PDA

Bekijk Volledige Versie : Van MCO naar Pensacola en terug



trails
23-06-15, 11:28
Maar nu gaan we (Renée en Jacky) met zijn 2-en, in februari 2016.
We vliegen heerlijk weer met Air France (onze voorkeursmaatschappij) van Nantes naar MCO (via Atlanta).
Zo met ons 2-en kunnen we lekker doen wat we willen zonder dat we voor de anderen in ons gezin hoeven te zorgen. Dat wordt veel natuur (state parks, preserves, etc) en heel veel wandelen. De bedoeling is dat we van MCO naar de Atlantische kust rijden. Dan naar Pensacola en dan op ons gemak weer richting centraal Florida.
En... we willen gaan kamperen... in een tent!!! Kunnen we vast oefenen voor als we in 2017 naar de South West gaan.
We hebben er zin in.

Frans1949
23-06-15, 16:01
Hoi Trails, ik heb ooit ook gekampeerd met een tent in Florida.
Vond het eigenlijk heel leuk.
Maar een tip die ik wil meegeven is eigenlijk het Gulf Island National Sea Shore bij Pensacola.
Je vind het vast als je gaat zoeken naar een National Park bij Pensacola.
Het is een heel leuke camping gelegen t.o. Pesacola langs een prachtige kust.
Hagelwit strand en, als je geluk hebt, kan je dolfijnen voorbij zien zwemmen.
Maar ja, dat hebben meer plaatsen in Florida.:cool:

Ook heb ik gekampeerd in het Apalachicola National park.
Vind ik eigenlijk ook de moeite waard.
Succes.

trails
23-06-15, 17:06
Hé Frans,
Gulf Island Nat. Seashore is héél lang en ligt langs diverse staten. We hebben wel iets moois uitgezocht bij Pensacola: Big Lagoon State Park.
We hebben tijdens de vorige vakantie in Fl. diverse State Parks bezocht om te wandelen en hebben altijd de campings bekeken. Zó mooi!!! Dus daar hebben we nu wel zin in. Lekker in de natuur ipv tussen het beton.
Tips zijn altijd welkom.

Frans1949
23-06-15, 18:21
Hoi Trails, heb jij volkomen gelijk in.
Ik had er ook bij moeten zetten Fort Pickens Gulf Island National Seashore.
Maar het ligt t.o. Pensacola.


Heb even geleken bij Big Lagoon State Park, ziet er ook buitengewoon aangenaam uit.
Veel succes.

hannie
23-06-15, 18:22
Kamperen, dat hoor je niet vaak hier op het forum.
Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

Frans1949
23-06-15, 18:29
Hoi Hannie, ik heb, met een tent, twee keer gekampeerd in Florida.
Eén maal in april en dat is enorm bevallen.
En één maal in augustus en toen heb ik na twee dagen de tent in een container gegooid.
Toen had ik nog niet in de gaten hoe warm het in Florida kon zijn in augustus en hoeveel regen er zou kunnen vallen.
Ik begrijp dat Trails in februari gaat en dat lijkt me een uitstekende tijd.

Wel ben ik op een aantal campings geweest met een truck en een 5th wheeler.
Maar dat is van heel andere orde denk ik.

Cindy1969
23-06-15, 19:04
Wat een leuke reis gaan jullie maken! Wil ook ooit nog eens die kant op, dus ga tegen die tijd met veel interesse meelezen :-)
En hoe gezellig, lekker met zijn tweetjes.
Verheug me nu al op de verslagen!

Esther2013
23-06-15, 19:38
Wat leuk, kamperen in Florida! Heel benieuwd!

trails
23-06-15, 21:53
Ik begrijp dat Trails in februari gaat en dat lijkt me een uitstekende tijd.

Ja, daarom gaan wij altijd in februari. Het weer is dan, meestal, zeer aangenaam.
Fort Pickens lijkt me een bezoekje waard. Bedankt voor de tip.

Frans1949
24-06-15, 20:35
Trails, misschien geheel overbodig want jij bent, denk ik, een door de wol geverfde Floridaganger.
Maar toch. Een m.i. enorme aanrader is het U. S. Airforce Museum.
www.navalaviationmuseum.org/ (http://www.navalaviationmuseum.org/)

Het is o.a. de thuisbasis van The Blue Angels.
Ja kan er ook een schema krijgen wanneer ze oefenen.


Ik ben er twee keer geweest en weet zeker dat als ik weer in Pensacola ben er weer naar toe ga.
Succes

elstars
24-06-15, 20:53
Helemaal mee eens, dit is absoluut een bezoek waard (de toegang is gratis!)

knaapje
24-06-15, 20:59
Ik ben er een aantal jaren terug geweest.
Een echte aanrader!!
Helaas zijn de Blue Angels er meer niet als wel.
De rondleiding over de basis en langs de vliegtuigen door een veteraan Vietnam piloot was grandioos.

trails
25-06-15, 07:05
Staat inmiddels op de planning. Merci beaucoup!

trails
25-06-15, 15:09
Nog een vraagje, aangezien wij een eigen bedrijf hebben nemen we de laptop altijd mee op vakantie. Maar dit wordt de 1e keer kamperen op state parks waar we dus geen wifi hebben. Ik weet dat McDonalds wifi heeft, maar hoe/waar kunnen we het makkelijkst onze mail etc. even checken met de laptop (we hebben geen mobiel of tablet)?

Ebelix
25-06-15, 15:12
Internet is er op heel veel plaatsen. Naast de McDonalds is er bijna alle restaurants, Starbucks, Target en benzine stations hebben wifi. Anders kan je een mifi aanschaffen waardoor je zelf een internetverbing hebt. Als je zoekt op dit forum kom je absoluut tegen.

Veel plezier met de voorbereiding.

Syllvia
27-06-15, 08:38
Whoow lekker de tickets geboekt, dan kan het plannen beginnen!! Ik ben heel benieuwd naar jullie avonturen:)

trails
17-07-15, 15:09
Zo, het verslag staat online... tenminste... de voorbereiding. Evengoed zéér belangrijk (en leuk om te doen).

trails
29-12-15, 12:56
Zo, toch weer wat dingen kunnen toevoegen in ons verslag.
We hebben het stuk van AMS-ATL economy plus geboekt. We gaan paardrijden in Santa Rosa Beach (Panhandle) en we hebben toch nog een nachtje op de camping bij Fort de Soto geboekt want die vond ik zó mooi en het scheelt de dag erna toch weer een stukje rijden. Ook hebben we de auto gewijzigd van SUV naar minivan. Dat leek ons praktischer ivm het kamperen.
En... door wijzigingen van Air France hebben we het zo kunnen ritselen dat we een dagje extra in Florida hebben. :D

Alles is te bekijken op: http://www.schoutenjanssen.nl/

moniquekruiningen
30-12-15, 00:17
Ohh kamperen EN Fort de Soto nu word ik heel erg jaloers...
het eerste jaar in Florida, in februari/ maart realiseerde ik me hoe heerlijk het moet zijn om daar te kamperen.. De volgende jaren kwamen we er in Juli en augustus way to warm to Camp.. Ik ga jullie volgen want kamperen en Florida moet toch geweldig zijn...

trails
30-12-15, 12:25
Ja Monique, ons lijkt het ook geweldig.
Omdat we vorig jaar meer in de natuur zijn geweest (de eerste 3 weken waren onze meiden er niet bij) en wat campings in state parks hadden bekeken en die wel zó mooi vonden, hebben we besloten om te gaan kamperen. Wij zijn buitenmensen en het is een goede oefening voor als we een volgende reis willen gaan kamperen in de South-West.
In de zomer zouden we ook nooit gaan kamperen in Florida. Eerlijk gezegd zouden we nooit meer in de zomer naar Florida willen. Februari-maart vinden wij ideaal wat weer betreft.
We zijn ook zeer benieuwd hoe ons dit gaat bevallen.
Een volgende route hebben we ook al ver klaar met campings en state parks die we willen bezoeken in Florida (met een beetje geluk in maart 2017).

trails
01-02-16, 07:46
We hebben weer heel wat veranderd...
Net de boardingpassen geprint en morgen om deze tijd zitten we in de vlieger van Nantes naar onze overstap Amsterdam. Dan door naar Orlando, via Atlanta.
We hebben er, uiteraard, weer heel veel zin in. Met name omdat we nu ook naar een heel ander gebied gaan.

Esther2013
01-02-16, 20:25
Fijne vakantie!

trails
09-02-16, 12:58
Zo, de eerste week zit er op. We hebben truien moeten kopen want het is KOUD hier!!! Maar wel een strak blauwe lucht. Dus lekker onze trui en jas aan en onze dingen doen.
Vandaag gaan we een dagje Alabama doen. We're having a ball!!!

trails
22-02-16, 07:03
Het zit er weer op. We hebben een heel nieuw (voor ons) gebied van Florida gezien en dit was zeer de moeite waard. We hebben heel veel gezien en gedaan en hebben het fantastisch gehad. Wel koud maar met blauwe lucht.
Volgend jaar februari geen Florida voor ons maar het zuiden van Arizona.
http://www.schoutenjanssen.nl/