PDA

Bekijk Volledige Versie : WDW: Eten / drinken meenemen



Chanty
11-05-06, 11:16
Wie heeft er ervaring met het meenemen van eten en drinken naar WDW? Geen lunchpakketten, maar bijvoorbeeld zoutjes, mueslirepen en flesje water? Is dat een probleem? In Universal St California mocht je geen broodjes meenemen (die had ik bij me omdat ik 's middags nog een paar danslessen had en daar liever niet tegen de vlakte ging), wel water en fruit. Ik kan er nergens iets over vinden op officiele Disney sites.

Gr Chantal

mickey
11-05-06, 11:46
Hoi Chantie,het is geen probleem om wat etenswaar mee te nemen.

Chanty
11-05-06, 12:24
Thank you! Dan nemen we lekker wat te snacken mee :wink:

Njit
11-05-06, 12:52
Zoals met alles geldt hier ook: zolang het niet opvalt is het geen probleem.
Als je met een boodschappenkar vol met eten en drinken bij de poort aankomt lopen dan zullen ze er wel wat van zeggen. Maar wat eten en drinken in een rugzak doen ze niet moeilijk over...

Chanty
11-05-06, 15:15
Nee precies...een boodschappenkar lijkt me ook niet zo'n pretje ;) Bedankt!

marisca
12-05-06, 08:37
Ik heb genoeg amerikanen met koelboxen zien lopen hoor!
Maar daar heb je toch zeker geen zin in!
Wij nemen altijd snoepjes mee en evt wat fruit.
Meer niet!
Het is tenslotte vakantie!

kol
12-05-06, 09:38
Ja, Marisca je hebt helemaal gelijk.
Een flesje water en wat fruit is prima maar koelboxen meenemen is meer een soort zelfmoord. 35 graden en dan maar slepen met dat ding. Lijkt me echt vreselijk. ](*,)

Chanty
12-05-06, 09:46
Precies, het is wel vakantie. Af en toe lekker als je iets kan happen tussendoor...maar om nou met een koelbox te gaan sjouwen ;) In Parijs en LA vind ik die restaurantjes ook prima...zal hier net zo zijn.

Ik zat op de site van WDW te kijken en er staan er zoveel...welke mogen wij echt niet overslaan?

Gr Chantal

Michael66
12-05-06, 11:30
Wij (met z'n drietjes) nemen altijd 6 flesjes drinken mee en de broodjes die we van het ontbijt over hebben (kopen altijd een zak van 12). Plus een zak met zoutjes, Tucjes of zo. Nooit problemen mee gehad en daar komen we het eerste deel van de dag goed mee door. Dat is best te doen als je een kinderwagen/-buggy hebt, dan kan je dat daar aan hangen. Zonder zo'n wagen denk ik dat ik niet zo gauw veel drinken mee zou nemen, sjouwen is in de hitte niet mijn favoriete bezigheid.

marisca
12-05-06, 12:35
Precies, het is wel vakantie. Af en toe lekker als je iets kan happen tussendoor...maar om nou met een koelbox te gaan sjouwen ;) In Parijs en LA vind ik die restaurantjes ook prima...zal hier net zo zijn.

Ik zat op de site van WDW te kijken en er staan er zoveel...welke mogen wij echt niet overslaan?

Gr Chantal

Ik vond Sci-Fi diner erg leuke entaurage hebben en idem de Prime time fifty's cafe!
Het is gewoon leuk om daar te zitten en het eten is prima ( wel fastfood en salades). :lol:

disney_cutie
13-05-06, 16:42
Hoi,
Zijn er ook kluisjes voor eventueel een koelboxje in te zetten zodat je er niet mee hoeft te slepen?




Ik vond Sci-Fi diner erg leuke entaurage hebben en idem de Prime time fifty's cafe!
Het is gewoon leuk om daar te zitten en het eten is prima ( wel fastfood en salades). :lol:

Als jullie in een WDW hotel logeren maken jullie gebruik van "Magic Your Way Package Plus Dining" bonnen als jullie gaan eten? Of krijg je het op de hotelrekening geschreven?

groetjes :D

marisca
13-05-06, 17:02
Hoi,
Zijn er ook kluisjes voor eventueel een koelboxje in te zetten zodat je er niet mee hoeft te slepen?




Ik vond Sci-Fi diner erg leuke entaurage hebben en idem de Prime time fifty's cafe!
Het is gewoon leuk om daar te zitten en het eten is prima ( wel fastfood en salades). :lol:

Als jullie in een WDW hotel logeren maken jullie gebruik van "Magic Your Way Package Plus Dining" bonnen als jullie gaan eten? Of krijg je het op de hotelrekening geschreven?



groetjes :D



Wij hebben geen dining plan omdat wij dat een veel te veel gedoe vinden!
Wij gaan en staan waar wij willen .
En eerlijk gezegt heb ik mij er niet in verdiept (Te veel gedoe denk ik).
Wij betalen alles cash en restaurants met de credit card!
Makkelijk toch?
De gereserveerde restaurants gaan zowiezo via de creditcard!
Groetjes marisca. :lol:

pieterkes
13-05-06, 17:49
Als je in een Disney hotel logeert kun je overal met je hotelpas betalen.
Zelfs de meeste karretjes in het park hebben een apparaatje om je kaart door te halen.
De avond voor je vertrekt brand het rood lampje op je telefoon. De rekening is klaar en je kunt hem even gaan controleren aan de receptie. Pas dan wordt het totaal bedrag ven je credit card afgeschreven. Makkelijk en handig.

Chanty
15-05-06, 12:57
Ik zat zelf ook te twijfelen met die bonnen, maar heb in Parijs een keer gemerkt dat je dan wel gebonden bent aan de restaurants die meedoen. En soms hadden wij zoveel aan het ontbijt op dat we 's middags niet eens trek hadden. Ik heb dit in LA ook steeds gehad...zoveel water gedronken door de warmte dat je geen trek hebt in een hele maaltijd 's middags. Dus dan zijn de bonnen wat onvoordelig.

Groetjes!

Chanty
15-05-06, 12:58
Ik vond Sci-Fi diner erg leuke entaurage hebben en idem de Prime time fifty's cafe!
Het is gewoon leuk om daar te zitten en het eten is prima ( wel fastfood en salades). :lol:

Bedankt voor de tip!!! :D

katrinhans
03-04-08, 13:24
Ik heb even nog een vraagje, mag je nu wel eten en drinken (water) mee naar binnen nemen of niet. (Disneyparke)

Njit
03-04-08, 13:58
Dit is het officiele standpunt:


With the exception of food items for guests with specific dietary restrictions, we do not permit guests to bring food and beverage items into our theme parks.
Generally, however, plastic bottles for water, juice, etc. are allowed.

Flesjes drinken mag sowieso. Eten mag officieel niet maar als je het niet te gek maakt doen ze er niet moeilijk over. Dus niet een hele koelbox meenemen naar binnen.

rolthof
03-04-08, 14:12
Wij hebben in 2005 de eerste dagen regelmatig eten en drinken mee de parken ingenomen, echter, de prijzen in de parken zijn niet belachelijk hoog, althans in vergelijking met parken in Nederland en Disey Parijs.

Zeker in vergelijking met de Europese parken is het aanbod kwalitatief goed en prijstechnisch ook in orde.

Ik ga er dit jaar dus niet mee sjouwen, zeker gezien de $ koers.

Tinkerbell
03-04-08, 14:26
Misschien zou je jezelf af moeten vragen of je de hele dag met een rugzak vol eten op je schouders door het park wilt sjouwen?
Na een paar uur zijn de flesjes drinken lauw en de broodjes klef en of dat nu zo lekker is?

calypso
03-04-08, 14:53
Je kunt ook die rugzak opslaan in een van de kluisje en dan tegen etenstijd hem eruit halen dus je hoeft er niet de hele dag mee te slepen!

En ik heb nog nooi problemen ermee gehad door drinken en eten mee te nemen zolang het inderdaad zoals Nijt zegt geen koelbox is zullen ze niks zeggen.

katrinhans
03-04-08, 16:16
bedankt iederen:sun::sun: voor de snelle reactie.

Marjol
03-04-08, 21:36
Ik denk er niet aan om drinken de hele dag met me mee te sjouwen. Als ik me niet vergis betaal je voor een beker frisdrank $2. Dat is dus nog geen €1,30. Daar ga ik echt niet alles voor meesjouwen ;)

Maar het mág dus wel :)

Saskiac1977
04-04-08, 07:54
Nee inderdaad, maar het grappige is dat in de officiele gids van Birnbaum als Hot Tip staat dat je een flesje bevroren water het park in zou moeten nemen.......dus denk niet dat ze er al te moeilijk over doen.

Tinkerbell
04-04-08, 08:07
En al die andere gasten dat die complete koelboxen meeslepen?

Ze huren een kinderwagen om de box te vervoeren of bij het scootervolkje staat hij tussen de benen van de bestuurder. :D

Schijnbaar is de controle toch niet zo streng maar ieder zijn meug en zoals Marjol zei voor die prijs ga ik echt geen drank of eten meeslepen. Alleen onze KTTWC :lol:

----
Note Mod Njit: "Key To The World Card"

Njit
04-04-08, 08:20
Er is altijd een verschil tussen een officieel standpunt en het handhaven daarvan. Maar als je geen regels hebt dan kun je ook nergens op terugvallen.
Maar ze doen idd niet moeilijk :)

Tinkerbell
04-04-08, 08:29
Er is altijd een verschil tussen een officieel standpunt en het handhaven daarvan. Maar als je geen regels hebt dan kun je ook nergens op terugvallen.
Maar ze doen idd niet moeilijk :)

Ze konden veel beter een streng scooterbeleid voeren.
Verbijsterend om te zien hoeveel zwaarlijvige mensen zich door het park verplaatsen en dan aangekomen bij een attractie ineens uit hun scooter springen(struikelen over de koelbox tussen hun benen :mrgreen:) en dan een run naar de entree nemen.
En nee ik heb niks tegen op dikke mensen aangezien ikzelf ook aardig aan de maat ben.:oops:

Njit
04-04-08, 08:49
Die mensen betalen er ook gewoon voor ($35 per dag dacht ik). Dus Disney zal er echt niet wakker van liggen denk ik..

calypso
04-04-08, 17:43
Lol heb er wel eens aan gedacht om ook zo'n wagentje te huren best makkelijk, en je hoeft minder te lopen, lekker racen door Disney ;-)

Njit
04-04-08, 18:26
Lol heb er wel eens aan gedacht om ook zo'n wagentje te huren best makkelijk, en je hoeft minder te lopen, lekker racen door Disney ;-)

Als je ze bij Disney huurt dan zit racen er niet echt in. Ze kunnen maar 1 snelheid - slow

Marjol
04-04-08, 19:47
Ik heb me vorig jaar ook ontzettend verbaasd over de hoeveelheid zwaarlijvige mensen in zo'n ECV. 9 van de 10 mensen die in zo'n ding voorbij kwamen waren echt veel te zwaar. Ik dacht wel eens: "Er zal maar iemand komen die zo'n ding écht nodig heeft (lees: een handicap)... dan zijn ze er niet meer".

Maar goed, dat heeft verder niets met dit onderwerp te maken ;)

LSL
06-04-08, 22:59
Inderdaad, ik heb me er ook over verbaasd hoeveel mensen plots goed te been zijn als ze aan de attraktie toegekomen zijn (en voorrang verkregen hebben bij het binnenkomen) ... helemaal geen eerlijke praktijken !

Maar enfin, om de vraag ivm drinken te beantwoorden: zowel in de Disney parken als in Sea World heb ik elke dag een leeg flesje mee naar binnen genomen. Overal staan drinkfonteintjes met lekker fris water.
Het feit indachtig dat dit water wel perfect drinkbaar is maar een sterke chloorsmaak heeft, heb ik 3 dozen anti-hydratie poeder meegenomen van 5 euro per stuk (te koop in o.a. Decathlon, merk Aptonia-Hydra).

Als je 's morgens voor je vertrekt een plastiek potje vult met poeder kun je in het park de ganse dag door je flesje met water vullen, er een lepeltje poeder aan toevoegen en je hebt onbeperkt lekker fris, gezond, lekker en goedkoop drinken.
De kinderen wilden niet anders meer !