PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema PumZ: Anna+Marvin in Florida, april 2015



PumZ
24-03-15, 21:11
Hallo allemaal!

Nog 3 weekjes en dan is het zo ver, op 13 april vliegen we naar Miami voor een 18 daagse rondreis door Florida! We hebben ons hier (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?17240-Even-voorstellen-PumZ-(Marvin-amp-Anna)) al even kort voorgesteld.

Omdat we de touwtjes tot nog toe alleen grofweg aan elkaar hebben geknoopt, en er veel ruimte is om te schuiven en te wijzigen, plaatsen we hier ons voorlopig reisschema en zijn erg benieuwd naar jullie mening, verbeterpunten, tips of anderzijds ;)

Hier onder telkens de datum, de dagafstand (ca) bij grotere stukken rijden en onze ideeën voor wat betreft activiteit :) De afstanden kloppen niet in zijn geheel meer, maar zo ongeveer :D

Zoals gezegd, een grove planning en waarschijnlijk deels te veel activiteiten, daarin zullen we keuzes moeten maken :rolleyes:


Datum//Afstand//Activiteit
13-04 // 0 mile // Aankomst Miami ca. 16:15, "The Clay" hotel geboekt in Miami Beach

14-04 // 210 mile // Rit naar Cape Canavaral via Fort Lauderdale om te shoppen (Sawgrass Millsl! Goede plek? :rolleyes:)

15-04 // 55 mile // Kennedy Space Centre bezoeken en rit naar Orlando

16-04 // 0 mile // Sightseeing Orlando

17-04 // 140 mile // Rit naar omg. Clearwater via Dunnellon OF Thonotosassa (Kanoën)

18-04 // 0 mile // omg. Clearwater, Dunedin via Honeymoon naar Caladesi Islands, 's avonds St. Petersburg

19-04 // 0 mile // omg. Clearwater, Madeira Beach, vissersplaats Johns Pass Village, 's avonds Pass a Grille beach

20-04 // 0 mile // omg. Clearwater, Stranddag Fort de Soto Park

21-04 // 0 mile // omg. Clearwater, Rit via Anna Maris Island naar Sarasota

22-04 // 140 mile // Rit naar Fort Myers via Myakka River State Park en Venice, Minigolf Castle Golf :cool:

23-04 // 0 mile // omg. Fort Myers, Cape Coral, Captiva Islands & Sanibel Island, Boca Grande

24-04 // 45 mile // Rit naar Naples via Six Mile Cypress Slough Preserve, sightseeing Naples (TinCity Boot Tour?)

25-04 // 0 mile // omg. Naples, Marco Islands met 10.000 Islands Waverunner Excursion

26-04 // 110 mile // Rit door de Everglades richting Homestead

27-04 // 100 mile // Rit naar Key Largo, snorkelen Pennekamp Parc

28-04 // 100 mile // Rit naar Key West via Grassy Key, Dolphin Research Centre

29-04 // 166 mile // Rit naar Miami

30-04 // 0 mile // Sightseeing Miami

01-05 // 0 mile // 16:00 Vlucht


Ik ben heel benieuwd naar jullie feedback en kan niet wachten tot het zo ver is. Uitgangspunt is dat het een relaxte vakantie is, waarbij we toch veel gaan zien. Dus we zullen her en der concessies moeten doen en wat dingen laten vallen.

Digitalman
24-03-15, 22:02
Heerlijk vooruitzicht! Een paar dingetjes begrijp ik niet zo goed van je planning. Je hebt slechts een dag Orlando in de planning met omschrijving 'sightseeing'. Nou is er veel te doen in en om Orlando, maar sightseeing hoort daar volgens mij niet bij. Ik zou zeggen; maar er een paar dagen van en bezoek een park of ga shoppen.

Daarnaast snap ik het laatste deel niet zo. Je gaat van Naples naar Ft Lauderdale en dan naar de Keys. Het lijkt mij logischer om van Naples naar de Keys te rijden en dan af te sluiten in Miami/Ft Lauderdale.

PumZ
25-03-15, 19:10
Dank voor je reactie!

We hebben niet echt parken ingepland, en shoppen doen we al in Sawgrass Mills (omg. Fort Lauderdale), maar we dachten, we kunnen Orlando toch niet zo maar overslaan? Toch? :)

We dachten vanuit Naples dwars "door" de Everglades te rijden, en dus richting Fort Lauderdale via de 93 om maar zo veel mogelijk van de Everglades mee te krijgen (Airboat tour, etc). Maar is dit net zo goed te doen, of wellicht veel meer de moeite waard via de 41 die zuidelijker loopt?

stephie
25-03-15, 20:24
In Orlando is het lastig om globaal aan sightseeing te doen, omdat er zoveel te doen is. Je kunt ervoor kiezen om dingen te bezoeken aan de international drive. Er zijn ook diverse natuurparken in de buurt. Ik heb niet veel verstand van Orlando, ik ben meer van de golfkust :cool:
Heb je in Sarasota wat gepland staan? Overnachten jullie daar? Ik zou vanaf Anna Maria island binnendoor langs Bradenton Beach over longboat key richting Lido Key, daar heb de st. Armands circle waar je leuke winkeltjes en restaurants hebt. Mocht je een stranddag willen inplannen dan kun je kiezen voor Siësta Key, bij Sarasota.

Wat betreft je rit door de Everglades, ik zou de 41 kiezen. De moeite waard, je rijdt dan dwars door de natuurparken heen. En je kunt onderweg bepalen of je ergens stopt voor airboat tochtje of wandeling.

Succes es met de voorbereidingen, leuk!

PumZ
25-03-15, 21:07
Dat zijn ook waardevolle tips, dankjewel!

Bij Orlando zijn we er inderdaad nog niet uit. Wat is er zoal aan de international drive te doen?

Wij willen waarschijnlijk al met al wat meer tijd verblijven aan de westkust en de keys. We hebben inderdaad ook een overnachting gepland in de omgeving van Sarasota. Jouw route klinkt perfect, ziet er op Google Maps prima uit! :) Evenals Siësta Key!

We zullen dan inderdaad de 41 gaan pakken, als we daar evengoed kunnen wandelen en er uit kunnen voor een airboat tochtje is dat de veel betere keus, en komen we daarna sneller bij de keys.

stephie
25-03-15, 22:04
Aan de international drive zit Ripleys believe it or not., een soort van museum. Zijn we nooit geweest, maar we zaten toen in 2007 in la quinta inn, dit zit er tegenover. Verder kan ik je niet helpen. Dit is echt te lang geleden.

De omgeving van Sarasota is de moeite waard. Op Siësta Key heb je Siësta public beach. Erg mooi, groot etc. Turtle beach ligt wat verder en is qua natuur wat mooier. Hier zie je mooie vogels en schildpaddennestjes. Alleen het strand is schuin, haha dat maakt het relaxed zitten en liggen wat moeilijker.
Myakka State park is ook leuk om naar toe te gaan. Dat ligt vlakbij Sarasota. In Sarasota heb je ook hele leuke winkelcentra ;)