PDA

Bekijk Volledige Versie : Verplicht handsfree bellen in Florida ?



Nixo
04-05-15, 08:26
Hallo,

Nog een paar dagen en we kunnen eindelijk vertrekken naar Orlando. Moet je eigenlijk handsfree bellen in Florida? Of mag je nog met de telefoon achter het stuur zitten.
Ja, ik weet het, het is beter om het niet te doen qua veiligheid, maar ik vroeg het me gewoon af....
Stom om een boete te krijgen als je het niet weet natuurlijk....

Njit
04-05-15, 09:27
Volgens mij is er geen wet die het expliciet verbied. Maar je kunt wel een boete krijgen als je rare maneuvres maakt doordat je afgeleid bent: http://www.dmvflorida.org/cell-phone-distractions.shtml

Dit is per staat verschillend. Zie hier een totaaloverzicht: http://www.ghsa.org/html/stateinfo/laws/cellphone_laws.html

corrus
04-05-15, 10:51
Je mag beslist niet "TEXTEN"... (m.a.w. geen berichten schrijven) want daarmee gebeuren de meeste ongelukken daar.
Normaal telefoneren vinden ze eigenlijk geen prbleem.
Je ziet het daar vrijwel overal... de telefoon vlakvoor ze op het stuur en maar die duimpjes bewegen...
Daardoor letten ze ook niet meer op, en gaan dan ook nog eens hééééél langzaam rijden en behoorlijk slingeren.

Njit
04-05-15, 11:07
In Florida is Texting een secundary offence. Je krijgt een boete als je naast texting nog andere verkeersovertredingen begaat (gevaarlijk rijden, slingeren etc). Texting op zich is dus niet verboden in de auto.

corrus
04-05-15, 11:34
Ach ik kom er niet zovaak...
Weet ik veel...
Overal zie je borden met "Do not Text and Drive, It's the Law"

Maar.. wie ben ik... ik schrijf maar iets. :rolleyes:

Njit
04-05-15, 11:41
Hey wie ben ik? Ik zoek ook alleen maar wat linkjes bij elkaar van officiele instanties :cool:

Maar goed, in de praktijk kan niemand én texten én ook nog normaal rijden. Dus ze worden vanzelf gepakt.

corrus
04-05-15, 11:53
Maar de vraag van de O.P. was mag je handsfree bellen in Florida.
Het antwoord is JA, echter dit geldt niet voor Texten op watvoor manier dan ook.

Hans van Demen
04-05-15, 11:56
Op een of andere manier kan ik maar niet wennen aan het idee dat voor de tegenwoordige mens een telefoon en internet bijna een van de eerste levens behoeften blijken te zijn......Nu heb ik een druk eigen bedrijf en loop bijna de hele dag met een telefoon aan mijn oor ( heb er weleens aan gedacht om zo'n headsetje te laten inplanteren )
Maar als ik op vakantie ben blijft de telefoon in het hotel in het kluisje, en na het eten s'avonds kijk ik wie mij zeer dringend moet hebben, ondanks mijn voicemail bericht dat ik vakantie heb, of eventuelen belangrijke e mails. Verder geniet ik op vakantie van mijn vakantie.


O ja de vraag, in iedere staat is het verschillend, en net zoals in Nederland waarom zou je jezelf en andere in gevaar brengen, zet hem op een parking en handel een belangrijk gesprek af.

Iris02
04-05-15, 13:40
Niet handsfree bellen en auto rijden is levensgevaarlijk. Waarom zou je deze vraag in hemelsnaam willen stellen ? Een boete krijgen is wel het minst erge dat je kan overkomen.

Nixo
04-05-15, 14:07
Hallo Iris, ik wist dat er een dergelijke reactie zou komen in dit topic, maar ik vroeg het me gewoon af of als er nu een regelgeving was over handsfree bellen of niet. Ok, nu weten we het hoe het zit... Njit, kan je er een slotje opzetten? Anders gaat er een onnodige, niet-Florida gerichte, discussie ontstaan.....