PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Anna1988, Orlando - Orlando, nov 2015 (2 weken)



anna1988
27-09-15, 15:18
Beste Forumleden,

Wij (jong stel, 27 en 28 jaar) gaan in november twee weken naar Florida. We hebben al vliegtickets, autohuur, en 3 nachten in Orlando geboekt. We hebben wat reisschema's op dit forum bekeken, maar zouden het fijn vinden als jullie er met jullie ervaring ook even naar kijken.

We houden van (outlet) shoppen, strand, snorkelen, en willen ook wat natuur/dieren meepakken (krokodillen/dolfijnen).

We twijfelen vooral over wat we na Clearwater zullen gaan doen. De steden Fort Myers en Naples zijn groot en waarschijnlijk veel te doen, maar ik kan niet echt vinden wat wij hier leuk zouden vinden om te doen. Of zijn het ook steden waar je gezellig een dagje rond kunt lopen en shoppen/eten? Anders slaan we ze liever over.

Verder lees ik wisselende berichten over de Everglades (krokodillen zien op een airboot zouden ook in Orlando/Homestead te zien zijn. Wij willen echter graag met een boot de 'jungle' in, niet alleen over open water scheuren. Hebben jullie hier tips voor?

We hebben relatief veel tijd in Key West en Miami, met name omdat Key West zo gezellig schijnt te schijn en je er goed kunt snorkelen. En in Miami valt (denk ik) gewoon veel te doen. Maar hier moet ik me ook nog wat meer in verdiepen.



Dag 1: 20 nov
Amsterdam - Orlando ('s avonds landen)


Dag 2: 21 nov
Orlando (Universal Studios)


Dag 3: 22 nov
Orlando (Outlet shoppen)


Dag 4: 23 nov
Orlando - Tampa


Dag 5: 24 nov
Tampa - Clearwater (strand) - Fort Meyers


Dag 6: 25 nov
Fort Meyers


Dag 7: 26 nov
Fort Meyers - Everglades - Homestead


Dag 8: 27 nov
Homestead - Key Largo - Key West


Dag 9: 28 nov
Key West


Dag 10: 29 nov
Key West


Dag 11: 30 nov
Key West - Miami (beach)


Dag 12: 1 dec
Miami


Dag 13: 2 dec
Miami


Dag 14: 3 dec
Miami - Orlando


Dag 15: 4 dec
Vliegen Orlando - Amsterdam


Dag 16: 5 dec
Aankomst Schiphol




We horen graag jullie mening!

Groetjes Anna en Jan

EddieG
30-09-15, 18:33
Hallo Anna en Jan,

Jullie reisschema ziet er goed uit.

Persoonlijk zou ik wat langer in de buurt van Orlando blijven en dan wat minder dagen op Key West en in Miami. Vanuit Orlando kan je dan bijvoorbeeld ook naar Discovery Cove (snorkelen en zwemmen met dolfijnen) en misschien een tripje naar Bush Gardens? Key West vind ik ook helemaal geweldig (zo'n unieke sfeer), maar om er nou 3 dagen te blijven? Zoveel is er nou ook weer niet te doen. Dat zelfde geldt eigenlijk ook voor Miami..........hoewel je zou daar nog een dagje kunnen shoppen?

Ik ga volgend jaar april ook weer naar Florida en we hebben er deze keer voor gekozen om 5 dagen op Fort Myers Beach te verblijven. Heerlijk bij het strand en een heel leuk centrum, daarnaast ook nog de mogelijkheid om te shoppen (Miromar Outlets). Daar 2 dagen verblijven, lijkt me een goed idee. Ik zou persoonlijk Naples overslaan..........niet zoveel te doen.

De airboat tours in de Everglades gaan door het moeras (ik neem aan dat je dat bedoelt met "jungle"?). Maar je kan natuurlijk ook gaan voor de Mangrove Wilderness Tour gaan (google maar eens).

Hopelijk heb je hier iets aan?

Groet,
Eddie