PDA

Bekijk Volledige Versie : Borg van villa niet retour ontvangen



mhagman
05-09-15, 12:40
Na een geweldig verblijf in een villa in Westridge van 17 dagen en inmiddels al weer ruim 5 weken terug, hebben wij onze borg van $300 nog steeds niet retour ontvangen, de afspraak volgens het contract was dat wij de borg na 3 weken na vertrek uit de villa retour zouden krijgen. De mailcontacten met de eigenaar in Engeland waren tijdens de onderhandelingen voor de vakantie altijd vlot en plezierig en ook op mijn mail direct bij terugkomst dat wij het erg naar ons zin hadden gehad heb ik nog een leuke reactie terug gekregen. Inmiddels heb ik al 3 mails gestuurd over het nog niet terug ontvangen van de borg en daar komt geen enkele reactie meer op.

Ik heb de villa uitgezocht via homeway (Woning 7013818) en ben in het bezit van het privéadres in Engeland van de eigenaren omdat dit op het contract stond vermeld, de eigenaren zijn actief op Facebook, iemand hier ook ervaring mee en/of advies wat ik nu het beste kan doen???

trails
05-09-15, 13:18
Wat vervelend zeg!!!
Heb je al contact opgenomen met Homeaway?
http://help.homeaway.com/articles/en_US/Article/How-do-I-file-a-property-complaint?category=Using_HomeAway_Safely
Of schrijf een review.

Wolf2014
05-09-15, 13:32
Wij hebben hetzelfde probleem , maar inmiddels na veel app verkeer gaat het nu goed komen (hoop ik).
Inmiddels ook gebeld met homeaway, zij gaven aan niet te kunnen bemiddelen, maar wel te kunnen helpen met een klachtenbrief. De gemiddelde tijd dat boeg terug gesorteerd wordt, zat volgens hen tussen de 4 en 6 weken trouwens. Persoonlijk probeer ik het liefst met de ander er zelf uit te komen en niet via Facebook te doen, maar een pb bericht kan toch geen kwaad?

knaapje
05-09-15, 14:23
Zijn ze niet zelf op vakantie?
Zou dan natuurlijk wel correct zijn als ze dat hadden laten weten.

Anthon14
05-09-15, 17:18
Tja, dat is nu 1 van de gevaren van het zelf rechtstreeks bij de eigenaar boeken. Wij hebben dat 1 keer gedaan maar daarna nooit meer, daarna altijd geboekt via een reisbureau en dat bevalt ons goed. Is een huis of locatie niet beschikbaar dan krijg je meestal een upgrade. Ook als er iets niet in orde is sturen we een email naar het reisbureau en wordt het heel snel opgelost.

Hopelijk komt het toch nog goed.

mhagman
05-09-15, 18:44
Ik zal inderdaad na het weekend contact opnemen met homeaway en die review zal als reactie uitblijft (na pb bericht op fb, waar wel gewoon gepost wordt) de volgende stap zijn. Wel erg naar want tot nu toe afgelopen jaren nog nooit vervelende ervaringen gehad hiermee.

Ilse_
05-09-15, 19:02
Hoe heb je de borg betaald ( bank, paypal, cc ) ? En hoelang geleden?

Daar zijn namelijk nog best wat mogelijkheden.

Patrick
05-09-15, 19:03
Doet me meteen weer denken aan een aantal jaren terug. We huren altijd bij de eigenaren zelf en altijd naar volle tevredenheid. Zo ook in 2010. Na een geweldige vakantie zaten wij ook te wachten op onze borg ( £ 200,-) . Na 3 weken toch eens gaan mailen, maar geen reactie. Na 4 weken nog niets..na 5 weken eindelijk een reactie dat ik nog even geduld moest hebben want er was iets ergs gebeurd. Nog een week later nam een vriend van de familie contact met me op waar de borg naar toe moest. En vertelde me ook het volgende vreselijke verhaal. De familie was meteen na ons zelf een paar weken op vakantie in hun eigen villa. Hun jongste kindje van twee jaar was verdronken in hun eigen zwembad.
Dat verhaal heeft me nooit echt los kunnen laten. Zeker nu ik met mijn eigen kinderen ook op vakantie ga in Orlando. http://www.express.co.uk/news/uk/167230/Family-tells-of-grief-after-boy-2-drowns

Hiermee wil ik natuurlijk helemaal niet zeggen dat er iets erg is gebeurd met de verhuurders van "jullie" villa. Laten we hopen van niet! ( anders had je dat waarschijnlijk wel op FB gelezen) .Hopelijk komt het bij jullie zonder problemen gewoon goed.

knaapje
05-09-15, 20:30
Hoe heb je de borg betaald ( bank, paypal, cc ) ? En hoelang geleden?

Daar zijn namelijk nog best wat mogelijkheden.

Kan je me uitleggen wat de manier van betalen te maken heeft met de tijd die het duurt om hem terug te ontvangen?

mhagman
05-09-15, 20:34
Ilse, bedankt voor de tip borg is betaald via PayPal en betaling heeft in mei plaatsgevonden, dus ik ga daar eens navragen.
Patrick vreselijk verhaal, maar gezien de posts die ze zelf op FB zetten en de video filmpjes die gedeeld worden (die niet afgeschermd zijn) ziet het er niet naar uit dat ze op vakantie zijn en lijkt het hier bewust negeren van de mails te zijn.

cloggie68
05-09-15, 21:56
Ook een keer meegemaakt, 3 jaar geleden. De management company heeft er ook nog achter aan gezeten maar onze $250 nooit teruggekregen. Heel snel daarna stond de villa te koop, er waren ook nogal wat gebreken aan. Nooit meer contact met deze mensen kunnen krijgen, via Homeaway lukte het ook niet.

PENPE
06-09-15, 00:23
Heb dit 2 jaar geleden ook aan de hand gehad met terugkrijgen van de borg. Ondanks herhaaldelijk mailen en bellen kwam de borg maar niet terug.

Uiteindelijk maar even laten bellen door mn advocaat ;-) en binnen 2 dagen stond het op mn rekening....

Ilse_
06-09-15, 10:36
Knaapje: Dit heeft niks te maken met de tijd dat het duurt voordat je t terug krijgt.

Ik heb het alleen gezegd om te helpen. Niet iedereen weet dit.

als je bijvoorbeeld met Paypal betaald hebt kun je tot een half jaar je bedrag terug vorderen/een geschil aan geven. Dan gaat Paypal het uitzoeken.
Wij hebben een geschil gehad met de eigenaar van het huis wat we gehuurd hadden en eigenaar reageerde ook niet. Toen we het bedrag bij Paypall "on hold" hadden gezet reageerde hij binnen een uur en is alles uitgezocht.

knaapje
06-09-15, 12:07
Duidelijk.

Anthon14
06-09-15, 13:11
Toch frappant dat je normaal niemand hierover hoort en nu toch verschillende mensen aangeven dat er problemen zijn geweest bij het huren van een villa van een prive persoon.

Mushu
06-09-15, 18:56
Toen ik een villa via homeaway had gevonden en onderhandelde met de eigenaar, was het aanbod om in ieder geval de borg te laten vervallen. Aanbod aangenomen en dus nooit zorgen hoeven maken over het niet terugkrijgen van de borg. Dus misschien een tip voor volgende onderhandelingen, gratis zwembadverwarming en geen borg betalen (bijvoorbeeld)!

trails
06-09-15, 20:50
Je kunt ook vaak via Homeaway / holidaylettings voor een paar tientjes een verzekering afsluiten en hoeft dan geen borg te betalen. Dit hebben wij de laatste 2 keren gedaan. Scheelt ook dit soort kopzorgen.

mhagman
08-09-15, 22:27
Even een update, via Paypall een geschil actie aangemaakt waardoor Paypall een bedrag ter waarde van de totale huur tijdelijk in het systeem "blokkeert", dit is puur indicatief want de officiele betaling is al gedaan maar Paypall verzoekt aan de eigenaar om mee te werken aan een oplossing van het geschil en geeft aan dat de mocht het geschil niet opgelost worden de tegenpartij (ik in dit geval) de mogelijkheid heeft om het geschil via paypall op te waarderen naar een claim case waarbij zij inhoudelijk de zaak gaan beoordelen op basis van aangeleverde stukken. Paypall raadt aan om de eigenaar 1 a 2 weken te geven om te reageren en anders tot deze vervolgstap over te gaan. Succes niet verzekerd maar ik ben al erg blij met deze mogelijkheid en paypall geeft aan da vaak de "blokkering" al leidt tot oplossing van het geschil.
Ik houd jullie van verdere voortgang op de hoogte, maar Ilse ook via deze weg reuze bedankt voor je tip!

Ilse_
09-09-15, 09:03
Heel erg graag gedaan nu hopen dat het gaat lukken !!

mhagman
11-09-15, 17:54
Vandaag een email ontvangen van de eigenaar met excuses, ze gaat de borg direct terugstorten :) naast dat ze blijkbaar "vergeten" was om de borg terug te storten gaf ze aan dat ze niet snapt waarom mijn mails niet zijn aangekomen. SURE!! Blij met de geschillenmogelijkheid van PAYPALL want dit heeft absoluut geholpen. Het geld is op mijn paypall rekening gestort en komt binnen 5 tot 7 werkdagen vrij, heel erg fijn

Anthon14
11-09-15, 17:58
JA de mail niet aangekomen, als je haar van de week mailt voor een prijs voor een nieuw verblijf krijg je waarschijnlijk direct antwoord :)

Gelukkig heb je je geld terug.

Ilse_
11-09-15, 21:23
Super dat het uiteindelijk zo snel is gegaan. Lang leven Paypall !!

Esther2013
12-09-15, 10:29
Goede actie via Paypal!