PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Reffel April 2015 Florida



Reffel
16-03-15, 22:11
We zijn bijna 12,5 jaar getrouwd dus tijd voor snoepreisje naar Florida met onze 2 dochters (6 & 8 jaar).
Vertrek 2 april Düsseldorf - Miami. Auto gehuurd dan door naar Orlando
2 t/m 10 april verblijven we in Best Western Saratoga Resort - 4 dagen entree voor parken Disney
(tips meer dan welkom)
7 april Discovery Cove, dolfijnen zwemmen / dagverblijf park
10 t/m 13 april Disney Cruise (Bahama's)
13 t/m 15 april Naples
15 t/m 17 april Key west
17-18 april Miami
18 april vertrek 😪 terug naar huis!

Vooral tips voor Naples/Key West zijn meer dan welkom!
Jullie begrijpen, we zijn drukdoende met de dagen aftellen ;)

Esther2013
16-03-15, 23:19
Wat een heerlijk vooruitzicht, heerlijk!
Vergis je niet in de afstand Naples - Key west. Tik maar in op Google Maps.
tip: van Naples naar Key Largo een airboattour in bv Homestead.
Dan de volgende dag naar Key West rijden met tussenstop op Islamorada en/of Bahia Honda State
Park en dan 1 overnachting op Key West.
succes!

Digitalman
17-03-15, 00:16
Ben je van plan om direct na aankomst op Miami naar Orlando te rijden? Lijkt me een heel zwaar begin van je vakantie. De rit van Miami naar Orlando is al gauw een uur of vier en behoorlijk saai. Na een zo'n vlucht, immigrations, car rental rij, etc. zou ik eerst een overnachting overwegen...

hannie
17-03-15, 10:07
Dat vroeg ik me ook gelijk af. Ik weet niet hoe laat jullie in Miami aankomen maar gelijk door naar Orlando is niet aan te raden. Als je pech hebt ben je 2 uur verder voordat je door immigration bent je koffers en de auto hebt opgehaald. En dan moet je nog een kleine 4 uur gaan rijden.

Reffel
17-03-15, 10:24
Hannie & Digitalman Wij vertrekken rond 9 uur in de morgen vanaf Düsseldorf, komen dan rond 13.15 uur aan (USA-tijd) op Miami Airport.
We zijn inderdaad nog een klein beetje aan het twijfelen of dat niet teveel van het goede is op de eerste dag.... en nu dat ik jullie reacties lees......
Ik ga er nog eens over goed overna denken en in de groep gooien bij mijn man! Thx!

stephie
17-03-15, 11:25
Ik zou ook niet meteen doorrijden van Miami naar Orlando. Is zeker een flinke afstand. En wat ook al eerder is gezegd, afstand tussen key west en Naples is best wel groot.
is het een idee om het schema om te draaien? Dus vanaf Miami eerst richting key west en westkust en dan Orlando en via oostkust terug naar Miami.

Holandesa
17-03-15, 12:04
Ik zou het ook niet aanraden om gelijk door te rijden naar Orlando. Beter om een nacht te blijven in de buurt van Miami. De volgende ochtend ben je toch vroeg wakker en dan kun je in alle gemak doorrijden naar Orlando...

MMJJOli4
17-03-15, 12:45
Ik zou ook niet meteen doorrijden naar Orlando inderdaad. Ook zou ik een tussenstop inlassen ergens bovenin de keys om nog tijd te hebben iets van de everglades te zien op de reisdag van Naples naar de Keys. Wel een heerlijk vooruitzicht met een leuke disney cruise :-D!

Reffel
17-03-15, 13:47
Ik zou ook niet meteen doorrijden naar Orlando inderdaad. Ook zou ik een tussenstop inlassen ergens bovenin de keys om nog tijd te hebben iets van de everglades te zien op de reisdag van Naples naar de Keys. Wel een heerlijk vooruitzicht met een leuke disney cruise :-D!

Heb jij ervaring met zo'n Disney Cruise???? Zo benieuwd naar verhalen..... ;)

Njit
17-03-15, 14:02
Heel topic vol ervaringen: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?2204-Disney-Cruise-Line

tomenvalesca
17-03-15, 15:24
OOOOOOOH mijn god ik lees dat je de Disney cruise gaat doen en mijn hart mist een slag... ZO JALOERS op jullie!!!
wij hebben het in 2013 gedaan en is 1 van de leukste dingen die we ooit hebben gedaan, check ons reisverslag maar, enkel maar lovende woorden,
GENIET ervan eneuh... maak foto's voor ons aub :p

MMJJOli4
17-03-15, 15:32
Een disney cruise is echt helemaal te gek! Het enige nadeel is eigenlijk dat je daarna niet kan wachten tot je nog een keer kan en dat is met schoolgaande kinderen niet echt eenvoudig ;-) Als je nog wat wilt weten vraag het maar :-)

Reffel
17-03-15, 15:33
OOOOOOOH mijn god ik lees dat je de Disney cruise gaat doen en mijn hart mist een slag... ZO JALOERS op jullie!!!
wij hebben het in 2013 gedaan en is 1 van de leukste dingen die we ooit hebben gedaan, check ons reisverslag maar, enkel maar lovende woorden,
GENIET ervan eneuh... maak foto's voor ons aub :p

Rustig blijven ademhalen ;)
Ik ben ook jaloers op mensen die het al achter de rug hebben..... en benieuwd naar de verhalen! Ga dus gelijk je reisverslag induiken!!!!
Ennuh genieten? VOLOP en alleen maar! Ohhh ja en foto's maken :-D

Reffel
17-03-15, 15:35
Ohhhhh ik was al zo enthouiast, en dat word ik nu nog alleen maar meer ;)
Hoe oud waren jullie kinderen? Hoe vonden ze het?
Onze meiden, net 6 en 8 jaar, hebben het nu al nergens anders meer over als over deze cruise... en hij moet nog beginnen :-P

tomenvalesca
17-03-15, 15:38
Nu ik wat gekalmeerd ben kan ik de rest van je bericht bekijken haha

-tips Disney; heb je je tickets al? Anders zeker en vast al je fastpassen reserveren!
Magic Kingdom- Be Our Guest restaurant gaan eten, echt de moeite!! Probeer ook bij de opening van het park al aanwezig te zijn en dan zoveel mogelijk attrakties te doen die echt op je to-do list staan, na de middag word het in het park veel drukker en dus ook langere wachtrijen.
(wij proberen voor 12u zoveel mogelijk te doen, zodat je na 12u gewoon nog doet wat je denkt dat leuk is, de shows bekijkt, de winkeltjes gaat bezichtigen)
Hollywood studios- neem een fastpass voor Fantasmic, dan heb je goede plaatsen en die show is echt machtig! ook een fastpass voor Toystory midway mania, anders sta je echt uren in de rij, doe je misschien dan niet maar anders mis je wel een leuke attractie (of 's morgends bij de opening al in het park zijn en meteen hier naartoe gaan)
Animal Kingdom-gaan eten bij Yak&Yeti


Key west --> zeker de sunset celebration gaan bekijken, is echt heel mooi met straatartiesten, kraampjes en een fantastische zonsondergang
eten bij sloppy joe's en gewoon rustig Duval street afwandelen, ben je al aardig zoet mee!
-onderweg naar key west stoppen bij het morada bay cafe- een pareltje met heerlijk eten, een van de mooiste uitzichten die ik ook heb gezien!

Tips voor de Disney cruise; ik weet niet waar je stops zijn maar met 3 dagen gok ik Nassau en Castaway Cay?
Moest dit het geval zijn;
-Nassau; stap niet meteen af als het schip heeft aangemeerd, het staat dan buiten vol met mannen die je een taxi rit willen aanbieden naar het Atlantis hotel, hebben wij gedaan en vond ik eerlijk gezegt eng, we werden met 10 man in een wagen geduwd die bij elke bocht uit elkaar leek te vallen en
binnen het Atlantis hotel kon je niets gaan bekijken tenzij je daar goed voor wou betalen.
Wil je aquariums zien? Betalen, wil je zwemmen? Betalen, wil je naar het strand? Betalen,... dus bekijk goed je opties wat je gaat doen in Nassau,
maar wachten even met aan wal te gaan tot alle opdringerige taxi chauffeurs weg zijn.

-Castaway Cay; fietsen huren, hadden wij gedaan en was echt leuk!! je kan fietsen naar een uitkijktoren en het zicht dat je daar krijgt is echt fenomenaal!
Ook zeker de barbeque doen, en gewoon genieten, castaway cay is echt een droom!!!

-zeker naar de avondshows gaan kijken, je gaat eerst naar Disney world dus ga je daar al enkele shows zien waar je 'wauw' van denkt, op de cruise gaat dat niveau nog een stukje hoger!

-probeer zo vroeg mogelijk in te checken voor je cruise, je wordt in groepen ingedeeld, ben je eerst in de terminal, mag je als een van de eerste het schip op, ben je als een van de eerste op het schip--> zit je dus bijna op een leeg schip voor jou alleen!!! Zolang de boot aan wal ligt mag je ook overal gaan kijken, dus ook in de speelruimtes voor kleine kinderen enz, eenmaal het schip vertrekt mogen er geen volwassenen meer in, dus zeker het schip bekijken voor ie vertrekt, levert prachtige fotos op.

En bovenal, genieten van het heerlijke eten, vriendelijk personeel en op en top disney luxe!

Mushu
18-03-15, 10:38
Voor als nog wat verslagen wil lezen van de Disney Cruise en WDW: http://cruizindisney.blogspot.nl/2013/05/cruizin.html en http://vanreesdisney2011.blogspot.nl/2011/05/dag-4-embarkation-vandaag-is-het-zo-ver.html
Veel plezier! Wij gaan dit jaar ook weer een Disney Cruise doen, de Panamakanaal Cruise (twee weken!). Dacht altijd dat cruisen niets voor ons was (we zijn nog al bezige types) maar die Disney Cruises (geen ervaring met andere) zijn echt zo goed dan wil je gewoon nog een keer (en nog een keer...).

Reffel
30-03-15, 10:37
Nou het komt hier langzaam steeds dichterbij! Mijn meiden zijn nu al hyper, kunnen niet meer wachten ;)
En ik, ik sta strak van de spanning om het vliegen (vooral na het gebeuren van vorige week...)
Toch onze reis beetje aangepast, we slapen eerste nacht in Palm Beach, en rijden 3 april op ons gemak en fris, fruitig, "uitgerust" door naar Kissimee....
We gaan het beleven mensen :-D

Swets
30-03-15, 21:56
Ik ben trouwens erg benieuwd naar jullie ervaringen in het Best Western Saratoga in Orlando.. Ik zit daar 27 april t/m 4 mei :)

Heel veel plezier alvast!

Reffel
30-03-15, 23:42
Ik ben trouwens erg benieuwd naar jullie ervaringen in het Best Western Saratoga in Orlando.. Ik zit daar 27 april t/m 4 mei :)

Heel veel plezier alvast!

dankjewel, plezier zullen we vast gaan hebben ;)
ook ik ben erg benieuwd hoe Saratoga zal zijn.... Je leest het wel na onze thuiskomst en voor jullie vertrek!
verblijven jullie alleen in Orlando?!?

Anita74
01-04-15, 12:58
Wat een leuke reis gaan jullie maken zeg! Heel veel plezier, geniet ervan :D!!

Reffel
01-04-15, 15:06
Dankjewel Anita74, we zijn klaar voor vertrek....... de spanning stijgt, vooral bij mij (beetje onrustig...)
Kindjes kunnen niet meer wachten, vanavond vertrekken we al richting Düsseldorf, dan begint de vakantie al een beetje!!!!
We gaan genieten!

tomenvalesca
01-04-15, 21:05
veel plezier!

MMJJOli4
02-04-15, 10:40
Heel veel plezier! Het gaat vast fantastisch worden!

Holandesa
02-04-15, 11:49
Geniet ervan! En ja, goede timing om op zoek te gaan naar warme temperaturen! ;-)

Swets
04-04-15, 20:24
dankjewel, plezier zullen we vast gaan hebben ;)
ook ik ben erg benieuwd hoe Saratoga zal zijn.... Je leest het wel na onze thuiskomst en voor jullie vertrek!
verblijven jullie alleen in Orlando?!?

Nee, we zakken na een week Orlando af naar het zuiden :) Zie ook: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?17315-Reisschema-Swets-Van-Orlando-tot-Key-West-april-mei-2015

Veel plezier!