PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Moniquekruiningen (Monique en Sterre)



moniquekruiningen
17-09-15, 21:11
Dit is niet de eerste keer dat ik (wij) ons hier voorstel(len)...
Wij (moeder 46 en dochter 15) hebben vandaag onze 4e reis naar Florida geboekt. Yeah!!

in 2012 zijn we voor het eerst in Orlando beland, eigenlijk heel toevallig.. Ik was na een heel hectisch jaar op mijn werk op zoek naar een vakantiebestemming met goed weer.. Omdat de planning was om met de carnavalsvakantie te gaan, mijn dochter had dat jaar 2 weken vrij, kwam Florida al snel in beeld.. Na heel veel twijfels, (Amerika is echt niks voor mij, de mensen zijn fake, het is commercieel, blabla) boekte ik in November de reis via Arke.
het werd een vakantie met 7 dagen Disney, 2 dagen Seaworld, Kelly Park en heel veel shoppen.
EN... We waren verkocht!
in 2013 togen we dus weer richting Florida, ditmaal in augustus.. Pfffff om in 3 weken een rondreis te maken. ditmaal 6 dagen Orlando, weekje Weston (Miami) met een uitstapje naar Key Largo en Key West, om vervolgens de reis te beëindigen met een weekje Clearwater Beach.
We hadden de smaak te pakken en in 2014 vlogen we in augustus voor ruim 2,5 week naar Orlando, om vandaar uit eea te bezoeken.. Eigenlijk werd het een beetje saai.. We kenden t meeste al wel en omdat ik ongepland een ander huis kocht en eind oktober 2014 ging verhuizen, besloten we in 2015 iets anders te gaan doen. Polen werd het, helaas niet succesvol.. We kwamen een week eerder naar huis, want dat wat een mooie natuurvakantie moest worden, bleek een week eenzame opsluiting in een desolate streek te zijn. Okay Treblinka was erg indrukwekkend.. Dus nu, net 3 weken weer aan t werk, kon ik me niet meer inhouden en heb ik weer geboekt.. Dit maal in de meivakantie en deze keer een hotel in Kissimmee, want I Drive kennen we inmiddels erg goed. Het bijzondere voor ons is, dag we geweldige herinneringen aan onze Florida vakanties hebben, al is het meestal easy going, we love it...

We gaan weer terug! Yeah! De voorpret alleen, geeft al zoveel energie!

Esther2013
18-09-15, 16:07
Hé Monique, wat leuk dat je weer met je dochter gaat! Ga je weer een blog bijhouden?

nicolea
18-09-15, 17:13
Welkom terug! Polen...bleh...voor mij persoonlijk ook geen succes!

moniquekruiningen
08-01-16, 03:56
Na heel veel aarzelen inmiddels weer aan een blog begonnen.. Voor de liefhebbers.. Zie mijn onderschrift..

eentje
08-01-16, 15:50
thx ik hou van blogs :) misschien zelf ook maar 1 schrijven :) helaas niet alle dagen internet ivm cruise maargoed achteraf kan ook altijd. verhalen lezen van anderen vind ik altijd leuk en educatief.

Roshelle
08-01-16, 16:14
Ah superrrrrleuk!

Niels82
10-01-16, 14:24
Hey Welkom terug. Ik moet toegeven dat ik na al het lezen van die blogs toch weer zin begin te krijgen om ze zelf ook te gaan schrijven :)
Toch maar weer over nadenken :P

Bianca Stripes & Stars
11-01-16, 13:09
Ik vind blogs geweldig. Het zorgt voor een vakantiegevoel en geeft heel erg veel tips. Ik kan niet zonder bij het maken van een vakantieplanning. Maar blogs kunnen er ook voor zorgen dat mensen die eerst niet zo'n positieve kijk hebben op een bepaalde bestemming er toch anders naar gaan kijken en dat is ook een van de mooie dingen :)
Niet twijfelen en gewoon een blog beginnen: het is sowieso al leuk voor vrienden en familie!

Ik lees jullie blogs met veel plezier!

moniquekruiningen
22-01-17, 21:47
Daar zijn we weer... dit jaar gingen we echt niet (alweer niet) afgelopen najaar een nieuwe auto gekocht, nieuw badkamer geplaatst en er heeft eind december een hond zijn intrede gedaan in ons 4, nu dus 5 koppige gezin. We bestaan nu uit een inmiddels 16 jarige dochter die havo examen doet dit jaar, 2 rode katers van ruim 8 jaar (Garfield en Elmo), hond Hugo, een Spaanse vondeling van ca 14 maanden en ondergetekende, Monique.

Daarnaast had Sterre al besloten met een vriendin op vakantie te gaan naar Griekenland en ik zou wel zien.. weekje Frankrijk met de hond of zo.. niet dus. Vanavond geboekt. Dit keer vliegen we op en van Miami.
We gaan echt niet naar Orlando dit keer, maar nog een tourtje maken.. van Miami richting de Keys en ik wil zeker een weekje ergens aan de golf van Mexico aan het strand bakken..

Florida we komen er weer aan hoor! Voor de 5e keer...

koenkamphuys
22-01-17, 22:01
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, Monique. Als Floridaverslaafde ga je toch niet naar Frankrijk...

Esther2013
24-01-17, 16:33
Goed bezig!

moniquekruiningen
03-01-18, 18:27
Nog geen jaar later... en zomaar out of the Blue vanmiddag een motel in Kissimmee geboekt voor kerst 2018.
Best een grote gok denk ik, want vliegtickets kan ik nog niet boeken.. maar als dat lukt, hebben we Iig al een slaapplaats. Sterre wordt dit jaar alweer 18 en ik zelf zal als alles goed is, op 24 december Sarah zien.. :rolleyes:
Er is geen betere plaats om dat te vieren dan Florida, lijkt me.

mhagman
03-01-18, 19:35
Helemaal leuk, ik hoop dat je een goede vlucht kan scoren!

Cindy1969
04-01-18, 07:31
Wat leuk! Hopelijk kun je goede tickets scoren.
Ga zelf in mei 2019 Sarah zien en de planning is om dan ook in Florida te zijn, en op die dag Discovery Cove te bezoeken.

moniquekruiningen
08-04-18, 19:28
Yes, we zijn door de 100 dagen grens heen... nog 96 om precies te zijn, helaas die van onze vakantie in de Pyreneeën...
We moeten nog 254 hele nachten slapen voordat we weer naar onze meest favoriete bestemming vliegen..:(
En er zijn al weer 317 dagen verstreken sinds onze laatste Florida trip... het is om te huilen...

Cindy1969
08-04-18, 20:51
Hahaha i feel you :)
Ben erg blij dat ik nog een weekje naar Spanje mag/kan gaan eind augustus, dat duurt nog 143 dagen. Kijk ik ook naar uit hoor.
Maar het echte werk is over 392 dagen ongeveer, in mei 2019 mag ik weer naar Florida, maar heb zo'n heimwee, dus duurt nog zo lang :(
Maar goed, toen ik besloot in mei 2019 te gaan was het nog meer dan 500 dagen dus ben al door de 500 en 400 dagen grens heen.
Ben net terug, maar heb dan altijd des te meer heimwee.

pixiedust
09-04-18, 09:19
Haha..dat aftellen heeft toch wel wat. Wij zijn al sinds vorig jaar september aan het aftellen voor onze reis in augustus. Af en toe zakt het een beetje naar de achtergrond in verband met de dagelijkse beslommeringen, maar op dit moment zijn we weer volop in de voorbereidingen, dus houden we onze aftelkalender goed in de gaten. De voorpret wordt enorm verhoogd door dit forum en de vele blogs die je hier kunt lezen. Ik ga jullie vorige blogs (monique en sterre) snel lezen. Veel plezier met de voorpret.

pixiedust
09-04-18, 09:20
Maar goed, toen ik besloot in mei 2019 te gaan was het nog meer dan 500 dagen dus ben al door de 500 en 400 dagen grens heen.
Ben net terug, maar heb dan altijd des te meer heimwee.

500 dagen...wohow...dat is wel heel lang om af te tellen. Gelukkig had je er nog een tripje naar Florida tussendoor. Was erg leuk om je verslag te lezen!

koenkamphuys
12-04-18, 20:45
Ik ben aan het aftellen om mijn pensioen in Florida te gaan vieren. Dat zijn nog wat meer dan 500 dagen.

Dus gaan we nog maar een paar keertjes tussendoor.

nicolea
28-04-18, 19:33
Nou dames, dat doen jullie goed (Sarah zien in Florida!) Ik zeg...vieren wat er te vieren valt!! Zelf zijn we 25 jaar getrouwd januari 2019...dat gaan we vieren in mei in Florida met alle kinderen! Had weinig overredingskracht nodig ;-)

Cindy1969
28-04-18, 19:45
Nou dames, dat doen jullie goed (Sarah zien in Florida!) Ik zeg...vieren wat er te vieren valt!! Zelf zijn we 25 jaar getrouwd januari 2019...dat gaan we vieren in mei in Florida met alle kinderen! Had weinig overredingskracht nodig ;-)

Hoe is het mogelijk dat je weinig overredingskracht nodig had haha.Fijn vooruitzicht!

moniquekruiningen
24-05-18, 22:44
Een korte maar toch heugelijke update.

Sterre, die in het eerste jaar van het NHTV ; International Leasure Management in Breda zit.
Heeft deze week te horen gekregen dat ze, na een stevige selectie ronde, toegelaten is tot de studie richting van haar keuze.

Samen met nog 39 gelukkigen, begint ze in September aan de 3 jarige opleiding ATPM.
Attractions and Theme Parks Management.

Dit houdt in dat ze januari/februari 2019 voor 6 maanden naar een buitenlands pretpark of dierentuin vertrekt om daar stage te gaan lopen en te gaan studeren..
3x raden waar haar voorkeur naar uit gaat...
We weten dat er stageplaatsen zijn bij WDW, maar daar zullen wel meer studenten naar toe willen.
Wat de andere mogelijkheden zijn, weet ze nog niet precies..

Dit aankomende avontuur wordt vervolgd later dit jaar..

nicolea
25-05-18, 08:08
Leuk zeg voor je dochter! (en voor jou ook natuurlijk als ze uiteindelijk 6 maanden naar Florida zou mogen)

Cindy1969
25-05-18, 10:32
Oh wat gaaf zeg! Duimen dat ze naar Florida mag :D

Njit
25-05-18, 11:39
Gaaf zeg! Mocht Disney niet lukken dan is Universal wellicht een optie? http://www.universalorlandojobs.com/create-a-profile/internships/

moniquekruiningen
25-05-18, 16:58
Gaaf zeg! Mocht Disney niet lukken dan is Universal wellicht een optie? http://www.universalorlandojobs.com/create-a-profile/internships/

zou gaaf zijn, maar volgens mijn dochter werk Universal niet samen met scholen, waardoor je maximaal 3 maanden kan blijven. Hoe t precies werkt gaan we nog uitvinden

Ilse_
25-05-18, 17:36
Wat een super leuke uitdaging. Succes met het uitzoeken van alles

moniquekruiningen
10-09-18, 19:22
Ohhhhh Yes, we zijn door de 100 dagen grens heen, nog 99 dagen om precies te zijn.

Misschien wel treurig om te constateren dat dit echt een lichtpunt in mijn leven is.
Toen Sterre eind augustus 18 werd heb ik mijn ex man uit proberen te leggen wat Florida met ons doet. Hij keek wat meewarig toen ik hem vertelde wat het met me doet als ik bij Magic Kingdom voor het kasteel een parade of optreden bekijk. Puur geluk wat groter is dan ik zelf. Klinkt dat erg sneu?

Disney wordt het niet dit jaar, denk ik. Sterre heeft voor haar verjaardag moeten/mogen kiezen tussen Disney met kerst, Univeral met kerst of een dagje shoppen. Het wordt Universal! 2 dagen base ticket. Daarnaast hebben we tickets voor Discovery Cove en daarbij Seaworld, wil ik heel graag kerst aan zee doorbrengen. En willen we nu eindelijk eens Crystal River en zullen we weer de nodige dagen gaan shoppen. Oh ik kan mijn geluk nu al niet op.

Motel (Seasons Florida Resort) was in januari al geboekt. We weten wat we nodig hebben, in de 5 eerdere jaren die we gingen verbleven we in motels, hotels, bij mensen thuis (Wimdu) en in een huis in Davenport en een motel is all we need, weten we nu. Van s ochtends vroeg tot s avonds zijn we op pad. Alles met zijn 2 quality time it is. Dit jaar, net als iedere jaren, gaan we on low budget ;). Maar de ervaring ligt dat wat we niet aan overnachtingen besteden op gaat aan eten, uitjes en shoppen.. en of we nu 2 of 3 weken gaan het komt altijd rond het zelfde bedrag uit. Ik mag niet vergeten dat we dit jaar al 2 en halve week oo vakantie waren in de Pyreneeën en ik zelf nog een midweek de Ardennen bezocht in Januari. Gelukkig werkt Sterre al 2,5 jaar en spaart ze haar eigen shoptegoed bij elkaar.

Oh wat hebben we het toch goed en wat hebben we weer een fantastisch vooruitzicht. Alleen Halloween staat dan nog op min lijstje. Komt vast ook nog wel eens...

Cindy1969
11-09-18, 09:17
Lekker aftellen nu! Voor je het weet zitten jullie er. En eens, ben ook een motel type, je slaapt er alleen maar.
En het is gewoon super fijn om een Florida tripje in het vooruitzicht te hebben.

moonlight91
11-09-18, 10:34
Heel herkenbaar gevoel monique
tof die 99 dagen.. wij zitten nu op de 100 dagen grens
nog 1 nachtje slapen en dan er ook onder
...daarna heel hard gaan aftellen

Gerjo 2016
11-09-18, 11:48
Wij kunnen ook dat gevoel voor ons is 100 dagen grens ook overschreden nog maar 92 en dan gaan we na zo 24 Jaar in Orlando Florida te komen de Feestdagen daar eens meemaken
we kijken er beide naar uit en wie wil je kan ons volgen op
https://eennieuwblog.blogspot.com/

laredo
11-09-18, 12:12
Hebben jullie ondertussen al vluchten geboekt?

moniquekruiningen
12-09-18, 21:17
Tickets heb ik al op 13 februari geboekt. Ik ben heel slecht in afwachten en toen de eerste betaalbare tickets langs kwamen heb ik toegeslagen. We gaan al op 18 december, deels omdat de tickets later in de week flink duurder werden. Maar ook omdat we voor het einde van de kerst vakantie week terug wilden zijn. Het kan nl zomaar dat mijn dochter half januari al aan haar 6 maanden buitenland stage gaat beginnen en dan is er nog wel wat te regelen en haar vader wil haar ook nog wel even zien.

we vliegen op 18 december rond 11 uur via Frankfurt naar MCO aankomst ca 17;55u en we vliegen terug op 2 januari rond 13;40 via Houston naar Amsterdam alwaar we rond 8;15 landen, we vliegen met United Airlines en terug wordt die uitgevoerd door Lufthansa. Totaal prijs was €870 voor 2 volwassenen.

moniquekruiningen
14-07-19, 12:46
Ik heb geboekt! Het is vanaf nu Monique zonder Sterre. Zoals het betaamt worden kleine meisjes groot en ondanks dat ze nog reuze graag had mee gegaan maakt ze tegenwoordig eigen plannen.

Sinds 14 februari verblijft Sterre in Lapland, eerst heeft ze daargewerkt in Yllas en sinds 3 mei loopt ze stage bij de kerstman in Rovaniemi. Ze blijft daar nog tot 14 september. 29 augustus, ga ik daar nog naar toe, ze wordt de 31e 19 jaar oud.

maar goed, na toch niet zo lang wikken en wegen, heb ik mezelf een belofte gedaan. Ik ga 17 september naar Kissimmee en sluit af met 2 nachten in Bradenton, hopelijk kunnen dat 2 stranddagen worden.

nicolea
14-07-19, 17:16
Ooooooh...leuk! All by yourself Monique? Stoer!

Mushu
14-07-19, 17:32
Is ook heerlijk hoor alleen op vakantie en alles doen waar je zelf zin in hebt! En wat toevallig, mijn ouders waren vorige maand nog bij de kerstman in Rovaniemi.

moniquekruiningen
14-07-19, 18:54
Ooooooh...leuk! All by yourself Monique? Stoer!
Niet zo zeer stoer, eerder dat ik niet zo veel keuze heb. Maar ik doe t toch maar, dat realiseer ik me wel. Heb er nu al weer zin in..