PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema juli 2016 Miami - Atlanta of andersom



Moon29
10-09-15, 13:05
Vorig jaar maakte ik hier reeds een reisschema voor een vakantie naar Florida aan. Maar toen ons fotoboek het (klassieke) rondje westkust in de bus viel waren we alle 4 weer verkocht en besloten we toch weer die kant op te reizen (echter dan precies ten noordoosten van het vorige rondje).
En daar hebben we geen spijt van gehad, we hebben afgelopen juli een schitterende reis gehad!

Maar nu weten we zeker dat we komende vakantie een keer weer echt wat anders willen en gaat het (onder andere) Florida worden.
Een globale opzet heb ik reeds gemaakt, en ook al heel wat gelezen. De exacte overnachtingsplaatsen weet ik nog niet maar globaal denken we aan de volgende route:

1 AMST/DUS/BRUS naar Miami
2 Miami beach
3 Miami beach naar Key West
4 Key West of al naar Key Largo
5 (Key West naar) Key Largo
6 Key Largo naar Sanibel/Fort Myers
7 Sanibel naar Christal River
8 Christal River
9 Christal River naar Orlando of Kissimmee
10 Orlando
11 Orlando
12 Orlando
13 Orlando
14 Orlando naar Jacksonville
15 Jacksonville naar Savannah
16 Savannah
17 Savannah naar GSMNP Gatlinburg
18 GSMNP Gatlinburg
19 GSMNP Gatlinburg naar atlanta
20 atlanta
21 atlanta naar huis

Wat denken jullie van deze route?
Daarbij rekening houdend met:
Wij zijn altijd op tijd op pad, vinden het niet erg om een goed gevulde dag te hebben.
Autorijden vinden we ook niet vervelend.
We zijn geen mensen die echt aan het strand gaan liggen (dan zijn we liever bij een zwembad), maar strandwandelingen en rondkijken bij het strand vinden we wel leuk.
We willen graag gaan snorkelen, maar hebben daar geen enkele ervaring in.
We willen een afwisselende reis: natuur, wildlife, steden/stadjes, shoppen, pretparken.

Ik zou graag al hotels/b&b/villa gaan boeken, maar ik kom nog geen goede vliegtickets tegen. We willen 15 /16 of 17 juli vertrekken. Vanaf Düsseldorf, Brussel of Amsterdam is voor ons allemaal goed te doen.

Graag ontvang ik jullie tips / advies :)

Moolenschotjes
10-09-15, 17:16
Leuke reisplannen hebben jullie.


Is er een bepaalde reden dat jullie op Miami (Florida) vliegen en retour via Atlanta (Georgia)?

Houdt er rekening mee dat de rit vanuit Key Largo naar Ft Myers een aardige rit is en de weg (Tamiami Trail) aardig saai.
Natuurlijk kun je er wel een van die leuke airboat rides doen...

De interessante vliegtickets moeten de komende tijd nog komen.... ook wij wachten hierop ;-)


Afgelopen zomer hebben wij ook Savannah en Jacksonville bezocht en Savannah is echt geweldig!
Atlanta hebben we ook al eens bezocht en ook een leuke omgeving.

Moon29
10-09-15, 23:11
Bedankt voor de reactie!
Je vraagt wat de reden is om op Miami te vliegen en retour vanaf Atlanta.
Het mag van ons ook andersom hoor, dat maakt niet uit.
En in plaats van Miami mag het ook Fort Lauderdale of iets anders in zuid Florida zijn. En in plaats van Atlanta mag het ook iets anders in die omgeving zijn.

We willen graag niet alleen Florida zien, maar ook Savanna en de kust boven Jacksonville en vooral ook het Great Smokey Mountain NP. Naast het feit dat we dat heel graag willen zien denk ik ook dat we 3 weken alleen Florida te eentonig en te veel strand gaan vinden. (al kan ik me daar natuurlijk gigantisch in vergissen)

Maar er ligt nog niks vast dus alle tips of alternatieven zijn welkom :)

Wat vliegtickets betreft: ik heb er geen probleem mee om rustig te wachten op gunstige vliegtickets. Het vervelende aan het wachten daarop vind ik alleen dat we al die tijd geen accommodaties vast kunnen leggen. En mijn ervaring is dat die er alleen maar duurder op worden, hoe langer je wacht.

moonlight91
11-09-15, 09:41
voor de GSM kan ik je http://www.tuckaleecheecaverns.com/ aanraden , prachtig !!!

verder qua route , ik zou hem ook zo durven plannen ..
ik zou alleen persoonlijk Orlando -Jacksonville veranderen in Orlando -St Augustine
en vandaar naar Savannah rijden

Moon29
11-09-15, 12:03
@Moonlight91
Dankjewel voor de tips! Ik ga meteen eens kijken naar die website die je aanraadt.
Zou je willen aangeven waarom je zou kiezen voor St Augustine in plaats van Jacksonville?
Fijn om dit soort tips te krijgen, want zoals ik al zei waren het nog niet per definitie de overnachtingsplaatsen, maar meer om aan te geven hoe de globale route verloopt.

moonlight91
11-09-15, 13:30
wat wil je in Jacksonville ?
volgens mij niet zo spannend.. Ik begrijp dat je dat als tussen stop wil ..om te overnachten
St Augustine is een mooi oude en gezellig stadje , en past mooi in de `sfeer` van Savannah
dus is gewoon erg leuk om daar nog een middag/avond te vertoeven en vandaar uit naar Savannah te vertrekken

wij hebben paar jaar geleden een rondje Florida/Georgia gedaan
en zijn toen van st augustine naar Savannah gereden , we zijn toen vertrokken via de A1A naar boven

Moolenschotjes
11-09-15, 17:45
Wij zijn het eens met Moonlight91 dat Jacksonville niet zo bijzonder is. Afgelopen zomer zijn wij hier geweest, maar alleen als overnachting voor doorreis naar St Augustine / Orlando. Savannah is wel bijzonder als ook Hilton Head Island.

Ook in florida is genoeg te beleven voor drie weken en je kan evt een week aan de golf van mexico vertoeven.
Houdt er ook rekening mee dat je drop-off kosten hebt bij de huur auto wanneer je deze in een andere staat inlevert.
In onze situatie was dit vanuit New York - $399. Ik geloof dat dit voor Georgia ergens rond $ 100 ligt.

Daarnaast kan het duurder zijn wanneer je tickets boekt met verschillende aankomst en vertrek plaatsen.
Alle accommodaties boeken zonder vliegtickets is wel risico vol, maar die keuze moet ieder voor zich maken.

Moon29
11-09-15, 20:50
Molenschotjes en Moonlight,
Thanks voor de info.
Ik heb Jacksonville gewijzigd in St. Augustine.

Ik weet van de drop off fee en dat de tickets duurder zullen zijn, dan bij een rondje Florida. Maar we willen heel graag de beren zien in GSMNP en de natuur daar. Ik ben bang dat het voor ons anders te veel strand vakantie wordt. Misschien vergis ik me hier wel heel erg in hoor. Dat zou kunnen, maar dat gevoel heb ik ook nog na heel veel reisverslagen lezen.

Er zijn nu wel tickets Brussel-Atlanta en Miami - Brussel voor 682 euro. Op zich volgens mij een hele mooie prijs voor het hoogseizoen. De vertrektijden en overstaptijden zijn ook nog eens prima, maar...............de overstap is op Istanbul, waardoor het toch nog een lange reis wordt (17.20 uur op heenreis in totaal en 18.40 uur op terugreis in totaal).
Voor tickets met overstap op een gunstigere locatie en dus totale reistijd van rond de 13 a 14 uur kom ik op 921 euro pp.

Tja, en wat zal er op korte termijn nog bijkomen????

Moolenschotjes
12-09-15, 10:13
De prijzen voor de tickets zijn heel aantrekkelijk, maar je weegt inderdaad ook de totale reistijd af. Bij hele lange vluchttijden verlies je vaak de volgende vakantie dag en een goede nachtrust, wat ook wat waard is...

Wij vinden het zelf ook erg leuk om op verschillende locaties te verblijven, maar die mogelijkheden biedt Florida ook.
Een bezoek aan GSMNP lijkt ons ook erg mooi. Lijkt ons ook aan te rijden vanuit Orlando wanneer je voldoende reistijd incalculeert..

Moon29
12-09-15, 12:19
Inderdaad hebben we Orlando als luchthaven ook als alternatief voor Atlanta.
De totale reistijd is via Atlanta dus wel wat langer, maar de tijden van de vluchten zijn op zich zo gek niet: heen bijvoorbeeld vertrek om 7.50 uur en aankomst op Atlanta om 19.10 uur. Waardoor je vervolgens toch een normale nachtrust hebt.
Blijft moeilijk vind ik wat het juiste moment is om aan te kopen.

Moolenschotjes
12-09-15, 14:06
Het is niet het tijdstip van aankomen, maar de gehele (reis) tijd die je onderweg bent vanuit thuis tot aan plaats van bestemming.... en daar zit ook vaak de moeilijke beslissing omdat de meeste goedkope vliegtickets vaak één of meerdere overstappen hebben en een lange reistijd. Hierdoor zijn ook de directe vluchten meestal duurder.


Inderdaad hebben we Orlando als luchthaven ook als alternatief voor Atlanta.
De totale reistijd is via Atlanta dus wel wat langer, maar de tijden van de vluchten zijn op zich zo gek niet: heen bijvoorbeeld vertrek om 7.50 uur en aankomst op Atlanta om 19.10 uur. Waardoor je vervolgens toch een normale nachtrust hebt.
Blijft moeilijk vind ik wat het juiste moment is om aan te kopen.

Moon29
21-09-15, 19:21
Gisterenavond hebben we onze vliegtickets geboekt. Geen one-way Miami-Atlanta zoals eerst het plan was, maar een retourtje Miami. Het prijsverschil in tickets (zo'n 300 euro pp) + prijs in huurauto + drop off fee, maakte dat we het verschil te groot vonden.

Nu zullen we dus onze route er wat op aan moeten passen.
Ik had in eerste instantie onderstaande uitgedacht, maar mijn bedenkingen hierbij zijn:

- We zouden dan precies in het weekend in Gatlinburg GSMNP zitten en dan schijnt het daar super druk te zijn, dus beter zou zijn als we dit kunnen vermijden. Overigens is de zaterdagochtend of woensdagochtend daar weer wel fijn, omdat de eerste uren er dan geen auto's in mogen en we daar dan graag doorheen zouden willen fietsen (beren spotten)
- is het zo te gehaast? Zo ja, wat kunnen we het beste schrappen? (wat is meer van hetzelfde?) Wij hoeven niet zo nodig super veel stranden te zien bijvoorbeeld, dus de mooiste er uit pikken is ook goed.
- Hebben jullie tips voor hotels/B&B op onze route?
- Hebben jullie tips voor een villa in (de buurt van ) Orlando?

Alvast bedankt!





maandag
18
juli
AMST/DUS/BRUS
Miami


dinsdag
19
juli
Miami beach
Miami Beach


woensdag
20
juli
Miami beach
Key West


donderdag
21
juli
Key West
Key Largo


vrijdag
22
juli
Key Largo
Florida City


zaterdag
23
juli
Florida City
Fort Myers/Sanibel


zondag
24
juli
Fort Myers/Sanibel
Christal River


maandag
25
juli
Christal River
Christal River


dinsdag
26
juli
Christal River
Gainesville


woensdag
27
juli
Gainesville
Atlanta


donderdag
28
juli
Atlanta
Atlanta


vrijdag
29
juli
Atlanta
GSMNP Gatlinburg


zaterdag
30
juli
GSMNP Gatlinburg
GSMNP Gatlinburg


zondag
31
juli
GSMNP Gatlinburg
Savannah


maandag
1
augustus
Savannah
St Augustine


dinsdag
2
augustus
St Augustine
Orlando


woensdag
3
augustus
Orlando
Orlando


donderdag
4
augustus
Orlando
Orlando


vrijdag
5
augustus
Orlando
Orlando


zaterdag
6
augustus
Orlando
Orlando


zondag
7
augustus
Orlando
vliegen


maandag
8
augustus
thuis

Esther2013
21-09-15, 20:10
Wow, wat een afstanden! Heb je de plaatsen al eens ingetikt in Google Maps!
Miami-key West?
Ft Myers-Crystal Rivers?
Volgens mij ga je niet veel zien zo......

Moon29
21-09-15, 20:22
Beide zo'n 3.25 uur volgen's Google maps....

moonlight91
21-09-15, 21:17
Key west / Southermost hotel of Fairfield inn & Suites
Florida city / Travelodge hotel
Smoky mountains / Music Inn (Pigeon Forge)
Savannah / Hilton garden Inn historic district
St Augustine / Hilton Historic bayside , (komende kerst slapen we in het Hilton Garden Inn ,St Augustine Beach hoe dat bevalt dat is nog af wachten)

Villas in Orlando hebben we geen ervaring, we zitten daar ook altijd in een hotel

Moon29
22-09-15, 13:51
Nog steeds worstelend met de vraag of de reis te gehaast is, ben ik toch nog 2 alternatieven op gaan stellen.
De linkse 2 kolommen met plaatsnamen betreft de route zoals ik die reeds had voorgesteld. In de route in de 2 kolommen ernaast hebben de Keys plaatsgemaakt voor iets meer rust tijdens de rest van de route. En het laatste alternatief is zonder GSMNP en Atlanta. Waarbij ik me dus wel afvraag of we die laatste optie te eentonig zullen gaan vinden.


Wij zijn sowieso geen mensen zijn die op een strand gaan liggen bakken maar het leuk vinden om op rondreis te zijn. Dus dagenlang op dezelfde plek is alleen maar zinvol als er dan ook voldoende te ondernemen is, of het er zo ontzettend mooi is dat het echt de moeite is om er een dagje langer van te genieten dan het alleen 1 x gezien te hebben.


In Orlando willen we 2 pretparken (Universal en IoA ) bezoeken en shoppen.



maandag
18
juli
Brussel
Miami

Brussel
Miami

Brussel
Miami


dinsdag
19
juli
Miami beach
Miami Beach

Miami beach
Miami Beach

Miami beach
Miami Beach


woensdag
20
juli
Miami beach
Key West

Miami beach
Fort Myers

Miami beach
Key West


donderdag
21
juli
Key West
Key West

Fort Myers
Clearwater

Key West
Key West


vrijdag
22
juli
Key West
Key Largo

Clearwater
Chrystal River

Key West
Key Largo


zaterdag
23
juli
Key Largo
Fort Myers

Christal River
Christal River

Key Largo
Key Largo


zondag
24
juli
Fort Myers
Chrystal River

Christal River
Gainesville

Key Largo
Fort Myers


maandag
25
juli
Chrystal River
Chrystal River

Gainesville
Atlanta

Fort Myers
Clearwater


dinsdag
26
juli
Chrystal River
Gainesville

Atlanta
Atlanta

Clearwater
Chrystal River


woensdag
27
juli
Gainesville
Atlanta

Atlanta
GSMNP

Chrystal River
Chrystal River


donderdag
28
juli
Atlanta
Atlanta

GSMNP
GSMNP

Chrystal River
Tallahassee


vrijdag
29
juli
Atlanta
GSMNP

GSMNP
Savannah

Tallahassee
Tallahassee


zaterdag


30
juli
GSMNP
GSMNP

Savannah
St Augustine

Tallahassee
Savannah


zondag
31
juli
GSMNP
Savannah

St Augustine
Orlando

Savannah
Savannah


maandag
1
aug
Savannah
St Augustine

Orlando
Orlando

Savannah
St Augustine


dinsdag
2
aug
St Augustine
Orlando

Orlando
Orlando

St Augustine
Orlando


woensdag
3
aug
Orlando
Orlando

Orlando
Orlando

Orlando
Orlando


donderdag
4
aug
Orlando
Orlando

Orlando
Orlando

Orlando
Orlando


vrijdag
5
aug
Orlando
Orlando

Orlando
Orlando

Orlando
Orlando


zaterdag
6
aug
Orlando
Orlando

Orlando
Orlando

Orlando
Orlando


zondag
7
aug
Orlando
vliegen

Orlando
vliegen

Orlando
vliegen


maandag
8
aug
thuis


thuis


thuis


















Ik hoop dat jullie willen aangeven welke optie jullie het beste lijkt en waarom. Zodat we op basis daarvan kunnen beslissen. Reisverslagen heb ik namelijk al veel gelezen, maar dan nog blijft het moeilijk, omdat we zelf niet in die streek zijn geweest.

Mushu
22-09-15, 15:19
Wat voor ons belangrijk is bij een rondreis, is dat we niet van de ene plaats naar de andere plaats rijden. Bij veel rondreizen is dit het geval: Je komt aan in een plaats, hebt een paar uurtjes in de middag/ avond en gaat de volgende dag weer op weg naar de volgende plaats. Wij lassen daarom altijd een extra overnachting in tenzij het echt een rustplek is op een lange route. In jouw overzicht heb je dat eigenlijk ook steeds gedaan. Voor de langere routes kan je ook kijken wat er onderweg te doen en te zien is. Dan doe je er misschien de hele dag over om ergens te komen maar je hebt onderweg wel wat gedaan dan alleen maar autorijden. Verder zou ik me geen zorgen maken over te veel strand. Ik heb in Florida nog nooit aan het strand gelegen en in de vele verslagen die ik via dit forum heb gelezen zijn de stranddagen bijna op twee handen te tellen (shoppen daarentegen is volgens mij favoriet bij vele Florida Forummers!). Het is mij jaren geleden gelukt om een Florida rondreis te doen met bijna alleen maar natuur (parken) en Disney natuurlijk :D. Dus als je niet op een strand wil gaan liggen bakken dan hoeft dat echt niet, er zijn vele andere opties mogelijk.
Ik snap dat je graag naar GSMNP wil maar misschien is het handiger om eerst binnen Florida te blijven en dan volgend jaar bijvoorbeeld een andere rondreis maken met een bezoek aan een paar van die prachtige nationale parken die Amerika heeft.
Moeilijk hoor, wij beginnen ook altijd zo en uiteindelijk bedenken we dan dat als het echt de moeite waard is we gewoon nog een keer gaan om de dingen te zien waar we geen tijd meer voor hadden. De komende jaren kunnen we nog vooruit op alle vakantieplannen die er ooit gemaakt zijn :) Succes!

Moon29
22-09-15, 17:00
Inderdaad doen wij het ook zo. Onderweg pikken we alles mee wat we de moeite waard vinden en maken van een reisdag zo een hele leuke dag. Zeker als we op weg zijn naar een plaats waar we 2 nachten blijven hoeven we niet te haasten en kunnen we de dag vullen met mooie dingen op de route.

Ik wil het liefst nu GSMNP meepikken omdat ik vermoed dat het volgend jaar niet weer de oostkant van Amerika wordt. Het zal dan wellicht weer het westen worden, of Hawaii, wat ook nog op onze planning staat, of een keer Europa.

;)

moonlight91
22-09-15, 20:02
kun je dan niet gewoon uit schema 1 , een dag keys schrappen ,
bv 20 juli aankomst key west , 21 juli key west ,overnachten in Islamorada , 22 juli islamorada naar fort myers
dan heb je een extra dag in de smokys

Mushu
22-09-15, 20:10
Inderdaad doen wij het ook zo. Onderweg pikken we alles mee wat we de moeite waard vinden en maken van een reisdag zo een hele leuke dag. Zeker als we op weg zijn naar een plaats waar we 2 nachten blijven hoeven we niet te haasten en kunnen we de dag vullen met mooie dingen op de route.

Ik wil het liefst nu GSMNP meepikken omdat ik vermoed dat het volgend jaar niet weer de oostkant van Amerika wordt. Het zal dan wellicht weer het westen worden, of Hawaii, wat ook nog op onze planning staat, of een keer Europa.

;)

Haha, ik lees het al ook al 5x op vakantie geweest voordat die vakantie daadwerkelijk geboekt is. En Hawaii, dat is wel erg leuk denk ik!! Wil ik ook nog bezoeken.....ooit :D. Zou gewoon voor schema 1 gaan dan. En inderdaad eventueel een dagje keys schrappen?

Moon29
22-09-15, 20:26
ja, ik denk dat we dat gaan doen :) Een nachtje Key's schrappen.
Al zit ik te kijken of ik het wellicht in omgekeerde volgorde of zo kan doen. Ik zou het liefst niet in het weekend in GSMNP zitten omdat het er dan mega druk schijnt te zijn.
Het mooiste zou zijn om er op een woensdag ochtend te zijn, omdat je er dan tot 10 uur kunt fietsen zonder dat er auto's in mogen. Dat schijnt erg leuk te zijn.

Is het een goed plan om op de Key's alleen op Islomara te overnachten? (2 nachten dan dus). We willen wel de zonsondergang zien op Key West, maar het schijnt goed te doen te zijn om dan nog terug te rijden naar Islomara.

En wat is wijsheid: na aankomst op Miami Airport als eerste overnachting naar Miami Beach of naar de Keys?

Moon29
22-09-15, 20:54
Ik heb nog maar eens zitten puzzelen met het schrappen van een nachtje Keys en proberen GSMNP op woensdag te krijgen en dat lijkt gelukt.
Zien jullie nadelen in deze route ten opzichte van van de andere opties?



18
juli

Brussel
Islamorada


19
juli

Islamorada
Islamorada


20
juli

Islamorada
Miami Beach


21
juli

Miami Beach
Miami Beach


22
juli

Miami Beach
St Augustine


23
juli

St Augustine
Savannah


24
juli

Savannah
Savannah


25
juli

Savannah
Gatlinburg


26
juli

Gatlinburg
Gatlinburg


27
juli

Gatlinburg
Atlanta


28
juli

Atlanta
Atlanta


29
juli

Atlanta
Gainesville


30
juli

Gainesville
Chrystal River


31
juli

Chrystal River
Chrystal River


1
aug

Chrystal River
Orlando


2
aug

Orlando
Orlando


3
aug

Orlando
Orlando


4
aug

Orlando
Orlando


5
aug

Orlando
Orlando


6
aug

Orlando
Fort Myers


7
aug

Fort Myers
vliegen


8
aug

thuis

MMJJOli4
25-09-15, 15:16
Wat wil je gaan doen op Islamorada? Want als je de 2e dag wilt gebruiken om van Islamorada heen en weer naar key west te rijden zou ik geloof ik na aankomst in Miami blijven. Dag 2 naar Key West rijden en dag 3 weer terug naar Miami rijden. Ik zie nu je post over dat het goed te doen is om na de zonsondergang terug te rijden naar Islamorada, maar persoonlijk lijkt mij dat niet zo prettig. Het is echt nog wel 2 uur rijden. File valt dan misschien wel mee ;-)

Moon29
25-09-15, 16:38
Wat ik wil doen op Islamorada?
Nou, het leek me relaxter om 2 dagen het zelfde hotel te nemen.
Dus na de vlucht even doorbijten en naar Key Largo/Islamorade rijden. De volgende dag naar de schilpadden opvang, tarpons voeren etc onderweg zodat we in de middag op key west zijn. Daar 2 uurtjes ofzo fietsen, dan lekker een hapje eten en de zonsondergang bekijken (20.15 uur zie ik). Dan is het op zich nog vroeg genoeg lijkt me om terug te rijden, aangezien het geen moeilijke weg is. En dan wellicht ook lekker rustig om te rijden.
De volgende dag kunnen we dan 's morgens snorkelen en dan in de middag naar Miami Beach.
Waardoor we 1,5 dag voor Miami Beach en shops hebben.
Zie ik dit verkeerd?

In de laatste route heb ik trouwens nog Gainesville geschrapt (we vinden het niet erg om dan nog net iets verder door te rijden) en bij Fort Myers nog een nacht toegevoegd. Goed plan??
.

MMJJOli4
25-09-15, 19:18
Nee hoor, dat zie je niet verkeerd. dat is een kwestie van persoonlijke keuze. Wij waren na een dag naar Key west rijden met tussenstops en de activiteiten op Key West aardig gaar (ook omdat het onze eerste dagen waren en we nog een beetje moesten acclimatiseren in de hitte), dus ik zou er niet voor kiezen. Maar als jullie daar geen moeite mee hebben dan is het natuurlijk prima om 's avonds terug te rijden :-).

En vloog je nou terug vanaf Miami? Want dan zou je nog kunnen overwegen om de dag in Miami op 21 juli over te slaan, alles een dag naar boven te halen en Miami aan het eind eraan te plakken. Dan ben je al op de plaats van vertrek en heb je de dag van vertrek en de middag ervoor tijd voor Miami.

Moon29
25-09-15, 20:04
Tja, de warmte in Florida hebben we nog nooit meegemaakt, dus dat is moeilijk te zeggen. Maar het scheelt dat mijn man geen hekel heeft aan autorijden.
Naar voren schuiven willen we juist niet, omdat ik juist op woensdagochtend in Gatlinburg wil zijn ;). En daarvoor hebben we dus speciaal de route omgedraaid en eerst de Keys gedaan. Daarnaast leek het me juist wel fijn (omdat we pas 's avonds vliegen) om niet al in Miami te zijn dan. We moeten immers dan toch vroeg ons hotel uit en zitten met de bagage in de auto. Dan kunnen we maar net zo goed onderweg zijn, dan de volle auto heel de dag in Maimi te zetten leek me.

Heeft er iemand hier nog tips voor leuke accomodaties op onze route?
Is in Miami Beach het zuidelijkste deel aan te raden? Of maakt het qua hotel niet zoveel uit in welk deel van Miami Beach je zit?

MMJJOli4
26-09-15, 09:32
Ik snap het :-) Heerlijk vooruitzicht!

Moon29
17-10-15, 22:56
Inmiddels heb ik de route nog een beetje ge-finetuned en nu alle accomodaties (annuleerbaar) geboekt.


Dit is het geworden:
Thuis - Miami Int. Airport - Islamorada (Pelican Cave Resort)
Islamorada (Pelican Cave Resort)
Islamorada - Miami South Beach (Suites on South Beach)
Miami South Beach (Suites on South Beach)
Miami South Beach - St Augustine (Jaybird's Inn)
St Augustine - Savannah (Hampton Inn & Suites Savannah Historic District)
Savannah (Hampton Inn & Suites Savannah Historic District)
Savannah - Gatlinburg (Cabin met pooltabel en hottub op balkon)
Gatlinburg
Gatlinburg - Atlanta (Hampton Inn Atlanta Tech-Downtown)
Atlanta (Hampton Inn Atlanta Tech-Downtown)
Atlanta - Crystal River (Hampton Inn Crystal River)
Crystal River - Kissimee (www.huurvillaflorida.nl)
Kissimee
Kissimee
Kissimee
Kissimee
Kissimee - Sarasota (deel van Villa met zwembad via airbnb.nl)
Sarasota
Sarasota - Sanibel Island (Song of the Sea)
Sanibel - Miami Int Airp - thuis


Alle tips zijn natuurlijk van harte welkom!

Fitzroy
19-10-15, 20:00
Ik zag dat het op AA-forum ook al is meegegeven maar ik zou ook gezien jullie late aankomsttijd in Miami echt niet meer doorrijden naar Islamorada. Afgezien van dat het zonde is om de weg in het donker te rijden vind ik het persoonlijk ook nog eens onverantwoord naar je medeweggebruikers om nog uren in de auto te moeten zitten. Je bent niet de enige op de weg, hè ? Na zo'n lange reis ben je gewoon niet scherp meer.

Esther2013
19-10-15, 20:38
Dat zou ik ook niet doen, lekker AirPort hotel boeken

Moon29
20-10-15, 10:06
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het nog eens in overweging nemen.
De geboekte hotels zijn te annuleren, dus ik kan zelfs enkele dagen van te voren nog beslissen of we die eerste nacht toch omzetten naar een airport hotel.

Maar de redenen waarom we ervoor gekozen hebben:
1) het idee om het zo te doen kwam eigenlijk van een vriendin die zelf al 10 keer naar Florida is geweest
2) onze eigen ervaring: dit jaar reden we na aankomst om 9pm plaatselijke tijd weg bij de autoverhuur in Denver. Dat is dus voor het gevoel nog veel later (immers ook nog eens 2 uur meer tijdverschil). We hadden een hotel op 20 min rijden afstand maar door een file vanwege een ongeluk werd dat een uur rijden. En na het inchecken en spullen naar de kamer brengen zijn we zelfs nog naar de Walmart gereden voor de eerste boodschappen! Om 11pm waren we terug bij het hotel (voor het gevoel 7 uur smorgens). Dit keer is het positieve verschil ook nog eens dat we niet meteen onze eerste vakantiedag vertrekken, maar pas op de 3e dag, dus meer uitgerust en 's morgens niet zeer vroeg ons bed uit hoeven.
3) Het lijkt ons heerlijk om 's morgens wakker te worden in een hotel aan het strand in Islamorada en meteen aan het mooiste stuk over de Keys te beginnen. Anders wordt het die dag een heel gehaaste dag als we dan van Miami Airport naar Key west moeten rijden en nog van daar naar Islamorada.

Maar zoals gezegd, we gaan er nog eens goed naar kijken en zelfs op het laatste moment kunnen we het nog aanpassen.