PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema remonvantveer: Orlando-Miami, mei 2016



remonvantveer
19-07-15, 14:03
Hallo,

Wij hebben voornemens om in mei 2016naar Florida te gaan, aangezien wij 2 kleine kinderen hebben van 4 jaar en 1jaar valt ons oog op Zelf boeken en te vliegen met Arkefly. Dit omdat de meestereizen worden aangeboden met een tussenstop.

Onderstaande schema hebben wij ingedachten en horen graag jullie mening en tips



1: Amsterdam– Orlando
2: Orlando
3: Orlando
4: Orlando
5: Orlando
6: Orlando
7: Orlando –Daytona beach – St Augustine
8: St.Augustine - Homosassa Springs - Crystal River
9: Crystal River - Tarpon Springs - Fort Myers
10: Fort Myers - Sanibel Island - Fort Myers
11: Fort Myers - Everglades - Key West
12: Key West
13: Key West - Islamorada - Miami Beach
14: Miami Beach
15: Miami – Amsterdam



Alvastbedankt
Remon

Ebelix
19-07-15, 15:25
Welkom op het forum. Een mooie route maar ik zou hem andersom doen. Eerst rondreizen en daarna uitrusten en genieten in Orlando. Je zal dan een minder gehaast gevoel hebben wanneer je terug bent. De eerste week heb je toch last van de jetlag en dan is het fijn om vroeg wakker te zijn om op tijd te beginnen met het reizen en bezichtigingen te doen.

Veel plezier bij de voorbereiding.

remonvantveer
19-07-15, 15:37
Ebelix bedankt voor de tip zo hadden we er nog niet tegen aangekeken

iemand nog tips voor hotels die ik kan gerbuiken

Gr remon

mgeul84
24-08-15, 20:22
Hoi Remon,

Zelf ga ik in november met mijn dochter van 3 en mijn man 3 weken naar Florida toe. Wij gaan ook met Arkefly en hebben bewust voor de route Orlando-Miami gekozen i.v.m. de vliegreis die dan zonder overstap is. Veel plezier met uitzoeken!

Moolenschotjes
25-08-15, 12:26
Jullie hebben leuke plannen. Nu weet ik niet waar jullie wonen, maar Air Berlin vliegt vanuit Düsseldorf rechtstreeks naar Orlando, Ft Myers en Miami tegen vaak scherpere prijzen dan bijvoorbeeld ArkeFly. Wij hebben drie jaar geleden met Arke gevlogen en deze landen eerst op Stanford (Orlando) om daarna weer door te starten naar eindbestemming Miami. De mensen die dus geboekt hebben op Stanford gaan eruit en die met eindbestemming Miami blijven zitten.

Wij geven zelf de voorkeur aan een direct vlucht omdat je er sneller bent, minder vermoeid raakt (want dat doet vliegen met je) en het iets meer relaxed is - zeker met kleine kinderen. De ticketprijs zal waarschijnlijk iets hoger zijn, maar daar tegenover je zit ook sneller in je vakantie ritme (en dat is ook wel wat waard ;-)


Wellicht om te overwegen is om de meeste activiteiten aan het begin van de vakantie te doen en wat rustiger aan het einde. Neem ook voldoende rust momenten want de temperaturen/luchtvochtigheid in Florida doen ook een aanslag op je.

Daytona is super leuk om daar met je huurauto het strand op te rijden. St Augustine ook, maar vonden het daar deze zomer erg warm en weet niet of je de kids er een plezier mee doet. Houdt ook rekening met de afstanden en de benodigde reistijd. Google Maps kan je daar goed bij helpen. Vanuit Orlando naar St Augustine is 2 uur rijden.

De planning om vanuit Ft Myers naar Key West te gaan is erg leuk maar houdt rekening met 5 ½ uur reistijd en je wilt wellicht onderweg ook wat zien en doen (bvb een airboat ride over de everglades). Neem dus de tijd.

Een Tip voor deze dag is om de Tamiami trail te rijden en een airboat ride te maken bij Buffalo Tigers Airboat Rides en te stoppen bij Morada Bay Cafe op Islamorada Island voor het prachtige strand en uitzicht.


Veel plezier met het plannen van jullie vakantie.

Thrypa
26-08-15, 15:23
Qua hotel hebben wij in Key West hele fijne ervaringen met de Key West Inn :)
In Orlando zelf hebben we al 2 keer gekozen voor Worldquest en in september gaan we ook de 2de keer naar het Legacy Resort.

Niels Jansen
27-08-15, 14:15
Jullie hebben leuke plannen. Nu weet ik niet waar jullie wonen, maar Air Berlin vliegt vanuit Düsseldorf rechtstreeks naar Orlando, Ft Myers en Miami tegen vaak scherpere prijzen dan bijvoorbeeld ArkeFly. Wij hebben drie jaar geleden met Arke gevlogen en deze landen eerst op Stanford (Orlando) om daarna weer door te starten naar eindbestemming Miami. De mensen die dus geboekt hebben op Stanford gaan eruit en die met eindbestemming Miami blijven zitten.

Wij geven zelf de voorkeur aan een direct vlucht omdat je er sneller bent, minder vermoeid raakt (want dat doet vliegen met je) en het iets meer relaxed is - zeker met kleine kinderen. De ticketprijs zal waarschijnlijk iets hoger zijn, maar daar tegenover je zit ook sneller in je vakantie ritme (en dat is ook wel wat waard ;-)


Wellicht om te overwegen is om de meeste activiteiten aan het begin van de vakantie te doen en wat rustiger aan het einde. Neem ook voldoende rust momenten want de temperaturen/luchtvochtigheid in Florida doen ook een aanslag op je.

Daytona is super leuk om daar met je huurauto het strand op te rijden. St Augustine ook, maar vonden het daar deze zomer erg warm en weet niet of je de kids er een plezier mee doet. Houdt ook rekening met de afstanden en de benodigde reistijd. Google Maps kan je daar goed bij helpen. Vanuit Orlando naar St Augustine is 2 uur rijden.

De planning om vanuit Ft Myers naar Key West te gaan is erg leuk maar houdt rekening met 5 ½ uur reistijd en je wilt wellicht onderweg ook wat zien en doen (bvb een airboat ride over de everglades). Neem dus de tijd.

Een Tip voor deze dag is om de Tamiami trail te rijden en een airboat ride te maken bij Buffalo Tigers Airboat Rides en te stoppen bij Morada Bay Cafe op Islamorada Island voor het prachtige strand en uitzicht.


Veel plezier met het plannen van jullie vakantie.


Hoe lang duurt deze pitstop dan in Orlando en moet je het vliegtuig dan uit of blijf je zitten?

Thrypa
27-08-15, 16:45
Wij vliegen elk jaar met Arke naar Orlando. Wij hebben ook al af en toe een tussenstop gemaakt.
Naar mijn ervaring duurt dit niet zo lang, ik durf er nu wel geen exacte tijd op kleven.
Vooral een kwestie van even uitstappen, voeten strekken, iets drinken, winkeltje (veel is er niet) bekijken en weer opstaan. Het duurt dus zeker geen uren.

Moolenschotjes
27-08-15, 19:14
Gemiddeld een uur tot anderhalf.