PDA

Bekijk Volledige Versie : Seats in vliegtuig helemaal door elkaar gehaald....



mercike
25-03-15, 09:31
Amai, ni leuk!!!!!
We kregen een uurwijziging door voor onze terugvlucht.....ging ik nog eens kijken op de site van United en wat zie ik...onze reeds in oktober geboekte plaatsen zijn helemaal door elkaar gehaald!!!!
Kan ik dus niet mee lachen hé! Dat de uren of zelfs het toestel wijzigt, daar heb ik alle begrip voor, maar dat ze een gezin van 6 uit elkaar halen, dat snap ik NIET!!!!
1 vlucht van de 4 (1 keer overstappen heen én terug) is onveranderd gebleven.....Voor de vlucht van Brussel naar Newark en van Miami naar Newark(terugkomst) hebben we dan maar beslist om verder naar achter te schuiven om toch bij elkaar te kunnen zitten!
Van Newark naar Brussel waren er geen stoelen meer vrij in economy.....dus daar zitten we nu 2-1-1-1-1.....toch ni logisch hé en ik wil zo niet reizen!!!!
Ze konden zelfs geen toegeving doen om ons om te boeken naar economy plus???? We moeten dat maar regelen een paar uur voor vertrek???? Precies of er zijn dan nog 6 plaatsen bij elkaar????
Toen wij onze tickets boekten, was het hele vliegtuig nog leeg!!!!! 't Is weer bij ons zene....hopelijk kan het reisbureau iets doen??? (was gesloten gisteren, daarom heb ik naar united zelf gebeld!)
Heeft er iemand dit ook eens voor gehad?

moonlight91
25-03-15, 10:08
wij zelf hebben dit nog nooit gehad
maar wel zie ik op de vluchten voor vertrek een hoop geschuif, om te zorgen dat gezinnen toch samen kunnen zitten
(althans bij Delta en KLM) , dus ik denk dat je je niet te veel zorgen moet maken hoor
wel is er bij ons in vertrektijden of verandering van toestel al flink gerommeld
maar bleven wel mijn vast gestelde stoelnummers staan

Holandesa
25-03-15, 10:38
Helaas, heb ik dezelfde gehad met United - een paar jaar geleden. Ze zeiden dat wij aan de stewardess moesten vragen voor andere plaatsen in het vliegtuig, maar die zei dat als mensen met ons van plaats niet wilden veranderen, dat ze het niet kon dwingen, dus toch apart zitten!. Over het algemeen willen mensen best wel meewerken en het is gelukt om 2 bij 2 te zitten (en niet iedereen bij elkaar) maar leuk is het niet.
Ze halen gezinnen compleet uit elkaar - en denken dat hele kleine kinderen alleen kunnen reizen - dus niet naast de ouders. (?!?!)
Ik vond het toen een absuurd en de mevrouw zei doodleuk dat er meer plaatsen verkocht waren dan de capaciteit van het vliegtuig. Ik moest maar blij zijn dat wij plaatsen hadden (en dus niet klagen!)...

mercike
25-03-15, 10:44
Moonlight91, da's enigszins een magere troost, maar het is zoals Holandesa zegt ,als de mensen niet willen meewerken? 3 jaar geleden niks van problemen ondervonden, integendeel, we waren superenthousiast over united! en da zal zo blijven totdat we écht ni samen kunnen zitten....:)...ik geef iedereen graag een 2e kans (soms wel meer zegt mijn man altijd...hihi...)
Maar 't feit blijft dat ik hiervan wa slechter slaap.....maar we geloven in een oplossing.....(liefst zo snel mogelijk!!!!)

mercike
25-03-15, 10:52
Holandesa, hebben jullie dan toch nog samen kunnen zitten?

Suus
25-03-15, 11:22
Wij hebben het ook gehad afgelopen vakantie, tot op de dag van vakantie konden we onze stoelen zien, maar niet bevestigen, en op de dag van vertrek kon dat niet meer. We konden zelfs op Orlando niet inchecken voor de tweede vlucht van IAD-AMS. Dat moesten we op IAD doen. Daar aangekomen meteen geregeld, zaten we met z'n vieren verspreid door heel het vliegtuig, niet achter elkaar of met gangpad, maar echt verspreid. Het was een gevolg van samenvoeging van twee vluchten. We zijn niet echt boos geworden, want we waren moe, maar hebben wel geëist dat ze gingen kijken dat we twee aan twee konden zitten. Al dan niet achter elkaar.

Uiteindelijk hebben ze ons twee aan twee gezet, EN Economy Plus stoelen, dus het was prima opgelost.
Maar fijn aankomen was het niet.

Holandesa
25-03-15, 11:42
niet allemaal samen, maar 2 vooraan en de 2 achteraan in het vliegtuig....

knaapje
25-03-15, 11:55
Lees hier http://www.floridaforum.nl/showthread.php?8-Vliegen-met-Delta-Airlines/page78&highlight=delta

posting 773 en volgende maar eens.

Het was geen jokken, maar gewoon liegen waar je bij zit.!

mercike
25-03-15, 12:15
Pfff....geeft me ni veel moed.....maar we zullen er niks ana kunnen veranderne zeker als zij voet bij stuk blijvne houden......:(

moonlight91
25-03-15, 12:20
@knaapje heb het even terug gelezen, en hoe is dat verder afgelopen..
ik heb altijd nog de stoelen gehad die ik bij de reservering vast zette, ik boek wel altijd of op de delta website of die van klm
het enige wat vaak rommelig is dat de boekingen in het ene account zo staan en in het andere maar half
afgelopen keer het ik mijn delta account aangehouden omdat ik via hun had geboekt, en was allemaal goed
in januari hebben er kennissen van mij ook met delta gevlogen en kregen ook verschillende seats, de ene halfverwege de andere achter in
dat is ook opgelost op het vliegveld zelf
het lijkt wel of het ene geval veel verschilt van het andere..vliegmaatschappijen houden nogal van moeilijk doen
zo heb ik bij het inchecken op de wachtlijst gestaan terwijl mijn man wel een plaats had..is uiteindelijk ook wel opgelost maar je word er niet vrolijk van , dat was de enigste keer dat we niet de gereserveerde stoelen hadden

knaapje
25-03-15, 12:48
Uiteindelijk een windowseat op rij 13 bemachtigd.
De toeslag teruggekregen en $ 50 voucher.
Ik had bij Expedia geboekt in combinatie met een hotel.
Bij het boeken werd ik doorgezet naar de site van Delta en heb hen ook rechtstreeks betaald.

Anthon14
25-03-15, 20:06
Ze doen toch wat ze willen en ik heb nog nooit begrepen dat ze je niet weer enigszins hetzelfde kunnen indelen met een ander toestel, je bent en blijft een nummer voor de maatschappijen.

Wij hebben het ook bij Delta/KLM een aantal keer aan de hand gehad maar konden dat wijzigen of gewijzigd krijgen na een belletje. Ook hebben we wel eens de vluchten laten omzetten door de maatschappij vanwege dit soort acties.

Fleurida
25-03-15, 22:23
Ik zag dat je bij United geboekt hebt, als ik jou was ging ik naar de Facebook pagina van United en plaats een berichtje met je klacht. Ze reageren behoorlijk snel en willen altijd helpen.

mercike
25-03-15, 23:53
Heb nog eens gebeld met United (aangezien het reisbureau niet meer kon verkrijgen....) die mevr heeft er alles aan gedaan om ons toch 3-3 te zetten......ze heeft ook gezegd dat dit nog eens kan gebeuren en dat we net voor afreis maar moeten zien....niet leuk, maar kom, dit hebben we al...(maar voor hoelang?) Bedankt Fleurida, ga dat daar ook wel eens melden!

Ta2 Gerrit
26-03-15, 17:33
Misschien nu een overbodige vraag, mercike, maar had je van je reisbureau geen United bevestingscode gekregen ? Dan kun je op de site van United zelf je stoelen aanpassen en gelijk zien wat er nog vrij is. En ook eventueel E-Plus stoelen bijkopen.

mercike
26-03-15, 20:26
Hey Ta2 Gerrit;

Absoluut geen overbodige vraag....we hebben idd een bevestigingscode.....maar er waren geen lege plaatsen meer in economy....en bijbetalen voor economy plus, willen we nog niet....we houden het in 't oog, want alle plus-stoelen zijn nog vrij....als die vrije plaatsen verminderen, denk ik wel dat we dat gaan doen....nog 14w5d....:D

Fleurida
26-03-15, 21:30
Je kunt via Facebook proberen een upgrade te krijgen naar E-plus. Een beetje "bozig" doen en niet geschoten is altijd mis:rolleyes: