PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe oud waren jullie kinderen



ronenivonne
23-08-15, 11:27
Hoi allemaal :D

Titel zegt het al, was erg benieuwd hoe oud jullie kinderen waren toen ze voor de eerste keer in Florida kwamen.
En hoe is de reis gegaan? En tips zijn welkom :up:;)

Wij willen toch volgend jaar gaan, kleintje wordt geboren rond 1ste week November dit jaar, en als alles goed gaat willen we dan september- oktober volgend jaar weer naar ons geliefde Florida gaan.

Anthon14
23-08-15, 11:42
De jongste van de twee is ook als jongste meegegaan en was 7 maanden jong.

De oudste was 3,5 jaar oud.

We zijn altijd naar de parken geweest met ze en altijd de malls af geweest met de kids, nooit vooraf extra rust ingepland met de kids maar de dag genomen zoals hij kwam. In de parken hebben ze wel geslapen in de buggy of op schoot en dan gingen we even lekker eten of naar een voorstelling kijken die wat langer duurde. De kids pakken hun rust toch wel als ze die nodig hebben en we hebben daar ook nooit problemen mee gehad.

Voor onderweg zorgen dat ze bezig kunnen zijn maar de filmpjes aan boord zijn ook al goed om ze bezig te houden. Wel namen we de eerste jaren de autostoel mee het vliegtuig in zodat ze goed konden zitten en goed ondersteund worden tijdens de vlucht. 1x een ticket uitgespaard door met de kleine op schoot te reizen en dat doen we absoluut nooit meer.

Lelli Kelly
23-08-15, 15:30
Onze dochter was 3 jaar toen we naar Florida gingen (en onze zoon bijna 3 jaar toen we weer gingen). We hebben gewacht tot ze geen slaapjes meer deden overdag. Tot die tijd rustigere vakanties in Europa gedaan.
Je kunt natuurlijk je kindje in de wagen laten slapen maar onze kinderen vertikten dat allebei.
Chagerijnige kids op vakantie omdat ze niet genoeg slapen zagen wij niet zo zitten.
En ook de kids op schoot zo'n lange vliegreis omdat ze geen eigen stoel hadden zagen wij niet zo zitten. We vonden de vluchten binnen Europa met kind op schoot wel lang genoeg.

Amber76
23-08-15, 16:28
Eerste keer met oudste zoon naar New York en Florida geweest toen hij 13 maanden was. Tweede keer was oudste zoon bijna 3 en jongste zoon 10 mond. toen alleen Florida gedaan. Ging super!! Jongste op schoot gehad en kregen bedje/stoeltje in vliegtuig voor hem zodat hij kon slapen en niet heel de tijd op schoot hoefde. Nu gaan we volgend jaar weer!

Lea
23-08-15, 19:00
Mijn jongste was 14 jaar toen hij voor eerst naar Florida ging.
Oudste is nooit mee geweest.

Njit
23-08-15, 20:37
Hier ook nog een ervarings-topic: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?9553-Vliegen-Met-kinderen

mickmak
24-08-15, 11:02
Wij hebben 1 zoon en die was 14 maanden toen we de eerste keer gingen.
Sindsdien elk jaar geweest (11x) behalve dit jaar :-(
Hopelijk volgend jaar weer.

Jackie

Dehillies
25-08-15, 19:13
Van mij beide kids 8 jaar (afgelopen april/mei). Maar eerste verre rondreis was naar Australië toen ze 3, bijna 4, waren. Je merkt vanzelf wel of je kindje het aan kan of niet. Probeer voor je kleintje zoveel mogelijk het ritme van thuis aan te houden. Succes iig met je zwangerschap en bevalling!

Mads2010
26-08-15, 11:18
Onze zoon is voor het eerst mee gegaan naar de USA (NYC) toen ie net twee was voor een drieweekse camperreis. Deze zomer weer naar de USA geweest; in Florida twee weken met camper en daarna 8 dagen Orlando. Geen enkel probleem; ook niet met vliegen. Hij is van nature best druk maar een goede voorbereiding doet wonderen. Kijk daarna kritisch naar vertrek- en reistijden m.b.t. vliegen. Dat maakt nogal wat verschil...We zijn gegaan voor rechtstreekse vlucht naar Miami om daarmee de reistijd te beperken, Air Berlin is daarbij erg goed bevallen (vanaf Dusseldorf). In de voettekst staat een link naar onze blog voor meer informatie, ook de site van 2012 geeft nog handige tips voor reizen met tweejarige. Succes en veel plezier!

Ebelix
26-08-15, 12:02
Onze zoon was net 1 jaar toen hij voor het eerst naar Florida ging. Onze dochter was 10 maanden en toen was onze zoon 3 jaar. Onze zoon is nu 5 jaar en 7 keer meegeweest en onze dochter wordt in oktober 3 en is nu 4 keer meegeweest.

koenkamphuys
26-08-15, 21:40
7 maanden. Toen onze Erik nog een Erikje was en alles best vond vanuit de buggy, want meneer de lange slungel was vier maanden ervoor de kinderwagen al ontgroeid.

Het product van een Surinaamse vrouw en een Hollandse man. Bij een van de Disneyparken de hield medewerker die een oogje in het zeil hield bij de stroller parking, ons een half uur aan de praat. You're such a beautiful family.

Daarvoor waren we een weekje op Curaçao geweest waar op de markt de Venezolaanse vissers/viskooplui ons nariepen. E! Cafe con leche! :)

Een baby op de arm opent alle deuren.

Bosevents
27-08-15, 16:54
10 jaar was onze zoon. We hebben express gewacht omdat wij niet elk jaar naar Orlando gaan en we op deze manier in ieder geval samen herinneringen gemaakt hebben die hij zelf ook nog onthouden heeft. Hij is nu bijna 12 en heeft het er nog elke maand wel een keer over.
Ik heb bewust gewacht om hem die blijvende herinnering te geven.
(en ook omdat hij tot 11 nog goedkoop meekon :)

ronenivonne
02-09-15, 07:04
Thx voor de reacties. Toch veel verschil tussen iedereen, wij gaan waarschijnlijk volgend jaar einde zomer/ najaar.

Pris32
02-09-15, 13:37
Mijn kinderen waren 2, 5 en 9 jaar oud. Het is echt geweldig gegaan.
Vliegen ging super goed, de jongste van 2 heeft zich goed vermaakt met films kijken, slapen, spelletjes spelen.

We hebben om de dag een park gedaan, buggy meegenomen en eigenlijk is alles naar wens verlopen.

Ik zag er heel erg tegenop, vooral het vliegen. Maar alles is 1000% meegevallen en ik zou het zo weer doen.

sunnyilly
02-09-15, 17:23
Hoi, wij gaan twee weekjes naar Florida in nov/dec. Het wordt tevens onze eerste verre reis met ons dochtertje van dan 22 maanden. Spannend en leuk. In het vliegtuig hebben we voor haar heel goedkoop een stoel bij kunnen boeken. We nemen onze autostoel (Romer King) mee en veel spelletjes en de ipad. Op de heenreis hebben we een overstap in Orlando. We vertrekken om 15:00 en komen pas om 23:30 (plaatselijke tijd) aan in Miami. Da's hartstikke laat en daarom boeken we een hotel dichtbij de lchthaven en halen we de volgende dag pas onze huurauto op. De terugreis is gelukkig rechtstreeks. Succes met je reisplannen! Hier ook nog volop bezig... Heerlijk

FRNCS
03-09-15, 10:01
Onze oudste was 2 jaar toen we voor het eerst gingen! Nu is ze 4,5 jaar en onze jongste is straks 13 maanden als wij onze trip gaan maken!

tomenvalesca
15-03-17, 12:10
Ons dochtertje zal net 2 jaar zijn (ze verjaart 29 juli, 1 augustus vertrekken we)

masch
15-03-17, 20:08
Onze oudste was met anderhalf voor het eerst in Amerika en onze jongste met één jaar. Inmiddels zijn ze (bijna) 7 en 3 en in April gaan we weer. Ik vind persoonlijk de redenatie dat ze er nu nog niks van herinneren niet relevant. Papa en mama willen ook genieten en als ze straks tieners zijn gaan we vast nog wel een keer. We houden wel rekening met ze; de roadtrips die we vroeger maakten, maken we nu niet meer, we zijn liever wat langer op een plek.

Ellen1308
16-03-17, 10:40
Wij hebben er bewust voor gekozen om te wachten totdat onze kinderen op een leeftijd zijn dat ze geen middagslaapjes meer hoeven te doen, geen luiers meer dragen en dat we ook zeker weten dat ze de vakantie zich later nog zullen herinneren. De vakantie in Florida kost toch flink wat meer dan de vakanties die we in Frankrijk hielden dus dan willen we ook dat het een ervaring voor de kinderen wordt die ze zich over 10 jaar ook nog kunnen herinneren.

Ebelix
16-03-17, 11:18
Onze oudste was net 1 jaar toen hij voor het eerst ging. Onze jongste was 10 maanden. Ze zijn nu bijna 7 en en 4 jaar en al echte doorgewinterde Amerika gangers. Komende zomer gaat de oudste voor de 9de keer en de jongste voor de 5e keer. Ze weten misschien niets meer van de eerste keren maar ze onthouden nu elk detail. Wat zij niet meer herinneren van de eerste trips weten wij als ouders wel. Daarnaast maakt iedereeen wel kleine filmpjes of foto's van bijzonderheden en laat die later aan de kinderen zien.

Wij hebben het voor geen goud willen missen om met jonge kinderen naar Amerika te gaan.

daydreamy
05-09-17, 15:12
Onze oudste was met bijna 3 jaar voor het eerst in Florida.
Volgend jaar gaan we (eindelijk!) weer en zal de jongste (dan 5) voor het eerst de trip gaan maken.

dirkmuis
05-09-17, 15:43
Komend jaar als we gaan 2. En afgelopen jaar net 1 toen we naar het westen gingen.

mickey
05-09-17, 15:51
Vanaf 6 maanden, nooit problemen gehad.

ronenivonne
05-09-17, 17:01
Wij zijn uiteidnelijk gegaan toen ze 1 jaar en 4 maanden was. Ging perfect en ze heeft 8 uur op schoot gezeten en 1 uur geslapen.
Maar totaal niet vervelend. Ze vond het allemaal maar spannend en heeft gewoon wat meer babytv gekeken :) De blik van de mensen in het begin :)....maar uiteindelijk vond iedereen rondom ons heen haar zo leuk :) en we kregen complimentjes hoe ze zich gedragen had.

tomenvalesca
06-09-17, 09:47
zijn net terug met ons dochtertje die net 2 is, het was FANTASTISCH! de vlucht verliep super vlot (ik had allemaal kleine pakjes mee-een kleurboekje, stickers, poppetjes,...) en als ik vond dat ze niet meer wist wat doen gaf ik haar zo een pakje, uiteindelijk weer thuis en nog superveel over, zal voor volgend jaar zijn dan :) Florida met kinderen is geweldig! Wij hebben zonder twijfel onze mooiste vakantie ooit erop zitten en gaan netjes volgend jaar weer!

FrankS
06-09-17, 10:30
Onze dochter was 9 weken bij onze eerste Florida-trip met haar. Geen centje pijn gehad. Ook met 10 maanden en 14 maanden hebben we haar meegenomen, zonder noemenswaardige problemen.

mads2017
06-09-17, 20:46
Onze eerste reis naar de USA was onze zoon net twee jaar. Daarna nog een twee keer in de USA geweest, hij was toen 5 resp. 7 jaar oud. Nooit een probleem geweest. Ligt ook aan je eigen houding hoe kinderen groeien in reizen en vliegen.

wendy1
06-09-17, 21:14
Hoi,

Mijn jongste was 10 weken oud toen we op het eind van mijn verlof naar Florida gingen. Ging prima! Hoe jonger hoe makkelijker 😉

Chubber
09-09-17, 19:13
Mijn zoon was 11 weken. Ging uitstekend. Deed in de middag een lekker dutje. Kon ik ook mooi ook even een dutje doen. Met een goede voorbereiding gaat het prima. Sindsdien komt hij er bijna elk jaar. Hij is nu 17!! Hij weet niet beter :)

Atty
10-09-17, 08:59
Wij zijn vorig jaar geweest toen was hij 2,5. Buggy mee en alles gedaan wat we graag wilden doen. Als ze moe zijn gaan ze wel slapen in de buggy. Dit jaar is hij 3,5 En doen we precies hetzelfde. Lekker in de buggy.

Michael66
14-09-17, 19:18
Mijn zoon was 6-7 maanden toen we hem voor het eerst meenamen in 2000. En daarna (bijna) ieder jaar weer.

Tips? Neem vooral veel rustmomenten op de dag. Voor je kind, en ook voor jezelf. Plan niet teveel en laat het van de mood-of-the-day afhangen wat je gaat doen. Zo hebben wij het gedaan, en zijn steeds blij, gezond en tevreden teruggekomen.

ijsman24
07-10-17, 13:55
Onze zoon was bijna 3 toen we voor het eerst naar Orlando gingen. Dit jaar gaan we voor de vierde keer een hij is nu 10 jaar.

ronenivonne
10-10-17, 20:12
Wij gaan volgend jaar April voor de 2de keer. Onze dochter wordt in November 2.

Wim_GA
12-03-19, 19:32
De eerste keer dat we naar florida gingen was onze dochter 3.5 jaar oud en onze zoon 5.5 jaar. Op het vliegtuig geen enkel probleem gehad, ook al waren er geen tv's in het vliegtuig. We vlogen toen met United Airlines (wel zachte zetels) met als bestemming Orlando. We huurden op Cocoa Beach een appartement aan het strand :cool: en maakten alle uitstapje vanaf Cocoa Beach. Het was één van de leukste vakanties en daardoor zijn we 3 jaar later nog eens teruggekeerd.

NaMiSe
12-03-19, 21:07
Wij gaan deze zomer voor het eerst met kinderen. Onze meiden zijn dan 9 en 11.

sunnyrojo
13-03-19, 08:36
wij hebben altijd gekampeerd met eigen caravan toch heel veel van Europa gezien tot de jongens 13 en 14 jaar waren, onze 1e keer USA Florida:cool:nu 9 jaar geleden en vanaf die tijd nooit meer gekampeerd, ja virusje.....

Bieg
17-04-19, 15:37
Wij zijn in 2010 voor het eerst naar Orlando geweest. Onze dochter was toen 9 en onze zoon was 2 jaar oud. We zeiden destijds tegen elkaar "once in a life time". Daarvoor gingen wij altijd met de caravan (20 jaar!) naar Oostenrijk. We hadden het simpelweg gewoon te druk met ons bedrijf in Nederland. Inmiddels wonen wij hier zalig in de regio Orlando, werken beide in de real estate. Ik als makelaar en mijn vrouw in property management. Nooit gedacht dat één vakantie naar Florida ons leven zo'n wending zou geven.

lisje
20-04-19, 19:16
Oudste dochter was net 2,5j toen ze voor het eerst meeging. (2008)
Jongste was 1,5j (2018)
Maar de jongste was ook mee toen ze nog in de buik zat :-)
Zijn nog naar Florida geweest toen ik 7,5 maanden zwanger was. (bij terugkomst 8maanden)

Anthonie
21-04-19, 09:59
Onze dochter was 9 maanden (2000) oud toen ze voor het eerst mee ging naar Florida, en onze zoon was 7 maanden oud (2004) . Ze vinden het prachtig daar, ze zijn nu daar al gemiddeld 10x geweest.