PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema twee weken Miami-Miami eind nov/begin dec met 2 jarig kind



sunnyilly
03-09-15, 19:40
Hoi Medeforummers,

Mijn vriend en ik gaan in nov/dec met ons (dan 22 maand oud) dochtertje voor de eerste keer naar Florida. Ik heb al veel bruikbare tips langs zien komen hier op het forum. Super fijn. Maar ik dacht laat ik toch even een eigen draadje aanmaken voor hopelijk nog wat custom tips haha.
We gaan twee weken en hebben ons retourtje Miami al zeer voordelig bij Arke kunnen boeken met alle drie een eigen stoel joepie! Op de heenweg komen we om 23:30 uur (plaatselijke tijd) in Miami aan. We zijn dan al wel door de douane geweest in Orlando, maar het duurt toch altijd even voordat je klaar bent op het vliegveld. We gaan daarom nog op zoek naar een goed, maar niet al te duur hotel dicht bij het vliegveld voor de eerste nacht waar we met de shuttlebus of taxi heen gaan. Onze huurauto denken we pas op te gaan halen wanneer we echt uit Miami vertrekken, omdat het verkeer in Miami en de parkeerkosten daar niet zo gunstig zouden zijn.
Ons plan is om een rustig reisschema aan te houden voor ons dochtertje. We gaan niet naar de pretparken, maar bewaren dit voor als ze wat ouder is. We willen graag naar Miami, The Keys, the Everglades en verder vinden we de natuur en zee altijd erg mooi. Wie heeft er tips voor een goed schema? Leuke (en veilige) dingen om te doen met een bijna twee jarige? En misschien ook nog wat leuke accomodatietips?

Alvast super bedankt!

We hebben er zin in!!! :-D

Esther2013
04-09-15, 16:51
Hi, wat leuk dat jullie met je dochtertje naar Florida afreizen. Ik zou lekker een villa huren aan de Gulf Coast en van daaruit dagtripjes ondernemen, maar dan moet je wel van witte stranden met palmbomen houden ;)
Zie ons verslag van 2014.
Een groot voordeel van een villa met eigen zwembad (klinkt duur maar is vaak goedkoper dan een hotel!) is dat je dochtertje lekker d'r middagtukje kan doen terwijl jullie in de pool poedelen en thuis kunnen eten, je bent van alle gemakken voorzien.
Als je echt in de buurt van Miami wilt blijven, wat ik persoonlijk jammer zou vinden, is Key Largo een goed uitgangspunt om te verblijven. Zie ons verslag van 2013. Appartement/townhome gehuurd.
succes!

Iris02
05-09-15, 09:11
Ik weet niet hoe lang jullie in Miami willen blijven, maar ik zou toch kiezen voor een huurauto. Het verkeer en parkeren is prima te doen. Natuurlijk is het drukker dan andere steden, maar niet dramatisch. De afstanden in Miami zijn groot en met het openbaar vervoer reizen kan tegenvallen.

Mushu
05-09-15, 09:44
Voor wat betreft een hotel bij Miami airport in de buurt: Comfort Suites Miami Airport North. Gratis shuttle van en naar airport, gratis (redelijk uitgebreid) ontbijt, gratis wifi en een schoon, goed hotel. Vlakbij de airport, verder weg van Downtown of South Beach. Maar als je na die nacht daar je huurauto ophaalt en verder reist dan maakt dat natuurlijk niet uit.

sunnyilly
05-09-15, 16:02
Hoi hoi,
Bedankt voor jullie reacties. Wat een leuke reisverslagen Esther2013! Krijg er nu nog meer zin in :-p
Het is idd fijn als onze kleine meid lekker haar middagdutje kan doen. Het hoeft niet altijd want in de auto of buggy slaapt ze ook wel eens. Het is zo anders een reis plannen met een kleintje. Normaal willen we altijd zoveel mogelijk zien en doen. En alles kon meestal ook zomaar. Nu moet je overal bij nadenken is het wel geschikt voor een peuter. En willen we rustdagen met doedagen afwisselen. Een huisje of villa huren lijkt me super. Een hotel kan ook, maar het zou fijn zijn als je dan een familyroom hebt. En via Priceline en Hotwire (ook een tip van hier) zie ik die mogelijkheid niet. Ik zou niet in een huis aan het water durven logeren ivm alligators brrrr hahaha. Vond jij het trouwens niet eng? Ik zag dat jouw kids veel in zee zwommen en in een soort zoutwater meertje.

We dachten dat Miami niet te doen was met huurauto (hoge parkeerkosten en verkeer) en dat we dan na Miami pas de huurauto zouden ophalen. Maar Iris02 zoals jij het omschrijft met die grote afstanden... Dat ook waar. Hmmm weet je toevallig ook hoe het zit met de parkeerkosten in Miami? Een huurauto geeft wel veel vrijheid.

@Mushu Bedankt voor je hoteltip. Onze vluchttijden zijn sinds gisteren ineens veranderd. We komen nu rond 16:00 aan. Beter!!! Dus we kunnen meteen naar een accommodatie in Miami of richting de Keys...

Wat betreft het reisschema, we blijven dit keer wss een beetje in het zuiden. Dus onder Orlando.

-We vliegen vanaf Miami, dus we kunnen kiezen voor in het begin Miami of op het eind. Ik denk twee dagen?
- The Keys, daar willen we best wel 4/5 dagen heen. Key west, Bahia Honda (tip hier op het Forum) Ook hier twijfelen we The Keys kunnen ook op het eind.
- The Everglades. Anhinga of Tamiami trail en airboat tour. 1 of 2 dagen
- Sanibel en Captiva 1 dag
- verder lijkt een villa aan de gulfcoast me wel wat ;-) welke plaats springt er uit?

Mis ik hier nog wat?
Blijven we ergens te lang of te kort?
Iemand nog een Nationaal park of State park wat we niet moeten missen? En is het geschikt om te doen met een peuter? Denk een buggy vriendelijk :-)
Oeee en we willen nog heel graag een dagje uitgebreid shoppen natuurlijk! Dus tips in het zuiden van Florida? Sawgrassmills of misschien toch naar outlets rondom Orlando?

en een vraagje aan alle ouders... Fietsen in de everglades met peuter? En de trails? Hoe gevaarlijk is dat?
Alle tips zijn heel erg welkom...

thanx!!! :-D

Esther2013
05-09-15, 16:39
Bedankt voor het compliment. Er zijn heel veel villa's te huur aan de Gulfcoast, met name in Cape Coral en in de omgeving van Bradenton/Sarasota. Als je een beetje zuidelijk wilt blijven en dag of 2 naar Sanibel wilt is een villa in Cape Coral een goede optie. Daar zijn ook diverse grote Malls in de omgeving en leuke plekken om te eten.
Je kunt bijv na 2 dagen Miami, via bijv Homestead een airboat tour in de Everglades doen en dan door rijden naar Cape Coral een week. Dan nog 3/4 dagen Key Largo waarvan je dan weer een dag Key West kan doen en Bahia Honda State Park en Islamorada kan be kijken. Bedenk dat hotels op Key West vrij prijzig zijn en is zeker 3 uur rijden vanaf Key Largo....
succes met de plannen!
O ja, ook al is het 16:00 als jullie aankomen, dan is het voor je gevoel al nacht en is het af te raden om nog lange stukken te rijden. Een huur auto is een must en rijden is Florida is easy....

sunnyilly
09-09-15, 22:24
Bedankt voor het compliment. Er zijn heel veel villa's te huur aan de Gulfcoast, met name in Cape Coral en in de omgeving van Bradenton/Sarasota. Als je een beetje zuidelijk wilt blijven en dag of 2 naar Sanibel wilt is een villa in Cape Coral een goede optie. Daar zijn ook diverse grote Malls in de omgeving en leuke plekken om te eten.
Je kunt bijv na 2 dagen Miami, via bijv Homestead een airboat tour in de Everglades doen en dan door rijden naar Cape Coral een week. Dan nog 3/4 dagen Key Largo waarvan je dan weer een dag Key West kan doen en Bahia Honda State Park en Islamorada kan be kijken. Bedenk dat hotels op Key West vrij prijzig zijn en is zeker 3 uur rijden vanaf Key Largo....
succes met de plannen!
O ja, ook al is het 16:00 als jullie aankomen, dan is het voor je gevoel al nacht en is het af te raden om nog lange stukken te rijden. Een huur auto is een must en rijden is Florida is easy....

Dat zijn goede tips! Bedankt. De gulfcoast it is :-D Heb net een reisgids gekocht en ga lekker verder met plannen en dromen.

sunnyilly
20-09-15, 17:12
We hebben ondertussen twee opzetjes gemaakt. Wie kan er helpen met nog wat laatste keuzes?
Er zijn nog geen accomodaties geboekt.

Uitleg bij schema 1:
We willen graag naar the Keys in het begin van de reis (meeste kans op mooi weer).
Omdat we met ons kleintje reizen willen we het liefst niet teveel verkassen. Maar wel veel zien! ;-) Het Keys gedeelte vond ik lastig plannen, omdat we op de dag dat we daar weg gaan (Vanaf Key West leek me dat te ver) de Everglades willen "doen" en daarna overnachten voorbij de Everglades in bijv. Naples of verder?

Verder willen we een huisje aan of bij het strand aan de gulfcoast. Siesta Key lijkt me prachtig, maar we willen ook over de beroemde brug naar St Petersburg rijden, naar Fort de Soto en Anna Maria Island zien. Is deze uitvalsbasis dan handig met een kleintje of zouden jullie deze tijd opknippen in twee accomodaties?


Schema 1:
ma 23 nov. Aankomst MIA 16:20, hotel Miami beach
di 24 nov. Miami beach
wo 25 nov. Eiland hoppend naar Key West
do 26 nov. Dry Tortugas met seaplane, Key West (Thanksgiving)
vr 27 nov. eiland hoppend naar Key Largo
za 28 nov. Key Largo
zo 29 nov. via the Everglades naar Naples (of Fort Myers, Cape Coral)
ma 30 nov. Dagje Sanibel Island, overnachten Naples
di 1 dec. via Miromar outlet in Estero naar Siesta Key (of Clearwater beach, St Pete beach of Anna Maria Island)
wo 2 dec. Siesta Key
do 3 dec. Siesta Key
vr 4 dec. Siesta Key
za 5 dec. naar Miami
zo 6 dec. Miami
ma 7 dec. om 16:55 vliegen
di 8 dec. Aankomst Schiphol



Uitleg bij schema 2:
Het schema bij de Keys is anders en in dit schema pakken we ook nog Orlando en de Atlantic ocean mee. Iets drukker dus. Iemand hier ideeen over? Is dat nog een meerwaarde?


Schema 2:
ma 23 nov. Aankomst MIA 16:20, hotel Miami beach
di 24 nov. Miami bezichtigen, Key Largo
wo 25 nov. Key Largo
do 26 nov. eiland hoppend naar Key West (Thanksgiving)
vr 27 nov. Dry Tortugas met seaplane, terug om 12:00 dan eiland hop naar Key Largo
za 28 nov. via Everglades naar Naples (of ander plaats in de buurt)
zo 29 nov. Dagje Sanibel Island, Naples
ma 30 nov. via Miromar outlet in Estero naar Siesta Key (of Clearwater of St Pete beach)
di 1 dec. Siesta Key
wo 2 dec. Siesta key
do 3 dec. via Anna Maria Island naar Orlando
vr 4 dec. Overdag naar de Outlets, savonds Downtown Disney, Orlando
za 5 dec. via Atlantic ocean rijden naar Miami
zo 6 dec. Miami
ma 7 dec. om 16:55 vliegen
di 8 dec. Aankomst Schiphol


Bedankt allemaal!!! :-D
Verder... Alle tips zijn hartstikke welkom. We lopen een klein beetje vast... 8:)

marjolijne
20-09-15, 18:42
Heb je al naar de prijzen gekeken op Key west tijdens Thanksgiving?
Ik denk namelijk dat het dan best aan de prijs is.

Moolenschotjes
20-09-15, 19:12
Je hebt leuke reisplannen...

Persoonlijk zouden wij voor schema 2 gaan en Key West wat inkorten. De keys zijn erg leuk, maar het leven daar is voornamelijk
gericht op het water en wellicht is je gekozen periode daar wat lang met een 2 jarig kind. Een erg mooie locatie om aan te doen is Islamorada Island en
stop zeker even bij Morada Bay Beach Café, een waar paradijs. Zie onze stop hier: http://florida-usa-2013.blogspot.nl/2013/07/islamorada-key-west.html


Bouw ook voldoende rust momenten in want al die indrukken en de temperatuur hier kunnen erg vermoeiden zijn.
Daarnaast duren de afstanden ook vaak langer dan gedacht. Google Maps is hierbij erg handig om reistijden en afstanden in te schatten.

Indien je voor een villa gaat aan de kust, houdt er dan rekening mee dat de meeste verhuurder vaak een minimaal verblijf van 5 dgn vragen.
Als je naar Orlando wilt doorrijden, dan is het wellicht handig om ergens centraal aan de golf van Mexico te gaan zitten. (Cape Coral heeft veel villa's)

In de periode die jullie gaan zijn er ook veel Amerikanen op vakantie, dus het kan zijn dat de tarieven hoger zijn en meer boekingen.

Veel plezier met het plannen van jullie vakantie.

sunnyilly
22-09-15, 17:34
Heb je al naar de prijzen gekeken op Key west tijdens Thanksgiving?
Ik denk namelijk dat het dan best aan de prijs is.

Ja stom hè ik zag het pas nadat we de tickets al hadden geboekt... Het klopt overal lijkt het duurder. Wel goed om er rekening mee te houden. Thanx!

sunnyilly
25-09-15, 22:31
Je hebt leuke reisplannen...

Persoonlijk zouden wij voor schema 2 gaan en Key West wat inkorten. De keys zijn erg leuk, maar het leven daar is voornamelijk
gericht op het water en wellicht is je gekozen periode daar wat lang met een 2 jarig kind. Een erg mooie locatie om aan te doen is Islamorada Island en
stop zeker even bij Morada Bay Beach Café, een waar paradijs. Zie onze stop hier: http://florida-usa-2013.blogspot.nl/2013/07/islamorada-key-west.html


Bouw ook voldoende rust momenten in want al die indrukken en de temperatuur hier kunnen erg vermoeiden zijn.
Daarnaast duren de afstanden ook vaak langer dan gedacht. Google Maps is hierbij erg handig om reistijden en afstanden in te schatten.

Indien je voor een villa gaat aan de kust, houdt er dan rekening mee dat de meeste verhuurder vaak een minimaal verblijf van 5 dgn vragen.
Als je naar Orlando wilt doorrijden, dan is het wellicht handig om ergens centraal aan de golf van Mexico te gaan zitten. (Cape Coral heeft veel villa's)

In de periode die jullie gaan zijn er ook veel Amerikanen op vakantie, dus het kan zijn dat de tarieven hoger zijn en meer boekingen.

Veel plezier met het plannen van jullie vakantie.


Bedankt voor je reactie! En wat een leuk reisblog heb je :-D daar kan ik veel tips uit halen. Heerlijk. Ik ga weer verder puzzelen.

Weet iemand misschien nog hoe en waar je makkelijk een hotel met familyroom kan zoeken? Als onze kleine in bed ligt kunnen wij tenminste nog ff opblijven hihi.

jens
01-10-15, 04:40
leuk om te lezen! wij hopen volgend jaar april ook af te reizen met onze tweeling van 22 maanden :-) de reisverslagen van voorgaande pagina waren ook erg leuk/leerzaam om te lezen... ik blijf vooral even meelezen :-)
ben met name ook aan het rond kijken wat we het beste kunnen huren qAU slaapverblijf...

sunnyilly
09-10-15, 19:20
Hoi Jens! Wat leuk :-) Ik ben nog steeds bezig met de accomodaties. We zoeken toch iets met slaapkamer en aparte zitkamer of een hotel met twee slaapkamers aan elkaar, zodat we savonds ook nog ff met z'n tweetjes genieten. We hebben een stoel voor onze dochter geboekt ookal is ze nog geen twee. Dit was bij Arke super goedkoop. We denken er aan om een autostoel mee te nemen zodat ze daar lekker in kan slapen en wij evt. ook zonder heel erg op haar te hoeven letten.

We hebben nu ook een villa op het oog met zwembad in Cape Coral voor 3/4 nachten. Wow wat een mooie villas stuk voor stuk. Allemaal super groot met zwembad en lanai. Enige is dat ik me afvraag hoe veilig met peuter. Alle villas liggen aan het water. Meestal is het water meteen achter de Lanai. En ik heb al een paar offertes aangevraagd met daarin de vraag of ze ook een kinderhek voor om het zwembad hebben.

ben benieuwd waar we op uitkomen... Al wel heel veel voorpret zo

jens
10-10-15, 19:43
He sunnyilly, heb je ook op booking.com gekeken? Daar kun je wel vaak de optie "familliekamer" aanklikken... Ga je ook nog een blog bijhouden? Ben wel een beetje nieuwsgierig hoe het gaat met de kleine op reis...
Hebben jullie bij arke een duoseat geboekt? Want mag ik vragen wat de prijs was voor de stoel? Wij doen ws ook een stoel erbij zodat we kunnen rouleren ��

sunnyilly
11-10-15, 11:46
Hoi Jens, ja ik heb de optie gezien, maar het werkt volgens mij nog niet echt optimaal.
Ik zal na de reis wel een klein verslagje met ervaringen nen adressen voor je posten. Een echt blog bijhouden gaan we niet doen haha daar hebben we geen tijd voor ;-)
We hebben bij Arke 3 stoelen geboekt Miami-Miami met de Dreamliner voor 1035,- euro. De optie om een stoel voor een kind jonger dan twee jaar te boeken is er op hun site niet. Daarom heb ik gebeld. De vrouw aan de lijn vertelde me dat er op elke vlucht een x aantal kinderen onder de twee een stoel mogen boeken en dat ze me terug zou bellen na overleg met haar leidinggevende en toen kreeg ik deze offerte. De prijs is incl. twee x 20 kilo ruimbagage en op de terugweg comfort class.
Voor onze dochter mogen we een autostoel meenemen. Dit lijkt ons erg fijn, haar eigen plekje met steun. Daarnaast ook vast op de stoel dus minder opletten. Maar poeh wat een onduidelijkheden zijn hierover. Er moet volgense Arke/Tui alleen een keurmerk opzitten met een bepaald nummer of hoger. En dat heeft de onze (Romer King plus) maar er staat niets bij over de breedte. In de Dreamliner is de stoelbreedte 43,18 cm. Autostoeltjes in NL zijn volgens mij allemaal minstens 44 cm breed. Maar volgens vele ervaringsdeskundigen past dit nog net. De Romer King is breder dus die valt af. We gaan nu of een andere smallere autostoel (zoals Maxi Cosi Priori) van iemand lenen of een CARES harnas huren via www.kidstravelservice.nl. Zo'n CARES kopen vinden we wel wat duur.

Weer verder nu met de voorpret. De villa in Cape Coral waar we een offerte hebben aangevraagd kan een pool fence regelen voor 30 dollar, dat is super!!!

Groetjes

jens
11-10-15, 15:04
Tja een villa is natuurlijk beter, vooral als je niet gaat touren van plek naar plek.
wat fijn dat er een pool fence geregeld wordt, dat is een stuk gerustellender met zo'n kleine ontdekkingsreizigster :-))
Zo te zien heb je je al wel goed verdiept in de mogelijkheden, zo'n harnas is wel handig, en blijven kinderen goed in de stoel zitten, eigen autostoel is natuurlijk ook handig want die kun je ook weer in de huurauto gebruiken (als jullie dat van plan zijn) en bedankt voor de tip, het is de moeite waard om een telefoontje te plegen naar Arke, jullie hebben een goeie prijs gekregen!
Veel plezier met de voorpret, zullen vast ontzettend genieten met elkaar!

sunnyilly
11-10-15, 22:30
Zoals het er nu uitziet hebben we het schema eindelijk compleet:

2 nachten Miami Beach (via booking.com appartement met slaapkamer)
4 nachten Anna Maria Island (Fort de Soto, St Petersburg, evt Ellenton outlets)
4 dagen villa Cape Coral (Sanibel, Miromar Outlets, Fort Myers beach)
via Everglades 1 nacht Key Largo
Island hoppen 1 nacht Key West (Robbies marina, morada bay cafe, bahia honda state park, vuurwerk Key West)
2 nachten Hollywood beach

Yeah!!!! :-D

Oooh en Jens je moet geen duo seat boeken hoor, maar echt een eigen stoel. Duo seats gaan 9 van de 10 keer niet door. Wij zijn al twee keer eerder met onze kleine meid gaan vliegen (Lanzarote en Malta) en beide keren kregen wij hem niet terwijl het vliegtuig niet vol zat en andere mensen die gewoon meer ruimte wilden hebben hem wel kregen.
Voor deze deal heb ik eerst via de site van Tui (voorheen Arke) zelf de beste prijs gezocht. Voor de zekerheid nog ff gechecked via andere sites en toen pas gebeld. Succes!!! :-D

We gaan inderdaad nog een auto huren, moet ik nog regelen. wss via Alamo. Dan is de autostoel ook handig. We hebben onze Romer King Plus Leon even nagemeten en hij is best flexibel en ook 44cm breed, moet volgens mij net passen dus. De vliegtuigindeling is 3 stoelen naast elkaar en dan een gangpad dus niemand heeft er last van ;-)

Het wordt zo leuk, de voorpret is ook niet mis! Succes met de ticket hunt!!!!

jens
15-10-15, 03:30
helemaal super! leuk vooruitzicht, ik ben ook heel nieuwsgierig naar anna maria Island, daar gaan wij ook zeker naar toe! al veel positieve reacties gelezen!
ok fijn, duoseat wordt het dus niet! ik heb ook even navraag gedaan bij een TUI winkel en zou zsm bericht krijgen over de stoel...
ik zal me ook nog even verdiepen in de autostoel of die mee mag, wiji hebben een be safe

groetjes

Esther2013
18-10-15, 10:22
4 nachten AMI, daar ga je van schrikken die prijs! Als alternatief kun je evt uitwijken naar Bradenton, goedkoper en vlakbij wat je allemaal wilt bezoeken. Leuk hè al die voorpret?

sunnyilly
25-10-15, 22:17
4 nachten AMI, daar ga je van schrikken die prijs! Als alternatief kun je evt uitwijken naar Bradenton, goedkoper en vlakbij wat je allemaal wilt bezoeken. Leuk hè al die voorpret?

Hoi Esther! Ja dat klopt, bedankt voor je tip. Nu toch na flink goed zoeken zitten we in Bradenton beach voor 500$ 4 nachtjes. Dichtbij gulfcoast en bay (bridge street) en vlakbij de gratis trolley :-D Heerlijk vooruitzicht!...

sunnyilly
21-12-15, 13:14
Ha Jens,

@jens Speciaal voor jou nog de beloofde reiservaringen met een 2 jarig kind. Ik hoop dat je er wat aan hebt. En natuurlijk is dit verslagje ook voor iedereen die geinteresseerd is ;-)

Het was al met al een super mooie, leuke reis. Heerlijk! Voor jullie nog in het verschiet... Wil ook zo weer terug!

Reistempo
Normaal verblijven we bij een rondreis meestal max. twee dagen op 1 locatie, maar nu met onze kleine meid hebben we ons reistempo aangepast.

Maar toch zijn er altijd onvoorziene omstandigheden. Onze dochter was op de eerste reisdag naar Anna Maria Island ziek. Drie keer overgegegeven in de auto. Gelukkig veel setjes kleding mee. Autostoel natuurlijk wel vies en nat. Ook kwamen we deze dag nog terecht in een file van twee uur. Geen leuk dagje dus.

We hebben de eerste week super mooi weer gehad. Vanaf de Keys een tropische storm en de laatste dagen wisselvallig.
Door die storm hebben we eigenlijk drie dagen bijna alleen maar in de auto gezeten, zonder veel uit te kunnen stappen (wat juist wel de bedoeling was) haha.

Achteraf gezien vonden we ons reistempo dus nog te hoog. De volgende keer zouden we in twee weken tijd hooguit 3 a 4 accomodaties nemen. Dit was ons reisschema:


ma 23 nov. Aankomst MIA 16:20, Aankomst Churchill Monte Carlo, Miami beach 20:30
di 24 nov. Key Biscayne, Bayside Marketplace, Art Deco, Miami beach
wo 25 nov. Vertrek 10:30. Aankomst White house apartments, Anna Maria Island 20:00
do 26 nov. Anna Maria Island
vr 27 nov. Ellenton Outlets Black Friday!!!, Anna Maria Island
za 28 nov. Via Sunshine Skyway Bridge naar Fort de Soto, Anna Maria Island
zo 29 nov. via Siesta Key naar Cape Coral. Aankomst Villa Cape Coral 16:00
ma 30 nov. Miromar Outlets Estero, Cape Coral
di 1 dec. Sanibel Island, Cape Coral
wo 2 dec. Via Naples en Tamiami trail (loop road) naar Ocean Point Suites, Key Largo
do 3 dec. Tarpons voeren bij Robbies Marina, lunch Islamorada bay cafe, tropsiche storm! Aankomst El Patio Motel, Key West 17:00
vr 4 dec. Hollywood beachside appartments & suites, Hollywood Beach
za 5 dec. Sawgrass Mills outletmall Sunrise, regen!!! Hollywood Beach
zo 6 dec. Hollywood Beach
ma 7 dec. om 16:55 vliegen
di 8 dec. Aankomst Schiphol 7:30


Vliegreis
Haar eigen autostoeltje mee beviel super. Hij had het goede keurmerk, we hadden de Romer King Plus mee en dit paste perfect. We hadden hem met sjorbanden op de inklapbuggy gebonden welke mee mocht tot de gate. Daar zat ze dus gewoon in haha ;-)

De reis zelf was lang, maar dat wisten we al. Het duurde zelfs nog iets langer dan verwacht door tegenwind en een verkeerd beladen vliegtuig, waardoor we weer terug moesten naar de gate. De reis was goed te doen. Gelukkig geen poepluier gehad haha. Plasluiers verschonen in de toiletten vonden wij erg krap voor een kind van haar leeftijd. Wij namen haar mee naar het middenstukje voor Comfort star class. Dit is dus geen drukbezocht gangpad. Je hebt daar een breed stuk waar zelfs nog mensen langs kunnen lopen als het moet. Niemand heeft er last van en niemand ziet het... als ze zich niet omdraaien tenminste. Daar hebben we haar telkens verschoond. Op de terugweg had ze al haar kleren nat, 2x!!! dus genoeg setjes kleding in het vliegtuig is geen overbodige luxe. Ook voor jezelf want je weet maar nooit...

De reis zelf ging dus erg goed. We hebben haar vermaakt met filmpjes, eten en lopen door het vliegtuig. Ze heeft op de heenweg in de 24 uur dat we wakker waren, maar drie keer een half uurtje geslapen!!! Niet normaal! En nog vrolijk! Haha ze wilde alles meemaken.

Onder de twee jaar krijgen kinderen ookal hebben ze een stoel geboekt geen maaltijd. Wij hebben het beide keren echter wel gekregen omdat er over was. Top service van Tui!


Slapen
Onze kleine heeft eigenlijk maar 1 dag een middagdutje gedaan in bed. De rest van de vakantie in de auto of in de buggy. Dit ging erg goed. We hebben er voor gezorgd dat we de eerste accomodatie zeker een babybedje hadden. De volgende dag hebben we bij Walmart voor 60 dollar een babybedje gekocht en daar heeft ze de rest van de vakantie in geslapen. Op het eind hebben we hem bij een van de vele Salvation Army filialen langs gebracht.


Ziekenhuis
Als je als toerist een dokter nodig hebt in Amerika moet je naar het ziekenhuis. Onze dochter had op een ochtend toen ze wakker was pijn in haar arm, ze kon hem ook niet meer optillen. We hebben het even aangekeken en uiteindelijk besloten om toch maar te gaan. Het bleek een nursing arm (zondagmiddag arm) te zijn. Haar ellenboog was "uit de kom". Ze hebben hem weer goed gezet en ze kreeg een ijsje. Helemaal blij!!! Het kostte ons met papierwerk en al een hele ochtend. Kinderen staan bij hun ouders op de zorgverzekering. Mijn zorgverzekering heeft het geregeld met het ziekenhuis en ik hoefde ter plekke dan ook niets te betalen. Alleen nu een hogere telefoonrekening dan :-)


Eten en drinken
Er is in Amerika naar mijn weten geen diksap of roosvicee. Als ik dat had geweten had ik meer mee genomen. Uiteindelijk appelsap aangelengd met water jummie.
Groente en fruit zijn duur.
De porties in Amerika zijn meestal zo groot dat kinderen er makkelijk van mee kunnen eten.
Het is misschien slim om zakjes baby ORS mee te nemen voor als je kind ziek is en veel moet overgeven. Ze hebben in Amerika op de babyafdeling een soort drankje met electrolytes wat vast hetzelfde doet, maar toch.


Tot slot wil ik je heel veel plezier wensen met je gezin! Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Bedenk van te voren dat niet alles gaat zoals geplanned en plan genoeg relax tijd in, dan heb je zeker een onvergetelijke reis. Net zoals wij :-D

groetjes