PDA

Bekijk Volledige Versie : Mooi strand "the Soto Beach" onder Saint Petersburg



Barry en Gwen
10-08-15, 06:25
Wij zijn vandaag naar dit strand geweest:

http://www.pinellascounty.org/park/05_ft_desoto.htm

Het is een "price winning beach" ondanks dat was het er erg rustig, zelfs terwijl het op een zondag was.
De route er naar toe is een tolweg .75 dollar, met je e-pass rijd je zo door, parkeren is $5,- voor de hele dag (riep iemand Scheveningen?) De faciliteiten stellen niet veel voor ivm de Nederlandse stranden maar het was wel leuk. Naast het fort (gratis toegang) is een snackbar/winkeltje, daar verkopen ze enorme (ook lekkere) schep ijsjes voor een redelijk bedrag. helaas was de gratis douche buiten werking.

Het water was op sommige plaatsen redelijk troebel door de stroming.
Er zwommen in de middag diverse dolfijnen op nog geen 50 meter van het strand.
Dat was een mooi gezicht. We hebben niet alle strandjes bekeken, dit bij het fort kostte een parasol met twee strandbedjes ca 19,95$. Naar mate je meer in Noordelijke richting liep werd het strand witter en leger. Het was vrij schoon van vervuiling (blik etc) maar er lag wel redelijk veel aangespoelde planten resten.

We hebben hier veel sanddollars gevonden en andere mooie schelpen.
Een jongetje vond er 1 zo groot als m'n voet (mt 44).

Wel waren er redelijk veel stingray's, die gaan er rap van door als ze je door hebben.

grts Barry

ik zal kijken of ik wat foto's kan posten.

FloridaFabian
10-08-15, 17:18
Ziet er leuk uit, zeker even op het 'to do lijstje' gezet voor de volgende vakantie aan de Golf. Zelf was ik afgelopen oktober iets noordelijker (Treasure Island) waar ik eenzelfde positieve ervaring heb met het strand. Ik zal echter nooit aan het idee van de stingrays wennen.....

Barry en Gwen
17-08-15, 09:57
Als je door het water loopt is het schrikken als ze voor je wegstuiven, ik was samen met m'n jongste dochter aan het snorkelen, redelijk ondiep <1 meter, dan is het ineens heel dichtbij. Nou weet ik niet wat voor beest die Australische ADHD dieren presentator (ik weet ff z'n naam niet meer) in z'n hart stak maar ik moest wel ff slikken.
;-)

FloridaFabian
17-08-15, 16:25
Ik denk dat je doelt op Steve Irwin(Crocodile Dundee)!;-) Ik ben tijdens ons bezoek aan Treasure Island gewoon gaan zwemmen tot wij vroeg in de morgen de veerboot naar Honeymoon Island namen en de captain ons vertelde eerst met onze voeten te 'shufflen' omdat wij de eerste mensen in het water zouden zijn waardoor er nog veel rays zouden zitten, hierna niet meer het water ingegaan (ik ben toch niet zo stoer als ik dacht;-)).

knaapje
17-08-15, 16:45
Kan me herinneren, dat er bij een motel op Treasure Island op het strand zelfs borden stonden, dat je i.v.m. stingrays eerst moest shufflen.

Barry en Gwen
17-08-15, 17:07
Klopt helemaal! Die staan ook daar bij de Soto beach!