PDA

Bekijk Volledige Versie : Paspoortnummer wordt anders bij aanvraag nieuw paspoort



sunnyrojo
16-09-15, 08:06
Dit onderwerp zal al wel een paar keer voorbij zijn gekomen.
Wij hopen binnenkort wel te boeken, maar van mijn zoons zijn beide paspoorten nog geldig tot maart als deze worden vernieuwd krijgen ze andere paspoortnummers en oud paspoort wordt
ingenomen.
Gevolg is waarschijnlijk oude paspoortnummers, geeft dit problemen bij douane?

Bullyleo
16-09-15, 08:15
Ik weet niet bij welke maatschappij je boekt, maar ik heb bij mijn boeking de paspoortgegevens gewoon nog niet ingevuld. Ik had namelijk dezelfde situatie. Toen ik mijn nieuwe paspoort kreeg, heb ik direct de gegevens aangevuld via de site van Jetairfly in mijn geval. Verder heb ik de ESTA pas aangevraagd toen ik mijn nieuwe paspoort binnen had. Heb je nog een geldig ESTA dan kan je via de site van ESTA inloggen en je lopende ESTA wijzigen met je nieuwe paspoortnummer en dan is verder alles OK.

hannie
16-09-15, 08:22
Volgens mij moet je als je een nieuw paspoort krijgt ook een nieuwe ESTA aanvragen. Wijzigen van je oude kan dan niet.

sunnyrojo
16-09-15, 08:38
Wij hebben nog een geldige ESTA, maar volgens mij kan je de gegevens hierin wel veranderen (wij hebben het hotel, eerste verblijfplaats veranderd ,in 2013 1e hotel was de 1e in Fort Lauderdale, Florida en in 2014 was ons 1e hotel in San Fransisco) dit voor de zekerheid toch veranderd.
Ik hoop te boeken bij British Airways als er straks wat goedkopere vluchten langskomen, wij hebben hier altijd goede ervaringen mee gehad vandaar.:cool:

Ta2 Gerrit
16-09-15, 09:08
Even een kijkje op de site van ESTA (https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e2s1), en daar staat het onderstaande. Nieuwe ESTA aanvragen dus, als de nieuwe paspoorten er zijn.

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/661/gF2FNf.jpg (https://imageshack.com/i/idgF2FNfj)

Njit
16-09-15, 09:46
Wij hebben nog een geldige ESTA, maar volgens mij kan je de gegevens hierin wel veranderen (wij hebben het hotel, eerste verblijfplaats veranderd

die gegevens zijn niet verplicht en hoef je ook niet bij te werken.

sunnyrojo
16-09-15, 15:39
Dat wordt dan ook 2 nieuwe ESTA's aanvragen helaas.
Dan is het dus raadzaam om als ik eerder tickets heb de oude paspoort nrs nog niet in te vullen?
Kan dat eigenlijk bij elke maatschappij want ze vragen bij het boeken heel veel, o.a. de paspoortnummers en om het later te laten wijzigen kost ook weer extra???

charly
16-09-15, 17:47
Beide dochters kregen dit jaar voor de vakantie ook een nieuw paspoort. Heb inderdaad de gegevens pas ingevuld toen ze het nieuwe paspoort hadden en (volgens mij ongeveer) een maand voordat het oude paspoort was verlopen kreeg ik van Esta een bericht dat de Esta verliep. (Alleen van de dochters, de Esta van de anderen was nog wel geldig(.

Njit
16-09-15, 17:56
Dan is het dus raadzaam om als ik eerder tickets heb de oude paspoort nrs nog niet in te vullen?
Kan dat eigenlijk bij elke maatschappij want ze vragen bij het boeken heel veel, o.a. de paspoortnummers en om het later te laten wijzigen kost ook weer extra???

onlangs geboekt bij Gate1. Zij stuurden me het volgende:


Indien uw paspoort verloopt voor aanvang van uw reis, dan adviseren wij u de boeking af te ronden met uw oude paspoortgegevens. Zodra de nieuwe gegevens bekend zijn dan kunt u dit doorgeven aan de klantenservice

Maar je kunt deze gegegevens in het algemeen ook zelf wijzigen indien je inlogged bij de vliegmaatschappij. Deze gegevens staan meestal onder het kopje Advanced Passenger Information.

Anthon14
16-09-15, 21:55
Wat Njit aangeeft is inderdaad de gebruikelijke manier, gewoon aanpassen zodra je een nieuw paspoort hebt of doorgeven aan de reisorganisatie zodra je je nieuwe paspoort hebt.

Ta2 Gerrit
17-09-15, 09:31
Dat is inderdaad zo bij de APIS gegevens, dus bij je reisbureau/boekingsagent, maar niet voor de inreisvergunning (ESTA)
Daarvan moet je toch echt een nieuwe aanvragen, dat is niet aan te passen.

Njit
17-09-15, 12:58
ESTA niet nee. We wachten dan meestal ook met aanvragen als we een nieuw paspoort nodig hebben.

elstars
17-09-15, 14:44
Nieuwe paspoorten zijn nu 10 jaar geldig. Dat scheelt weer een beetje.

sunnyrojo
17-09-15, 14:54
ESTA niet nee. We wachten dan meestal ook met aanvragen als we een nieuw paspoort nodig hebben.
Helaas loopt het niet altijd gelijk je moet ze allebei hebben (helaas vorig jaar een nieuwe ESTA), maar inderdaad dat het paspoort10 jaar geldig is scheelt weer.;)

Anthon14
17-09-15, 17:04
Dat scheelt zeker voor degene die een visum aanvragen, die is nml. 10 jaar geldig en voorheen moest je dan je oude paspoort ook nog meenemen elke reis.

koenkamphuys
17-09-15, 17:57
Als het goed is, verloopt je oude Esta tegelijk met je paspoort.

b767-300er
17-09-15, 18:15
Je bedoeld dat ie zowiezo niet langer geldig is als je paspoort neem ik aan?

Want mij paspoort is nog 3 jaar geldig maar mijn esta toch korter ;-)

koenkamphuys
19-09-15, 18:35
Ja inderdaad. Esta gaat geloof ik twee jaar mee maar als je paspoort nog maar een jaar geldig is, vervalt gelijk de geldigheid van je esta.

Syllvia
20-09-15, 15:32
Voordat we tickets boekten eerst een nieuw paspoort aangevraagd....Het meisje zei nog aan de gemeente balie, ze zijn nog een half jaar geldig!
Maargoed, ik ga altijd op zeker, dus met het nieuwe paspoort op zak, de tickets geboekt. Bij mijn weten werd er altijd naar een paspoortnummer gevraagd, zoniet bij Expedia.nl, dat geef je pas later, want bij navraag bleek dat ze daar rekening mee houden, want een paspoort kan altijd zoekraken o.id.

b767-300er
20-09-15, 15:48
Voordat we tickets boekten eerst een nieuw paspoort aangevraagd....Het meisje zei nog aan de gemeente balie, ze zijn nog een half jaar geldig!
Maargoed, ik ga altijd op zeker, dus met het nieuwe paspoort op zak, de tickets geboekt. Bij mijn weten werd er altijd naar een paspoortnummer gevraagd, zoniet bij Expedia.nl, dat geef je pas later, want bij navraag bleek dat ze daar rekening mee houden, want een paspoort kan altijd zoekraken o.id.

Een half jaar geldig is voor mij zowiezo een reden om te verlengen. Bij veel landen moet je paspoort bij binnenkomst namelijk nog minimaal 6 maanden geldig zijn.

Niels82
20-09-15, 16:51
Wij hebben voor ons Zoontje niet eens een paspoort maar hebben wel de tickets al binnen.
Als we straks zijn paspoort geregeld hebben kunnen we dit altijd nog doorgeven aan BA en Tix (wel ruime tijd voor de vlucht).

Njit
20-09-15, 21:17
Een half jaar geldig is voor mij zowiezo een reden om te verlengen. Bij veel landen moet je paspoort bij binnenkomst namelijk nog minimaal 6 maanden geldig zijn.

gelukkig niet bij de USA ;)

knaapje
20-09-15, 21:26
@sylllvia
..........Bij mijn weten werd er altijd naar een paspoortnummer gevraagd, zoniet bij Expedia.nl, dat geef je pas later, want bij navraag bleek dat ze daar rekening mee houden, want een paspoort kan altijd zoekraken o.id..............

Bij Expedia geef je in je account (persoonlijke informatie) toch ook je paspoortgegevens in, dus zijn ze gelijk bekend voor een boeking.

Syllvia
22-09-15, 12:16
@Knaapje, Wij hebben bij Expedia.nl geen paspoort nummer ingevuld. Ik vond het ook vreemd, maar na een telefoontje werd ons uitgelegd, dat ze dat later pas vragen.

fets
08-10-15, 07:22
gelukkig niet bij de USA ;)

Wel bij Canada.. eens bijna heel veel last mee gehad met paspoort dat enkele weken later ging vervallen. Gelukkig moest ik alleen overstappen in Montreal en er niet een tijdje blijven :-)

Njit
08-10-15, 07:59
Ik weet ook niet wat de regels zijn als je met een paspoort dat bijna verloopt de grens over zou willen gaan in Canada om bijv. de Niagara Falls te bekijken.