PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Niels82: Orlando - Orlando, April/Mei 2016



Niels82
03-08-15, 14:44
Na de huwelijksreis 5 jaar geleden hebben we nu besloten toch weer eens terug te gaan naar Florida. We hebben inmiddels de oostkust gezien en de noord-westkust en willen nu graag ons zoontje van 3 eens laten genieten van Florida.
Volgend jaar is hij 4 en is het dus de laatste keer dat we van de april/mei combinatie kunnen genieten. Maw, geen vakanties, geen spring break, geen hordes toeristen maar mooi weer en relatief rustig :).

We gaan dus op 23/04/16 richting Orlando en vliegen terug op 13/05/16.
We hebben al geluk gehad met goedkope vluchttickets en pretpark tickets. Het schema ziet er als volgt uit (op dit moment :P):

zondag 24 april 2016 Vliegen naar Orlando vanuit AMS waarna we aankomen in Orlando. De bus van Disney pakken we dan naar Disney Port Orleans Resort - French Quarters 5 nachten + 14 dagen onbeperkt toegang!)
maandag 25 april 2016 Disney
dinsdag 26 april 2016 Disney
woensdag 27 april 2016 Disney
donderdag 28 april 2016 Disney (in ieder geval Blizzard beach in de ochtend)
vrijdag 29 april 2016 om 08:00 auto ophalen en daarna Disney en eind van de dag naar een hotel bij bush gardens
zaterdag 30 april 2016 De hele dag Bush Gardens Tampa (hebben een 14 dagen onbeperkt SeaWorld/Bush Gardens ticket) en daarna door naar Fort Myers waar we aan het strand een mooi appartement hebben gevonden.
zondag 1 mei 2016 Fort Myers Beach
maandag 2 mei 2016 Fort Myers Beach
dinsdag 3 mei 2016 Fort Myers Beach
woensdag 4 mei 2016 Vertrek naar Naples waar we een hotel bij het strand op het oog hebben.
donderdag 5 mei 2016 Naples Beach + everglades
vrijdag 6 mei 2016 Vertrek naar St. Pete Beach area Hotel + misschien nog een keer naar Bush Gardens
zaterdag 7 mei 2016 Vertrek naar Orlando hotel (met shuttle service naar alle parken :)) zo laat we willen en misschien nog een dagje langs disney.
zondag 8 mei 2016 Als we zin hebben nog een keer naar Disney of 1e dag Seaworld
maandag 9 mei 2016 Seaworld dag 2 of Universal (4 dagen ticket zonder hopper)
dinsdag 10 mei 2016 Universal
woensdag 11 mei 2016 Universal
donderdag 12 mei 2016 Universal
vrijdag 13 mei 2016 SeaWorld of Universal en dan om 17:00 terug naar het vliegveld en om 20:30 Vliegen


Tickets voor SeaWorld en Universal zijn al binnen net als de vluchten. De rest staat momenteel nog open en moeten we nog boeken. Alle tips zijn welkom :D

Dehillies
03-08-15, 23:39
De periode dat jullie gaan is super, hebben wij afgelopen jaar ook gedaan.
Ik persoonlijk vind het een druk schema met een kleintje van 3,4 jaar. Iedere dag naar een Disney park is vrij vermoeiend.
Ook begrijp ik niet dat je na een dag in Busch Gardens wil rijden naar Fort Myers Beach, toch al snel 2,5 uur rijden. Mss wat rustdagen inlassen?
Mss een optie om op de dag dat je je auto haalt naar Busch Gardens gaat (ook al ong een uur rijden) ipv Disney en de dag erna op je gemakje naar Fort Myers Beach?
Tijd zat om uit te kijken naar een mooie reis!

AlexFL
04-08-15, 00:58
Zowel het begin als het einde van je planning is erg intens! Zeker met een kleintje.

Amber76
04-08-15, 12:17
Onze zoon is nu net 5 en volgend jaar gaan wij van 22 april tot 8 mei naar Orlando toe. Het is dan meivakantie dus je kan in die periode blijven gaan ��

Niels82
04-08-15, 18:59
Thnx voor de feedback. En Amber, daar had ik idd geen rekening mee gehouden :P
De reis is best vol maar geloof me, niks zwaarder dan we regelmatig doen :). We hebben afgelopen jaar een abbonement gehad op disneyland en zijn vier keer voor 4 dagen geweest :).
Belangrijk is dat we het niet belangrijk vinden om van vroeg in de ochtend tot diep in de avond in het park te hangen. Zijn we moe, gaan we terug naar de kamer.

Bush Garden doen we omdat we er tegenover slapen, gaan dan een paar uurtjes voor niks het park in en verwachten zo rond de middag naar het strand te gaan (Fort Myers).

Qua rust is het zo wel lekker :)

Niels82
07-08-15, 15:00
Even met mijn vrouw nog over de voorjaarsvakantie gehad en wij komen uit Brabant, dat betekend Carnaval, dus 2 x 1 week vakantie ipv 2 weken aan een stuk in het voorjaar helaas (althans de scholen hier in de buurt).

We zijn weer wat verder gekomen:
Disney is geboekt, we gaan voor Port Orleans French Quarters en hebben een verblijf t/m vrijdag.
De vrijdagavond zijn we nog aan het twijfelen tussen La quinta en een holiday inn bij Bush Garden in de buurt.
Voor de dagen in Fort Myers zijn we er ook nog niet uit, we hebben wel iets gezien qua appartement maar zijn nog niet zeker of het echt goed gaat bevallen, ligt wel heel dicht tegen het centrum van Fort Myers beach aan.
De ideeën van Naples zijn we aan het verleggen naar Marco Island, leuke motels daar die echt goede reviews krijgen!
Als we weer terug in Orlando zijn hebben we Avanti Resort op de kop getikt. Die bied shuttles naar alle parken (seaworld, Disney en universal).

Het duurt nog zo lang :)

Niels82
03-10-15, 19:40
Weer wat verder en hotels etc. geboekt. Wel jammer dat het niet lukt om een leuke en betaalbare villa te huren voor een korte tijd, maar de resorts die we nu hebben zijn zeker ook prima!

zondag 24 april 2016 Vliegen naar Orlando vanuit AMS waarna we aankomen in Orlando. De bus van Disney pakken we dan naar Disney Port Orleans Resort - French Quarters 5 nachten + 14 dagen onbeperkt toegang!)
maandag 25 april 2016 Eerst een uurtje of 2 a 3 naar Typhoon Lagoon ergens rustig eten en dan door naar Epcot! einde van de avond nog naar Disney Springs (het nieuwe downtown) als we niet te moe zijn :).
dinsdag 26 april 2016 Magic Kingdom (wilde we eerst maandag doen maar op advies van veel sites naar de dinsdag gezet.)
woensdag 27 april 2016 Animal Kingdom, lekker de tijd nemen en als het park dicht gaat terug naar het hotel.
donderdag 28 april 2016 Hollywood studio's, de hele dag tot we genoeg hebben.
vrijdag 29 april 2016 Eerst naar Blizzard Beach en daarna zien we wel welk park. We moeten om 19:00 de auto ophalen bij Disney (Alamo!), daarna door naar ons Holiday Inn hotel bij Busch Gardens
zaterdag 30 april 2016 De hele dag Bush Gardens Tampa (hebben een 14 dagen onbeperkt SeaWorld/Bush Gardens ticket) en daarna door naar Fort Myers waar we aan het strand een mooi appartement hebben gevonden.
zondag 1 mei 2016 Fort Myers Beach
maandag 2 mei 2016 Fort Myers Beach -> Sannibel Island
dinsdag 3 mei 2016 Vertrek naar Naples waar we een Ramada hotel hebben geboekt, ook hier weer lekker naar het strand.
woensdag 4 mei 2016 Naar Tigertail Beach Marco Island en misschien de everglades.
donderdag 5 mei 2016 Vertrek naar Captiva Beach en onderweg nog naar een manatee reserve.
vrijdag 6 mei 2016 Dag St. Pete Beach area Hotel + misschien nog een keer naar Bush Gardens
zaterdag 7 mei 2016 Vertrek naar Orlando hotel (Avanti, met shuttle service naar alle parken :)) zo laat we willen en misschien nog een dagje langs disney.
zondag 8 mei 2016 1e dag Seaworld
maandag 9 mei 2016 Seaworld dag 2 of Universal (4 dagen ticket zonder hopper)
dinsdag 10 mei 2016 Dagje rust om te shoppen :)
woensdag 11 mei 2016 Universal
donderdag 12 mei 2016 Universal
vrijdag 13 mei 2016 SeaWorld of Universal en dan om 17:00 terug naar het vliegveld en om 20:30 Vliegen

En zoals ik tegen een vakantieplanning aankijk is het een idee, afwijken kunnen we altijd nog :P

Niels82
22-01-16, 21:24
Nog maar 3 maanden te gaan en alles is geboekt :

Zaterdag 23 April 2016 rijden we na 17:00 naar Schiphol waar we inchecken bij het park in hotel op schiphol. Het is voor ons maar een anderhalf uur rijden, maar in alle rust beginnen vanuit Schiphol is natuurlijk beter dan eerst nog te moeten vertrekken. Scheelt toch weer anderhalf uur slaap :).

-zondag 24 april 2016 Vliegen naar Orlando vanuit AMS via Gatwick, op zich een korte overstap van slechts een uurtje, maar dit zou genoeg moeten zijn. In Orlando pakken we de Magic Express naar Disney Port Orleans Resort - French Quarters waar we 5 nachten blijven (hebben 14 dagen onbeperkt toegang!) Als het goed is en we bestellen het op tijd bij Walmart wordt het autostoeltje en onze boodschappen bezorgd door Walmart.
-maandag 25 april 2016 Eerst een uurtje of 2 a 3 naar Typhoon Lagoon, ergens rustig eten in de middag en dan door naar Epcot!
-dinsdag 26 april 2016 De hele dag Magic Kingdom.
-woensdag 27 april 2016 Animal Kingdom,en richting etenstijd naar T-Rex in Disney Springs :)
-donderdag 28 april 2016 Eerst zwemmen in Blizzard Beach en vanuit daar door naar Hollywood studio's, de hele dag tot we genoeg hebben.
-vrijdag 29 april 2016 zien we wel welk park. We moeten om 19:00 de auto ophalen bij Disney (Alamo!), daarna door naar ons Holiday Inn hotel bij Busch Gardens
-zaterdag 30 april 2016 De hele dag Bush Gardens Tampa (hebben een 14 dagen onbeperkt SeaWorld/Bush Gardens ticket) en daarna door naar Fort Myers waar we bij The Holiday Court Motel slapen.
-zondag 1 mei 2016 Fort Myers Beach
-maandag 2 mei 2016 Fort Myers Beach en in ieder geval naar Sannibel Island waar we 5 jaar geleden ook zijn geweest.
-dinsdag 3 mei 2016 Vertrek naar Naples waar we een Ramada hotel hebben geboekt, ook hier weer lekker naar het strand.
-woensdag 4 mei 2016 Naar Tigertail Beach Marco Island.
-donderdag 5 mei 2016 Vertrek naar Amber Tides Motel Clearwater beach en onderweg naar een manatee park bij Fort Myers.
-vrijdag 6 mei 2016 Dag Amber Tides Motel Clearwater beach + misschien nog een keer naar Bush Gardens
-zaterdag 7 mei 2016 Vertrek naar Orlando hotel (Avanti, met shuttle service naar alle parken :)) zo laat we willen en misschien nog een dagje langs disney.
-zondag 8 mei 2016 1e dag Seaworld
-maandag 9 mei 2016 Dagje Universal Islands of adventure
-dinsdag 10 mei 2016 Dagje Universal Studio's
-woensdag 11 mei 2016 Shoppen, rusten, Seaworld, Universal (we zien wel dus :))
-donderdag 12 mei 2016 Shoppen, rusten, Seaworld, Universal (we zien wel dus :))
-vrijdag 13 mei 2016 Shoppen, rusten, Seaworld, Universal (we zien wel dus :)) en dan om 17:00 terug naar het vliegveld en om 20:30 Vliegen.

Dus wat kleine aanpassingen maar hiermee dus wel een heel eind klaar.
Tips voor naples, Clearwater beach en Fort Myers Beach zijn natuurlijk welkom, we zijn geen mensen die uren op het strand gaan liggen :)

FloridaFabian
22-01-16, 21:39
Ziet er leuk uit! Je haalt in ieder geval het meeste uit je vakantie zo. Ik lees even aandachtig mee met de tips voor Ft. Myers e.o. omdat ik die streek ook op de planning wil zetten dit jaar. :up:

AlexFL
22-01-16, 21:44
Lekker reisje! Wij vertrekken zondagochtend de 24ste met het treintje naar Schiphol, vliegen rond 13.00 uur naar Atlanta, en komen rond 20.00 uur in Orlando aan. Slapen 1 nachtje in een nog te boeken hotelletje en vervolgens 5 dagen in WDW. Daarna bij familie & in een condo t/m 15 mei en dan nog een weekje cruisen :-). Tijd gaat lekker snel nu.

Niels82
22-02-16, 19:30
Hey Alex, wie weet komen we elkaar nog tegen ;-)

Overigens nog 2 dagen voor het boeken van de Fastpasses, niet vergeten!

Post morgen wat meer van de vakantie wat we gaan doen!

Niels82
20-03-16, 17:19
Langzaamaan zijn we alles echt aan het vastleggen. Ik zit wel met nog een vraag, misschien hebben jullie nog wat tips :)

- Ik lees dus verschillende verhalen over clearwater beach, er wordt veel gewerkt momenteel en dit komt het uitzicht niet ten goede. Nu las ik van iemand hier dat ze naar Anna Maria waren gegaan en dat dit ook goed was bevallen. Nu heb ik iets mooi's gezien op Brandenton Beach. Zouden jullie naar clearwater of Brandenton/Anna Maria gaan?
- We willen graag manatees in het wild zien gezien mijn vrouw en ons zoontje helemaal weg zijn van die dieren. We hebben nu manatee park op het lijstje staan, zijn er betere plekken om ze te zien?
- Zouden jullie bij Seaworld/Bush Gardens voor de all you can eatpassen gaan? Ik twijfel nog steeds gezien ik ook slechte verhalen lees over uren in de rij staan voor een flesje water in het restaurant.

Daarnaast begint het reisschema al redelijk volledig te worden :), de fastpass tickets zijn allemaal gelukt. Zelf be our Guest lunch (wel laat.....) is gelukt uiteindelijk (wist dus niet dat je moest reserveren :|).

Ik heb wat dingen bij elkaar verzameld voor de steden aan de kust:
Frt Myers:
Manatee Park (vlak bij een centrale dacht ik gelezen te hebben).
Tanger Outlet (shoppen voordat we naar Sannibel Island Bowmans Beach gaan).
Bass Pro Shop (Toch maar weer even kijken hoe deze eruit ziet :))

Naples:
Lowedermilk park (zitten we toch vlakbij).
Tigertail Beach Marco Island (schijnt heel mooi te zijn).
Outback Steakhouse (Blooming Onion here we come).

clearwater Beach:
Pier 60.

Terug in Orlando gaan we in ieder geval nog met Shamu eten en mijn vrouw wil graag schieten, dat heeft ze nog nooit gedaan. En niet te vergeten M&M World

Patrick
20-03-16, 20:26
Hoi Niels,

Wij zijn ooit met mannatees gaan zwemmen bij de Three Sisters springs. Dat was echt onwijs mooi!!!
All you can eat hebben wij één keer gedaan. Best makkelijk, maar wij haalden het er niet uit. Ik zou het ook niet adviseren.
Verder een prima planning! Ik snap heel goed dat jullie er heel veel zin in hebben. Wij maken ook altijd een goede planning vooraf. Bijna altijd wijken we er wel iets van af. De kinderen (nu 3 bij ons) hebben daar een redelijk invloed op ;)

Niels82
27-03-16, 21:40
Reisschema is wat aangepast gezien we een mooie aanbieding kregen.

We hebben het Avanti geannuleerd voor de 6 nachten in orlando en zitten nu in in het Sheraton Vistana Resort Villas.
Konden daar voor nog geen 100,- per nacht een appartement krijgen met 2 slaapkamers en 2 badkamers dicht bij het grootste zwembad :).
Dit is voor 6 nachten altijd beter dan een hotelkamer, met name omdat ons zoontje dan rustiger slaapt.

Nadeel is dat ze geen shuttle naar Seaworld/Universal hebben dus dat wordt parkeerkosten :(, of heeft iemand nog tips hiervoor?

Roshelle
27-03-16, 21:46
Misschien een ubertaxi pakken en dan het laatste stukje te voet? :o

Fleurida
27-03-16, 22:21
Hallo Niels,
Je kunt ook de I-Ride trolley pakken. Volgens het kaartje gaan ze ook naar Seaworld en kun je een dagkaart kopen voor $ 5,00. De trolley gaat ook naar Universal boulevard maar dan is het volgens mij nog wel een stuk lopen naar Universal Studio's. Kaartje zit in de link:
http://www.iridetrolley.com/pdf/marker-map.pdf

Ik vond dit nog over lopen naar Universal Studio's. Misschien heb je er wat aan.


The only problem with the I-Ride Trolley is that it doesn't stop at Universal Orlando. The closest stop is at the DoubleTree hotel on the corner of Kirkman Road and Major Boulevard (marked G4 on the trolley route map). From there you can walk to the Universal parks (see below).
Walking to Universal OrlandoUnlike Disney World, Universal Orlando has a number of nearby off-site hotels that are within walking distance of the resort's attractions. The closest off-site hotels to Universal are along Major Boulevard near the intersection with Kirkman Road, at the eastern entrance to Universal property. The DoubleTree hotel on this corner isn't much further from Universal's parks than the on-site Portofino Bay. To reach the parks from this area, cross Kirkman at Major from the northeast corner, and follow the sidewalks to Universal Boulevard; cross Universal and turn left, then walk to the escalators leading up to CityWalk from the valet parking circle. You should be able to walk the half-mile from the DoubleTree to CityWalk in about 15 minutes.

Niels82
27-03-16, 23:22
Hey Roshelle,

Bedankt voor de tip, het ziet er alleen naar uit dat Uber ons zo'n 9 dollar per rit gaat kosten dus scheelt het 2 dollar retour.

De tip van Fleurida is zeker handig en ben dit nu aan het uitzoeken. Voordeel van de trolley is dat je ook 5 dagen kaarten kan aanschaffen, dat x3 is 29,- en daarmee dezelfde kosten als 1 1/2 keer parkeren :).
Ze komen alleen niet langs ons resort maar ik lees al dat je je auto ook bij de premium outlet kunt parkeren en vanuit daar de trolley kunt pakken. Er komt dus iedere 20 minuten een trolley.
Aan de ene kant een mooie oplossing, aan de andere kant staat mijn huurauto de hele dag op een openbare parkeerplaats bij een outlet. Tsja... het is er in ieder geval druk genoeg.

Ga dit zeker verder uitzoeken gezien het lopen naar Universal maar 10 minuten langer lopen is dan de garage pakken.

nicolea
28-03-16, 09:45
"Bass Pro Shop (Toch maar weer even kijken hoe deze eruit ziet :))"

Onze mannen hebben ruim een uur in de Bass Pro shop vertoefd toen wij dames op inkoop bij de Wallmart waren. Zij vonden het echt super!

Niels82
28-03-16, 09:49
Ik heb er ook nog een in orlando gevonden, vlak bij de premium outlets. We gaan hier altijd naartoe, al is het alleen maar om even te kijken.

We zijn nu nog een andere aanpassing aan het schema aan het onderzoeken. We twijfelen of we naar clearwater beach gaan of naar Bradenton Beach en dan Anna Maria bezoeken.
Er wordt momenteel heel veel gebouwd in clearwater en de vraag is of het nu de moeite waard is. Wij vinden Key West ook gaaf en Bradenton Beach lijkt die stijl te hebben.
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met deze 2?

elstars
28-03-16, 11:32
De sfeer op Anna Maria Island lijkt op die van Key West, is zeker een aanrader.
Bradenton Beach is een heerlijk strand. Leuk straatje met gezellige winkeltje en aan het einde de Bradenton Beach Pier (met schommelstoelen op de pier) is de Bridge Street. Hier komen wij veel liever dan in Clearwater, daar is het allemaal wat massaler.

Roshelle
29-03-16, 12:20
Hey Roshelle,

Bedankt voor de tip, het ziet er alleen naar uit dat Uber ons zo'n 9 dollar per rit gaat kosten dus scheelt het 2 dollar retour.

Ah dat is inderdaad geen besparing dan! Dacht dat Uber iets goedkoper zou zijn, maar idd heen en weer enz!