PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met kinderen via UK wordt aantrekkelijker



Moolenschotjes
16-09-15, 10:08
Kwamen dit tegen op de BA site:

Vanaf 1 Maart 2016 wordt er in de UK geen vliegbelasting gerekend op tickets voor kinderen vanaf 12 tot 16 jaar....
Hierdoor worden prijzen weer een stuk aantrekkelijk wanneer je reist met kinderen in de leeftijd :)
No Air Passenger Duty for 12 to under 16 year olds from 1 March 2016
The UK Government announced on 3 December 2014 that the GB Air Passenger Duty (APD) will no longer be charged for children between the age 12 and under 16 years on economy class seats for travel from 1 March 2016.

If you are making a booking for a young adult to travel on or after 1 March 2016, you will no longer be charged an APD on the child's booking.
If you have previously made a booking on ba.com for a young adult to travel on or after 1 March 2016, you will be eligible to receive a refund if:[INDENT]* The young adult on the booking is between the age of 12 and not yet 16 on the date of your flight departure from a UK airport.
* The young adult must be travelling in Euro Traveller or World Traveller (economy) class on, or after, 1 March 2016.

In order for us to make this refund you need to confirm the date of birth of each young adult travelling.

mpaauwe
16-09-15, 12:42
Vanaf 1 maart 2015 was dit al voor kinderen onder de 12. Wij krijgen als het goed is nog geld terug van de afgelopen vakantie ivm vliegen met een 11-jarige. Op de site staat dat dit teruggeboekt wordt naar de rekening/creditcard waarmee je betaald hebt in de maand volgend op het einde van je reis. Wij zijn 2 augustus teruggevlogen en moeten het dus deze maand terugkrijgen.

Digitalman
16-09-15, 13:03
Ik had ook al zoiets gelezen. Nu vliegen wij in mei met BA via LHR naar Miami met een dochter van 13 en een van (dan) 16. Wij hebben dan m.i. ook recht op een refund voor de 13 jarige. Hoe gaat zoiets in zijn werking dan? We hebben geboekt via een broker (Gate1). Zouden we dat automatisch teruggestort krijgen op de credit card? En om hoeveel zou dit eigenlijk (ongeveer) gaan? Gaat het om enkele euro's, tientallen euro's of honderden euro's?

corrus
16-09-15, 13:04
Enkele euro's... dus reken jezelf maar niet rijk. :D

Moolenschotjes
16-09-15, 16:10
APD rates April 2014 - April 2015


DESTINATION BANDS AND DISTANCE FROM LONDON (MILES)
APD RATE FOR TRAVEL IN THE LOWEST CLASS OF TRAVEL AVAILABLE ON THE PLANE
APD RATE FOR TRAVEL IN ANY OTHER CLASS OF TRAVEL


Band A (0-2,000, eg, London to Malaga)
£13
£26


Band B (2,001-4,000, eg, London to New York)
£69
£138


Band C (4,001-6,000, eg, London to Bangkok)
£85
£170


Band D (over 6,000, eg, London to Sydney)
£97
£194

Digitalman
16-09-15, 23:17
Nou, GBP 69 is nog best de moeite! Enig idee hoe je hier aanspraak op kunt maken?

Anita74
16-09-15, 23:48
Ben ik ook benieuwd naar. Heb vanavond meteen een mailtje gestuurd naar Gate1, waar wij onze tickets geboekt hadden. Laat het weten als ik bericht terug krijg.

b767-300er
17-09-15, 00:15
Ik zou persoonlijk gewoon even wachten
Met het sturen van mails. Neem aan dat dat soort bedrijven zelf meteen aktie ondernemen.
Als iedereen die dit aangaat namelijk meteen gaat mailen dan wordt zon bedrijf denk ik gek van de hoeveelheid mails ;-)

P9ol
17-09-15, 22:30
Op de site van BA stond dat ze het een maand na je vlucht terug storten naar je creditcard.

Anita74
24-09-15, 18:40
Zojuist bericht ontvangen van Gate1, ze hebben het voor ons teruggevraagd. Het kan nog wel 6 weken duren voor we het ontvangen. Als je dus niet rechtstreeks bij BA hebt geboekt, krijg je het niet automatisch terug.

b767-300er
24-09-15, 19:11
. Als je dus niet rechtstreeks bij BA hebt geboekt, krijg je het niet automatisch terug.

Zegt wie?

BA boekt het ook pas na 1 maart terug. Wat geeft jouw het idee dag gate 1 dat dan niet doorstorten naar jou toe?

jimbo
24-09-15, 22:06
Als ik de site van BA goed begrijp, moet je ook als je direkt geboekt hebt in het advance passenger systeem de leeftijd nogmaals bevestigen van kinderen 12 tot onder 16. Hierna wordt het proces in gang gezet voor het terugstorten. Je ontvangt het terug voor je vluchtt, ik ga er vanuit dat dit voor 1 maart is teruggestort. Kun je niet inloggen op BA.com zul je contact op moeten nemen met degene waar je geboekt hebt.

http://www.britishairways.com/travel/gsanswer/public/en_gb?faqid=5239

Anita74
24-09-15, 23:24
@jimbo: In ons geval gaat het nog over de tickets voor kinderen tot 12 jaar, die wij vorig jaar hebben geboekt.

@b767-300er: Dit was de reactie van Gate1: Wij hebben contact opgenomen met British Airways de ADP tax dienen wij terug te vragen.
Zoals aangegeven door British Airways hebben wij dit voor u ingediend via de website.

jimbo
25-09-15, 11:04
@jimbo: In ons geval gaat het nog over de tickets voor kinderen tot 12 jaar, die wij vorig jaar hebben geboekt.


Ging er vanuit dat dit een topic was voor de regeling die in gaat per 1 maart 2016, zoals beschreven in het eerste bericht :D.
In post 3 en 6 wordt specifiek gevraagd hoe je aanspraak kunt maken op de refund als je vliegt in mei met een dertienjarige.

Maar neemt niet weg dat het goed is dat je actie ondernomen hebt :up:

b767-300er
25-09-15, 13:38
Dat dacht ik dus ook......

mpaauwe
01-10-15, 21:53
Afgelopen zomer gevlogen met een 11- jarige. Wij zouden dus onze APD in september terug moeten krijgen (in augustus terug gekomen en volgens de site van BA refund in de maand na de maand van terugkomst). Helaas niets gekregen en maar eens gebeld. Het blijkt dat wij dit niet terug krijgen omdat we dit ook niet betaald hebben.

Ik heb het nog even nagezocht en het blijkt dat je de APD alleen betaalt als je 24 uur of langer in de UK verblijft en dan doorvliegt. Voor een tussenstop van minder dan 24 uur mogen ze dit niet in rekening brengen.

Njit
01-10-15, 21:55
Dat zal dus bijna nooit voorkomen. De meeste vluchten zijn met een korte overstap.