pfff....... nu maar even relaxed op de bank tv kijken. Morgen weer proberen :D

Lelli Kelly
30-12-15, 21:11
Wij vliegen aankomende zomer ook met Lufthansa en United. Ik wilde ook de stoelen vastzetten maar bij de United vluchten lukte dit maar bij de Lufthansa vluchten niet. Blijkt bij Lufthansa dat je per stoel moet betalen om vast te zetten.
Ook waren de tickets nog niet uitgegeven zei de dame aan de telefoon van Lufthansa maar er stond alleen nog een reservering. Was dat bij jullie ook?
Ik heb Exit gebeld hierover en toen kreeg ik een verhaal dat het om ingewikkelde redenen nog niet op uitgeven stond maar dat ze dat zouden gaan regelen (had al wel de tickets volledig betaald). Een paar dagen later heb ik weer ingelogd en zag ik dat de tickets wel uitgegeven waren en kon ik ook stoelen reserveren voor de Lufthansa vluchten.

stephie
31-12-15, 16:51
Ja dat klopt, dat verhaal kreeg ik ook van Exit. Ik kan vandaag nog geen stoelen vastleggen. Volgens Exit kan dit pas maandag.
Ik moet toegeven dat ik ook wel een beetje baal van de extra kosten voor de stoelen. Nu begrijp ik waarom de tickets wat goedkoper zijn. Ik had me er beter in moeten verdiepen...
maar ik ben wel blij met deze verbinding.

Fleurida
31-12-15, 19:07
Tickets worden uitgegeven als er betaald is, ik denk dat dat het probleem is.

stephie
31-12-15, 19:32
Ik heb de tickets meteen betaald. Dat betekent dat Exit niet meteen betaald heeft. Eigenlijk best een slechte zaak.

Lelli Kelly
31-12-15, 22:42
Ja, wij hadden ook de tickets volledig betaald maar de tickets waren niet direct uitgegeven. Na een telefoontje is dat gelukkig wel gebeurd.

b767-300er
01-01-16, 01:12
Leve de wereld van de brokers....

corrus
01-01-16, 15:09
Wat bedoel je daarmee?

stephie
01-01-16, 17:01
Wij boeken bijna altijd via Exit en we hebben nooit problemen gehad.
Ik weet niet waarom het nu allemaal wat moeilijker gaat. Misschien heeft het met de feestdagen te maken.

b767-300er
01-01-16, 19:01
Wat bedoel je daarmee?

Voor niets gaat de zon op. Brokers verdienen ook geld aan de tickets die ze verkopen. Gewoon een verdienmodel en een bewuste keuze van een aantal brokers (niet allemaal)
Als je via een broker boekt, dan kan de broker inderdaad de boeking van de airline soms vasthouden. Hopende op een prijsdaling, zodat zij de tickets goedkoper kopen dat dat ze verkocht zijn aan jou. Die winst die ze daarmee behalen steken hun in hun zak.
Nadeel is dat je dan di soort taferelen tegenkomt als je bv een stoel of iets dergelijks wilt reserveren.

stephie
04-01-16, 13:26
Na een hoop heen en weer bellen en mailen tussen Exit en Lufthansa, is het vandaag gelukt om stoelen met extra beenruimte te reserveren (tegen betaling van 70 euro p/p enkele reis). Exit heeft vandaag de tickets uitgegeven.

Helaas kon ik voor de terugvlucht nog geen stoelen reserveren.

Ik vind de klantenservice van Lufthansa wel erg vriendelijk. Ik had een begripvolle dame aan de lijn. Zij heeft de stoelen vanochtend in optie gezet, totdat ik vanmiddag de reservering kon bevestigen.

stephie
29-02-16, 20:16
Ik heb net Lufthansa gebeld om te vragen of het al mogelijk was om stoelen te reserveren voor de terugvlucht van Tampa naar Frankfurt. Helaas werd mij verteld dat ik pas 23 uur voor vertrek (dus we zijn dan in Florida), stoelen kan vastleggen voor de terugvlucht. Dit heeft te maken met het feit dat United en Lufthansa samen de vlucht uitvoeren en dat er dus zowel passagiers van United als passagiers van Lufthansa op de vlucht geboekt zijn. Er is zelfs een naam voor, volgens mij co-chair??(of ik moet het helemaal verkeerd verstaan hebben...)
Weet iemand of er toch nog een mogelijkheid is om stoelen te reserveren? Wij willen graag stoelen reserveren met meer beenruimte.

b767-300er
29-02-16, 21:07
Code-share
Elkaars vluchtnummer op elkaars vluchten plaatsen en daar stoelen voor verkopen

stephie
29-02-16, 21:19
Ohhhhh dat! Haha! Het lijkt wel op co-chair he? Maar is er een oplossing voor? Of moeten we gewoon afwachten.

b767-300er
29-02-16, 21:25
Afwachten...

corrus
29-02-16, 21:35
Je kunt bij Lufthansa, de stoelen ná ticketing én tegen betaling laten reserveren.

AlexFL
29-02-16, 23:12
Kun je niet bij united inloggen? Ik vlieg straks ook met KLM tickets 'codeshare' op een delta vlucht mee, in de KLM app zag ik dan ook een afwijkend confirmation number wat ik bij Delta.com kon gebruiken om mijn reservering op te zoeken en ook daar kan ik stoelreserveringen maken of upgraden naar comfort etc.

corrus
01-03-16, 09:49
Kun je niet bij united inloggen?Inloggen bij United is altijd mogelijk, echter deze laat géén Seat Maps van Lufthansa zien.(óók niet bij Code Sharing)

AlexFL
01-03-16, 14:38
Maar ze vliegen terug van Tampa naar Frankfurt met United, dus United seatmaps toch?

Heenreis:
Amsterdam - Frankfurt - Orlando = Lufthansa

Terugreis:
Orlando - Washington - Amsterdam = United Airlines

stephie
01-03-16, 19:46
Wij hebben voor de heenreis (Frankfurt-Tampa) met Lufthansa wel alvast stoelen kunnen reserveren. Ik ga eens proberen om in te loggen bij United. Dat is me eerder nog niet gelukt trouwens. Ook vertelde de dame van de klantenservice bij Lufthansa, dat dit niet zou gaan lukken.
Maar goed, niet geschoten is altijd mis.
Ik vind het wel gek hoor. Ik kan dus geeneens de stoelen upgraden naar stoelen met meer beenruimte. Ze verdienen hier toch alleen maar aan?

AlexFL
01-03-16, 23:46
Ben benieuwd of het via united wel lukt.

stephie
02-03-16, 19:45
Helaas :(...ook via United lukt het niet om stoelen te upgraden.
Ik heb nog even contact opgenomen met het reisbureau, maar zij konden er ook verder niks aan doen. Ze gaven als tip om de stoelen voor de terugvlucht te laten vastleggen als we op schiphol inchecken voor de heenvlucht.