PDA

Bekijk Volledige Versie : Alligators: Het blijven gevaarlijke beesten!



Tosca
23-02-05, 21:58
Hoi Forummers,

Ben ik weer eens.
Even een vraagje, Is er misschien iemand die een alligator park (of iets dergelijks) weet ? die echt de moeite waard is.

Zit nl. te twijfelen of ik naar The Everglades moet gaan, dat is zo'n groot gebied en het gaat mij eerlijk gezegd voornamelijk om de alligators (en als een echte toerist wil er ook graag mee op de foto!) Ook de tocht met de airboot lijkt me leuk, maar volgens mij is dit op meer plekken te beleven ?!? :shock:

Nou ik hoor het wel weer.

ps. we zitten zowel in Orlando als Miami van de zomer

Harm
23-02-05, 22:08
Hallo
Een stukje de tamiamitrail op is Shark Valley. De uitzichttoren is berijkbaar per tram fiets en te voet. Beneden aan deze toren wemelt het van de krokodillen en ook onderweg kun je ze tegenkomen.
voor wat plaatjes kijk op
http://home.hccnet.nl/h.de.weert/index1.html
4mei, en zoek even naar Shark Valley. klik op de plaatjes rechts voor een grotere foto.
groeten
Harm

Ta2 Gerrit
24-02-05, 10:06
Als je echt de toerist wilt uithangen :wink: dan kun je het allemaal op 1 dag doen in Orlando. Eerst naar Gatorland, een park/zoo met alle alligatorvermaak wat je je maar kunt wensen. Worstelen, voeren, opeten en op de foto. En daarna op/achter de US192 naar de airboat-ride, waar bij je op 1 van de vele meren met zo'n windwapper op zoek gaat naar wildlife, waaronder (je moet een beetje mazzel hebben) ook alligators.

Danny
24-02-05, 11:44
Inderdaad.....voor het zien van Aligators en Krokodillen hoef je niet naar de Everglades. De Everglades hebben overigens meer te bieden dan alleen krokodillen en Aligators.....

Toeristisch maar wel erg leuk en leerzaam is idd Gatorland: Kijk even op: http://www.gatorland.com/. Ben er vorig jaar geweest en de shows zijn leuk voor jong en oud. Je kunt ook met slangen, aligators e.d. op de foto.

Geertk
25-02-05, 12:51
Als je tijd over hebt,( waarschijnlijk niet) zit er nog een goeie alligator farm in St augustine. Die is echt de moeite waard om te bezoeken.
idd www.alligatorfarm.com. Deze alligator farm kun je vergelijken met gatorland.

gr, geertk

Geertk
25-02-05, 12:53
dit is de goede link www.alligatorfarm.com

Tosca
27-02-05, 14:11
Nou bedankt weer allemaal voor jullie goeie tips.
Gatorland is in ieder geval al aan mijn lijstje toegevoegd.

Wie vind je na mijn terugkomst wel een foto van me hier met een alligator. (LEKKER TOERISTISCH TOCH !!!) :wink:

Hedwig
27-02-05, 17:39
Kijk ook even op www.brochureworld.org . Onder het kopje Orlandotips.
Daarna ga je naar punt 28 (nog meer trips) en kijk je even bij Boggy Creek airboats in Kissimmee. Krijg je toch nog het Everglades gevoel

Gr Hedwig

Tosca
27-02-05, 20:45
Oke, thanks for the tip !!! :wink:

steunbeer
28-02-05, 10:15
er is in orlando vlakbij kissemee een gatorworld park is echt de moeite waard en als je toch al bij kissemee in de buurt ben moet je bij boggy creek een rit met de moerasboot maken kan je gators in het wild zien is echt de moeite waard.
het emailadres van het park is www.gatorworld.com
http://www.bcairboats.com/ is het emailadres van de airboot.

Maartje
01-04-05, 21:18
Hoi!

Ben me heerlijk aan het verheugen en voorbereiden op een tripje naar Florida, maar waar ik ook kijk en kom, overal zie ik afbeeldingen van die enge beestjes! Een prachtige palmenstrandfoto van Captiva, en ja hoor, daar ligt weer zo'n groot leren monster. Hoe realistisch is dat nou allemaal? Moet je ze echt in de Everglades gaan zoeken of zijn jullie ze wel eens spontaan elders tegengekomen? En hoe weet je nou of ze honger hebben? Mijn zus in Amerika stuurde me prompt onderstaand krantenberichtje, toen ik het haar voorlegde. Let daarbij niet op de laatste zin. Graag jullie advies/gerustelling/ervaringen!

Bai,

Maartje

Nine-foot alligator kills Florida man
Forearm found in stomach
The Associated Press
Updated: 12:07 a.m. ET March 16, 2005

LAKELAND, Fla. - A man found dead in a pond was the victim of a nearly nine-foot alligator that was captured and killed, the medical examiner’s office said Tuesday.

advertisement
Officials did not know what Don Owen, 56, a truck driver from Bartow, was doing at the pond about a dozen miles from his home. He had been missing since Wednesday when he was seen at a convenience store.

On Saturday his remains were found by several men fishing in Six Pound Pond. An autopsy determined he had been killed by the eight-foot, nine-inch alligator, the Florida Fish and Wildlife Conservation Commission said.

Trappers caught the alligator Monday. Owen’s forearm was found in its stomach.

Residents said they had fed the alligator, which is illegal and dangerous, said Gary Morse, spokesman for the wildlife commission.

Alligators normally flee from humans unless threatened or cornered, but alligators that have been fed by humans begin to look at them as a food source, he noted.

Since 1948, 330 alligator attacks have been documented by the commission. Sixteen have been fatal, including Owen’s.
© 2005 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published :lol: :lol:

Eric
01-04-05, 21:29
Wees maar niet bang hoor Maartje, de kans dat een alligator in de bewoonde wereld tegen komt is nihil.
Alleen in bijna onbewoonde, niet stedelijke gebieden komen wel alligators voor, maar niet in die mate, dat ze levensbedreigend zijn.
De kans dat je door een losgebroken stier op de hoorns wordt genomen in Texas is volgens de mensen die het kunnen weten (De alligator show houder) vele malen groter.
Eric

Jurgen
14-04-05, 17:55
Ik heb gehoord dat je ook nog een fietstocht kunt doen in de Everglades. Is dit niet gevaarlijk? (zeker met kleine kinderen erbij)

Groeten Jurgen

Eric
14-04-05, 19:10
Nee hoor, het is zelfs hardstikke leuk met kleine kinderen, je kunt heel dicht bij de alligators komen.
Ik zou het zeker doen, zorg wel voor beschermende kleding, niet zozeer voor de alligators als wel voor de vele muggen !1 Neem Deet mee, maar koop die ter plaatse, scheelt je meer dan 100%.
Eric

Michael66
15-04-05, 18:48
Vrienden van ons in New Port Richey (iets noordelijk van Clearwater aan de westkant van Florida) hebben vorig jaar wel bezoek gehad van "gators". Ze wonen aan een riviertje, waar ze af en toe wel eens wat kleinere Schnappi's zagen.
Na de grote hoosbuien in juli (het bleef steeds maar hangen boven dat gebied) was het water daar aardig gestegen, tot enkele meters van hun huis. En toen hebben ze enkele keren bezoek gehad van veel grotere exemplaren, die je liever niet van al te dichtbij ziet.

Trouwens, de "netting" rond de zwembaden bij de huizen zijn niet alleen om muggen (en een beetje zon) weg te houden. Je zou 's ochtends maar eens je zwembad induiken en dan bemerken dat Schnappi met je meezwemt ......

Overigens zijn die grote horren ook geen 100%-garantie. Volgens onze vrienden daar hebben ze veel last van schildpadden, die met hun sterke bek gaten in de netten maken. En dan kan er van alles naar binnen. Ze hebben al vaker slangen binnen gehad .... Brrrr.

Eric
15-04-05, 19:10
Ja, als je geen dieren wil zien moet je thuis blijven. feit blijft, dat per jaar gemiddeld 1 persoon wordt aangevallen door een alligator, op al die inwoners en toeristen die in Florida komen.
Gewoon normaal doen, en je hebt geen last van ze, ik denk dat de kans op een slangenbeet heel wat groter is, en honderden mensen per jaar worden letterlijk ziek van de muggenbeten.
Maar uiteindelijk kun je overal ter wereld wel wat oplopen, dat let ons toch niet om te reizen.
Veel plezier, en ik ben nog steeds niet door een of ander beest,
Eric

Francien
15-04-05, 22:33
Hoi Maartje, als je in de bewoonde wereld blijft kom je ze niet tegen, maar wij hebben een huis gehuurd op Sanibel met in de achtertuin een moerasmeer. De gators komen op herrie af (blijkt), want na 2 dagen logies lagen er 2 van die grote jongens in de tuin tegen het tuingaas. Wij hebben gewoon gezwommen (kinderen waren 4 en 6) in ons zwembad.De gators lagen soms nog geen 4 meter van ons vandaan. We gingen uiteraard niet de tuin in. Het is de dierentuin..maar dan omgekeerd. Wij zaten in de kooi. Een inmense ervaring en we hebben ook werkelijk gezien hoe prachtig de natuur is. Grote lepelaars stapten gewoon vlak langs de gators. Schijnbaar niets te vrezen! De meertjes zitten vol met vis, de gators zullen niet zomaar aanvallen. Verder hoorde ik dat Sanibel wel eens overstroomd is en toen dreven de gators vanuit de zoetwatermeertjes zo het strand op. Dit zijn hele bijzondere gevallen hoor. Geen huis huren aan een meertje en verder zal je ze zelden tegen komen.

Nadia
24-07-05, 23:12
Ik heb ook nog vraagjes

welke is beste om krodillen te gaan kijken in miami zoals park. waar mee we kroddillen mogen zien om vangen en vasthouden met fotos maken zoals bv. dat lijken ons erg interessant.



wat is beste om naples te gaan kijken wat kunnen we beter daar doen.

wat is korste route van napels naar orlando.

Window
25-07-05, 18:06
Er zijn heel veel plaatsen in Florida waar je alligators (dit zijn geen krokodillen he!) mag vasthouden en voeren. Ik denk niet dat de plekken onderling veel zullen verschillen, maar dat kan ik niet uit eigen ervaring zeggen. De plaats waar wij altijd heen gingen in the Everglades doet niet meer aan alligator aaien, dus ik weet het zo gauw niet. Maar door even 'alligator farm' bij google in te tikken, zie ik al een hele reeks van andere plaatsen waar je dat kunt doen. Misschien dat een andere forummer een echte aanrader heeft.

Wat je in naples allemaal wel of niet moet gaan bekijken, hangt helemaal af van waar je in geinteresseerd bent en hoe lang je daar zult zijn. Ik zou wel zeker naar het strand gaan, en daarmee naar de pier. Ook is Tin City een leuke, maar wel kitscherige plaats om een kijkje te nemen. Daar kun je allerlei winkeltjes tegenkomen. Een leuke dierentuin is Carribean Gardens. Ze hebben gezellige en informatieve guides, en de dieren worden goed verzorgd. Het is een mooi dierentuintje vind ik. Als je wilt kijken naar hoe de oude seminoles leefden, is Collier Seminole Park echt een aanrader, ik heb daar echt mn ogen uitgekeken! Ook zijn er in Naples zogenaamde Swamp Buggy Races, en dat is echt te gek om te zien. Ehhmm... dan is natuurlijk het Teddy Bear Museum! Als je van beertjes, oud speelgoed of poppen houdt, is dat echt een leuk museumpje om te gaan kijken.
Overigens kun je in naples ruimschoots je behoefte voorzien om alligators te knuffelen en zo, en daarnaast kun je natuurlijk jet ski's en bootjes huren, zoals in zoveel plaatsen in Florida.

De kortste routes... Ik weet het niet, zo vaak doe ik dat ook weer niet, maar als ik een routeplanner erop nasla:
Mapquest (http://www.mapquest.com/directions/main.adp?go=1&do=nw&rmm=1&un=m&cl=EN&ct=NA&rsres=1&1ahXX=&1y=US&1a=&1c=Naples&1s=FL&1z=&2ahXX=&2y=US&2a=&2c=Orlando&2s=FL&2z=)
Ik heb er meerdere gecheckt, en allen zeggen ze dat je langs de westkust via de I-75, en vervolgens richting het oosten via de I-4 moet rijden.
De kaartjes en aangegeven instructies zijn wel globaal natuurlijk, aangezien ik niet een precieze begin en eindpunt heb ingevoerd.

En nog een kleine tip Nadia: misschien is het handig als je je posts naleest voordat je ze plaatst. Dan kun je nog dingen als hoofdletters, interpunctie verbeteren, en even kijken of woorden en zinnen wel compleet zijn. Dat maakt je post veel duidelijker en leesbaarder.

Nadia
25-07-05, 20:42
Okee echt bedankt voor het moeite beantwoorden........
En ik wou ook graag weten dat van Miami naar Orlando hoelang het duurt met rijden.

verder heb ik geen vragen meer........ echt bedankt dat je snel reageert.

Window
25-07-05, 22:25
Van Miami naar Orlando is het tussen de 3,5 uur en 4 uur rijden ongeveer.

ekkie50
27-07-05, 09:39
doet het Miccosuccee (hopelijk spel ik het goed) indian village niet meer aan alligator aaien? Dat is niet ver buiten Miami.

Als je die bijtgrage jongens leuk vindt kan je in Orlando ook terecht bij Gatorland. Mogelijk kan je daar ook alligators aaien, ze hebben af en toe zo'n show.

Nadia
29-07-05, 12:32
echt waar dat je ongeveer van miami naar orlando 3 0f 4 uurtjes rijdt wauuww het valt wel mee ha ha ha :lol:
enne in orlando gatorland, klinkt wel goed... ik heb echt zin in. ekkie...... maar misschien heb je een adres van gatorland
zodat ik kan opschrijven en zelf zoeken in orlando.
alvast bedankt :wink:

Njit
29-07-05, 12:45
Nadia,


maar misschien heb je een adres van gatorland
zodat ik kan opschrijven en zelf zoeken in orlando.

gebruik je wel eens Google?
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Gatorland&btnG=Google+zoeken&meta=

De eerste link is al direct Gatorland. Op de site kun je de route vinden:
http://www.gatorland.com/park/map.htm - Route
http://www.gatorland.com/park_info.html - Openingstijden en prijzen
http://www.gatorland.com/shows.html - Shows

Het is niet de bedoeling dat je ALLES door mede-forummers laat aandragen. Dat komt op mij een beetje TE simpel over..

Nadia
29-07-05, 12:49
dank je wel, ja hoe kan ik dan weten ik heb geen verstand van daarom heb ik alle vragen gesteld als het mag,
ik ben wel blij dat ze me beetje kunnen helpen al niet erg is.

ekkie50
03-08-05, 14:38
ach, deze mede-forumer denkt graag mee met de vraagstellers. Leer ik zelf misschien ook nog iets van :D

Njit
03-08-05, 15:04
ach, deze mede-forumer denkt graag mee met de vraagstellers. Leer ik zelf misschien ook nog iets van :D

Ik ook hoor... zolang ik maar niet het gevoel krijg dat er door de Topic-starter zelf niet meegedacht wordt..

ekkie50
08-08-05, 10:24
daar denk ik helemaal niet bij na! :D :D :D

Connie van Nuland
08-08-05, 11:59
Nou als je geluk hebt zie je ze zo op straat lopen :D :P
Zat laatst een programma op Discovery Channel te kijken: Animal rescue
en daar was een soort krokodillen temmer die 's morgensvroeg gebeld werd omdat er een krokodil op de openbare weg liep :wink:
Dus goed uitkijken maar :P :wink:
Veel plezier en de groeten aan schnappi :!: :!: :!: :wink:

Daniel
30-08-05, 12:11
Ik heb vorig jaar in New Orleans aligator gegeten. Erg lekker, het is witvlees (Uiterlijk lijkt het een beetje op kip; de smaak is wel wat pittiger). Ik zou het zeker proberen!

Riv71
13-09-05, 13:52
http://img.photobucket.com/albums/v399/Riv71/Florida2005/DSC08028.jpg

robijn
19-11-05, 16:03
the crocodile farm in st augustine is erg aan te raden, je kan ze vasthouden (de kleintjes dan) en voeren!

Michael66
14-05-06, 18:56
Vandaag in de Orlando Sentinel:

Officials find gator that killed Davie student

SUNRISE -- They got him.

He was a 9-foot-6 beast (=bijna 3 meter) that took four days to trap and six people to haul in Saturday from the Sunrise canal where he killed a 28-year-old Davie student.

"Hopefully, this will provide some peace to the young woman's family," said Dani Moschella, spokeswoman for the Florida Fish and Wildlife Conservation Commission. "And hopefully this means we have removed a dangerous animal."

Relatives of the victim, Yovy Suarez Jimenez, could not be reached Saturday; that's when family members planned to attend private services for her.

For Kevin Garvey, trapper and owner of Nuisance Wildlife Control, finding the gator was personal.

He patrols that very canal, between Markham County Park and State Road 84, often, and knew most of the gators that frequent it. When Jimenez's body was found Wednesday by construction workers, he knew he would have to find this new gator before it could kill again.

"I didn't want anything like this to happen in my territory," he said. "The pressure's been on me."

As he had the past several days, he lobbed his bait into the middle of the canal Friday night: a hunk of pig lung with shark hooks embedded in the meat. That same setup had already caught two other gators, whose stomachs revealed an odd diet: raccoon meat, a football and tennis balls.

When Garvey visited his trap about 8:30 a.m. Saturday, he saw it: The male reptile was blind in one eye, which could have made it more aggressive, Garvey said. And it thrashed like mad as he and five others yanked it up an embankment.

"He was fighting for his life," Garvey said.

This time, the gator lost.

Wildlife officials took the reptile to All American Gator Products in Pembroke Park, where they killed the reptile and performed a necropsy. They found remains in the gator's stomach consistent with Jimenez's injuries. Officials then cut off the alligator's head and sent it to the Broward County Medical Examiner's Office to match the teeth marks to Jimenez's wounds. The rest of the alligator's remains were incinerated at the Broward County Humane Society, Moschella said.

Officials say Jimenez, a Florida Atlantic University student, might have been jogging in the area when she stopped to rest near the canal. There, officials surmise, the gator attacked and killed her on land, then dragged her body into the canal. An autopsy revealed she died from the alligator's vicious bites, not from drowning.

While such attacks have been extremely rare in the past, Moschella warned residents to stay away from gators, report aggressive ones and use caution around canals and waterways.

"Give them their space," she said. "If you see a alligator in the wild, give it its space, appreciate it from a distance."

People should report aggressive alligators to the wildlife commission's alligator hotline, 1-866-392-4286.

kol
14-05-06, 20:54
Ik heb laatst op TV gezien dat ze in Miami een speciaal team hebben om alligators uit je zwembad te vissen!! Die mensen doen de hele dag niets anders. Ze komen dus inderdaad regelmatig in prive zwembaden terecht. Best wel eng :twisted:

Michael66
14-05-06, 20:58
En het schijnt dat je ook moet uitkijken als je in een villa verblijft, Michael?
Dat er een krokodil in je zwembad ligt, dat heb ik ooit eens gelezen ergens!
Gr marisca :Dals je een pool hebt zonder screen... dan kan het gemakkelijk gebeuren...

Marisca, da's helemaal geen rare opmerking, dat nkomt geregeld voor. Onze vrienden in New Port Richey hebben het een keer meegemaakt. Hun huis ligt aan een riviertje waar ze regelmatig gators zien zwemmen. En op een dag ook in hun zwembad ...

en Corrus, zo'n screen is niet altijd even veilig. Bij onze vrienden was die namelijk opengeknaagd, door .... schildpadden. En de gators maken graag gebruik van zo'n gat.

Ik heb er een gewoonte van gemaakt om voordat mijn zoon het zwembad in mag eerst eventjes het zwembad en de hele porch te controleren. Niet alleen op krokodillen, maar ook slangen etc.

Better safe then sorry ....

Daan
15-05-06, 13:33
en het nieuws heeft ook nederland bereikt

bron: nu.nl


Buitenland

ma 15 mei 2006, 06:23
Killer-alligators Florida in opmars
MIAMI - Autoriteiten in Florida vrezen dat opnieuw enkele vrouwen het slachtoffer zijn geworden van mensenetende alligators. In de Amerikaanse staat zijn twee vrouwen gevonden die klaarblijkelijk zijn doodgebeten door een alligator. Een van de twee vrouwen was aan het snorkelen.

De jongste gevallen volgen op de melding dat in een maag van een alligator twee mensenarmen zijn aangetroffen. Het zou om lichaamsdelen gaan van een 28-jarige vrouw die vorige week een aanval niet overleefde. De mannelijke alligator is afgemaakt, meldde de Amerikaanse nieuwszender CNN maandag.

Het komt niet vaak voor dat alligators mensen aanvallen. In bijna zestig jaar werden in Florida achttien gevallen bevestigd.

Michael66
15-05-06, 17:11
Idem in de telegraaf.

Ach, als er gee ander nieuws is komen dit soort berichten weer tevoorschijn. Binnenkort waarschijnlijk weer de berichten over de haaien die heel erg dicht bij de stranden aan de oostkust van Florida komen, is elk jaar weer vaste prik. Toeristenbangmakerij ....

Vergeet niet dat je in Florida in een omgeving bent die in principe helemaal niet zo geschikt is voor mensen, en daarentegen heel erg geschikt is voor allerlei dieren die niet zo vriendelijk zijn voor mensen.

Als je je goed informeert en voldoende voorzichtigheid in acht neemt is er niets aan het handje.

Dr. Phlox
17-05-06, 12:48
Het klopt inderdaad dat dit meerdere keren gebeurt, Was in 2004 in Orlando en toen was het de brandweer die aan het zoeken was naar een gator tussen de hotels door. Wel vreemd dat de brandweer dit dan doet. ff staan kijken. Ze hadden hem echter niet gevonden. Aangezien er veel watertjes zijn zal hij wel terug gekropen zijn

Grz
Dr. Phlox
8) :lol: 8)

Michael66
18-05-06, 02:01
Gators in het zwembad? Enkele voorbeelden:

In Dunedin:
http://www.baynews9.com/content/36/2005/7/1/104939.html
http://www.bn9.com/images/news/2005/7/1/lggator2.jpg

In Safety Harbor (St. Petersburg):
http://www.sptimes.com/News/051200/NorthPinellas/For_alligator__day_in.shtml
http://www.sptimes.com/News/051200/photos/np-gator.jpg

Natasja L.
26-05-06, 10:26
Wij zijn gisteren teruggekomen van onze vakantie in New York/Florida, en tijdens ons verblijf is er veel aandacht besteed aan de 'Alligator Attacks'.

Er zijn in één week 3 mensen aangevallen door een alligator met dodelijke afloop. Een meisje is aangevallen tijdens het snorkelen in een afgezonderd recreatiegebied, bij Lake George.

Een andere vrouw is gevonden in een kanaal, ongeveer 20 miles ten noorden van St. Petersburg.

Het laatste slachtoffer werd gevonden door bouwvakkers in een kanaal vlakbij Fort Lauderdale. Ze is waarschijnlijk aangevallen tijdens het joggen en vervolgens het water ingesleurd.

In de berichtgevingen over de dodelijke aanvallen door alligators werd het volgende geschreven: "Suarez's death was the 18th confirmed fatal alligator attack in Florida since 1948. Nine other previous deaths are unconfirmed, mainly because it was not clear whether the person was already dead when the alligator attacked.

Als je ziet hoe vaak er een alligator wordt gevangen op plaatsen zoals achtertuinen, voetpaden enz, valt het aantal slachtoffers nog mee. Natuurlijk is elk slachtoffer er één teveel, maar ik was verbaasd over de cijfers. Wij hebben ook weleens over een voetpad gelopen, waar ze een paar uur later een alligator moesten vangen. Tja, die heeft er, toen wij er liepen, dus ook al in de buurt rondgelopen.......

Voor het complete artikel:

http://www.cbsnews.com/stories/2006/05/14/national/main1616650.shtml

Michael66
31-05-06, 03:11
Jogger fights gator, pulls his puppy from its jaws

Published May 30, 2006

--------------------------------------------------------------------------------
CORAL SPRINGS - A morning walk Monday turned into a dangerous encounter with an alligator for a dog owner.
Michael Rubin took Jasmine, a 6-month-old golden retriever, and his border collie named Frisbee for a run near a construction site. The puppy ran ahead to the edge of a pond.

Rubin heard the dog cry. He went to check on her and saw the puppy's head inside an alligator's mouth. Rubin jumped in the water and started beating the gator with his fist.

The reptile refused to let go and started rolling in the water with the dog still in its mouth. Rubin estimated the gator was about 7 feet long.

"I thought she was dead," Rubin said. "But at that point I wasn't going to let him have my dog."

He eventually pried Jasmine loose and rushed her to an animal hospital, where she was treated for cuts and puncture wounds. The puppy is in good condition, Rubin said.

Toch lef als je het tegen een alligator van ruim 2 meter durft op te nemen. Best wel dom ook ....

Daan
31-05-06, 13:39
Als je hond aangevallen wordt, denk je denk ik niet meer helder na. Geldt hetzelfde voor alsof het je eigen kind is. Ik denk dat ik ook misschien iets doms had gedaan als het mijn hond was.

Ik ben in ieder geval blij dat t beestje nog leeft.

MyFlorida
31-05-06, 15:33
Gisteren gelezen in de Tampa Tribune:

WEEKI WACHEE - This community's famous mermaids got an unwelcome swimming partner when an alligator found its way Saturday into Buccaneer Bay. The mermaid show was delayed - and the underwater viewing room screened by curtains - while professional trapper Darrell Plank of Brooksville subdued the wayward reptile. Plank roped the alligator and pulled it onto a floating dock in the middle of the spring as hundreds of anxious swimmers watched from the bank. Plank estimated the alligator at 9 feet long. "I've never seen anything like it," Plank said Sunday. "It could have been a threatening situation."

Michael66
03-06-06, 11:26
HOW TO WIN A FIGHT WITH AN ALLIGATOR

1. - First of all, scuffling with a gator is an absolute last resort. If one crosses your path, don't pull a Steve Irwin and wrestle it to the ground. Just go inside and call the Nuisance Alligator Hotline at 1-866-FWC-GATOR. It operates seven days a week from 8 a.m. to 5 p.m.

2 - If you do manage to get caught in a gator's grip, fight for your life. " Alligators will prey on anything that they're larger than that they think they can easily overpower," said Blair Hayman, biologist and assistant coordinator of Statewide Nuisance Alligator Program. So kick and punch like crazy, or use a weapon if you have one. Go for the eyes and nose.

3 - Make lots of noise so the gator will think you're too much trouble to eat.

4 - "Prying its jaws open probably wouldn't be practical," Hayman said.

5 - The Worst-Case Scenario Survival Handbook by Joshua Piven and David Borgenicht actually includes an entry titled "How to Wrestle an Alligator." It says covering the alligator's eyes should make it more sedate.

6 - Also from the handbook: To force the gator's head and jaws down, try to get it on its back and put pressure on its neck.

7 - It goes without saying, but seek immediate medical attention, even for a small cut. An alligator's mouth is a pretty unpleasant cesspool.

Weer twee leuke berichten over Alligators in de St. Petersburg Times:

Als eerste een gator aangetroffen op een basketbalveldje in Brooksville:

The gator who showed up for P.E. class
The reptile turns up on a school basketball court. It gets a wrestling lesson.
http://www.sptimes.com/2006/08/31/images/gator.jpg
Trapper Roger Trusty moves the 8-foot alligator into the back of his truck after trapping it.

BROOKSVILLE - Kristen Williams was taking roll for her gym class Thursday when she looked out the window and noticed a visitor nearby: an 8-foot, 2-inch alligator. The reptile was sunning itself on a basketball court just outside the gym at Parrott Middle School. It wasn't moving at first, but then Williams saw it start to slither. She called for help.
"This is not a little gator," she said. "This is a big gator." The school went into lockdown. Custodians, teachers and the principal all came out to the basketball courts, which back up to a small pond at the edge of acres of woods. The courts are painted green, so at first the animal blended in.

At 9:45 a.m., Deputy Kenneth Keeney, the school resource officer, called the Sheriff's Office. Trapper Roger A. Trusty drove to the scene. He and Keeney wrestled with the gator as it rolled. Eventually they bound the gator's teeth with tape and tied up his limbs.

Witnesses said the alligator was making a croaking sound. "I've been doing it 12 years," Trusty said, standing by the gator in the back of the truck. "I like the one-on-one."

An hour after the gator was first spotted, the school was operating as normal.The marching band came out for some more practice before its first football game.

Principal Marvin Gordon said he wasn't scared. "My only fear is snakes, not gators," he said.
Custodian Anthony Hill said he had held shut the gate to the basketball courts in case the gator tried to make a break in his direction."If he comes," Hill said, "we'll have lunch together."

By that time, the gator was safely removed - and on its way to be destroyed.

En nog eentje in St. Petersburg. Houd je hond aan de lijn (en je kids ook)!!

Gator snatches, kills terrier
The dog's owner says the Airedale gave its life protecting the man's family.
http://www.sptimes.com/2006/09/01/images/large/BSecti_b1mast._857491.jpg
A captured alligator lies tied and taped Wednesday near the St. Petersburg pond after a trapper dragged it to ashore.

ST. PETERSBURG - Fernando Gonzales heard his two prized Airedale terriers barking and splashing a little too loudly. He looked over and saw a nightmare: The almost 10-foot alligator that lived in Viking Lake at the edge of Gonzales' back yard had his beloved dog Butch Cassidy clenched firmly in its jaws. His other dog, Sundance, was still in the water, too. Unable to watch the terrible scene unfold Wednesday, Gonzales grabbed a plastic pipe, jumped in the water and began swinging wildly at the alligator, hitting it in the head. That got the predator's attention. "He started facing right toward me," said Gonzales, 39.

That's when he fled the lake and called for help. But he knew Butch Cassidy, who was 5 months old and weighed about 45 pounds, was already dead. "It's a tragedy," Gonzales said. "We're all still upset. ... My younger sons still keep asking for him to come back."

An alligator hunter who works for the state eventually arrived Wednesday and captured the 9-foot-9 alligator Gonzales said was a familiar face in the Meadowlawn neighborhood. Gonzales considered Butch a member of the family. He got the two Airedale terriers about five months ago because he grew up with dogs and wanted his sons, ages 3 and 4, to have the same experience. He figured Butch Cassidy and Sundance would watch over the boys when they played outside. Gonzales said he usually supervises the dogs when he lets them outside to stretch their legs. He knew about the alligator, but hadn't seen it in a couple of months.

On Wednesday afternoon, Sundance wandered out of the back yard and into the water first, Gonzales said. Butch Cassidy followed. The alligator appeared and began heading for Sundance, but switched its attention to Butch. By the time Gonzales got into the lake, the alligator had the Airedale in its mouth. Gonzales, a restaurant owner who lives in the 1300 block of 73rd Ave. N, said he doesn't feel Butch Cassidy died in vain. He points out that Butch kept the alligator from killing Sundance. And the neighborhood is now better off without the large alligator skulking around.

"Butch gave his life to get the gator out of the lake and make it safer for my kids," Gonzales said. "In an odd way, it kind of justifies him passing on. I got him to protect my family, and that's what he did."

<<kick!!>>

In de Tampa-area weer eens een leuk bericht van een croc in de keuken

http://img3.imageshack.us/img3/4812/gator537263ua2.jpg (http://img3.imageshack.us/my.php?image=gator537263ua2.jpg)


Around 10:30 p.m. Monday, Sandra Frosti heard an intruder bumping around in her kitchen.
Turns out, the noise was made by an 8-foot, 8-inch alligator that had crawled into the 69-year-old's kitchen in Eastlake Woodlands.
The female alligator apparently pushed through a screened panel on the back porch, shouldered its way past a potted ficus tree, then got inside the house through an open rear sliding glass door. Once inside, it crawled through the living room, down the hall and into the kitchen.
When Frosti looked into the kitchen, she saw the beast's head. She called 911 and left the house. Click here (http://www.tampabay.com/specials/2008/audio/gator-911/) for audio of the 911 call.
"What's going on?" asked a dispatcher.
"There's an alligator in my kitchen!" Frosti said.
"How long do you think the alligator is ma'am?"
"It's huge!" Frosti said. "... I only saw the first half of it, and that had to be at least 3 feet. ... Because it was behind the freezer, and I just disappeared."
"Are you sure it couldn't be like, a, uh, iguana or a really large..."
"Oh, no, no, no, no!" Frosti said.
"All right," the dispatcher told her, "we'll get deputies out that way."
Pinellas deputies called a trapper who removed it about 1:30 a.m. During the capture, the gator was slightly injured when a plate was knocked to the ground and cut the reptile. No other injuries were reported.
"The house was a mess," Frosti said. "It did a good amount of damage in the kitchen."
This morning, there was still dirt and blood on the kitchen floor, blood spattered on the wall and a claw mark on the hallway wall.
Frosti said she didn't know when the gator got in or where it might have wandered before she noticed it.
"It might have been in the bedroom for all I know," she said.
The gator "looked awfully well-fed," she said, adding that authorities told her they thought it was "wanted to check out the cat."
This morning, Frosti said she had no hard feelings and even worried that the alligator would be destroyed because of her size. Mostly, she found the whole thing amusing.
"I can't wait to tell my grandkids," she said, "because they probably won't believe me."

danone
21-06-06, 23:36
Hallo,
Weet iemand mischien een goede plek om een krokodil te aaien :lol:
please answer this dudes

remcozoon
22-06-06, 00:37
Kwam wel een Aligatorfarm tegen waar je ze een kusje kon geven op de snuit.


Waarom zou je ze willen aaien? ik denk dat je nergens tamme krokkedillen vindt.

corrus
22-06-06, 01:10
Kwam wel een Aligatorfarm tegen waar je ze een kusje kon geven op de snuit.


Waarom zou je ze willen aaien? ik denk dat je nergens tamme krokkedillen vindt.Er bestaan geen tamme gators... ze hebben hersens ten grote van een doperwt... het blijven altijd wilde reptielen...

Hier en daar kun je ze wel aaien... bijv. in Gator Land... bij een soort kraampje, waar ze ook een foto nemen... deze hebben een tape rond hun bek...

remcozoon
22-06-06, 07:30
[.. deze hebben een tape rond hun bek...[/quote]

eigelijk best wel zielig...

Stephanie
22-06-06, 13:08
Op de alligatorfarm waar wij geweest zijn (www.everglades.com) gaven ze na de alligatorshow ook een klein alligatortje door aan de mensen uit het publiek, met tape rond zijn bek.
Ik vond dat zoooo zielig, dus ik wou daar echt niet aan meedoen !!
En toen was een hele bende amerikanen met ons aan het lachen omdat ze dachten dat we bang waren om de alligator vast te nemen :?

corrus
22-06-06, 15:37
Ach... da's ieder z'n opvatting... uiteraard... :D

Ik vind het niet zielig... het zijn reptielen... met het stukje tape beschadigen ze het beest niet... maar voorkomt wél dat je zélf niet beschadigd word... :D

Carlo
22-06-06, 21:22
Gepruts met dieren om mensen te plezieren is altijd zielig voor de dieren.

Tina
23-06-06, 22:09
Krokodillen aaien? Eh...the everglades? Misschien kun je ze lokken met een stukje vlees, ofzo. Maar dat is natuurlijk een grapje. Eigenlijk wel een bijzondere wens. Nu ik er over nadenk moet het inderdaad wel een aparte sensatie zijn :D

simgirl
25-06-06, 16:32
Zo'n 10 jaar geleden ben ik in Gambia naar een krokodillenfarm geweest. Er werd een vrijwilliger gevraagd die op de oude befaamde krokodil van de farm mocht gaan zitten en aaien. Was ik overmoedig of gewoon domweg naief? Maar ik heb dat gedaan. :roll:
De krokodil was niet klein, er zat geen tape om de bek en zijn reflexen bleken prima te werken toen hem een vis voor de bek werd gehouden. Dat kan maar 1 ding betekenen, volgens mij. Voor het amusement van de bezoekers werd dat beest zwaar verdoofd of iets dergelijks. :evil:
Achteraf ben ik blij dat ik al mijn vingers en tenen heb behouden. Het was absoluut een aparte belevenis. Zou ik het nog een keer doen? Nee! :!:

Riv71
26-06-06, 00:44
Hallo,
Weet iemand mischien een goede plek om een krokodil te aaien :lol:
please answer this dudes

Gaan we weer... het zijn geen krokodillen maar Alligators......
:roll:

Maar dit kun je doen als je in de buurt ben van de Everglades bij o.a.
het Gator Park.

http://img.photobucket.com/albums/v399/Riv71/Florida2006/DSC04102.jpg

Je kunt hier met een boot even de Everglades op en naderhand geven de heren een demo van verschillende dieren en kan je een kleine alligator vast houden.

http://img.photobucket.com/albums/v399/Riv71/Florida2006/DSC04162.jpg

Ga je gang.... aaien maar !!!! :D

paula
28-06-06, 13:18
Ik vind het niet zielig... het zijn reptielen... met het stukje tape beschadigen ze het beest niet... maar voorkomt wél dat je zélf niet beschadigd word... :D
Er is ook al ergens een stukje over mishandeling van dieren en denk dat een krokodil met een tape om zijn bek nog wel meevalt. Ik zelf ben een giga dierenliefhebber maar vraag me af of dat eigenlijk wel zo is, misschien alleen als het me uitkomt. :?
Ik heb ook zo'n leuke vliegenmepper en electrische lamp waarbij de insecten levend gebarbequed worden, en eet ook mosselen en garnalen, waarbij die beesten dus levend gekookt worden, aan de andere kant geef ik kapitalen (nou ja) uit aan de dierenbescherming en koop make-up en aanverwante artikelen bij de Body Shop, klopt dus ook van geen kanten.
Waar ik meer moeite mee heb zijn de mensen vnl. in Spanje met die aapjes en die beren in Turkije :evil: gelukkig hebben we een berenbos waar er toch nog een paar gered zijn.
Dus een krokodil met tape om zijn bek, daar heb ik niet zo'n moeite mee.
Paula

Riv71
28-06-06, 18:19
:roll: En er blijft maar over een krokodil gepraat worden..... ALIGATOR :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

knaapje
28-06-06, 19:37
:roll: En er blijft maar over een krokodil gepraat worden..... ALIGATOR :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Zou het geen aLLigator zijn?

:roll: :wink: :wink:
Knaapje

paula
28-06-06, 20:38
:roll: En er blijft maar over een krokodil gepraat worden..... ALIGATOR :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Okay, alligators, kan ik ook niet weten, ben nog nooit in Florida geweest, maar het ging even over wat er wel of niet zielig was, maar ik zal nooit meer krokodillen zeggen :oops: :oops:

remcozoon
29-06-06, 00:31
Meerkeuze vraagje
Het huisdiertje Elvis van Sonny Crocket in miami vice... was dat nou zo'n veel besproken A.Alligator
B.Cayman
C.Snappy.. Krokodil

Michael66
29-06-06, 03:54
:roll: En er blijft maar over een krokodil gepraat worden..... ALIGATOR :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Broertje van Ali B.? :shock:

paula
29-06-06, 08:53
Meerkeuze vraagje
Het huisdiertje Elvis van Sonny Crocket in miami vice... was dat nou zo'n veel besproken A.Alligator
B.Cayman
C.Snappy.. Krokodil
C. Krokodil???? :lol:

goerik
01-07-06, 18:46
Vorig jaar met de familie in Gator land geweest. Mijn dochter van 6 jaar oud heeft zelfs op midelgrote gator gezeten alwaar een foto van gemaakt is. Zij vond het niet eng, wij des te meer.. maar leuke foto geworden. Mijn zoon van 9 vond het wel degelijk eng, maar heeft uiteindelijk de kleuter gator (ongv. 75 cm schat ik) vast gehouden.

Tis overal wel indrukwekkend zo'n gator farm hoor. Je kan zelfs gator nuggets eten.

http://img91.imageshack.us/img91/8734/marissaalligator11xk.jpg (http://imageshack.us)


Toch nog maar even 2 foto's ter illustratie. Zoals jullie kunnen zien is er veel mankracht aanwezig voor het geval de Alligator denkt 'hier heb ik geen zin in.'

http://img91.imageshack.us/img91/7569/marissaalligator21ed.th.jpg (http://img91.imageshack.us/my.php?image=marissaalligator21ed.jpg)

Bovenstaande foto is ook door een medewerker geschoten, kost je dan weer 10 dollar.. maar zit dan ook in een keurig Gatorland hoesje

Erik

Riv71
04-07-06, 13:39
:roll: En er blijft maar over een krokodil gepraat worden..... ALIGATOR :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Zou het geen aLLigator zijn?

:roll: :wink: :wink:
Knaapje

Klopt helemaal !!! Maar ik was zo snel met typen.... hoe ik het aan onder de aandacht moest brengen... Maar zo is het uitstekend gelukt. Ga vaker fouten maken.... :D :) :mrgreen:

goerik
12-07-06, 10:19
In mijn vorige edit 2 fotos geplaatst van Alligator..

Erik

joho
20-11-06, 20:30
Hallo Florida-gangers,

Op 24 december as. !! rijden we met onze superhuurauto van Key-West naar Sarasota. Dit is ongeveer 500 km en rond de middag willen we dan in de Everglades stoppen bij een zgn crocodile farm. We rijden (denk ik) via de tamaimi trail. Is er een andere mooiere route ?

Weet iemand een interessante boederij in de Everglades waar je een paar uurtjes kunt vertoeven en onze 3 kinderen de schrik op hun lijf kunt jagen ? Volgens hun zijn het namelijk lieve beesjes.

Alvast bedankt

Joho
ringfield

Eric
20-11-06, 23:30
Ik ben eerlijk gezegd bang dat je niet veel tijd hebt voor de alligatorfarm, aangezien het zeker een rit van een uur of 6 á 7 is, misschien wel meer ofschoon jullie vanaf de key's tegen het op die dag zéér drukke verkeer inrijden. Toch zou ik op wat files rekenen.
In ieder geval is de beste plek in mijn opinie voor jullie de alligator farm (http://www.everglades.com) in Florida city, voor de anderen zal het te laat zijn als je er aankomt.
Eric

Marcelg
23-11-06, 19:11
het op die dag zéér drukke verkeer inrijden.
In ieder geval is de beste plek in mijn opinie voor jullie de alligator farm (http://www.everglades.com) in Florida city, voor de anderen zal het te laat zijn als je er aankomt.
Eric

Het verkeer is op de 24ste (Zondag) waarschijnlijk erg rustig omdat de Amerikanen die voor de Kerst naar KW komen al op vrijdag en zaterdag komen.
Ze komen altijd voor een holiday weekend en niet alleen voor een kerst dagje.

Alligator farm FL City is een goed idee, dan kun je daarna gewoon de Turnpike en de I75 pakken naar je bestemming.

Almereontour
24-11-06, 12:19
Ben net op de site geweest van de betreffende farm.(Alligator farm FL City).
Na het zien van de foto van de snack-car blijkt dat het de farm is die ik in 2004 heb bezocht. Is zeker een aanrader.
Wij hadden toen eerst ergens anders zo'n air-boat tocht gemaakt. Wel wat alligators gezien maar niet zoveel als daar. En ook bij deze farm kan je ook een air-boat tocht maken.
In 2007 ga ik met mijn gezin (hun eerste keer Amerika) naar Florida en ben zeker van plan om deze farm te bezoeken. Je ziet alles op een redelijk klein oppervlak.
Indien er interesse is heb ik nog wel wat foto's van deze farm.

Njit
24-11-06, 12:39
Indien er interesse is heb ik nog wel wat foto's van deze farm.

Uiteraard! Foto's zijn altijd leuk om te zien :)

raygwencaith
28-03-07, 09:54
Dit kwamen we toevallig tegen tijdens het surfen op het internet. BE AWARE


http://www.liveleak.com/view?i=d5e_1174635040

Groetjes

zzziggyman
22-01-08, 14:28
Als je tijd over hebt,( waarschijnlijk niet) zit er nog een goeie alligator farm in St augustine. Die is echt de moeite waard om te bezoeken.
idd www.alligatorfarm.com (http://www.alligatorfarm.com). Deze alligator farm kun je vergelijken met gatorland.

gr, geertk

Dit is inderdaad een mooie alligator farm. Ben er 10 jaar geleden geweest en was erg onder de indruk van het voeren van de alligators (ze springen een meter uit het water) en de megagrote zoutwaterkrokodil die roerloos blijft liggen.

Aanrader!

Chicco68
14-08-08, 21:50
Iemand een idee waar ik waarschijnlijk alligators tegen kan kom in de vrije natuur in de buurt van Miami / Key Largo / Key West?
Ik weet dat in het westen een park ik waar je ze kunt zien doch volgens mij heb ik ergens op dit forum gelezen dat mensen ze ook ergens in de buurt van de oostkust rond Miami waren tegengekomen.....

Ta2 Gerrit
14-08-08, 23:52
Als je op de reportages van Animal Planet afgaat, vindt je ze in vijvers, zwembaden en andere waterrijke omgevingen in en rond heel Miami. Even zoeken, dus.
Of anders toch een stukje de Everglades in.

Marie-Anne
15-08-08, 14:40
Volgens mij zitten ze echt overal in Florida.

Een paar weken geleden maakten wij een tochtje met een airboat over Lake Jessup in de buurt van Orlando.
In dat meer zaten naar schatting 10.000 krokodillen!

Marcelg
16-08-08, 07:01
Je vind ze overal, ze hebben ze hier ook in een kanaaltje gehad Geiger Key mm10, natuurlijk komt het hier minder voor dan in de buurt van Miami, ze hebben er ook een paar gehad bij de Dry Tortugas en er kon dus niemand zwemmen voor een paar dagen.

Nu hebben we hier voornamelijk twee soorten, de alligator en de krokodil.
http://edis.ifas.ufl.edu/UW157 Op deze link kun je de verschillen zien en let op ze kunnen gewoon in zout water zitten.

joanna
17-08-08, 00:48
Ik had altijd het idee, dat die beesten in modderige poeltjes met "struikgewas" zich op hun best voelden en dat dat hun territorium zou zijn. Vorig jaar in Myakka State park zijn mijn ogen open gegaan. Het was best een groot meer en het wemelde er van die beesten. Ze hadden zelfs een voorkeur voor een bepaalde kust om er hun eieren te leggen. En het was in het geheel geen stilstaand modderig poeltje maar gewoon een heel meer met golfjes, brrrr. Toch wel op je hoede blijven volgens mij in heel Florida. We hebben ons ook afgevraagd op de weg door de keys wat al die gele en zwarte afzettingen in het water langs de weg voor nut hebben. Mischien toch een soort "hekwerk" voor die beesten? Misschien weet iemand hier het antwoord op.
gr, Ann

marcelis10
17-08-08, 10:18
We hebben ons ook afgevraagd op de weg door de keys wat al die gele en zwarte afzettingen in het water langs de weg voor nut hebben. Mischien toch een soort "hekwerk" voor die beesten?

Dat heb ik inderdaad ook gezien en ook een bord erbij "gators crossing".

Toen we in juli in Florida waren was er op het nieuws een aanval van een krokodil op een jongetje. Zijn arm was eraf gebeten. Ze zijn de destbetreffende krokodil toen gaan zoeken en hebben hem gevonden. Ze hebben zijn arm teruggevonden zodat ze hem er evt. weer aan konden zetten. Of dat gelukt is weet ik niet precies en ook niet precies waar het was. Toch wel eng om te horen.

Monique

derrobbie
10-05-10, 16:31
Tijdens een 'show' is een alligator handler gegrepen door een 8 foot gator.
Hier (http://www.wtsp.com/video/default.aspx?bctid=84072981001) een link naar het filmpje

New Port Richey-- An alligator show at the annual Cotee River Seafood Festival (http://mainstreetnpr.com/?page_id=458) in Pasco County went terribly wrong Sunday afternoon, when the show's star suffered a severe bite wound from an eight foot alligator.

Event organizers say the attack happened in front of a crowd during the second of three shows Sunday put on by the "Swampmaster" (http://www.capitolint.com/Fairs/swampmaster/swamp.htm) Jeffrey Quattrocchi. Home video shot by a person in the crowd shows the 45 year old handler walking in circles around the gator before it twirled around and latched onto his arm.

"Everyone thought it was part of the show, but when people realized it was real blood, that's when it got real serious," said Jason Cunningham, a volunteer with the Florida Guard Association who provided first aid immediately after the attack.

On the video tape, you can hear Quattrocchi repeatedly scram as he struggles to free his arm from the gator's powerful jaw. Witnesses say the gator twisted in the water for several seconds before Quattrocchi finally broke free and leaped out of the tank to safety.

New Port Richey Police report the handler was flown to Bayfront Medical Center (http://www.bayfront.org/) in St. Petersburg where he underwent surgery Sunday night.

Syllvia
10-05-10, 17:00
sja. moet je die kroko ook maar niet zo tergen.....

hrjhaan
10-05-10, 17:04
Ik vindt het zielig zoals die kroko daar met z'n bek vastgebonden ligt. Ik houd niet van krokodillen, maar dit vindt ik ook niet nodig. Die kroko kan er ook niets aan doen. Als wij met een stok worden geslagen, dan bijten we ook.

JKG
12-05-10, 21:24
@hrjhaan; heb je het filmpje wel gezien? Deze had helemaal geen tape om z'n bek.
Dat heb je vaak alleen waar je zo'n beest vast kan houden, met dit soort shows is de bek gewoon los.

Ze hebben enorm krachtige kaken om de bek DICHT te klappen, maar die kracht kunnen ze niet gebruiken om hun bek mee open te doen. Je kan dus met twee handen gerust de bek van de alligator dichthouden. Maar pas op als je z'n bek los laat met je handen. :mrgreen:

knaapje
12-05-10, 22:55
Heeft wel degelijk op een gedeelte van het filmpje een tape om zijn bek.
Als je hem naast die man op de grond in een soort omheining ziet liggen.
Na ongeveer 2 minuten.

Knaapje

JKG
13-05-10, 13:49
Huh, bij mij kapte het filmpje af net na dat je die vent aangevallen zag worden. Zie nu die andere beelden voor het eerst. #-o

Sunshine State
13-05-10, 14:21
Je bent gewoon aan vakantie toe :grin:

Phillostar
17-05-10, 23:48
Doe mij maar een zakkie croky chips en een zitplaatjes op de tribune bij Seaworld.

martijn2903
18-05-10, 16:06
is ook wel een beetje dom om op die manier met zulke beesten om te gaan natuurlijk....

ronenivonne
19-05-10, 20:11
Eigen schuld #-o, het blijven wilde dieren.
Dan vraag je er ook om!
Gewoon met rust laten dan zal er niet veel gebeuren

Michael66
19-05-10, 20:22
Ik heb meerdere onderwerpen over "avonturen" met alligators samengevoegd in één (dit) onderwerp. Zo hebben we alles netjes bij elkaar.:razz:

Skunkman
16-02-13, 12:43
Mijn dochter wil graag alligator vasthouden. Daar heb ik genoeg tips over gelezen. Maar ze is een echte durf al en wil ook graag met een slang op de foto. Is dit ook mogelijk is genoemde parken? Of nog tips?

trails
16-02-13, 13:11
Kan in Gatorland.

Frans_Natasja
16-02-13, 14:19
In Gatorland kan dat ja mijn dochter is daar op de foto gegaan terwijl ze op een alligator zat. Zal straks even kijken of ik foto kan bijvoegen want die staat op laptop. Heb er ook een slang gezien die je kon vast houden.

Skunkman
16-02-13, 15:03
Veel over gelezen (Gatorland)! Dank jullie wel, staat dus op het to do lijstje!

trails
16-02-13, 15:22
Vergeet dan in Gatorland vooral niet de Boardwalk en de Swampwalk te doen. Die zijn wel zóóó mooi!!!

koenkamphuys
16-02-13, 17:37
Alligator vasthouden kan ook bij veel van die airboatboeren die er nog een dierentuintje op na houden, bijv. Caiptain Doug in Everglades City. En bij Gatorama (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?12019-quot-En-Route-quot-US-27#post132575). 't Is maar een klef koud beest dat je in je handen hebt.

Skunkman
17-02-13, 00:19
@koenkamphuys Dank je wel voor je reactie. Ook over Captain Doug heb ik veel gelezen. Mijn dochter is 7. Het gaat bij haar natuurlijk om de kick. Het blijft koud, net als een slang. Maar goed dat ik het weet.

koenkamphuys
18-02-13, 08:01
O ja, de I held Snappy-foto kan de hele klas door :-)

Michael66
18-02-13, 18:21
Snappie met mij erbij! I held Schnappie!

http://www.chantalsweb.nl/reisverslagen/images2012/2012-07-16_0087.JPG

Skunkman
19-02-13, 21:31
Haha, yep that's all she want. Leuk. Dank jullie wel.

Dr. Phlox
20-02-13, 13:32
Dit was een encounter in Gatorland :

http://www.t-damen.nl/Foto/Florida 2008/Dag 18/FL08-18-015.JPG

Hier zat ze op een alligator in Gatorland :

http://www.t-damen.nl/Foto/Florida 2008/Dag 18/FL08-18-026.JPG

En dit was in de Everglades bij Everglades Safari park :

http://www.t-damen.nl/Foto/Florida 2008/Dag 03/FL08-03-025.JPG

Grz
Ton

Ritchie
20-02-13, 16:53
Ik vraag me af die beestjes het ook leuk vinden...

Michael66
20-02-13, 17:06
Vandaag een leuke aanbieding op Groupon:

Tampa Bay Area: $15 for Family Alligator-Zoo Visit for Up to Six with Holding and Feeding (http://www.groupon.com/deals/the-alligator-attraction?utm_campaign=UserReferral_dp&amp;utm_medium =email&amp;utm_source=uu22048505) at The Alligator Attraction in Madeira Beach ($30 Value)

http://s3.grouponcdn.com/images/site_images/2727/9726/RackMultipart20121105-25262-fqptdp_grid_6.jpg

koenkamphuys
20-02-13, 18:40
Ik vraag me af die beestjes het ook leuk vinden...

In Gatorama wisten ze het al. Dan ging de verzorger de kooi in om er eentje te pakken, en het hele grut stoof naar achteren. "They know the ritual", aldus de verzorger.

Dus nee, ze vinden er niks aan. Ontwapend als ze zijn met een plakbandje om de bek, laten ze het gelaten over zich heenkomen en na afloop terug in de kooi gaan ze weer met dezelfde chagrijnige grijns op de bek als de anderen zitten te niksen.

Met een denkraam ter grootte van een erwt week ik niet in hoeverre er een leuk en een niet leuk bestaat. Volgens mij kennen alligators maar een modus: humeurig.

Ritchie
20-02-13, 21:23
En stel ze zouden op een of andere manier wel bijten, plakbandje kapot, of je weet niet om welke reden dan ook, wie wordt er dan gestraft ???? Ik denk de gator.
Ik kan dit niet helemaal goedkeuren.

sonja
21-02-13, 02:30
In Gatorama wisten ze het al. Dan ging de verzorger de kooi in om er eentje te pakken, en het hele grut stoof naar achteren. ...
Dus nee, ze vinden er niks aan. ... met dezelfde chagrijnige grijns op de bek als de anderen zitten te niksen.
Volgens mij kennen alligators maar een modus: humeurig.

Is dat wel zo, wat moet die arme dieren anders, ze zitten in een kooi en af en toe worden vastgepakt, krijgen een tape om de bek en worden bekeken. Ze hebben wel een reden om humeurig te zijn.
In de twee meertjes achter ons waar we nu verblijven zitten genoeg alligators, ze liggen in de zon, zwemmen een rondje en als je een stapje in hun richting doet gaan ze het water in. Mijn man vist in de meertjes en als hij een vis vangt komt Alli eraan in de hoop dat er wat afvalt. Hubby is uiterst voorzichtig en neemt geen enkel risico. De vrije alligators hebben een lekker leventje en genieten van Florida. Dat kunnen die arme dieren in Gatorland niet zeggen, zij hebben geen enkele keus en een vreselijk saai leven.

Michael66
22-10-13, 06:13
"Attention Walmart shoppers ..."


http://youtu.be/8xqDPMEmOoM

Cindy1969
22-10-13, 22:16
Geweldig, was vanmorgen op Ontbijtnieuws op RTL4, kicken als je dat ziet en meemaakt haha!

Michael66
12-02-14, 21:38
Werken in de waters en kanalen in Florida blijft een gevaarlijke job!

http://www.nbcmiami.com/video/#!/on-air/as-seen-on/Gator-Caught-After-Biting-Man-in-West-Palm-Beach/245165101


Gator Caught After Biting Man on Foot in West Palm Beach Canal
A 10-foot alligator was captured after it bit a man in the foot in a canal in West Palm Beach

A 10-foot alligator was captured after it bit a man in the foot in a canal in West Palm Beach. The incident happened Monday as the man was conducting maintenance on a pump in a canal at 45th Street and Congress Avenue.
Officials said the gator bit the sewage worker's foot. He was taken to nearby St. Mary's Hospital where he's expected to be alright. The gator was later caught and was taken to All American Gator Products Inc. in Hollywood, where it will be harvested for its meat, skin and other usable parts. Officials said the gator had marks on him from fighting with another alligator in the area, and could have thought that the worker was the other gator.

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/827/rvuo.jpg

Bieg
13-02-14, 10:21
Afgelopen zomer was de Alligator Trapper bij ons voor de deur bezig. Hij kon er slecht 1 vangen van 4,5 foot. Na afloop mochten we met het slachtoffer op de foto !
De grotere gators lieten zich niet vangen. Het is overigens een terugkerend verschijnsel omdat de meeste meren onderling zijn verbonden met ondergrondse buizen. Voor die beesten een ideaal transportsysteem op zoek naar voedsel.


https://lh6.googleusercontent.com/-m0A8sCHq4vc/Uvx-Bi5foFI/AAAAAAAARuw/dT569j6xwT8/s720/GX3A3798.jpg width:50%; height:50%;

Esther2013
13-02-14, 20:15
Heel stoer Michelle ! :up:

S@skia
14-02-14, 15:03
Tip.....kijk eens naar de serie "gator boys" van animal planet. Dat geeft een heel goed beeld over gator vangers maar ook waar ze zich kunnen bevinden. Ik loop straks toch een stuk voorzichtiger door Florida hahahaha.

Riverwood
14-02-14, 18:16
Ook wij genieten van "onze" alligators achter ons huis, deze komen ook regelmatig de kant op tot zelfs aan de voorkant van de huizen, het blijft opletten en vooral kleine huisdieren en kinderen goed in de gaten houden, s'avonds dus niet in het donker zomaar uit huis stappen, verder genieten wij van de vele dieren in het wild.

Groetjes Henke.

koenkamphuys
19-01-18, 21:08
Alligator versus python, wedstrijdje op leven en dood op de golfbaan van Naples. De woordvoerder van de Florida Fish and Wildlife Commission FWC zei dat hij supporter was van Team Alligator.

https://nypost.com/2018/01/17/alligator-fights-python-in-front-of-shocked-golfers/