PDA

Bekijk Volledige Versie : Motor huren en motorrijden in Florida



Daan
09-05-06, 07:48
Is er iemand hier op dit forum die ervaring heeft met het huren van een motor in Amerika? En daarnaast ook ervaring heeft met het rijden op een motor in florida (m.n. Orlando)?
Toen ik vorig jaar in Orlando was heb ik niet zoveel motorrijders gezien nl. We hebben het idee om misschien een motor te gaan huren, zolang het maar niet al te duur is (>100 dollar p.d.) en t moet niet al te gevaarlijk zijn om daar op een motor te rijden.

Gr
Daan

Harm
09-05-06, 08:49
Ik heb al menig poging gedaan om in Amerika op de motor te stappen. Helaas is de minimum prijs voor 1 dag huur rond de $100. Daar komen ook nog wat $ verzekering bij. Voor 1 a 2 dagen motor rijd je een week auto. Een dure liefhebberij dus.
http://www.orlandoharley.com/rentals/rates/
Harm

Marcelg
09-05-06, 17:55
Ha motor rijders, helaas weet ik niets over de huurprijzen, maar zelf gebruik ik mijn motor zodra ik maar iets doe wat geen betrekking heeft tot mijn werk.
Ik vind het heerlijk, en hoef niet meer te wachten op het mooie weer zoals ik dat in Nederland voor maanden moest doen.(ik ben een mooi weer rijder)
Je ziet mij dus heel erg veel op de motor in Key West en dat gaat dus allemaal op het gemak.
Ik ben persoonlijk van mening dat Nederlanders veiligere weggebruikers zijn dan amerikanen, vooral het links en rechts inhalen hier veroorzaakt nogal eens een klapper.
Het zonder helm rijden is wel lekker, vaak zet ik hem toch op.
Let op dat als je hier komt rijden en je gaat zonder helm dan moet je een bewijs bij je hebben dat je voor minimaal $10,000.00 health insurance hebt, maar dat zal geen probleem zijn voor nederlanders, maar wel het bewijs op zak hebben.

Harm
09-05-06, 18:55
HaHa
Jij bent toch niet die ouwe “ “ kerel die op zijn Harley door Key West rijd met die Amerikaanse vlag achterop???
De verzekering nekt je, voor de huur van zowel de Motor als de auto die je in Amerika huurd.
Harm

Marcelg
09-05-06, 20:51
Gelukkig niet, ik hoef niet zo nodig op blote voeten met een vogel op mijn schouder op mijn chrome Harley.
Vaak rijdt hij nog met zijn vrouw achterop ook zonder schoenen.

Hij is wel bekend dat zie je maar weer.

Anthonie
10-05-06, 10:03
Wij zagen deze kerel in December rijden, bedoelen jullie deze?



Anthonie

http://img135.imageshack.us/img135/328/2540265120084114480xdhnzjph8el.jpg (http://imageshack.us)

Ta2 Gerrit
10-05-06, 14:50
Het plaatje komt hier wel door, maar ondanks de duidelijke aanwezigheid van de Stars & Stripes is dit niet de man op de Harley. Het is zelfs geen Harley, maar een zgn. Trike met, wel een mooie, keverachterkant.

Harm
11-05-06, 08:09
Zo is het beter. Nee dat is niet de man die ik bedoel. Dit is een oude Volkswagen kever met een bestuurder in de kofferbak. Als je hem zo ziet lijkt het net of ie fietst, en met een beetje geluk zit Bush er in. :lol:
Harm

FMB
03-10-06, 21:01
Even draadje weer opppakken.

Ik heb een keer een Harley gehuurd bij Harley Orlando. Gaat allemaal erg soepel vergeleken met LA of Vegas.
Ik ben nu op zoek naar een verhuurbedrijf in Kissimee of omgeving om een echte toerfiets (PAN ST 1300, FJR 1300 R1150 RT) te gaan huren.
Want je moet echt wel een stukje van Orlando verwijderd zijn om wat mooie routes te kunnen rijden. Orlando is gewoon niks aan voor motorrijden.
Volgens jaar wil ik een weekje gaan toeren langs de Atlantic naar South Carolina en dan terug langs de Golf van Mexico.

Kent iemand een verhuurbedrijf die Honda, Yamaha of BMW's verhuurt??

Dank op voorhand voor reacties.

Michael66
04-10-06, 00:52
Had je deze website (http://www.florida.worldweb.com/Rentals/MotorcyclesScooters/) al gevonden?

Ta2 Gerrit
04-10-06, 10:05
Op deze site http://www.eaglerider.com/index.php4 kun je diverse motoren huren. Op de site van AV (die ook de huur kan regelen) wordt je doorgelinkt naar Eagle Rider, die behalve HD ook o.a. BMW en Honda in het programma hebben.

FMB
05-10-06, 23:46
Had je deze website (http://www.florida.worldweb.com/Rentals/MotorcyclesScooters/) al gevonden?

Nee kende ik niet. Dank voor je tip.

Overigens gisteren een FJR 1300 van 2004 gekocht. Wordt morgen afgeleverd.
Verzekering is bijna rond.
Ben nu bezig om een regeling te treffen voor motorrijdende huurders van mijn villa, zodat die het gebruik van de FJR kunnen meehuren.
Ik vond in Kissimee een bedrijf dat Honda's ( GW 1800 en ST 1300) verhuurt, maar ze reageren niet op email.
Ga ik begin november wel ff langs.

FMB
05-10-06, 23:49
Op deze site http://www.eaglerider.com/index.php4 kun je diverse motoren huren. Op de site van AV (die ook de huur kan regelen) wordt je doorgelinkt naar Eagle Rider, die behalve HD ook o.a. BMW en Honda in het programma hebben.

Eaglerider heeft vestigingen in heel USA. Voornamelijk HD's of choppers.
Niet alle vestigingen hebben Honda's, BMW's of Victory's.
Inchecken duurt minstens een uur met alle formulieren.

Toontje
19-02-08, 21:31
Hallo Forum,

Wij zijn in September 2008 in Kissimmee, Nu is mijn vraag ?
Wij willen daar graag 1 a 2 dag(en) een motor huren , heeft iemand hier ervaring mee ?

Ton:-o

Harm
19-02-08, 22:26
Het huren is best mogelijk maar een dure liefhebberij als je in Amerika gaat huren komt op de huurprijs nog eens een verzekering. Ik schat dat je al gauw $ 3 a $400 kwijt bent voor 2 dagen motoren.
Harm

janrianinahendriks
25-02-08, 21:21
Wie kan iets vertellen over motorverhuur in buurt van Napels en Fort Meyers.:?:

wij willen graag een motor voor een dag huren om te touren.

Jan

Ta2 Gerrit
26-02-08, 10:23
Via het prachtige fenomeen Google kwam deze pagina (http://www.google.com/search?hl=nl&rls=com.microsoft:en-US&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=motorcycle+rental+naples+florida&spell=1)tevoorschijn :-)

Harm
26-02-08, 10:44
Er zijn zat bedrijven die motoren verhuren. Het is dan ook niet moeilijk om een motor te huren. Je moet wel opletten dat je goed verzekerd bent daar zit hem nl de kneep dat maakt het huren van een motor extra duur. Voor 1 dag motorhuur rijd je een week in een auto. Vaak moet je ook nog even proefrijden.
Harm

Syllvia
27-02-08, 08:21
Vaak moet je ook nog even proefrijden.
Harm

Haha dat kan ik me voorstellen, ik heb wel mensen zien rijden tijdens het biketoberfest, waarvan ik me afvroeg of ze wel eens een motorrijbewijs hebben.

groetjes

mrloes
19-01-10, 23:44
hi

Een oud topic (2006 ... ) maar misschien is er inmiddels wat meer recente info of ervaring door lezers? Mijn broer is jarig tijdens onze vakantie in mei en hij heeft al jaren een HD maar uhm, nou ... zegmaar in onderdelen, in dozen ... nog nooit op
gereden dus t is misschien een leuk kadootje om 'm een dag motorhuur kado te doen. Ik bedoel: een dag HD kado te doen :)

edenanita
20-01-10, 13:21
Ik heb ook begrepen dat je in amerika beter NIET tussen de file door kan rijden. Dit zijn ze daar totaal niet gewent en ik denk dat je dan zo van de motor afgereden wordt....

Lady-M
20-01-10, 19:04
Ik was in 2008 in de zomer in Orlando en mij viel op dat er nauwelijks motorrijders waren. Zelf ben ik fervent rijdster, maar ik voelde er in Orlando niet veel voor. Ik rijd zelf nooit zonder beschermende kleding en helm, maar tegen de tijd dat je het daar aangetrokken hebt, ben je al flauwgevallen van de hitte :mrgreen: De enkeling op een motor die ik daar gezien heb, reed dan ook in korte broek, T-shirt en zonder helm. Mij niet gezien](*,)

JKG
20-01-10, 20:09
Tussen de file door mag daar geloof ik niet nee. Best wel vreemd. Moet je netjes achter aan sluiten. Ik heb dan inderdaad ook nooit een motorrijder tussen de auto's aar voren richting verkeerslicht zien rijden. Gelukkig mag het in NL wel en daar maak ik dan ook vaak genoeg gebruik van. Dat hoort gewoon bij het vrijheidsgevoel.

De zomer is veelste heet om met kleding rond te rijden en als je dus niet tussen de files door mag, weet ik niet of je blij wordt als er een file voor je opdoemt en jij in je leren pakkie stil mag staan. Ik denk dat je er serieus onwel van kan raken daar.

Zat zelf ook nog te denken om een dagje een leuke motor te huren zelfs 250cc is eigenlijk al genoeg daar, maar dan moet je eigenlijk ook een helm meenemen in je koffer (kost mij teveel ruimte) of er eentje huren.. en dat laatste gaat denk ik lastig.
Ik wil nie met 50mph op m'n snuffert gaan zonder helm. M'n gezicht moet wel mooi blijven. :mrgreen:

Mooiste wat ik me kan herinneren in Amerika was ook een vent op een toermotor met lichte custom/chopperneiging, geen helm op, en dan gewoon een groot windscherm voorop. Blikje met peuken erin en dan mooi voor het verkeerslicht een peukie opsteken en met z'n peuk in z'n bek de motor in zn 1 zetten en lekker doorrijden. Schitterend. En dan rook ik niet eens. :)
Voor de rest zie ik voornamelijk optisch getunede supersports (vooral 1000-1300cc) met verlengde achterbruggen en chromen velgen en gigantisch veel verdere bling-bling.

Ta2 Gerrit
20-01-10, 23:38
Hoe verleidelijk het ook is, met die temperaturen, zou ik nooit in de korte boks op de motor stappen. Erg slechte ervaringen mee, en dat was alleen maar vanaf het erf, rondje door de straat de garage in. Een blaar als een ganzeëi.

Maar in een t-shirt en zonder helm zou moeten kunnen. Ik heb in Nederland ook altijd (i.i.g. vaak) een "no DOT apr." doppie op, qua bescherming niet de beste.
Een intergraalhelm is mij zowiezo vreemd. Geen kijk, en erg benauwd.

Defensief rijden, waar ook ter wereld, is een must op de motor. En vooruit denken.
Misschien dat we ooit nog wel een motor huren in de US, maar ik vindt het, zeker als je er twee moet huren, nog al prijzig en aangezien we er meestal gedurende een biker-event zijn, drijft dat de prijzen nog extra op.

Misschien moet ik er maar gewoon een paar kopen daar. Met die lage dollar ;-)

JKG
21-01-10, 10:29
Duur zijn ze daar zeker niet! :)
T-shirt vind ik ook al wat te link... nee, denk dat het 'm niet zo snel wordt, rijden in Florida als het warm is. :) Dan geef ik toch de voorkeur aan een auto met radio en airco, ondanks dat ik een zware motor verslaving heb.

Hoe kwam je aan die blaar dan, verbrand aan de uitlaat?

Ta2 Gerrit
21-01-10, 10:43
Yep, die zijn ook al warm bij een blokje rundum hause :-(

En ook wij prefereren een muziekje en een beetje koude lucht bij de hoge temperaturen.
Maar wel het raampje open als we in Daytona aankomen. Voor het omgevingsgeluid ;-).

vondutchga
21-01-10, 13:05
ik rijd dagelijks, en inderdaad in de zomer wordt het wel erg heet als je in de file staat want je mag er inderdaad NIET tussendoor.

Ik rijd zelf zonder helm en in mijn tshirtje (wel altijd op zijn minst spijkerbroek en boots want die uitlaat is erg heet) behalve verleden week toen het vroor toen droeg ik mijn helm om mijn mutsje vast te houden :)

Wat moet ik ervan zeggen, rond Orlando heb je nog wel eens een challenge, met name omdat er veel toeristen zitten die op het laatste moment doorhebben dat "the magic kingdom" aan deze afslag ligt :)

Verder zou ik zeggen gewoon doen, motor huren en back to basics, haren in de wind and ride it like you rented it :)
.

JKG
21-01-10, 23:15
Tja Gerrit, die uitlaten worden snel warm en redelijk snel zijn ze weer afgekoeld. Ik heb wel eens een vinger goed verbrand aan de bocht bij de cilinder, omdat ik even wilde kijken of een bepaald onderdeel speling had. Daar bij de cilinders issie ook erg heet als je net lekker een eind hebt gereden. :-#


Niet tussen de files door lijkt me echt heel erg irritant, dat is gewoon het voordeel van op 2 wielen rondrijden. Maargoed... misschien huur ik nog wel eens wat, maar dan wel met een helm op m'n koppie en in een frisser seizoen. Eerst hier in Nederland maar eens de pekel van de weg af, heb nu anderhalve maand niet meer gereden en dan ga je het wel missen he :)

mrloes
22-01-10, 15:45
Iedereen bedankt voor de tips. We hebben besloten dat ie 'n ander kado krijgt: vliegen in een WW2 vliegtuig.

Enne Ta 2 Gerrit: ik zal je aanbod doorspelen naar mijn broer, wie weet blijft er geld over van de vakantie en kan broerlief zaken met je doen!

JKG
23-01-10, 19:03
Eigenlijk zou een paar uur rijden ook mooi zat zijn, gewoon van Miami tot aan Key West ofzo. Maarja, zo weinig bochtjes op de US1 en dat maakt motorrijden zo leuk.