PDA

Bekijk Volledige Versie : vaker per jaar naar ons geliefde Florida



Bosevents
23-06-15, 09:43
Ik zie dat er diverse forum leden meerdere keren per jaar naar Florida afreizen. En ik ben nu zo nieuwsgierig hoe jullie dat doen.
Wat laten jullie ervoor en hoeveel geven jullie dan per vakantie uit.
Wat doen jullie om zo goedkoop mogelijk een villa te krijgen?
en hoe regelen jullie de vluchten etc.

Ik kan me zo indenken dat er bepaalde trucs zijn die het voordeliger maken.

Ik heb zeker geen slechte baan maar krijg het niet voor elkaar... Help me :)

Ik hoor graag jullie tips en trucs

Patrick
23-06-15, 11:32
De meeste mensen die dat doen hebben geen kinderen die mee gaan. Je kan dan ook makkelijke buiten de schoolvakanties om en sneller inspelen op leuke aanbiedingen. Dat scheelt al behoorlijk in de kosten.

moonlight91
23-06-15, 13:00
het meerdere malen per jaar naar Florida gaan ,gaat zozeer niet om koopjes scoren voor je vakantie
maar juist om hoe je al die andere niet vakantiedagen met je uitgaves omgaat...
prioriteiten stellen ... niet iedereen met het zelfde loon ,houd aan het eind van de maand even veel over...
hoe hoog is je hypotheek ... koop je een nieuwe auto, of gebruikt van 4 jaar oud of eentje van 10+ (groot /klein?)
hoe en waar doe je boodschappen, uit eten 1 x per week, per maand, per kwartaal of helemaal niet
bioscoopje of gewoon voor de tv , biertje in de kroeg of lekker op je eigen bankje
naar de sportschool of joggen door de woonwijk , merkkleding of c&a
en ga zo maar door ....
maar vooral werken ,keihard werken!

marjolijne
23-06-15, 13:06
Als je een vliegticket van jetairfly van 300 euro kan bemachtigen, dan is je vakantie al een stuk goedkoper.
Mijn 2de florida vakantie is zonder familie, maar met vriendinnen
Dus de kosten van bijv. auto en huis worden dan al gedeeld.
Uit eten gaan is dan ook maar voor 1 persoon ipv 4. Dus dat is mijn bezuiniging, lekker zonder man en kids weg ;)

moonlight91
23-06-15, 13:20
dank je Marjolijne voor de tip... die ga ik onthouden hahaha ;)

Minneke
23-06-15, 14:11
De meeste mensen die dat doen hebben geen kinderen die mee gaan. Je kan dan ook makkelijke buiten de schoolvakanties om en sneller inspelen op leuke aanbiedingen. Dat scheelt al behoorlijk in de kosten.

Klopt! Wij gaan 1x met de familie en vrienden rond de Kerstperiode en 1x met z'n 2tjes... Voordeel met Kerst is dat je alles kan delen (buiten je vliegtuigticket). Zo huren wij een ruime villa met alles erop en eraan. Voor die prijs kan je bij ons aan zee nog geen appartement huren!! De kosten voor de huurauto, eten en drank in de villa, ... wordt allemaal gedeeld door het aantal personen die aanwezig zijn.

Als we met 2tjes gaan wachten we af wanneer er goedkope tickets op de markt komen. Zo zijn we in maart voor 275 EUR/persoon/retour naar Miami gevolgen :) Voor minder dan 500 EUR/week hadden we een prachtige villa in Cape Coral.... Dat kan je niet laten liggen als Florida verslaafde :cool:

Fleurida
23-06-15, 16:46
Veel sparen

Cindy1969
23-06-15, 18:56
En dat sparen lukt mij dus niet zo goed haha! Teveel andere interesses.
Ik probeer om 1 keer per jaar een weekje te gaan. Meer zit er niet in, maar in de zomer ga ik bv ook graag een weekje naar Griekenland of Spanje (en deze zomer zelfs 2 keer...).
Dus ook kwestie van keuzes maken.
Ga altijd alleen dus in verhouding is het best duur, villa is voor mij te duur naar verhouding, auto huren ook alleen betalen. Met meerderen is het idd voordeliger.
Ben wel vrij in periode om te gaan, dus hou vliegtickets aanbiedingen in de gaten.

@Minneke: mag ik vragen welke villa dat was? Klinkt aantrekkelijk, een villa die ook in je uppie te betalen is ;)

oma van tijn
24-06-15, 11:14
wij sparen ook, dit jaar gaan we met onze jongste dochter en haar man en kinderen, tickets proberen wij zo goedkoop te doen, wij betalen huis en auto en vaak ook het eten. De kinderen moeten wel eigen tickets betalen (werken alle twee). Ik ben dit jaar ook in griekenland geweest en ga nog naar Tenerife. Maar ik let thuis wel op de kleintjes hoor! succes

Iris02
24-06-15, 12:43
Met drie (studerende) tieners ben ik al blij dat we 1 x per jaar op vakantie gaan ;). Wij rekenen ons rijk als de kids tzt niet meer met ons mee op vakantie gaan. Maar vooralsnog vinden ze de reizen die wij uitkiezen veel te leuk.......

maryde
24-06-15, 21:04
En wij doen aan huis- en autoruil, wat het geheel een stuk goedkoper maakt.

Bosevents
25-06-15, 16:45
En wij doen aan huis- en autoruil, wat het geheel een stuk goedkoper maakt.

Dat zal zeker een boel schelen. Doe je dat via een speciale site of een vast adres ?

maryde
25-06-15, 19:43
Ja via een organisatie www.homelink.org nee zeker niet naar een vast adres, afgelopen december waren we in the Villages en het jaar daarvoor in Englewood, ten zuiden van Tampa

PENPE
11-11-15, 16:22
En wij doen aan huis- en autoruil... Hoe zit dat in zo'n geval met de verzekering ?

Anthon14
11-11-15, 17:18
Dat is een goeie, want wat ik altijd begrepen heb zijn Amerikanen altijd zelf verzekerd voor het rijden met een auto en is niet zoals in Nederland de auto verzekerd. Het kan dus tricky zijn de auto daar van iemand te gebruiken/lenen.

Maar eerlijk gezegd zou ik me nooit aan zo'n ruil wagen, je kan wel eens de verkeerde treffen en dan kom je daar bij thuiskomst achter.

hannie
11-11-15, 20:08
.

Maar eerlijk gezegd zou ik me nooit aan zo'n ruil wagen, je kan wel eens de verkeerde treffen en dan kom je daar bij thuiskomst achter.
Wat Anthon14 zegt valt wel mee want je zit in hetzelfde schuitje: zij in jou huis en jij tegelijkertijd in hun huis.
Wij hebben ook een paar keer zo'n ruil gedaan. Zij reden wel in onze auto maar wij hadden daar een huurauto. Dus hoe dat zit weet ik niet.
Je kunt volgens mij eventueel via de ruilorganisatie een verzekering afsluiten.
Maar volgens mij zijn je eigen verzekeringen gewoon geldig.
Je mag iemand met jouw toestemming in je auto laten rijden en in je huis laten verblijven.

koenkamphuys
11-11-15, 21:47
Je mag iemand met jouw toestemming in je auto laten rijden

Voor Amerikaanse autoverzekeringsmaatschappijen geldt daar wel een belangrijke clausule bij: "op incidentele basis". Twee weken aaneengesloten flink mijlen maken valt daar vast niet onder. Dus voor autoruil toch maar even heel goed uitzoeken.

Anthon14
11-11-15, 22:26
Je mag iemand met jouw toestemming in je auto laten rijden en in je huis laten verblijven.

In Nederland is dat zo omdat je daar de auto op kenteken verzekerd, zoals ik begrepen heb verzeker je in Amerika jezelf om te rijden in een auto en maakt het dan niet uit met welke auto je rijdt je bent dan verzekerd. Dat is toch een behoorlijk verschil.

hannie
12-11-15, 08:32
Ik had het ook over NL.