PDA

Bekijk Volledige Versie : Floridareis juni/juli2016



nientje
01-05-15, 07:36
Goedemorgen,


Ik zal mij even voorstellen ben nl nieuw op dit forum.
Mijn naam is Denise, getrouwd en 1 puberzoon.

in 2016 doet onze zoon eindexamen en wij hebben altijd gezegd "als je eindexamen doet gaan we een mooie reis maken bestemming mag jij kiezen"!

Zijn keus is gevallen op Florida.

Nu zijn wij meerdere keren in de USA geweest (Californië) omdat mijn zus daar woont, maar Florida nog nooit.

We gaan pas over een jaar maar zijn nu begonnen met de voorbereiding (ook al genieten)
Mijn eerste vragen heb ik dan ook reeds.

1. Wanneer kan ik het beste boeken (vlucht, hotel, auto)?
2. is alles los boeken voordeliger?
3. Welke maatschappij heeft gezien jullie ervaringen de beste prijzen?

Bedankt alvast voor de tips die hopelijk gaan komen.

Denise

Moolenschotjes
01-05-15, 08:06
Hoi Nientje,

Leuke plannen hebben jullie, maar let op hoor want Florida kan een verslavende uitwerking hebben ;-)
Over het algemeen boeken de meeste mensen alles los - vluchten, accomodaties etc.

De laatste twee jaar hebben wij onze vlucht geboekt via Air Berlin met vertrek vanuit Dusseldorf. Zij hebben scherpe tarieven.
Het jaar daarvoor zijn we met ArkeFly gegaan. Een directe vlucht heeft onze voorkeur, maar een overstap kan soms voordeliger uitvallen.
Ook hebben we gebruikt gemaakt van British Airways met vertrek vanuit Amsterdam overstap op Londen.

Het zoeken van een auto is van een puzzel. Tarieven onderling verschillen nog al eens per klasse auto.
De laatste jaren vaak geboekt bij EasyTerra, onderdeel van AutoEurope. Maar dit jaar niet en hebben we de auto's geboekt bij USA-Reisen.DE.


Jullie kunnen hier veel tips vinden en door het lezen van verschillende reis blogs ga je veel ideeën op doen.
Veel plezier met de voorbereidingen.


De Moolenschotjes

sitechris
09-05-15, 08:22
Ik heb goede ervaringen met Expedia. Ik heb daar ticket, reis en accommodatie samen geboekt. Ik was met name ook erg tevreden over hun telefonische callcenter.

Jolanda1971
09-05-15, 16:04
Hoi Denise,
leuk vooruitzicht! Kan nu al zeggen dat jouw zoon (en daarmee jullie zelf) geen spijt zullen gaan krijgen van de keuze voor Florida. Wij zijn vorige zomer geweest met 2 kids van toen 7 en 9, en gaan aankomende zomer weer terug. Dit is de eerste keer dat wij weer opnieuw naar een bepaalde bestemming toegaan, dus dat zegt genoeg :-). Qua vliegen zijn wij vorig jaar met Lufthansa gegaan, dit jaar gaan wij met Iberia. Beide keren een overstap. Iets lastiger dan rechtstreeks, maar prima te doen vonden wij.

Belangrijkste wat jullie nu kunnen doen is bepalen hoe lang jullie (kunnen) gaan (wij zijn bijna 4 weken geweest) en wat je dan precies wilt doen. Voor dit laatste doe je volop ideeën op met het lezen, lezen en nog eens lezen van de vele reisverslagen (notitieblokje binnen handbereik). Hierin ligt ook direct een valkuil: er is zoveel te doen in Florida dat je dit niet allemaal in 1 vakantie kan doen (tenzij je 6 maanden achter elkaar kan gaan :-) ). Jullie moeten daarin dus de keuzes maken. Wil je bv een rondreis, of alleen pretparken of een combinatie? Met die keuzes kan je vervolgens het reisschema verder gaan verfijnen. Zet het ook gerust als concept hier op het forum, kan je gerichte tips over krijgen.

Wij vonden bv zowel natuur als pretparken van belang en hebben vorig jaar ongeveer 10 dagen uitgetrokken voor een rondreis (4 verschillende overnachtingsplekken) en vervolgens 16 dagen Orlando (2 x 3 nachten hotel dichtbij pretpark en vervolgens nog 10 nachten een villa). Daarin gekozen voor Disney en SeaWorld. Geen Universal dus, dat doen wij dus aankomende zomer (en dan geen Disney). Heb alles los geboekt, dat vind ik zelf nl ook het leukste.

Suc6 en vooral heel veel plezier met de voorpret!