PDA

Bekijk Volledige Versie : Periscope app (ook op PC) en Florida



JKG
17-09-15, 20:22
Ik ben sinds een paar dagen een beetje verslaafd aan de Periscope app van Twitter. Een half jaar terug gelanceerd, maar niet echt bijzonder populair.
In Nederland af en toe een paar Turken, verder niets. In Amerika echter gebruiken ze het veel meer.

Wat is Periscope? Een app die een gebruiker live laat video streamen, waarbij Twitter is geïntegreerd. Je kan dus berichtjes sturen, of hartjes als je iets leuk vind wat je ziet.
Het leuke dus aan Periscope, is dat je LIVE kan meekijken met iemand. Je ziet de wereld even uit de ogen van die ander en het is niet opgenomen om later af te spelen,
nee het is gewoon zo live als het maar kan. Het gebeurt NU.

In Florida heb je dus een Disney periscope 'kanaal', maar ik zag gister bijv. ook een live show van Frozen. Ook kwam een show met Shamu live in beeld.
Iemand liep rond in het Harry Potter gedeelte van Universal en liet dit uitgebreid zien etc.
In New York keek ik mee op een 'Sideways bus tour', waarbij je dus live mee kon kijken bij die tour. Privacy is 0,0, maar iedereen zet toch alles op Facebook neer, dus kan dit ook wel.

Het enige nadeel is dat de gebruikers zo offline kunnen gaan.

Op het moment van tikken, loopt iemand in Disney Magic Kingdom rond... je ziet het gewoon live en dat maakt het zo ongelooflijk leuk. Het gebeurt nu. Ik ben verslaafd. :cool:

Zoek op je iPhone of Android toestel naar 'Periscope' (van Twitter). De linkjes naar de stores staan op https://www.periscope.tv/


Op de PC kan je kijken, maar niet reageren via http://onperiscope.com/ . Het grote nadeel van deze site is dat je geen interactieve wereldkaart hebt en niet alle video's erop staan.
Kijken dus met je smartphone of tablet. :)

Moolenschotjes
19-09-15, 14:00
Het moet niet gekker worden.... Big Brother is watching you on your holiday :cool:

JKG
20-09-15, 00:12
Ga er maar van uit als jij in Disney of Universal loopt, dat er een grote kans is dat jij in een videostream wordt uitgezonden. Ze filmen alles en iedereen. :)

marjolijne
20-09-15, 12:20
Haha leuk appje, zit wel heel veel troep bij, maar ook erg leuke filmpjes.
Thanks voor de tip.
Wel raar dat ik hem op de iphone gratis heb, en op te ipad moet kopen.

JKG
20-09-15, 15:18
Op de ipad dan zoeken als iphone app. Dan heb je m ook gratis.
veel rommel idd, maar in Florida rondom Orlando vaak streams in de parken.

Iris02
21-09-15, 06:29
Het moet niet gekker worden.... Big Brother is watching you on your holiday :cool:

Zoals hierboven al aangegeven, is de kans op videostream altijd aanwezig.
Ook een openbare blog is door iedereen te lezen. Hierdoor laat je eigenlijk ook je vakantie al aan de rest van de wereld zien.