PDA

Bekijk Volledige Versie : Meer regen?



Iris02
03-08-15, 15:08
Ondanks dat we weer een geweldige tijd hebben hier in Florida, hebben we wel veel meer regen dan de voorgaande keren (periodes mei/juni, begin juli en half-eind augustus).
We hebben de afgelopen weken geen enkele dag een strak blauwe lucht gezien en elke dag flinke regenbuien gehad. Een dagelijkse stortbui is normaal, maar de blijvende bewolking, grijze lucht en lange duur van de buien waren we niet gewend.

Wolf2014
03-08-15, 17:39
Ik mag mijzelf geen deskundige noemen op dit gebied, wij zijn er nu voor de tweede keer, maar inderdaad weinig zon en veel langer durende buien. Maar tot nu toe geen last gehad van de regen, een beetje erom heen kunnen plannen. De eerste weken hebben we trouwens wel veel zon gezien, in Miami, the Keys en de westkust.

corrus
03-08-15, 19:02
Ondanks dat we weer een geweldige tijd hebben hier in Florida, hebben we wel veel meer regen dan de voorgaande keren (periodes mei/juni, begin juli en half-eind augustus). We hebben de afgelopen weken geen enkele dag een strak blauwe lucht gezien en elke dag flinke regenbuien gehad.
This is Florida Honey. hahaha
Wij maken dit vrijwel ieder jaar mee in deze periode.:cool:
Liever dit hier in Florida, dan hetzelfde weer in Nederland

koenkamphuys
04-08-15, 03:11
Bekijk het zo.

Een dag volle zon = 35 graden
Een dag bewolkt = 28 graden

Kies zelf je weer als je een dag activiteiten had gepland.

Iris02
04-08-15, 05:10
Ik klaag ook niet, maar het viel mij gewoon op.
Overigens werd er op tv gezegd dat er sinds de jaren 50 niet meer zo veel regen was gevallen als de afgelopen dagen ��

sunnyrojo
04-08-15, 16:50
het lijkt wel of het weer dit jaar overal "anders"was. Wij zijn in het zuidwesten geweest daar hadden ze toen we daar aankwamen heel veel last van de extreme droogte.
Toen wij aan het eind in Los Angeles waren in het hotel moest de manager vreselijk lachen omdat ik zei dat er veel regen voorspeld was en zei it nevers rains in California.
De volgende dag werden we van Venice Beach afgehaald: hevige regenval met bliksem wat op die bewuste dag toch iemand het leven heeft gekost (is op het strand gebleven)

arno
04-08-15, 17:17
Ach een buitje op zijn tijd hoort erbij in deze tijd van het jaar. Lekker onder het afdak aan de rand van mijn zwembad bbq aan wie doet je wat.

koenkamphuys
04-08-15, 19:50
Gisteren hadden ze voor Sebring 100% kans op regen voorspeld en zaten ze er evenveel procenten naast want er is geen drup gevallen. Vandaag geen wolkje aan de lucht en heet. Echt heet.


Overigens werd er op tv gezegd dat er sinds de jaren 50 niet meer zo veel regen was gevallen als de afgelopen dagen

Als je het weerbericht in Amerika mag geloven wordt er om de twee dagen een record gezet. Onzin; een beetje tropische storm regent heel wat meer dan wat er waar dan ook de afgelopen week is gevallen. Die sensatiezucht van het Amerikaanse weer moet je met een flinke korrel zout nemen.

soralysha
04-08-15, 22:08
wij waren van 13 juli tot 27 juli in kissimmee en omgeving. Inderdaad ook wij hadden iedere dag vanaf een uur of 14:00 regen en onweer, vaak voor de rest van de dag. We hebben zelfs 2 dagen gehad dat het van s'morgens vroeg tot sávonds laat regende en dan bedoel ik geen miezer buitje. Dit vonden wij niet des Florida's gezien het feit wij 2 x eerder hier zijn geweest in 2012 en 2014 en toen een enkele keer een plensbui hadden en voor de rest strak blauwe lucht en zon.

mhagman
04-08-15, 23:11
Ook wij zijn net terug van bijna 4 weken (van 5 juli t/m 31 juli) en voor ons was het de 3e keer in deze periode en niet om te klagen maar er was inderdaad heel veel langdurige regen (meerdere dagen, voor groot gedeelte van de dagen, waarna het dichtbewolkt bleef als het na uren droog werd) in plaats van de korte heftige buien die wij de andere 2 keer hebben meegemaakt.
Op de dag van vertrek werd op het vliegveld (wij vlogen van Miami) omgeroepen dat vliegveld Tampa en Orlando in verband met heftig noodweer uren dicht waren en dat het vliegverkeer daarom zoveel mogelijk via Miami werd geleid, het heeft ons niet belemmerd maar het was absoluut meer dan het normale "Florida buitje" wat we allemaal wel kennen.

gudu
05-08-15, 06:15
gek hoe interpretaties kunnen verschillen . wij zijn vanaf 3 juli 5 dagen omgeving miami daarna 5 dagen NY en vanaf 13 juli in kissimee en zeggen juist dat het nu veel mooier weer is dan 2 jaar geleden ( juli 2013) . toen hebben wij bijna 3,5 week elke dag regen gehad vanaf 10 uur sochtends de hele dag door en waren we blij als de regen pas om 2 uur smiddags kwam . dit jaar waren de eerste 3,5 week bijna zonder regen . alleen het enkele buitje rond 4 uur en alleen de laatste paar dagen in kissimee zijn echt slecht maar vandaag weer een dag zonder ook maar een buitje en de hele dag zon . wij vinden het dus enorm meevallendit jaar met veel minder regen dan we van 2 jaar geleden gewend waren .
ik vind het wel echt een heel groot minpunt van florida in de zomer . niet de altijd benoemde temperatuur ( die wij heerlijk vinden) of de luchtvochtigheid ( geen last van) maar de regen haalt de pret toch wel naar beneden . een tropisch buitje is niet vervelend maar wel 4 of 5 dagen echte hele dagen regen zoals je in deze periode rond orlando hebt . ik heb dan ook helemaal geen zomergevoel .

helaas noodzaakt de schoolvakanties ons om toch te gaan in deze periode als je langer dan 2 weken wil gaan .

Thrypa
18-08-15, 01:27
Ik ben in 2011, 2013 en 2014 geweest en heb in stijgende lijn regen gemerkt :P
Maar 2011 en 2014 waren in september, 2013 in oktober.

Ik twijfel nu ook om weer te gaan, volgende maand.. Maar vond het vorige jaar op het randje qua regen.. Zo hebben we regelmatig een ganse avond regen gehad en zelfs onze dag in Wet & Wild moeten afblazen in de helft omdat we niet meer mochten zwemmen door onweer. Wat motregen of een buitje doen me echt niets, maar zo een aantal uur regen een paar keer tijdens de vakantie is zo jammer :)

koenkamphuys
20-08-15, 04:26
Het weer is, t.o.v. die week dat de straten in Tampa onderliepen, wel genormaliseerd. Maar het is en blijft regentijd. Een heftig onweer dat een dagje Wet 'n Wild kan verpesten, of zo'n bui die uitloopt in een hele avond doormiezeren, ja, dat is Florida. Het verfrist de zinderende hitte, maar als je daar niet van houdt moet je in de droge tijd komen. Ik hou van het onstuimige weer van dit seizoen, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen het stempel 'aangenaam' aan de Floridazomer zal hangen.

De buien zijn vaak heel lokaal. Terwijl links en rechts de donderwolken langstrekken, zit ik hier in Sebring regelmatig de regen uit de lucht te kijken. Na vier dagen geen drup is er vandaag eindelijk weer een lekkere plensbui gevallen. Heerlijk om vanaf de veranda de donderslagen om je heen te horen, de regen die luidruchtig over het gras ruist en het geklater van het water vanaf de dakrand. Ultiem floridagenot.

LRJ
20-08-15, 10:15
Ik had hier ook een vraag over of iemand een ervaring kan delen. Wij zijn net terug van 3 weken (17/7-8/8)Florida, heel erg gebofd met t weer maar we hebben ook veel regen gezien toen we rond Orlando zaten.(in de week dat Tampa overstroomde) maar goed we willen natuurlijk volgend jaar weer, richting frt Meyers, maar twijfelen ook want dan hebben we laat vakantie. Vlgs de weerstatistieken is augustus echt de minste maand. Heeft iemand een groot verschil tussen juli /aug gemerkt in eerdere vakanties?

Carthrax
21-08-15, 12:41
Raden jullie het af om rond die tijd naar Florida te gaan?
Wij zitten nu ook te kijken voor juli/augustus en willen veel naar de Disney parken maar als er zoveel regen valt zal dat ook geen belevenis zijn.
Aangezien het financieel toch best een aanslag is op de porto willen wij toch wel graag een onvergetelijke vakantie hebben.

Wolf2014
21-08-15, 15:00
Wij hebben weer een onvergetelijke vakantie gehad, regen heeft hier geen invloed op gehad. Maar zoals sommigen al eerder aangeven, dat is persoonlijk. Wij plannen rond de regen, gingen wat later naar de parken bijvoorbeeld. Of als we in een park waren, dan maar een binnen attractie opzoeken of even wat gaan eten of gewoon een poncho aan.
Verleden jaar hadden we misschien twee keer regen, nu wat meer. Maar de plannen voor volgend jaar zijn er gewoon weer.

Thrypa
21-08-15, 18:42
Ook hier kunnen we het niet laten om terug te gaan :P we zijn tot nu toe 2 keer in september gegaan (over 3 weken terug) en een keer in oktober :) als het regent (meestal is het kort) dan doe je inderdaad even iets anders, als het een ganse dag zou regenen is dat dan weer ideaal voor te gaan shoppen in 1 van de vele malls ! Zelf vind ik regen wel jammer, maar onze ervaring tot nu toe is dat het echt niet overheerst op het vakantie en zalige Florida gevoel :D

Iris02
22-08-15, 09:03
Regen hoort bij Florida, daar ontkom je gewoon niet aan. Het zijn ook echt stortbuien.
Ik ben deze topic ook niet gestart om de regen, maar dat het ons was opgevallen dat de regen dit jaar meer was en de buien langer duurde dan voorgaande jaren.

Om de buien heen plannen is lastig, omdat je spontaan kan worden overvallen door een regenbui. Behalve als het een halve of hele dag regent, dan kan je besluiten om naar een Mall te gaan. Hou er wel rekening mee dat je niet de enige bent met dat idee; in het hoogseizoen kan het in de malls heel erg druk zijn.

Dit jaar hebben wij - in tegenstelling tot andere jaren - iedere dag regen gehad (Golf van Mexico, Orlando, Silver Springs, Cape Canaveral). Jammer, maar het heeft ons niet weerhouden om te doen wat we wilden doen.

Meestal zijn de regenbuien tijdelijk, maar soms heb je pech en regent het een halve of hele dag.

koenkamphuys
22-08-15, 18:41
Ik ben deze topic ook niet gestart om de regen, maar dat het ons was opgevallen dat de regen dit jaar meer was en de buien langer duurde dan voorgaande jaren.

Zelfs dat is betrekkelijk en plaatselijk.

Twee uur rijden naar het zuiden, hier in Sebring, hebben we een behoorlijk droge regentijd. Dat was de vorige twee jaren wel anders. Als homeowner plant ik wel eens iets in de grond en moet ik dus een kuiltje graven, en dan is een goede graadmeter hoe nat de grond is. Na 20 centimeter graven door vochtige aarde is bij mij de grond eronder droog als los strandzand. Nou dat was vorig jaar wel anders, toen was meermalen de grond verzadigd en bleven de plassen dagen staan; zolang dat er kikkervisjes in de plas op mijn oprit zwommen.