PDA

Bekijk Volledige Versie : Boodschappen



JenR
03-06-15, 21:32
Hallo!

Voor ons is het aftellen, nog 4,5 week en dan voor de eerste keer naar Florida!!
Alles geregeld, maar nu zijn we benieuwd wat je ongeveer aan boodschappen per week kwijt bent voor een gezin met 3 kids. Ik snap natuurlijk dat je daar zelf bij bent maar over het algemeen duurder, goedkoper of vergelijkbaar als Nederland?
Willen ook wel uit eten maar ook lekker om bijvoorbeeld bij het huis te gaan barbequeen.
Graag horen we jullie ervaringen van welke supermarkten je het beste heen kan gaan, en de kosten ongeveer.
Alvast bedankt!

koenkamphuys
03-06-15, 22:14
De prijsverschillen in de supermarkten zijn aanzienlijk groter dan bij ons. Aldi is veruit het goedkoopst maar een beperkt assortiment (net als hier eigenlijk), Wal-Mart middenmoot en Publix duur.

De prijzen bij Wal-Mart liggen gemiddeld iets hoger dan hier, maar producten zijn vaak slecht vergelijkbaar.

Iris02
04-06-15, 07:44
Mijn ervaring is dat bepaalde produkten (limonade) vele malen goedkoper zijn dan in Nederland, maar andere produkten (snoep, kaas, brood) weer duurder zijn. Daar moet ik wel bij aangeven dat ik altijd de boodschappen bij de Publix haal en deze supermarkt is iets duurder.

Esther2013
04-06-15, 19:48
Onze ervaring: gezond eten is duur (groente en fruit), McDonald's is een stuk goedkoper ������

Dehillies
04-06-15, 23:03
Idd, gezond eten is duur (paprika $2,50 per stuk als vb). Maar als je wil bbq-en en je vlees bij de Aldi haalt scheelt t toch. Ook daar waren de groentes wat goedkoper dan bij de publix en walmart. Wij hadden een bbq bij de walmart gekocht voor $20,00 en wat houtskool en n paar avonden heerlijk gegeten. Veel diepvrirsvlees is goed te betalen, maar zoals eerder aangegeven is het assortiment bij de Aldi niet als wat we hier hebben. Water e.d. Was daar wel goedkoper. Eerst rondje sollartree voor wegwerpitems en shampoo e.d. voordat je de grotere shop ingaat zou ik de volgende x wel doen. Have fun!

Hans van Demen
05-06-15, 07:52
Uit eten is vaak goedkoper dan zelf kopen, vandaar dat er zeer weinig thuis gekookt wordt in de US.
Zoals Iris02 ook al aangeeft onze voorkeur gaat dan ook uit naar Publix, vinden wij een beetje vergelijkbaar met de Nederlandse AH.

Dehillies
05-06-15, 08:17
Nou, daar ben ik het niet mee eens. Iedere avond uit eten met een gezin van 4 of 5 zoals JenR, vond ik ook niet goedkoop. Wij waren al snel $ 80 - $100 kwijt per keer. Zelf vlees op n bbq roosteren of pasta's maken oid is altijd nog vele malen goedkoper.

Iris02
05-06-15, 16:33
Het ligt er natuurlijk aan waar je gaat eten. Een broodje bij de Subway hoeft niet zo duur te zijn.
Ik kook nooit op vakantie (sorry, heel decadent ik weet het, maar ik werk het hele jaar, ik kook de meeste avonden van het jaar, vakantie is voor mij pas echt vakantie als ik niet hoef te koken). Dat wil niet zeggen dat wij met drie tieners iedere avond bij een restaurant eten, het is ook af en toe junkfood, een gegrilde kip met stokbrood of de genoemde Subway.

laanvdj
05-06-15, 21:38
Wij waren deze vakantie 14 dagen in een hotel, dus moesten we wel uiteten. We waren blij toen we de laatste week in een huis zaten dat we weer eens een zelfgemaakte maaltijd kregen. De chicken, shrimp en steak kwam ons de neus uit, maar dat is persoonlijk.
Wij doen de dagelijkse boodschappen altijd bij Dollar General, de lekkere dingen bij Publix of Walmart

Bosevents
05-06-15, 22:34
Kant en klaar maaltijden zijn goedkoop en heerlijk. Veel beter dan dat voer dat we hier eten.
De kwaliteit laat uiteraard wel te wensen over en over smaak valt te twisten maar wij doen het af en toe.

Ook plaatselijk groenten marktjes zijn erg fijn en de DollarTree is zeker een aanrader.
Je zit vaak aan wat grootverpakkingen vast en dat moet je een beetje over je vakantie verdelen.

mirretje
17-06-15, 09:18
Wij vonden het eigenlijk wel meevallen met de prijzen...
De meeste boodschappen gehaald bij de Publix (wat een heerlijke winkel!) en een paar keer Walmart.
Wij hebben een paar avonden een maaltijdsalade gedaan die echt fantastisch was, de maaltijden die ze warm verkopen
bij de Publix zijn echt heel goed. Wij verlangen nog heel vaak naar de kip en aardappeltjes! En een avond zo een hele grote pizza in de oven ging ook heel goed. Qua prijs vond ik het prima te doen. Wat ik opvallend duur vond is broodbeleg en dan met name vleeswaren en kaas.

stephie
17-06-15, 20:00
Tijdens onze vakanties ontbijten we de ene dag thuis en de andere dag bij bijv Denny's. Tussen de middag eten we thuis en in de avond gaan we ook zeer decadent elke avond uit eten ;)
Dit jaar viel ons op dat de prijzen gestegen waren in de supermarkt. Vorig jaar deden we veel boodschappen bij Publix, dit jaar zijn we veel naar Walmart geweest. Bij Aldi kochten we Wc-papier en chocolade :p
Wij vinden wc-papier trouwens belachelijk duur. Bij Aldi betaalden wij voor 4 rollen 99 cent.

mijnie
18-06-15, 13:40
Ja, dat wc papier is me ook al eens opgevallen. Met de hoeveelheden eten wat die amerikanen verwerken zou je juist anders verwachten.

Aangezien wij maar met zijn tweetjes zijn en ik op vakantie niet kook, doen we geen "boodschappen-boodschappen", maar ik vind het zo heerlijk om door de supermarkten te struinen en bij alles te roepen "ooooh kijk dan!".
Ik vind bijvoorbeeld kleine bakjes yoghurt in verhouding ook zo duur!

Wij proberen altijd zoveel mogelijk hotels met ontbijt te boeken, eitjes, fruit en brood krijg je bijna overal wel. Als geen ontbijt voorhanden is, gaan we het liefst naar IHOP. Hoort er gewoon bij :).

Tussen de middag en ´s avonds zijn we ook makkelijk. We eten geregeld foodcourtvoer ;-)

kvdgrift
16-10-15, 03:06
We zijn nu in orlando en vandaag ons eerste bezoekje aan walmart gebracht. Pffff veel dingen en dan met name vlees is erg duur. Ik dacht dat amerika het land van de bbq was maar 400 gram gehakt voor 5 dollar vindt ik erg duur. Zo ook ander vlees als kip filet.

Drank en limonade is weer goedkoper.

Bianca Stripes & Stars
16-10-15, 08:51
Schrijven jullie je ook in voor de laten we zeggen 'bonuskaart/kortingspas voor de supermarkt?
Ik heb dat een aantal jaren geleden bij een supermarkt/drogisterij gedaan en kon zo goedkoop make-up kopen. Ik moest wat gegevens invullen waaronder een telefoonnummer en toen heb ik het nummer ingevuld van de Amerikaanse sim-kaart en dat kon allemaal.Toen kreeg ik een kortingspas en kon ik het gelijk gebruiken. :D
Geen idee hoe het nu zit. Misschien scheelt dat weer in de prijs :)

Ebelix
16-10-15, 10:46
Dat is nog steeds geval.

Eten in de supermarkt is over het algemeen duurder dan in Nederland. OP de 192 tegenover de Wal MArt zit een Aldi met lagere prijzen dan de Whole foods, Publix en de Win Dixie. Vaak is de Aldi ook nog goedkoper dan de Wal Mart. Verder goed de aanbiedingen in de gaten houden. Dat kan veel geld schelen.

FloridaFabian
16-10-15, 15:20
Vooral bij de WalMart vinden wij het verschil tussen A/B/(soms C) merk enorm groot. Zo ook met producten als yoghurt etc. Anderzijds ben ik fervent liefhebber van verschillende soorten Amerikaans bier en dat is weer goedkoper dan hier.

EDIT: Dit jaar viel mij voor het eerst pas op hoe duur Tropicana jus d'orange eigenlijk was in verhouding tot hier.

ietie
18-10-15, 16:54
Dit jaar vonden wij de prijzen van etenswaren enorm duur geworden ten op zichtte van 3 jaar geleden toen wij er voor het laatst waren , eigenlijk was alles heel veel duurder geworden , kleding make up , noem maar op.
Dit jaar dan ook erg weinig gekocht....

Fitzroy
18-10-15, 17:23
En bedoel je dan de prijs in $ of omgerekend? Dat laatste lijkt me nl. logisch met de huidige dollarkoers.

cindy74
18-10-15, 20:54
Wij gaan bijna elk jaar en ik had hetzelfde idee . Ik koop ieder jaar bepaalde merken en dit jaar heb ik zero gekocht , vorige jaren was dit met een extra koffer terug . Het eten vond ik ook omhoog gegaan zeker als je de tip erbij telt .

trails
19-10-15, 07:59
Wij vonden vorig jaar al dat veel dingen zo veel duurder waren geworden. De koers van de dollar-euro zal natuurlijk ook niet echt helpen.

P9ol
19-10-15, 09:30
Dat helpt zeker niet mee.
In de zomer van 2014 hadden we 1 euro = $ 1,36
Afgelopen zomer(2015) 1 euro = $ 1,09
Nou dan zijn veel prijzen wel even slikken en niet alleen in de supermarkt ook in andere winkels.

Ebelix
19-10-15, 12:06
Wordt nu de prijs in dollars bedoelt of gaat het om de prijzen omgerekend naar euro's? Afgelopen zomer vonden wij de dollar prijzen zoals ze altijd waren. Verse producten zijn altijd duur in Amerika. Over het algemeen zijn de kruidenierswaren in Amerika duurder dan in Nederland. Nederland is relatief een goedkoop land voor boodschappen.

Prijzen van kleding, speelgoed, boeken, etc waren op hetzelfde dollar niveau als in december van 2014.

mijnie
19-10-15, 13:05
Wordt nu de prijs in dollars bedoelt of gaat het om de prijzen omgerekend naar euro's? Afgelopen zomer vonden wij de dollar prijzen zoals ze altijd waren. Verse producten zijn altijd duur in Amerika. Over het algemeen zijn de kruidenierswaren in Amerika duurder dan in Nederland. Nederland is relatief een goedkoop land voor boodschappen.

Prijzen van kleding, speelgoed, boeken, etc waren op hetzelfde dollar niveau als in december van 2014.

Ik spreek voor mezelf als ik zeg dat ik bepaalde dingen aardig duurder ( in dollar) geworden vond.

Ik vond het eten in bepaalde foodcourts (sawgrass mills, bijvoorbeeld) echt flink duur. Voorheen betaalde ik voor een klein menu met orange chicken en wat te drinken zo een 8 dollar, ik kwam nu uit op 13 dollar. Sap en dergelijken vond ik ook aan de prijs. Ik kan me niet herinneren dat we in de laatste jaren voor een paar kleine aankopen in de supermarkt meer dan 20 dollar kwijt waren, terwijl we nu zelden onder de 20 dollar zaten.

Als ik dan ga vergelijken en me bedenk dat ik bij Longhorn een menu had met een salade, voorgerechtje (of nagerechtje) en een steak voor 15 dollar, vind ik dat dan weer reuze meevallen. Dan kan je gezellig zitten, krijgt nog een lekker broodje onder je neus. We zijn bij outback en longhorn voor 2 personen nooit meer dan 35 dollar (op de bon) kwijt geweest, natuurlijk komt dan nog een tip erbij, maar je hebt dan wel leuk kunnen zitten en kwalitatief goed eten (en geen chinees uit warmhoudbakken).

Qua kleding kan ik niet klagen, we hadden goede coupons en hebben op de meeste dingen vette korting gehad.

koenkamphuys
19-09-16, 20:27
Na de Aldi (met 1300 winkels in de VS en 600 gepland voor de komende jaren) zet nu ook Lidl voet op Amerikaanse bodem. Voorlopig helaas nog niet in Florida.

http://finance.yahoo.com/news/german-grocery-chain-crippled-rivals-184052319.html

JKG
26-09-16, 18:33
Tenminste dan wel fatsoenlijke chocola tegen lage prijs, net als nu bij de Aldi. :)

masterkabal
26-09-16, 19:16
Tenminste dan wel fatsoenlijke chocola tegen lage prijs, net als nu bij de Aldi. :)

Dus jij vind de chocola ook niet lekker in de VS? Ben ik gelukkig niet de enige. Chocolademelk kunnen ze ook al niet maken :(

koenkamphuys
27-09-16, 20:36
Amerikaanse chocolademelk smaakt inderdaad wel wat vreemd.

Over het algemeen heeft de Amerikaanse Aldi een assortiment typisch Amerikaanse producten, maar omdat het vrijwel uitsluitend eigen merken zijn, zitten daar (net als in Nederland) altijd een paar producten bij die je nergens anders vindt. Voor ons is dat bij de Amerikaanse Aldi: jalapeño havarti (een witte jong gerijpte kaas met jalapeño's) en een rozijnenbrood dat redelijk lijkt op Nederlands rozijnenbrood, alleen met geheel op zijn Amerikaans een swirl van kaneel erin.

JKG
02-10-16, 11:44
Amerikanen kunnen geen chocola maken idd. Ook koeken zijn het net niet, taart net niet (vulling wil nog wel, korst/bodem is smaakloos). Maar cinnamon rolls, dat kunnen ze dan weer wel erg goed. Vlees gaat prima, maar bijv. snoep is ook niet alles. Er zit hier en daar wat lekkers tussen, maar ook veel 'net niet'. Ken je bijv. 'Whoppers'? Dat zijn die Maltesers-kloons. Zonde om die calorieën naar binnen te gooien. Ik denk dat als ik in Amerika zou wonen, ik minder zou snoepen dan in Europa.

Bij de Aldi heb je in elk geval chocola wat in Duitsland is gemaakt. Gewoon even op de achterkant kijken. Komt het uit Duitsland, dan is het meestal wel goed (hoewel daar ook nog wel verschil in kan zitten, maar het is nooit zo slecht als wat je in Amerika normaal in de winkels koopt. Ze hebben nog hier en daar wel Lindt en Milka, maar vragen daar veel voor).

Maar kom ik in Amerika een keer een Lidl tegen, dan zal ik er wel een keer naar binnen lopen.

AlexFL
05-10-16, 01:49
Vlees gaat prima

Awwhh als ik denk aan de momenten dat ik bij de Publix m'n Boar's Head kipfilet voor op het brood aan het uitzoeken ben loopt het water me in de mond. Bizar eigenlijk dat het allemaal een eigen exotisch smaakje moet hebben, niet gewoon naturel.

Mads2010
05-10-16, 06:24
Ik ben al jaren groot fan van de Bubba Burgers. Wat een smaak en kwaliteit! Ongeëvenaard in Nederland. En ja...ze zijn duur maar je krijgt wel kwaliteitsvlees met een goede smaak. Overigens verkrijgbaar is bijna elke retailketen in de USA. Grootste assortiment is te vinden bij Wegmans en Safeway.

koenkamphuys
05-10-16, 19:48
Vlees gaat prima

Kip daarentegen zit altijd 15% toegevoegd water in. OK, ze zeggen "up to 15%", dat betekent in de praktijk close to 14,99%. Je ziet zelfs de gaatjes van de injectienaalden waarmee ze het water in de kip spuiten.

JKG
05-10-16, 20:21
Alles moet smaakjes hebben in de USA. :)

Dat water in de kip, dat doen ze hier toch ook? Volgens mij zit er minder water in, in de USA. Wel gooien ze ze door het chloor heen. Weet niet of dat goed is.
Ze gooien wel meer chemische troep in het eten en drinken, maar als je aan alles wilt denken, kan je niets meer eten en drinken. Aspartaam doen ze niet meer in frisdrank, want dat willen de mensen niet. Nee, dan doen ze er een andere
suikervervanger in, zoals bijv. sucralose. ;) In Spanje krijg je trouwens in 'volle' frisdranken gewoon suiker én aspartaam. Niet bij alles, maar wel bij heel veel.

jimbo
06-10-16, 20:35
Tijdens ons verblijf in Cape Coral afgelopen zomer kreeg ik de tip om vlees te halen bij supermarkt "Save a Lot", prijstechnisch een stuk interessanter dan de Publix en de Wallmart op dat moment.

koenkamphuys
08-10-16, 10:07
Dat water in de kip, dat doen ze hier toch ook?

Nee, dat is al meer dan tien jaar verboden. Je ziet ook echt het verschil tussen 'onze' kip en die in Amerika. Niet omdat het onveilig zou zijn voor de gezondheid, maar het is vooral consumentenbedrog.


Aspartaam doen ze niet meer in frisdrank, want dat willen de mensen niet. Nee, dan doen ze er een andere suikervervanger in, zoals bijv. sucralose. ;)

Ja lachen. En dat terwijl aspartaam de meest intensief onderzochte suikervervanger is die er bestaat. Naar de gezondheidseffecten van sucralose, sacharine, of maltitol, of "natuurlijke" suikervervangers als stevia, of noem-maar-op is veel minder onderzoek gedaan. De gezondheidseffecten van de hoeveelheden suiker in de gemiddelde Amerikaanse McDonaldsbeker cola zijn maar al te goed bekend. Ik drink mijn frisdrank dus altijd light.



In Spanje krijg je trouwens in 'volle' frisdranken gewoon suiker én aspartaam.

Hier ook; o.a. Sisi adverteerde er een aantal jaar geleden mee (50% minder suiker)