PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaring met homeaway.nl/com



Inimieni
24-08-10, 19:48
Al 2 weken mega druk met de vakantie plannen. We gaan een rondreis Florida doen 16 dagen. Maandag gaan we weg :grin:

Nu hebben we een condo op het oog via HomeAway.nl voor ons verblijf in Orlando.
Heeft iemand ervaring met hier een condo huren?
We hebben al contact gehad met de eigenaar van een woning die staat in legacy ct.
Dit is 20 min rijden magic Kingdom en ligt aan de grote weg.
We kunnen er bijna een week in voor 350 dollar. Op zich een mooie prijs als je het vergelijkt met hotels. (en je bent voorzien van alle gemakken en een keuken!!)
Je betaald alleen vooraf met je creditcard. Op zich niet zo erg, maar hoeveel vertrouwen kun je hierin hebben??? De beoordeling (5 stuks) zijn goed op de site van HomeAway.

Hopelijk zijn er wat mensen die hun ervaring willen delen met ons....

JKG
25-08-10, 11:37
Ik kijk zelf voor zoiets op de Amerikaanse variant Homeaway.com en op het AllesAmerika forum waren er dan ook wat mensen met (goede) ervaring in bijv. Californie (waar ik het voor zoek). Maargoed, elke eigenaar en woning is natuurlijk anders.

sonja
25-08-10, 18:51
Heb je al eens op de site van Last minute villas (http://www.lastminutevillas.net/) gekeken. Je geeft de datum van je verblijf in en de last minute aanbiedingen stromen je mailbox binnen, vaak echt heel scherpe prijzen.

Inimieni
25-08-10, 23:27
Hmmm, dit bericht lees ik net te laat want ben al een overeenkomst aangegaan met een eigenaar van een woning op HomeAway.
We kunnen 6 nachten blijven voor 300 dollar dus in mijn ogen een redelijk goeie deal!!
T is een condo met alles erop en eraan.

claudia111076
09-05-15, 20:17
Hoi heeft iemand ervaring met het boeken via homeaway.nl.
Wij zijn onze vakantie naar Florida aan het voorbereiden en zijn op zoek naar een villa in Orlando.
Nu kwam ik op hun website maar ik vraag me af of zij betrouwbaar zijn.
Alvast bedankt voor de reactie.
Gr. Claudia

hannie
09-05-15, 20:31
Er boeken veel forummers via homeway, wel meestal via de .com site.
Homeaway is een soort marktplaats waar huiseigenaren hun woning op kunnen adverteren.
Als je het niet zo vertrouwd kun je eventueel via homeway een verzekering afsluiten.
Ik heb nog weinig verhalen gehoord van mensen die problemen ondervonden na boeken.
Wel een aantal keren dat het huis verkocht werd, maar dan werd wel netjes het aanbetaalde bedrag terug gestort.
Als je boekt proberen te onderhandelen. Ik heb nog nooit het bedrag betaald waar ze mee adverteren.
Probeer ook per Paypal te betalen en niet per cheque of moneyorder wat sommigen vragen.

Esther2013
09-05-15, 20:36
Ik sluit me aan bij Hannie, tot 3 maal toe al goede ervaringen en altijd onderhandelen.
Stel veel vragen en als je een goed gevoel krijgt bij het emailen, zit het meestal wel snor.
Betaal nooit met je CC, maar met Paypal of Bank transfer.

Ritchie
09-05-15, 21:19
Homeaway is echt een prima organisatie, met Paypal betalen is echt makkelijk, nu al 2x gedaan.
Succes, en laat even horen of het gelukt is :)

FRNCS
10-05-15, 08:58
Wij hebben onze villa ook via homeway.nl geboekt! En ook gebeld met de verhuurders erg fijne mensen! Succes met boeken!

bertvlug
10-05-15, 11:43
Hoi Claudia,
Ik boek al jaren via Homeaway huizen in Florida, altijd zonder problemen. Via die site ben ik in contact gekomen met DJW Rental http://www.djwrental.co.uk/ omdat de huizen die ik gehuurd had door hen aangeboden werden. Dit bedrijf zit in Engeland (Manchester als ik me niet vergis) en ze hebben redelijke prijzen, ik kan je dit bedrijf zeker aanraden.
Veel succes, groet Bert

Iris02
10-05-15, 12:02
Ik boek al jaren via Homeaway huizen in Florida maar ook in andere delen van de wereld/europa. Ik heb nog nooit een slechte ervaring gehad :D
Het is wel belangrijk om contact te hebben met de eigenaar.

Digitalman
10-05-15, 14:35
Wij hebben afgelopen februari ook via Homeaway geboekt. Geen probleem en als je je aan bepaalde regels houdt hebben ze een niet goed geld terug garantie. Wij hebben uiteindelijk deze gehuurd via een Engelsman:
http://www.sunsetridgevilla.com/
prima contacten met de eigenaar.

jastsali
10-05-15, 21:40
Zoals hiervoor al genoemd is HomeAway.nl een dochter van HomeAway.com. Dit is een grote Amerikaanse adverteerder waar huiseigenaren over de hele wereld hun huis op adverteren (wij ook). Tot hetzelfde concern horen ook VRBO, OwnersDirect, en allerlei lokale sites in verschillende landen, zoals FewoDirekt.de in Duitsland of Holidayrentals.uk in Groot Brittannië. Op de hoofdpagina van Homaway.com kun je al die verschillende landen en hun sites zien. Afhankelijk van het soort abonnement waarvoor eigenaren betalen is het mogelijk dat hun advertentie ook op 1 van die sites in de andere landen wordt gepubliceerd. Bijvoorbeeld: wij hebben een abonnement bij de dochter-site in de UK maar wij hebben ons abonnement uitgebreid en adverteren op alle sites wereldwijd. Uitbreiden van het abonnement kan per land of voor alleen Europa of voor de hele wereld. Het is mogelijk om een site ook te laten vertalen naar de taal van een ander land, maar dat kost de eigenaar extra en er maken maar weinig eigenaren gebruik van. Dat verklaart waarom je bijvoorbeeld op HomeAway.nl heel veel advertenties in het Engels ziet staan.
Sinds ongeveer een jaar is het mogelijk om een huis te boeken via één van de vele HomeAway sites en ook via die site te betalen met je credit-card. Niet alleen heel gemakkelijk maar je bent dan ook gedekt tegen fraude tot een bedrag van 10.000. Eigenaren betalen voor elke transactie een percentage aan HomeAway. Dit percentage is afhankelijk van waar de eigenaar woont en zijn bank heeft waar het bedrag naar toe wordt overgemaakt en waar de gast woont en verder of het woonadres binnen of buiten de EU is. Let op: die dekking tegen fraude door HomeAway geldt alleen als je betaalt via hun betaalservice. Als je via de site contact maakt met de eigenaar en een andere manier van betalen afspreekt dat geldt die dekking niet. PayPal is handig, maar geeft geen dekking in het geval je te maken hebt met een fraudeur die op de site adverteert. Helaas komt dat voor en dit is een groeiend probleem op alle advertentiesites, ook op andere dan van HomeAway. Daarom mijn advies: als je voor de eerste keer bij een bepaalde eigenaar wilt boeken dan altijd alleen maar boeken bij een eigenaar die gebruik maakt van de betaalservice van HomeAway.

marjolijne
10-05-15, 23:46
Wij hebben dit jaar voor het eerst gebruik gemaakt van de betaalservice van homeaway.
Allemaal heel makkelijk en super snel.
Nadeel er kan niet met AMEX betaald worden, en die gebruiken wij het meest (voor de klm puntjes)

Nu nog even wachten of mijn borg ook weer terug gestort word.

trails
11-05-15, 08:46
Ook wij hebben de afgelopen keer een huis gevonden via HomeAway en hebben betaald via hun betaalservice. Ging super. Ook hebben we de borg via hun gedaan. Ging ook goed en was niet duur. De keer ervoor hadden we een huis moeten betalen middels een overschrijving naar een Amerikaanse bank en die kosten waren (vonden wij) enorm.

jastsali
11-05-15, 23:24
Kleine aanvulling. Als je de borg aan de eigenaar betaalt via de HomeAway betaalservice (gebruikelijk bij de betaling van het restant) dan wordt die borg na de vakantie weer teruggestort naar je credit-card. Daar kan wel eens een weekje overheen gaan. Wij betalen bijna altijd de borg de 1e dag na vertrek al terug, HomeAway stuurt de gast daarvan direct een mailtje, maar het bedrag wordt daarna eerst geïncasseerd van onze bankrekening en daarna gaat het naar de credit-card van de gast. Daar zit vaak zo'n 5 tot 7 dagen tussen. Die trage procedure van HomeAway is ook mijn enige punt van kritiek.

flora45
12-05-15, 16:48
Deze meivakantie las ik in een Amerikaanse krant dat huiseigenaren in de Tampabay area hun huis verhuren via oa HomeAway, terwijl dit regelmatig helemaal niet mag....Dus klagende buren en pittige boetes.

jastsali
12-05-15, 18:32
Dan zijn die huizen niet bestemd voor short term rental (STR). Rondom Orlando zijn er ook diverse communities waar STR niet is toegestaan.

hannie
13-05-15, 20:23
Zou leuk zijn als TS nog even laat weten waar de keuze op gevallen is.

an25
23-05-15, 20:25
Wij boeken al jaren via Home Away, niet alleen in USA maar ook in Europa, altijd goed gegaan, nooit problemen gehad. Gewoon via internet bankieren of Paypal of ideal betaald

Syllvia
08-07-15, 13:44
Wij zijn een beetje aan het kijken bij Homeaway.com. Ik betaal het liefst via Paypal, maar zie dat bij mijn uitgezochte objecten niet staan, alleen mastercard of Visa, discover of Echeck.

Ik ben een beetje huiverig om met de Mastercard te betalen, wat is het handigst?

marjolijne
08-07-15, 14:08
Vaak kan je wel betalen via paypal, eerst even vragen.
Wel komen er vaak extra kosten bij van 3 a 4%

Iris02
09-07-15, 09:09
Ik denk dat je niet huiverig hoeft te zijn om met cc te betalen. Ik heb persoonlijk nog nooit een negatieve ervaring gehad met het betalen via internet met een cc. De cc-maatschappij heeft het sneller in de gaten als er iets niet in orde is dan jij.

jastsali
09-07-15, 13:41
Je betaalt met de CC aan HomeAway, dus jouw CC gegevens worden verder nergens bekend. PayPal kan niet via HomeAway maar dan betaal je rechtstreeks op het PayPal account van de verhuurder (of management als deze de verhuur doet).
Extra kosten verschilt per verhuurder. Sommige verhuurders rekenen extra als je via PayPal betaalt. (3% meestal), maar dat hoeven ze niet te doen als jouw PayPal account is gekoppeld aan jouw bankrekening. In dat geval rekent PayPal geen extra kosten en is het dus ook niet fair als de verhuurder wel kosten doorberekent.
Met de CC betalen via HomeAway dan zitten die creditkaart kosten meestal al in de prijs verwerkt. Zo doen wij dat ook. De CC kosten die HomeAway aan de verhuurder berekent is een beetje complex verhaal. Er wordt gekeken of huurder en verhuurder binnen of buiten de EU wonen, of ze in het zelfde land wonen, in welk land de villa staat, naar welke bankrekening het wordt doorgestort etc. Is alles in hetzelfde land zijn de kosten laag, verschillen de landen dan zijn de kosten hoger. Al met al niet iets om je druk over te maken want het raakt alleen de verhuurder aangezien deze de kosten door HomeAway in rekening gebracht krijgt.
Voordeel van betalen via HomeAway is dat je dan ook gedekt bent tegen fraude tot 10.000 door de adverteerder. Dat heb je bij PayPal niet.

marjolijne
09-07-15, 16:21
Ik ben nog erg weinig verhuurders tegen gekomen, waarbij je via de site kan betalen.
We hebben het 1 keer wel kunnen doen, en dat was erg simpel.
Maar de meeste verhuurders vinden het te duur.

jastsali
10-07-15, 15:36
Op HomeAway zijn er steeds meer eigenaren die deze optie aanbieden. Daar is ook een heel simpele reden voor: als je er geen gebruik van maakt komt jouw advertentie lager in de rankings te staan, dus is die minder snel zichtbaar.
Op HomeAway.nl is het wat onduidelijk want daar krijg je bij elke advertentie maar 1 oranje knop aangeboden om op te klikken: "direct offerte". Ook bij de advertenties waar de eigenaar deze optie niet aanbiedt. Je kunt de advertenties die online betaling gebruiken herkennen aan het HomeAway schildje boven de oranje knop.
Op de engelse HomeAway (en ook VRBO = zelfde advertentie familie) is het wat duidelijker. Eigenaren die de betaaloptie hebben (en dat zijn veruit de meesten) herken je aan de oranje knop "request to book" en kun je meteen online boeken, CC - gegevens invoeren en klaar. Als de eigenaar die daarna accepteert wordt de betaling op je CC belast.
Ik vind de kosten trouwens te overzien. Goedkoper dan PayPal.

arno
10-07-15, 20:14
ook wij maken gebruik van deze optie voor onze woning in davenport. de meeste klanten maken er ook gebruik van voor hun betaling. erg handig 2 kanten op.

Syllvia
11-07-15, 10:05
Bedankt allemaal, ik ben gerustgesteld!

Niels82
03-08-15, 19:12
Maar het is dus legaal en vrij makkelijk om via homeaway te boeken?
Ik heb er even naar gekeken en staan wel interessante woningen op, maar ben met dit soort dingen als de dood dat je opgelicht wordt (beetje googlen op homeaway ervaring toont genoeg negatief, maar dat is met alles).

Onderhandelen doe je dan dus door met de eigenaar in contact te komen? Hoe werkt dat dan als je via homeaway boekt.
En komen er nog extra kosten bij bovenop de prijs per dag?

Amber76
03-08-15, 20:05
Wij hebben 2 jaar geleden via homeaway een oproep geplaatst. Kreeg wel 50 reacties geloof ik. Uiteindelijk via www.gone2florida.com (zij deden ons een aanbieding via onze oproep) een villa geboekt. Dat beviel prima. Rechtstreeks met Gone 2 Florida prijs afgesproken dus. kijk eens op hun site, misschien krijg je dan ook een idee.

Niels82
04-08-15, 19:03
We hebben de gok gewaagd en voor 4 woningen een offerte aangevraagd. Binnen nog geen paar uur voor alle vier de feedback dat de accomotatie niet meer beschikbaar is.
pffffffff.... Slecht hoor, want als ik nu op de site kijk zijn die villa's nog steeds te boeken. Misschien willen ze het niet verhuren als ik maar voor 4 nachtjes langs kom....

mhagman
04-08-15, 23:00
Alle 2 de huizen (zowel Cape Coral als Davenport) van onze vakantie van afgelopen maand geboekt via homeaway, allebei naar volle tevredenheid waarvan 1 van de 2 ook betaald via homeaway en dit ook zonder enig probleem.

Wolf2014
05-08-15, 05:01
Wij hebben ook twee huizen geboekt via Homeaway.nl, een in Cape Carol en een in Kissimmee. Beide huizen zijn ons goed bevallen, daarnaast via mail en whatsapp ook goed contact met de eigenaren. De eerste offerte aangevraagd via homeaway, daarna via de eigenaren zelf contact gehouden. We hadden voor beide plaatsen verschillende offertes aangevraagd en geen slechte ervaringen.

trails
05-08-15, 08:08
Wij hebben ook vaker accommodatie gevonden (en geboekt) via Homeaway (Florida en Parijs).
Je hebt contact met de eigenaar zelf. Homeaway is een site waar eigenaren kunnen adverteren.
Inderdaad heeft niet elke eigenaar zijn beschikbaarheidskalender up-to-date. Wij zochten voor komende februari een townhouse op Terra Verde voor slechts 3 nachten en kregen ook vaak bericht terug dat hun huis al verhuurd was, terwijl op hun advertentie het huis wel degelijk als beschikbaar stond. Ook wij hadden het idee dat eigenaren het niet graag voor zo kort verhuren.
Ach ja, we hebben uiteindelijk iets heel leuks gevonden. Er is zó veel aanbod dat je altijd wel iets naar je gading vindt.

Niels82
05-08-15, 18:44
Wat ik niet helemaal begrijp, als je het niet voor 4 dagen wilt verhuren, zet dan op de site dat je alleen per week verhuurt :S

trails
05-08-15, 19:17
Ja, dat snap ik ook niet want er staat eigenlijk altijd wel bij wat het minimum aantal nachten moet zijn.

elstars
06-08-15, 12:12
Wij huren nooit anders dan bij Homeaway, dit al jaren. Zeer betrouwbaar omdat de huiseigenaren geregistreerd staan en beoordeeld kunnen worden door huurders.
Zo kun je het kaf van het koren scheiden. Het kan natuurlijk best een keer tegenvallen maar het zijn mooie en prima huizen.
In al die keren dat wij een villa via Homeaway gehuurd hebben was het slechts in 1 geval een (klein) beetje minder dan we gewend waren maar daar was de prijs dan ook naar.

Meestal gaan de huren per week (minimaal) en in de populaire perioden 2 weken of 28 dagen. Per dag komt ook wel voor maar is wel beduidend minder. Ook wel logisch natuurlijk als je bedenkt dat je voor een paar dagen toch de hele villa dan weer moet (laten) schoonmaken. Maar goed dat is de keuze per eigenaar.

Onderhandelen kun je proberen maar de huur prijzen liggen meestal wel vast. Soms wil een eigenaar je nog wel eens matsen met de tax, schoonmaakkosten of poolheating (let daar wel op of dat vermeld wordt in het totaalplaatje).

Naast homeaway is er ook vbro.com (eigenlijk hetzelfde)

axzel
11-08-15, 21:12
Wij hebben nu ook voor 't eerst via Homeaway.com gehuurd, aanbetaling gewoon met CC via de website van Homeaway. Ik voorzie geen problemen, contact met de eigenaar is goed.
Alles wat je via internet besteld blijft een gok.

Iris02
12-08-15, 08:54
Wat ik wel altijd doe (of dat nu in Amerika is, Europa of andere delen van de wereld) is met Google Earth checken of het huis daadwerkelijk bestaat. Op die manier heb je gelijk een goede indruk van de straat en omgeving.

axzel
12-08-15, 11:15
Ja, ik ook! Al zegt dat nog niet veel natuurlijk, ik kan ook foto's van Funda.nl plukken en ze op homeaway zetten. Het blijft altijd een gok.... zelfs met recensies!

corrus
12-08-15, 12:01
En ook vooral omdat Google Earth slecht wordt ververst.
Volgens Google Earth staat er bij mijn buurman een grote camper voor de deur.
Alleen jammer dat ie deze al bijna 5 jaar niet meer heeft. :mad:

trails
12-08-15, 12:20
Wij gebruiken deze site ook altijd:
http://www.bing.com/maps
Dan kun je een huis van 4 kanten bekijken.

Iris02
12-08-15, 12:57
Klopt maar met wat speurwerk kan je wel veel achterhalen :D

stephie
26-12-15, 00:56
Wij staan op het punt om een villa te reserveren in Spring Hill voor mei 2016.
De betaling gaat via VRBO. Er zou dus betalingsbescherming moeten zijn. Ik ben nu even bij de betaling aan het kijken. Ze vragen allerlei extra kosten via VRBO voor meer zekerheid. Maar betalen via VRBO biedt toch bescherming op zich? Moet ik nog extra betalen om allerlei zaken in te dekken?

Dit staat er:

Review rental policies and terms Please take a moment to review all the unique policies of this rental.
Cancellation Policy - 100% refund if canceled at least 60 days before arrival date.
(selection required) Cancellation Protection from CSA (Underwritten by Generali US Branch) - Protect your non-refundable payments should you have to cancel for a covered reason. Yes, cover my trip cost of $
for $50.69


No Thanks

View Terms & Conditions (http://www.csatravelprotection.com/certpolicy.do?product=G-200HA) | Plans disclosures & sponsors (https://www.vrbo.com/td/tc/a/paymentRequest?quoteGuid=9c1cfc0d76b04a34b78299d14 45729c7&quotePaymentSchedule=1b88915571d149888dd55039f1fc7 0aa&listingId=321.695658.1243596&unitLink=/units/0004/c7d65777-2cc0-4248-8d2c-c29400374ecc&context=pay_now&utm_campaign=VRBO_TRV_PAY_HASC_paymentoverduefirst reminder_PPS&utm_content=payNow&utm_term=20151224&utm_source=SYS&utm_medium=email#)




Damage Policy - You will be responsible for any damage to the rental property caused by you or your party during your stay.
(selection required) In addition to the required refundable damage deposit of $200.00, please select one of these additional damage protection options as required by the owner.
Damage Protection from CSA (Underwritten by Generali U.S. Branch) is especially recommended for:


Those traveling with children, groups, or pets
Those staying at luxury rentals
Those staying for an extended amount of time


Pay only $99.00 for $5,000.00 in damage protection from CSA (recommended)
Add $5,000.00 to the refundable damage deposit* required by the owner *Please note refund of the damage deposit is not guaranteed
View Terms & Conditions (http://www.csatravelprotection.com/certpolicy.do?product=G-120HA) | Plans disclosures & sponsors (https://www.vrbo.com/td/tc/a/paymentRequest?quoteGuid=9c1cfc0d76b04a34b78299d14 45729c7&quotePaymentSchedule=1b88915571d149888dd55039f1fc7 0aa&listingId=321.695658.1243596&unitLink=/units/0004/c7d65777-2cc0-4248-8d2c-c29400374ecc&context=pay_now&utm_campaign=VRBO_TRV_PAY_HASC_paymentoverduefirst reminder_PPS&utm_content=payNow&utm_term=20151224&utm_source=SYS&utm_medium=email#)





Additional Policies - Pets not allowed, Children welcome, Non smoking only, Limited accessibility.

Rental Agreement - Familiarize yourself with all policies of this rental by reviewing the rental agreement and house rules (https://www.vrbo.com/td/tc/a/paymentRequest?quoteGuid=9c1cfc0d76b04a34b78299d14 45729c7&quotePaymentSchedule=1b88915571d149888dd55039f1fc7 0aa&listingId=321.695658.1243596&unitLink=/units/0004/c7d65777-2cc0-4248-8d2c-c29400374ecc&context=pay_now&utm_campaign=VRBO_TRV_PAY_HASC_paymentoverduefirst reminder_PPS&utm_content=payNow&utm_term=20151224&utm_source=SYS&utm_medium=email#) .

I have read and agree to comply with all rental policies and terms. (Required)
Book with confidence on HomeAway Paying through HomeAway Payments protects your payments up to $10,000. For additional protection, consider the Carefree Rental Guarantee.
(selection required) Carefree Rental Guarantee (https://www.vrbo.com/td/tc/a/paymentRequest?quoteGuid=9c1cfc0d76b04a34b78299d14 45729c7&quotePaymentSchedule=1b88915571d149888dd55039f1fc7 0aa&listingId=321.695658.1243596&unitLink=/units/0004/c7d65777-2cc0-4248-8d2c-c29400374ecc&context=pay_now&utm_campaign=VRBO_TRV_PAY_HASC_paymentoverduefirst reminder_PPS&utm_content=payNow&utm_term=20151224&utm_source=SYS&utm_medium=email#) - Guarantees your payment against double-booking, wrongfully withheld damage deposit, or if the property is materially misrepresented.
Protect my payment for $39.00
No Thanks








Tell us how to contact you The owner may need to contact you prior to your arrival.

hannie
26-12-15, 09:23
Ik zou alleen de carefree rental guarantee overwegen. Betalen via Homeway is idd al veiliger, maar volgens mij is dit voor als de villa b.v niet bestaat o.i.d. Zodat je bij fraude je geld terug krijgt.
De rest valt gewoon onder je reis en annuleringsverzekering als je die hebt.

stephie
26-12-15, 10:27
Dat vind ik dus verwarrend. Aan de ene kant denk je dus veilig geld over te maken en betalingsbescherming te genieten. Maar aan de andere kant moet je daarvoor weer extra kosten maken. Dat had ik niet verwacht.

Anthon14
26-12-15, 13:17
Je hebt betalingsbescherming via Homeaway dat klopt echter gaat de extra bescherming mogelijkheden over het annuleren, dit kun je extra via hun verzekeren zodat je ook je je geld volledig terug krijgt als je annuleert. Daarnaast kun je een verzekering afsluiten voor het geval je schade berokkend aan het huis of de inboedel tijdens je verblijf.

Als je goed verzekerd bent met een reis- en annuleringsverzekering heb je dit feitelijk al afgedekt.

Homeaway garandeert je geld alleen bij frauduleus handelen van de aangesloten verhuurder, dus als het huis niet bestaat of de verhuurder verhuurt het huis ook aan een ander of zo dan kun je via homeaway je geld terug claimen.

stephie
26-12-15, 16:16
Toch begrijp ik uit de tekst, dat je wel extra moet betalen voor frauduleus handelen. Of zien jullie dat anders?

gayka
27-12-15, 01:19
Homeaway garandeert je geld alleen bij frauduleus handelen van de aangesloten verhuurder, dus als het huis niet bestaat of de verhuurder verhuurt het huis ook aan een ander of zo dan kun je via homeaway je geld terug claimen. Anthon14 (http://www.floridaforum.nl/member.php?15840-Anthon14) Ik ben hier niet helemaal mee eens 2 jaar geleden werd mijn villa tussendoor verkocht en de oude verhuurder zou mijn borg terug betalen (Ik wacht nu dus nog steeds op mijn geld) Ik heb hierover Homeaway aangeschreven zowel in Ned. als in de VS, er zijn klachten en rapporten opgemaakt in samenspraak met Homeaway. In de VS hebben ze contact opgenomen met de oude eigenaar (woont in Canada) maar deze heeft nooit iets van zich laten horen. Hij staat nu op een zwarte lijst en ik heb nog steeds niet terug.

hannie
27-12-15, 09:01
En jij had een Carefree rental guarantee verzekering van Homeaway?

stephie
28-12-15, 12:14
Wij hebben toch besloten om deze villa niet te huren. Ik had er een gek gevoel bij. Wij hebben een mail gestuurd naar de eigenaar van het appartement waar we vaker zijn geweest. Dat is in Sarasota. Het appartement was nog beschikbaar en we hebben dus bij haar geboekt.
Ik heb de eigenaar van de villa in Spring Hill een mail gestuurd, maar hij heeft nu niet meer gereageerd. Eerst reageerde hij wel steeds op mijn mail. De villa was echt prachtig hoor. Met eigen zwembad en een buitenkeuken/ bar. Het was echt een droom. Maar toch vond ik het vreemd dat hij zo ver was gezakt met de prijs.

gayka
30-12-15, 01:11
En jij had een Carefree rental guarantee verzekering van HomeawayIk had dit niet, en in eerste instantie was dit ook geen frauduleus handelen. Dit werd het pas later toen hij nergens meer op reageerde.

pzomerdijk
27-01-16, 14:03
Ondanks dat ik de voorwaarden gelezen heb m.b.t. ,,veilig betalen'' vraag ik mij nog steeds af wat er wel en niet gedekt wordt. Je leest dan frauduleus handelen, maar wil je ook dekking hebben voor ,,dubbele boeking'', dan moet je dat Carefree rental extra afsluiten. Tenminste, zo lees ik het. Maar goed, het beschermd mailen en betalen bevalt mij wel, dus ik zal overwegen of ik dat carefree gedoe er bij neem.

Ik ga betalen met mijn cc via de veilige betaalmethode van HomeAway. Er wordt een aanbetaling gevraagd, wat ik overigens logisch vind bij het reserveren. Dan blijft er nog een eindbetaling + borg staan, wat ik in mei moet betalen.

Vraag:

- Wordt dit automatisch belast op die datum op je cc belast of moet de eigenaar je opnieuw een digitale nota sturen voor de eindbetaling?

Van de eigenaar begrijp ik dat zij pas over het geld kunnen beschikken, een 3-tal dagen nadat de verhuurperiode is ingegaan. M.a.w., HomeAway houdt dat geld vast? Wie kan hier iets meer over zeggen.

- Ik moet een borg betalen van 350 dollar, dat vind ik nogal behoorlijk. Maar goed, dat maakt ook niet zoveel uit. Wordt het terugstorten van de borg gedaan door HomeAway op je c.c., of is dit een actie die de eigenaar doet!

Ben benieuwd naar ervaringen! Ik ga weliswaar voor de 9e keer naar Florida, vaak een huis, ook via deze kanalen gehuurd, maar altijd betaald via PP of banktransfer, vandaar mijn vragen over HomeAway!

laanvdj
27-01-16, 17:17
Wij hebben ook via homeaway gehuurd. Aanbetaling via hun gedaan. Vervolg betaling krijg je een herinnerings E - mail. Met de eigenaars gemaild over de borg en wanneer die retour komt. Hun zeiden dat de borg niet op hun eigen rekening komt maar wordt achter gehouden door Homeaway. Deze zouden de borg na 5 dagen retourneren mits alles oké is natuurlijk.
We hebben reeds enkele malen bij hun geboekt, nog geen problemen gehad.

Eljo
06-02-16, 00:40
Wij staan op het punt om een huis te huren op Regal Palms via Homeaway. Nu heb ik om een contract gevraagd maar geeft de verhuurder aan dat dit niet nodig is omdat de betaling via de site van Homeaway gaat.

There is no contract necessary other than using the book it button. Once you do so and make the first payment, we send you a booking confirmation.

Wij hebben ook een huis gehuurd in Cape Coral via Homeaway en daar is toen wel een contract opgemaakt. Betaling is toen ook gedaan via de Homeaway site.

laanvdj
06-02-16, 01:19
Wij hebben van een condo wel een contract en van een ander huis niet. Beide via homeaway geboekt. Betalingen en borg idd via homeaway zelf. Twee jaar geleden ook een huis geboekt via homeaway van een Nederlandse verhuurder, toen ook geen huurcontract.

Fitzroy
06-02-16, 09:11
Wij hebben ook via Homeaway geboekt en 2 x een contract gekregen. Zowel voor ons appartment in Frankrijk als de villa in Florida. Ik vind het ook een beetje vreemd. Worden er bv. geen bedragen voor borg beschreven en betaald? En wat is er afgesproken over energie? Dat soort dingen staat toch allemaal in een contract?

jastsali
06-02-16, 13:07
Niet iedere eigenaar die de HomeAway boeking-optie gebruikt stuurt nog een contract na. Wij doen dat altijd wel, maar dat is zoals wij werken en het is niet persé noodzakelijk. Wel is het zo dat gasten bij boeking/betaling moet aanvinken dat je het contract of de voorwaarden accepteert en dat is op zich voldoende. Maar laat onverlet dat wij het zelf netjes vinden om nog even alle details in een contract na te sturen. Ik las een paar post terug ook iets over dat HomeAway de borg achter houdt. Dat klopt niet. De borg wordt door HomeAway doorbetaald naar de eigenaar en die moet zelf, na einde van het verblijf opdracht geven om de borg terug te betalen. Die gaat dan weer terug naar dezelfde credit-card waar de betaling mee is gedaan en wordt door HomeAway geïncasseerd van de bankrekening van de eigenaar.

Syllvia
06-02-16, 14:56
Wij hebben drie keer via Homeaway gehuurd, en nooit een contract gekregen.
Als er vragen waren ging dat per email via homeaway, net als afspraken over borg e.d.

laanvdj
06-02-16, 23:36
Dit antwoord kregen wij, is wel bij owners direct, maar dit is ook homeaway.
We can assure you that we will refund the deposit within 5 days of your departure assuming there are no issues. It is of no benefit to us to hold onto the deposit, as it remains in the Owners Direct payment system and never touches our bank accounts.

jastsali
08-02-16, 13:04
Is echt onzin wat deze eigenaar schrijft. De hele HomeAway familie (Homeway, VRBO, Owners Direct, etc) gebruikt voor het betalen: HolidayRentPayment, powered by YapStone International LTD. Het totale bedrag inclusief borg wordt overgemaakt naar de bankrekening van de eigenaar. Tussen betalen en ontvangst op bankrekening zit meestal een week. De eigenaar bepaalt zelf hoeveel borg er terug gaat (zou bij schade heel goed geen volledige refund kunnen zijn) en dat wordt dan weer geïncasseerd van de bankrekening van de eigenaar.

WendyFL
08-02-16, 13:28
Hoi, ik verhuur zelf een villa bij homeaway en de deposit wordt wel degelijk ingehouden door home away. Zij vragen ons dan of het hele bedrag retour kan of dat er iets moet worden ingehouden. In het laatste geval moet ik daarvan bewijs sturen (foto's) . Dus het klopt hoor.

jastsali
08-02-16, 15:47
Dank Wendy. Niet geweten dat dit toch een optie is. Wij krijgen het hele bedrag, incl borg, overgemaakt, ongeacht vanaf welke HomeAway site er geboekt wordt. Al sinds we de betaaloptie gebruiken. Weer wat geleerd :confused:

theovg
08-02-16, 16:40
Nog een vraagje over Homeaway, Hoe weet je nou hoe je via Homeaway betaald, is dat dan als er een paar betaaltekens erbij staat.

WendyFL
10-02-16, 12:16
Als huiseigenaar kun je kiezen of je betalingen wel of niet via homeaway laat verlopen. Als huurder kun je dan inderdaad soms zien dat er wel een betaaloptie is via homeaway, keuze voor betaling via creditcard staat er dan geloof ik, of betalen aan de eigenaar.

hannie
11-02-16, 15:43
Er staat dan volgens mij bij de advertentie "pay with confidence" en daaronder logo's van verschillende creditcards.

pzomerdijk
11-02-16, 20:47
Je krijgt vervolgens een betalingsverzoek van de eigenaar en betaald via HomeAway. Die bevestigd de betaling en vrij snel kreeg ik ook een bevestiging van de eigenaar. Die kunnen zo'n betaling in hun managementsysteem zien. Wel heb ik vernomen als een huureigenaar op basis van provisie met HomeAway in zee gaat, pas 2 dagen nadat je het huis hebt betrokken, de huursom aan de verhuurder wordt overgemaakt. Hoe dat overigens zit met de aanbetaling, weet ik niet. Ook ik heb begrepen dat de borg op je cc wordt teruggeboekt na akkoord van de verhuurder. De verhuurder doet dat volgens mij zelf niet.
Verder nog het volgende over carefree rental guarantee. Deze optie is vervallen en is niet meer af te sluiten, ik geloof met ingang van 16 februari. Het gekke is, dat ik ook geboekt heb op 3 februari jl., maar je deze garantie kon afsluiten 3 dagen voor het betreden van het huurhuis. Een mail gestuurd naar HomeAway, maar wel een onzin-antwoord terug dat zij er niets aan konden doen. Inmiddels heb ik een mail gestuurd aan Customer Care Protection met de vraag waarom dit ineens verdwenen is en nu niet meer te boeken is. Je zult toch verwachten dat wanneer je gehuurd hebt voor de 16e februari, je te allen tijde deze verzekering nog moet afsluiten. De mail is wel bevestigd, nog geen antwoord. Op zich wel jammer, omdat het risico's afdekt van ,,op onjuiste gronden inhouden borg'', dubbele boeking, geen toegang huis, ander huis dan voorgesteld op foto's en beschrijving. Maar goed, maar even afwachten.

tomenvalesca
17-02-16, 18:42
hoihoi,
via homeaway.com hebben we ons oog op 2 villa's staan voor volgende zomer
(ja, heel vroeg maar we merken dat we nu wel een enorme keuze hebben dus beter te vroeg dan te laat)
nu las ik ergens op het forum dat enorm veel forumleden onderhandelen over de huurprijs van een huis,
nu willen wij dit ook wel graag doen, maar hoe in godsnaam begin je hieraan?
Hoeveel is acceptabel om van de prijs te doen? We willen natuurlijk ook niet een gevoelige snaar raken bij de eigenaars :D
beide huizen zijn rond de 110$ per nacht, we willen een periode van 15 nachten boeken.
Hopend op verhalen en tips van mede forum leden

masterkabal
17-02-16, 19:12
Gewoon een berichtje sturen met de vraag. Can you quote me the best price for this period?
Sommigen geven dan korting. Nee heb je, ja kun je krijgen.

WendyFL
17-02-16, 23:05
Uit ervaring weet ik dat de verhuurder pas de aanbetaling en de huursom krijgt als de huurders daadwerkelijk zijn aangekomen in het huis. En de borg regelen zij (homeway)

Moolenschotjes
17-02-16, 23:28
Onze ervaring is dat de meeste eigenaren in het vakantie seizoen weinig of niets met de prijs doen omdat zij gewoon het aantal boekingen per jaar met de gevraagde verhuurprijs moeten halen om de woning rendabel te houden. Er zijn op dit forum genoeg huis eigenaren die dit kunnen bevestigen.

Wel hebben we de ervaring dat je als terugkerende huurder vaak iets extra's krijgt aangeboden. Het gevraagde tarief van $110 per nacht voor een huis, lijkt me een fair bedrag. Vergelijk het maar eens met een hotelkamer en welke ruimte je daarvoor krijgt.

Natuurlijk wordt in een hotel alles schoongehouden tijdens je verblijf en je bed dagelijks opgemaakt :-)

Maar je kunt natuurlijk altijd vragen aan de eigenaar wat er mogelijk is....

Iris02
18-02-16, 08:04
Persoonlijk zal ik nooit onderhandelen over de prijs. De prijs van de woning staat voor mij gelijk aan het betalen van de vlucht of andere kosten. Daar valt ook niet over te onderhandelen (zullen Disney en Seaworld leuk vinden als we over de prijs willen onderhandelen ;D)

mhagman
18-02-16, 10:29
Zelfs gewoon vragen via de homeaway site naar wat de prijs wordt voor een bepaalde periode, levert in veel gevallen al een lagere prijs op dan op de site staat aangegeven, als er dan email contact volgt, kun je altijd een nog een poging wagen om wat verder te onderhandelen, zo hebben wij dit jaar de verwarming voor de jacuzzi gratis erbij gekregen :) en niet de prijs per nacht betaald die op homeway stond. Succes!

wehave
18-02-16, 11:11
Persoonlijk zal ik nooit onderhandelen over de prijs. De prijs van de woning staat voor mij gelijk aan het betalen van de vlucht of andere kosten. Daar valt ook niet over te onderhandelen (zullen Disney en Seaworld leuk vinden als we over de prijs willen onderhandelen ;D)

Het verschil is dat er vaak juist wel over te onderhandelen valt en bij de andere zaken niet.

Esther2013
18-02-16, 20:30
Altijd proberen hoor, nooit geschoten is altijd mis, toch?
Ons hoogseizoen is hun laagseizoen. Geef bijvoorbeeld aan dat het boven je budget is en of ze bereid zijn korting te geven.
soms geven ze pas korting als je de aanvraag afzegt, is mij al 2x overkomen, maar dan loop je ook het risico dat je niks hebt.

Syllvia
19-02-16, 09:48
Wij hebben 3x geboekt via Homeaway, gezegd dat we maar met twee personen zijn, en gevraagd naar de uiterste prijs, maar nog nooit korting gekregen.
Misschien boeken wij ook populaire onderkomens, want wij hebben het gevoel dat als wij het niet boeken er 10 voor in de rij staan :)

laanvdj
19-02-16, 13:12
Wij hebben bij homeaway ook al verschillende keren korting gekregen. Was wel vaak in voor en naseizoen. Meestal ipv $100 voor $95,poolheat gratis en geen schoonmaakkosten omdat we maar met zijn tweeën zijn. Maar als we de prijs goed vinden voor wat ze bieden, doe ik niet zoveel moeite. En voor populaire villa's is het een stuk moeilijker. Die raken ze toch wel verhuurd en zijn dan ook de prijs wel waard. Maar ik laat het er niet vanaf hangen als ik een villa graag wil.

gayka
21-02-16, 20:26
Het verschil is dat er vaak juist wel over te onderhandelen valt en bij de andere zaken niet.
Dat is zowaar als je maar kan bedenken.
Ik heb nu de eigenaar van de villa zelf aangeschreven, vorige keer via HomeAway, en zijn reactie was dat ik zelf een bod kon geven waar ik me prettig bij voelde. Ik kan je wel vertellen dat ik voor de 28 dagen dat we er zitten goedkoper uit zijn dan de vorige keer via HomeAway, we hebben alleen geen poolverwarming maar dit is eigen keus en we betalen net $ 70,-- p/n incl. tax en schoonmaak. O ja het is in SandyRidge en het is een 10 persoonsvilla en we zij met zijn 4en en we gaan de hele maand Oktober.

Ritchie
22-02-16, 13:49
Het is juist een soort van "sport" om te onderhandelen, ik vind dit wel leuk.
Dit keer is het ook weer goed gelukt, maar ik ken de eigenaar ook dan wel persoonlijk, dat kan dan ook een voordeel zijn :)

tomenvalesca
24-02-16, 09:53
onze keuze is gemaakt en we hebben gekozen voor een villa waar de eigenaar ons zelf al een discount gaf omdat we zo vroeg op voorhand al willen boeken.
Nu betalen we 100$ per nacht ipv 120$ per nacht, mooi bedragje uitgespaard op 15 nachten :rolleyes:

tomenvalesca
24-02-16, 19:35
Hallo,

een vraagje, we hebben een villa op het oog en we hebben een mooie prijs gekregen. nu voor de betaling kregen we volgend bericht:
Payment can be made by check, bank transfer or credit card to our management company, Florida Five Star, in Orlando. Unfortunately, there is a 4% bank charge for payments by credit card. Just let us know your preferred method of payment and we will advise further details.

we kunnen dus niet via Homeaway boeken ( vroeger wel gedaan) en zijn we dus ook niet beschermd tegen fraude.. of ben ik hier fout in.
Moeten je eigelijk ook een extra kost betalen als we gewoon via bank transfer doen? Ben daar niet zo in thuis , betalingen naar het buitenland :-) . Normaal betaal ik alles met de CC.

groetjes

theovg
25-02-16, 08:38
Toevallig vorige week ook geboekt via Homeaway, volgens mij is het zo als er betaaltekens bij staan op de pagina dan boek je via Homeaway anders rechtstreeks aan de eigenaar.
En zo als ik het heb begrepen, boek je alleen via Homeaway met garantie.
Bij je creditkaartbetaling komt dan Homeaway te staan.

Fitzroy
26-02-16, 16:33
Ik begin hem aardig te knijpen. Ik zou de code van het huis krijgen op datum x. Datum X is verstreken maar nog geen code. De mail waarop steeds bijzonder snel werd gereageerd blijft nu onbeantwoord.
Wie heeft ervaring met inschakelen van homeaway bij dit soort dingen en wanneer ga je Ze benaderen?
Ik heb er echt een naar gevoel bij.

jastsali
26-02-16, 17:42
we kunnen dus niet via Homeaway boeken ( vroeger wel gedaan) en zijn we dus ook niet beschermd tegen fraude.. of ben ik hier fout in.
Moeten je eigelijk ook een extra kost betalen als we gewoon via bank transfer doen? Ben daar niet zo in thuis , betalingen naar het buitenland :-)
Deze eigenaar biedt alleen eigen betaalopties aan en inderdaad geen bescherming door HomeAway. Bij bank-transfer betaal je zelf de transactiekosten; de hoogte hang af van naar welk land de overboeking is. Is het een Euro-land dan geen kosten. Geen Euro-land betekent kosten.

jastsali
26-02-16, 17:45
Fitzroy. HomeAway zal hier nog niets voor je kunnen doen. Er kan een plausibele reden zijn dat de eigenaar de codes nog niet heeft kunnen toezenden. Heb je een tel.nr van de eigenaar dan zou ik bellen.

Fitzroy
27-02-16, 23:32
Heb de code inmiddels gekregen, maar ben er nog steeds pas echt gerust op als we ook binnen kunnen komen. Doe toch liever zaken via Booking of een touroperator.

Holiday
24-03-16, 12:46
Ik probeer een huis te boeken via Homeaway.
Alleen nu heeft de eigenaar aangegeven, pay by check method.
Dat is dus via Homeaway zelf. Maar is dit veilig?
Ik weet ook niet zo goed wat ik moet invullen. Er wordt gevraagd naar een routeringsnummer en een rekeningnummer.
Is dit niet gewoon het zelfde?

hannie
24-03-16, 15:40
Bedoel je de echeck methode?
Heb je dit gelezen op de Homeawaysite?
https://help.homeaway.com/articles/How-do-I-pay-securely-for-a-vacation-rental
Kun je de link geven naar het huis wat je wilt boeken.

Holiday
24-03-16, 17:54
Kijk daar heb ik wat aan. Maar het routeringsnummer is dan het zelfde als het rekeningnummer?
Het gaat idd om de echeck methode.
https://www.homeaway.nl/vakantiewoning/p267168
dit is de link van de woning.

AlexFL
24-03-16, 23:18
Een eCheck kun je alleen gebruiken als jij een US bankrekening hebt, dit is namelijk vergelijkbaar met een automatisch incasso bij ons, hun boeken het geld van je rekening af. Je zult vermoedelijk moeten aangeven dat je met creditcard wenst te betalen.

jastsali
24-05-16, 12:52
Ter informatie voor iedereen die binnenkort een huis boekt via HomeAway of 1 van de vele zuster-sites (VRBO-OwnersDirekt-Holidayrentals.uk etc). Er gaat iets belangrijks veranderen in de betaling en dat wordt al in juni geleidelijk aan op alle advertentiesites doorgevoerd.
Wanneer je via 1 van deze sites online boekt en betaalt, dan wordt vanaf de maand juni door HomeAway een service fee berekend op de totale kosten van de boeking. Op al die kosten (huur-borg-extra's zoals zwembad e.d.) gaat HomeAway een service fee aan de reiziger in rekening brengen die je betaalt wanneer de eigenaar de boeking accepteert. De service-fee is afhankelijk van het totale bedrag en kan oplopen tot ongeveer 8%. Gemiddeld zullen reizigers dan te maken krijgen met zo'n 6,5% aan extra kosten bovenop de huur.
Wij waren altijd heel enthousiast over het gemak van de online boeking- en betaal optie op de HomeAway site, (wij namen dan zelf de credit-card kosten voor rekening) Maar dat wordt nu een ander verhaal. Reizigers worden geconfronteerd met een behoorlijk bedrag aan extra kosten. Wij zullen dan ook waarschijnlijk de betaaloptie niet meer gaan gebruiken.
Op bestaande boekingen is dit trouwens niet van toepassing.

Vanderdoorntjes
24-05-16, 13:22
Gelukkig gebben wij in april alle huizen geboekt voor dit jaar.....

trails
24-05-16, 14:15
Wij hebben voor ons huis in Tucson (mrt. 2017) gelukkig op andere wijze kunnen betalen. 6-8% extra is best wel veel terwijl de huiseigenaren toch ook flink wat moeten betalen als ze op die sites willen adverteren...

arno
24-05-16, 20:59
ik raad ook de meeste mensen aan om dezelfde woning ook op andere sites te zoeken, de meeste verhuurders (waaronder ook wijzelf) hebben de woning inmiddels op diverse andere sites gezet met dezelfde foto's en teksten. Ook sites die net begonnen zijn, zoals bijv. homeescape, deze zijn voor de verhuurder wel vriendelijk en voor de huurder ook omdat er geen service fee wordt berekend. Juist de grotere sites voelen zich aardig oppermachtig en proberen steeds meer touwtjes in handen te krijgen en de verhuurder te spelen volgens hun regels. Bij airbnb moet je als huurder ook al een fee betalen net zoals bij flipkey.

Iris02
25-05-16, 08:13
Ik had al begrepen dat huiseigenaars zich om deze redenen gaan terugtrekken van Homeaway.

sanibel75
16-06-16, 23:02
Je kunt als huiseigenaar er ook nog voor (blijven) kiezen om zelf de betaling te regelen. Dus geen betalingen via Homeaway. Gewoon navragen bij de eigenaren wat de mogelijkheden zijn.

sunnyrojo
12-07-16, 09:46
Als je zelf de betaling regelt zoals wij de afgelopen week voor een appartement in Miami vraagt de eigenaar vaak om alle gegevens , ook de code van je cc en daar waren wij wat terughoudend in omdat je dan niet verzekerd bent mocht er bv teveel worden afgeschreven, wij hebben dit aangegeven en konden voor iets meer via PayPal betalen.

Eljo
04-09-16, 14:15
Na een fijne vakantie in Florida zijn we in afwachting dat de waarborgsom wordt teruggestort. Deze is $500.
Nadat ik een email had gestuurd naar de eigenaresse kreeg ik een reply dat deze binnenkort wordt teruggestort met in mindering gebracht de verbruikte energiekosten en cc transactiekosten va $65!

Ik ben behoorlijk geschrokken van de cc transactiekosten en heb bij haar de vraag gesteld waarom dit bedrag zo hoog is omdat op de site van Homeaway een fee % wordt vermeldt van 3.75% en dat dit in lijn ligt met wat VISA aangeeft.

Nu ga ik de eigenaresse nog telefonisch benaderen maar heb ik advies nodig of ik via een andere weg, VISA / Homeaway, wat kan ondernemen?

hockey
04-09-16, 19:00
Waar letten jullie op als een eigenaar vraagt om het naar een bankrekening over te maken? Hoe weet je of iets "safe" is.

Anthon14
04-09-16, 19:58
Ik maak het geld niet over via een bankrekening alleen maar via de optie op de site zelf zodat je gebruik kunt maken van de betaal bescherming die ze bieden. Anders heb je weinig zekerheid vind ik zelf.

Fitzroy
04-09-16, 20:15
Ik heb dat wel gedaan. Een gedeelte moest naar Florida en een gedeelte naar de Duitse rekening vd eigenaar. Had de beste man wel gegoogled.
Maar eerlijk gezegd zat het me toch niet echt lekker. Deze zomer wel een appartement gehuurd met betaling via de site en volgend jaar toch maar via een organisatie.

jastsali
04-09-16, 20:23
...... alleen maar via de optie op de site zelf zodat je gebruik kunt maken van de betaal bescherming die ze bieden. Anders heb je weinig zekerheid vind ik zelf.
Weet wel dat je voor die bescherming tegenwoordig fors in de buidel moet tasten. HomeAway rekent nu aan de reiziger voor elke boeking die via HomeAway-Payments wordt betaald een service fee die kan oplopen tot 8% van het totale bedrag, incl alle extra's en borg. Voorheen waren er alleen de cc-kosten en die namen wij als service voor onze rekening. Die nieuwe service fee kunnen wij echt niet voor onze rekening nemen en, zoals wij en andere eigenaren al zagen aankomen: het aantal aanvragen via HomeAway is fors teruggelopen.

Fitzroy
04-09-16, 20:32
En hoe verhuur je nu je huis? Via andere sites?

jastsali
05-09-16, 19:24
Yep, andere sites en eigen website. Overigens ook nog steeds via HomeAway, maar wij adviseren iedereen op een andere manier te betalen.

Anthon14
05-09-16, 19:35
Ik betaal liever iets meer dan dat ik voor 100% van het bedrag risico loop omdat ik rechtstreeks bij een mij niet bekende eigenaar een flink bedrag op zijn/haar bankrekening stort.

Maar ieder zijn voorkeur.

stephie
05-01-17, 20:11
Wij hebben via HomeAway een mooi appartement gevonden in Bradenton. De eigenaar heeft ons een goed bod gedaan. Los van de huurprijs, schoonmaakkosten, belastingen, moeten wij ook ongeveer 10% betalen aan HomeAway.
Via onze reisorganisatie hebben we nu een aanbod gekregen, waarbij we op de totale reissom zo'n 200 euro meer kwijt zijn. Het gaat dan om hetzelfde appartementencomplex in Bradenton. Ik heb toch wel de neiging om voor de reisorganisatie te kiezen. Het scheelt wel 200 euro, maar het voelt wat veiliger aan. Ik vind het best spannend om via HomeAway te reserveren, ook al heb je dan zogenaamde betaalbescherming.

Syllvia
12-01-17, 13:30
Wij hebben een keer of vier via homeaway.com geboekt.
Vorig jaar ook een appartement in Daytona, email verkeer ging redelijk, hoewel ik de man niet echt enthousiast vond, maar goed, we hebben de helft eerst betaald en 6 weken voor vertrek de andere helft.
Zo'n week of 4 voor vertrek kijk ik nog eens bij Homeaway, om naar de mooie plaatjes te kijken, en zie tot mijn verbazing dat er een andere eigenaresse bij staat! compleet met fotootje en al, ik dacht aha, nu zijn we in de maling genomen, want die andere man heeft nu ons geld, en wij ook geen appartement.

Gelijk gemaild naar de dame die nu bij de advertentie stond, alles was in orde, zij had het appartement gekocht van de vorige eigenaar, en alles bleef hetzelfde.
Toch wel even opgelucht,de volgende keer ga ik toch weer boeken via Homeaway, goed, de kans zit erin dat je een keer opgelicht wordt, maar ik ben van mening dat er meer normale dan slechte mensen op de wereld rondlopen, en heb er wel vertrouwen in. ( vond het wel raar dat de vorige eigenaar ons niet even gemaild heeft)

stephie
13-01-17, 21:45
Wij hebben inmiddels ook via HomeAway een appartement in Shorewalk/ Bradenton gereserveerd. De eerste aanbetaling heb ik van de week gedaan :eek:
Ik heb tot nu toe goed contact gehad met de eigenaar. Ik heb hem gevraagd om wat over hemzelf te vertellen en dat heeft hij gedaan.
Ik ben erg benieuwd. We moesten inderdaad wel wat extra kosten betalen aan HomeAway voor de betaalbescherming. Maar wij vonden het verder een goede deal, dus die extra kosten nemen me voor lief ;)
We hebben alleen nog geen vliegtickets en autohuur vastgelegd :confused:....We hebben wel wat in optie staan hoor. Maar deze keer gaat alles anders blijkbaar. Ik hanteer niet echt een handige volgorde haha!