PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Niels Jansen: Rondreis Florida mei 2016



Niels Jansen
17-08-15, 11:32
Hallo, in mei 2016 willen wij met onze 2 kids ( dan 3,5 en 1 jaar oud) voor het eerst Florida gaan bezoeken voor 2 weken.
Ik heb een schema samengesteld van wat we willen doen maar het liefste doen we dit met als vertrekpunt 2 of 3 verblijven zodat we niet te vaak moeten in en uitpakken. Ook denken we dat dit wat meer rust geeft voor de kids.
Alleen ik twijfel nog waar we dan ons kamp moeten gaan opslaan.

De reis zal er als volgt uit gaan zien denken we:

Miami - The Keys - Naples -Sanibel Island en Captiva - Venice (haaientanden zoeken voor de kids) - St Pete Beach - Clearwater - Busch Gardens - Kissimmee - St Augustine - Daytona Beach - Cocoa Beach

Vanuit Kissimmee kunnen we denk ik zowel de oost als westkust aan doen en van daaruit steeds dagtochten St.Augustine,Daytona Beach bv) gaan maken. Ook kunnen we van daaruit Orlando met zijn parken aan doen.

Is het handig om vanuit bv Key Largo (daar een huis boeken) alle uitstapjes in die hoek te doen? En dan bv vanuit Naples een groot gedeelte van de Westkust te doen plus de Everglades?

Verder zijn wij echte natuurmensen, hebben jullie nog leuke tips waar we bv veel wildlife kunnen spotten?

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen en advies kunnen geven over wat het verstandigste is.


Alvast super bedankt!!


Groeten Niels

Njit
17-08-15, 12:06
Uit je schema is nu niet te halen hoe lang je overal blijft. Probeer het eens uit te schrijven zodat duidelijk is hoe lang je overal verbljft en wat je daar wilt gaan doen. Zoiets als hieronder

Dag 01: AMS – Miami
Dag 02: Miami (activiteit)
Dag 03: Miami - Key West (activiteit)
Dag 04: Key West (activiteit)
Dag 05: Key West - Naples (activiteit)

MMJJOli4
17-08-15, 14:30
Persoonlijk zou ik toch iets meer verschillende overnachtingsplekken overwegen ipv dagtrips vanuit 1 standplaats. Dan zit je soms om je doel te bereiken nog best lang in de auto en je moet altijd weer terug. Ik vind het inpakken ook niet altijd prettig, maar met wat handig pakken is het wel te doen. Mijn ervaring met de kinderen is eigenlijk dat het drukker is voor de ouders om te verkassen dan dat het onrustig is voor de kinderen ;-)

Niels Jansen
18-08-15, 09:47
Ik heb het volgende schema bedacht tot zover:

Dag 01: AMS - Miami
Dag 02: Miami Beach
Dag 03: Key Largo
Dag 04: Key Largo (Key West bezoeken)
Dag 05: Naples of Fort Myers of Cape Coral gaarne advies waar te verblijven (onderweg vanaf Key Largo airboot Tour bij Captain Jacks in Everglades City)
Dag 06: Naples of Fort Myers of Cape Coral (dag Sanibel Island en Captiva)
Dag 07: Sarasota of Siësta Key of St. pete Beach gaarne advies waar te verblijven (onderweg stoppen in Venice Caspersen Beach haaientanden zoeken met de kids)
Dag 08: Sarasota od Siësta Key of St.Pete Beach (dagje Clearwater Beach Little Toot Boat dolfijnen spotten)
Dag 09: Kissimee Bezoek Disney Orlando
Dag 10: Kissimee Bezoek Disney Orlando
Dag 11: Kissimee Bezoek Seaworld Orlando
Dag 12: Kissimee Dagje St.Augustine en Daytona Beach
Dag 13: Kissimee Dagje Cocoa Beach en Cape Canaveral
Dag 14: Via Palm Beach en Fort Lauderdale richting Miami Airport voor de terugreis

Graag jullie advies over eventuele leuke activiteiten die ik nog mis. We reizen met 2 kinderen van dan 3,5 en 1 jaar oud.
We gaan waarschijnlijk van 9 t/m 23 mei kan ook nog 13 t/m 27 worden.


Super bedankt alvast!

Digitalman
18-08-15, 11:06
Een mooie reis, maar de laatste week lijkt me een beetje te veel van het goede. Elke dag ga je iets doen als je in Kissimmee bent. 4 Dagen een park en 1 dag St. Augustine/Daytona. Daarna ben je weer aan vakantie toe, lijkt me. Ik zou het dus of iets rustiger aan doen en wat uitstapjes skippen, of wat langer in Kissimmee plannen.
Kun je overigens niet vanuit Orlando terugvliegen? Scheelt je weer een reisdag aan het einde.

Niels Jansen
18-08-15, 11:25
Bedankt voor je reactie. We zijn ondernemende mensen haha thuis zitten is niet echt ons ding. Als we eind vd middag terug zijn hebben we nog genoeg tijd om ff te relaxen. Orlando terug vliegen zou misschien kunnen ja we hebben nog geen tickets geboekt. Nog even bekijken wat het gunstigste qua prijs is, we blijven wel Nederlanders natuurlijk!

Niels Jansen
20-08-15, 09:14
Nog wat leuke tips mensen??

MMJJOli4
20-08-15, 11:39
Ik zou dag 3 van Miami naar Key West rijden en dag 4 van Key West naar Key Largo. Dan heb je mooie, niet te lange rijdagen, waarbij genoeg tijd is om nog even lekker in het zwembad te plonzen en onderweg te stoppen. Je kunt dan ook de avond in Key West meemaken. Wel een extra inpakdag, maar heen en weer van Key Largo naar Key West is best een stukje en er zijn onderweg zoveel leuke stopplaatsen dat je dan eigenlijk geen tijd meer hebt voor Key West.

En ik zou overnachten in Fort Myers Beach van de 3 genoemde opties, die vind ik het leuks :-) Maar dat is natuurlijk van persoon tot persoon verschillend...

Niels Jansen
20-08-15, 12:36
Ik zou dag 3 van Miami naar Key West rijden en dag 4 van Key West naar Key Largo. Dan heb je mooie, niet te lange rijdagen, waarbij genoeg tijd is om nog even lekker in het zwembad te plonzen en onderweg te stoppen. Je kunt dan ook de avond in Key West meemaken. Wel een extra inpakdag, maar heen en weer van Key Largo naar Key West is best een stukje en er zijn onderweg zoveel leuke stopplaatsen dat je dan eigenlijk geen tijd meer hebt voor Key West.

En ik zou overnachten in Fort Myers Beach van de 3 genoemde opties, die vind ik het leuks :-) Maar dat is natuurlijk van persoon tot persoon verschillend...


Bedankt voor de tips! Ik neem het zeker mee in mijn overwegingen.

Moolenschotjes
25-08-15, 15:30
Mooi vooruitzicht hebben jullie Niels.

Bij je reis over de Keys richting Key West kunnen wij een stop bij Morada Bay op Islamorada Island aanbevelen.
Het is daar werkelijk een klein paradijsje en een erg leuke stop met de kids. Zie ons bezoek in 2013: http://florida-usa-2013.blogspot.nl/2013/07/islamorada-key-west.html

Een aan te bevelen airboat ride aan de Tamiami Trail (vanuit Miami) is Buffalo Tigers. Zij varen op een Indianen reservaat en indrukwekkend wat de kapitein allemaal durfde te doen met die alligators. Zie ons bezoek daar: http://www.florida-usa-2014.blogspot.nl/2014/07/wat-een-dag.html


Je planning ziet er leuk uit. Houdt er rekening mee dat het rijden richting de kust (Cape Canaveral/St Augustine/Cocoa Beach/Daytona) aardig vermoeiend kan zijn - zeker de terug rit omdat de zon en luchtvochtigheid van die dag je conditie tarten en het dan ook een stuk drukker op de weg is - file/langzaam rijden. Dit gedeelte twee dagen achter elkaar te rijden is geen aanrader... De weg er naar toe is aardig saai.

Veel plezier met plannen.

Niels Jansen
26-08-15, 09:01
Mooi vooruitzicht hebben jullie Niels.

Bij je reis over de Keys richting Key West kunnen wij een stop bij Morada Bay op Islamorada Island aanbevelen.
Het is daar werkelijk een klein paradijsje en een erg leuke stop met de kids. Zie ons bezoek in 2013: http://florida-usa-2013.blogspot.nl/2013/07/islamorada-key-west.html

Een aan te bevelen airboat ride aan de Tamiami Trail (vanuit Miami) is Buffalo Tigers. Zij varen op een Indianen reservaat en indrukwekkend wat de kapitein allemaal durfde te doen met die alligators. Zie ons bezoek daar: http://www.florida-usa-2014.blogspot.nl/2014/07/wat-een-dag.html


Je planning ziet er leuk uit. Houdt er rekening mee dat het rijden richting de kust (Cape Canaveral/St Augustine/Cocoa Beach/Daytona) aardig vermoeiend kan zijn - zeker de terug rit omdat de zon en luchtvochtigheid van die dag je conditie tarten en het dan ook een stuk drukker op de weg is - file/langzaam rijden. Dit gedeelte twee dagen achter elkaar te rijden is geen aanrader... De weg er naar toe is aardig saai.

Veel plezier met plannen.


Bedankt voor de info! Jullie tips voor Morado Bay en Buffalo Tigers had ik al uit jullie reisverslagen gehaald. En jullie prachtige roadbook heb ik ook al kompleet doorgespit.
Denk dat we de laatste week in een villa in Davenport of Kissimmee gaan zitten. Dan kunnen we van daaruit wel een dagje Clearwater doen.
St.Augustine denk ik dat we weg laten zodat we maar 1x richting Oostkust hoeven te rijden.

Laatste dag rijden we dan in 1x door naar Miami en stoppen we nog even in Fort Lauderdale.

Nu nog even de het goede moment afwachten om tickets te scoren. Tot wanneer zou ik kunnen wachten met boeken als we in mei willen gaan?
Liefste gaan we met een rechtstreekse vlucht ivm de 2 kleine kids maar als het echt veel geld scheelt wil ik wel een overstap overwegen.

Alvast bedankt!

Mads2010
26-08-15, 11:11
Leuk vooruitzicht Niels.
We hebben de afgelopen weken een soortgelijke route gereden met camper en daarna ruim een week in Davenport verbleven (vlakbij Kissimee). We reisden ook met onze zoon van vijf jaar.
Vanuit Key Largo naar Key West is met de auto toch gauw twee uur rijden. Ik zou aan willen raden om Key West gewoon in schema op te nemen. Is wel echt leuk om te bezoeken.
Ik mis een bezoek aan de Everglades aan de oostkant. De airboattour is leuk (hebben wij ook gedaan bij Captain Jack's) maar de echte wildlife is leuker om te zien bij de ingang bij Homestead. Daar zijn echt wandelroutes en is de wildlife volop aanwezig in haar natuurlijke omgeving.
Houdt ook rekening met de minimale eisen voor attracties in Disney i.v.m. de jonge leeftijd van de kinderen. De entree is schrikbarend hoog en het is jammer als je attractries niet mag betreden.
Vanuit Fort Myers is Sanibel goed te bereiken, is leuk om te verblijven.
Voor meer belevenissen van ons kun je onze blog nog nalezen:
http://www.travelpod.com/members/hoesen

Niels Jansen
26-08-15, 11:58
Leuk vooruitzicht Niels.
We hebben de afgelopen weken een soortgelijke route gereden met camper en daarna ruim een week in Davenport verbleven (vlakbij Kissimee). We reisden ook met onze zoon van vijf jaar.
Vanuit Key Largo naar Key West is met de auto toch gauw twee uur rijden. Ik zou aan willen raden om Key West gewoon in schema op te nemen. Is wel echt leuk om te bezoeken.
Ik mis een bezoek aan de Everglades aan de oostkant. De airboattour is leuk (hebben wij ook gedaan bij Captain Jack's) maar de echte wildlife is leuker om te zien bij de ingang bij Homestead. Daar zijn echt wandelroutes en is de wildlife volop aanwezig in haar natuurlijke omgeving.
Houdt ook rekening met de minimale eisen voor attracties in Disney i.v.m. de jonge leeftijd van de kinderen. De entree is schrikbarend hoog en het is jammer als je attractries niet mag betreden.
Vanuit Fort Myers is Sanibel goed te bereiken, is leuk om te verblijven.
Voor meer belevenissen van ons kun je onze blog nog nalezen:
http://www.travelpod.com/members/hoesen

Hoi Mads2010,

Key Largo laten we waarschijnlijk links liggen en gaan in Marathon zitten. Vanuit daar zullen we dan Key West gaan bezoeken.
We gaan de Everglades wel bezoeken aan de Oostkant hoor, ik heb de Anhinga Trail namelijk ontdekt (niet ver van Homestead) die gaan we zeker lopen en misschien zijn er daar nog meer leuke trails in de omgeving die goed te doen
zijn met kids?
De kids zijn nog jong voor attracties dus dat is geen probleem, de oudste wil graag de parade zijn in Disney dus daar gaan we zeker voor. Het zal voor haar sowieso al een belevenis zijn om er alleen al doorheen te lopen.
En papa en mama zijn zelf niet zulke attractie mensen haha

Super bedankt voor je reactie en tips!

Digitalman
26-08-15, 12:47
Aningha trail is zeker de moeite waard. Wij hebben daar heel veel wildlife gezien, veel alligators, zwarte gieren, schildpadden, een slang en grote sprinkhanen. Daar vlakbij heb je nog de Gumbo Limbo trail.