PDA

Bekijk Volledige Versie : Leeglopende banden huur auto's



Ritchie
15-04-15, 14:03
Wat mij opvalt dat we de laatste jaren veel "problemen" hebben met "leeglopende" banden, tenminste dit wordt allemaal weergegeven op het dashboard.
We reden zelfs deze keer weg uit de parkeergarage met deze melding op het dashboard, dit kan toch niet, ik verwacht eigenlijk een auto die helemaal is gecontrolleerd op defecten, er kan altijd wel iets gebeuren, maar niet bij het wegrijden toch, gelukkig is uiteindelijk alles goed opgelost bij Alamo Care Center bij het Magic Kingdom.
Hebben jullie ook vaak problemen ? en hoe ga je daar dan mee om.

Njit
15-04-15, 15:45
Echt leeglopen zullen ze niet. Maar er zal een Tire Pressure Indicator opzitten. De bandendruk is dan meestal te laag.
Auto's worden echt niet elke keer nagekeken hoor. Die worden gewassen, uitgezogen, getanked en weer klaar gezet.

http://www.bridgestonetire.com/tread-and-trend/drivers-ed/tmps-light-came-on-what-to-do

Esther43
15-04-15, 21:12
Wij hebben dat afgelopen jaar ook gehad na een paar dagen in Florida. Het was toen wat afgekoeld t.o.v. toen we aankwamen. Volgens mijn man wordt dan de druk in banden minder omdat de lucht afkoelt.Bij een benzinestation wat lucht erbij en probleem was opgelost. Wel alle vier de banden gedaan omdat je anders dit soort meldingen blijft krijgen. Het zou beter zijn als ze met stikstof gevuld worden, dan heb je geen last van temperatuurschommelingen. Nogmaals volgens mijn man want ik heb er geen verstand van.

Anthon14
15-04-15, 21:51
En de oorzaak hiervan ligt vaak in het volgende:

De auto's worden klaar/schoon gemaakt op een terrein lekker in de zon waardoor de lucht in de banden warmer wordt en de druk hierdoor hoger wordt, vervolgens rijden ze deze auto's de garage in en staan ze in de schaduw waardoor de druk weer lager wordt. Hierdoor gaan die lampjes vaker branden in de garage en mochten ze in de zon blijven branden pomp je ze toch ff op. ;)

Ritchie
16-04-15, 02:53
Nou... ze zijn opgepompt de 1e keer bij de garage naast het Alamo Care Center, de monteur zij ook dat de lampjes nu uit zouden gaan, dat gebeurde ook, maar na een paar uur (in de zon) gingen ze weer aan, dus was de band volgens Alamo toch niet goed, andere auto meegekregen.
En zelf ga ik niks oppompen of wat dan ook aan een huurauto, dat laat ik doen, als er toch onverwacht iets fout gaat dan, is het tenminste niet mijn schuld.

PENPE
16-04-15, 15:37
De bandendruk is dan meestal te laag. Auto's worden echt niet elke keer nagekeken hoor. Die worden gewassen, uitgezogen, getanked en weer klaar gezet. Inderdaad, heb wel gloednieuwe auto's meegehad waarvan de bandenspanning echt te laag was. Heb er inmiddels een gewoonte van gemaakt om bij de 1e tankstop meteen de bandenspanning te verhogen wat meestal toch ook wel bevordelijk is voor de wegligging van zo'n 'grote bak'.

Anthon14
16-04-15, 18:32
Of weet je niet hoe je "veilig" een band oppompt en hoeveel druk je er in mag pompen. :D :D

Blue_note
17-04-15, 17:29
Ik heb op mijn auto in NL ook een dergelijk systeem zitten. Maar die indicator springt nogal snel aan. Je kunt daarna nog gerust tig kilometers doorrijden (als je geen lekke band hebt) en bij een tankstation even wat lucht erbij doen. De indicator moet je daarna vaak wel weer resetten.

Ook hier wel vaker dat na een beurt de indicator binnen een 10tal km weer bericht geeft trouwens.

Anthon14
18-04-15, 00:04
Ik rij al jaren met dit soort indicatoren in de wielen van mijn auto en heb hier nog nooit meldingen van gehad van te lage bandendruk, behalve toen de band echt leegliep. ;)

Blue_note
18-04-15, 10:55
Ik heb het idee dat het hier veroorzaakt wordt door vele kilomters op hoge snelheid op de Duitse autobahn die ik maak icm winterbanden, zomerbanden nergens last van. Daarna is het telkens prijs. Maar van die snelheid en winterbanden moet je in Amerika geen last hebben :D

Michael66
20-04-15, 13:45
Ik heb ook een keer een huurauto gehad waarvan een band bleef leeglopen. Iedere dag bijpompen. Na een dag of 5 de auto omgeruild. Was geen probleem.

Als je een auto omruilt vanwege een gebrek, of aan het einde van de huurperiode iets meldt, dan schrijven ze dat met een krijtstift op een zijraam. Dat was bij Alamo Orlando MCO zo. Of er daarna iets mee gedaan wordt weet is uiteraard niet.

robisjo
20-04-15, 17:01
Ook wij hebben dit al een aantal keer meegemaakt.
Als het voor het eerst is gewoon even naar de WAWA voor tanken en een lekkere bak koffie en de banden even oppompen.
Mocht het na enkele dagen de bandenspanning wederom te laag zijn gewoon weer terug naar de verhuurder en omwisselen.
Doen ze totaal niet moeilijk over, tijdens onze laatste vakantie van 3 weken hebben wij 4 auto's gehad.

Ritchie
21-04-15, 15:45
Sorry, maar zelf ga ik echt geen banden oppompen bij een huurauto, als er iets fout gaat (wat natuurlijk kan) dan heb ik pas een probleem, toch ?

knaapje
21-04-15, 15:50
...dan ruil je de auto zeker ook om als de tank leeg is............
Wat er bij het tanken allemaal niet fout kan gaan........................

Njit
21-04-15, 15:53
Als mij iets 5 minuten werk kost en verklaarbaar is door temperatuur-wisselingen dan kies ik er toch liever voor om het zelf te doen. Gaat er uiteindelijk om wat het minste tijd kost.

Maar goed, je weet nu dat het voor kan komen. En je weet de oplossing. Wat wil je nog meer horen?

Anthon14
21-04-15, 19:18
Eigenlijk zoekt hij iemand die de band voor hem wil oppompen op zijn vakantie ;) :) :D

JKG
22-04-15, 07:00
Omruilen doen ze idd nooit moeilijk over. Vorig jaar de auto na 1 dag geruild, omdat ik rugpijn van de stoel kreeg.
Nooit bandenspanningsproblemen gehad, de laatste paar jaren hoef ik steeds minder terug te gaan naar de verhuurder om het een of ander.

gayka
24-04-15, 01:16
Vorig jaar toch echt de auto moeten ruilen vanwege een band die leeg liep, kon hem toch echt niet opdruk houden. Zat namelijk een M8 bout in :p . Het kan me verder niets uit maken, het is net wat Njit zegt waarom al die verloren tijd als je het zelf in 5 minuten kan regelen.

knaapje
24-04-15, 12:33
Ik heb ook een keer een leeglopende band gehad, zat een spijker in.
Dollar gebeld of ik hem ergens kon laten repareren of moest omruilen.
Ze vroegen of ik ermee naar MO kon komen en dan omruilen.
Ze zagen toen echter dat ik een Ford Crown Victoria (zo'n politiebak) had en ze wisten niet of die er stond.
(Was trouwens een gratis upgrade van een compact of intermediate die ik gereserveerd had.)
Ze belden terug, dat er binnen het uur een voor me klaar stond.
Band even goed opgepompt en naar MCO.
Kon met wat papierwerk zo van de een in de ander stappen.

Anthon14
24-04-15, 17:00
Als je echt een lekke band hebt is dat ook geen enkel probleem, wij hebben dit al meermalen aan de hand gehad.

Ook zijn we wel eens doorgereden met een spijker in de band aangezien de band zo langzaam leegliep dat we hem 1x per week iets op hoefde te pompen en ik daarvoor niet de moeite wilde nemen naar MCO te rijden. Bij het inleveren aangegeven en het werd meteen op het raam geschreven zodat het opgelost kon worden.

Tja, en in het ergst geval moet je een keer een wiel wisselen, mits deze wel in de auto zit want het gebeurt geregeld dat deze er NIET in zitten. Altijd ff controleren net als de profieldiepte, want ook daar wordt niet opgelet bij de verhuur auto's.