PDA

Bekijk Volledige Versie : Top 3 mooiste, leukste pretparken van Florida en waarom ?



Ferry77
08-03-15, 19:18
Voor wie al eens in florida geweest is:

Wat vinden/vonden jullie het allermooiste en leukste pretpark van Florida en waarom !?
welke attractie , show , bezienswaardigheid staat in jouw top 3 lijstje en waar hebben jullie kinderen het meest van genoten en/of aan gehad. ( aanvullende tips welkom uiteraard )


Voor wie nog naar Florida heen gaan of willen.

welk 3 parken bezienswaardigheid of show zou je zeker gaan bezoeken als je in Florida bent ?

Njit
08-03-15, 20:12
Ik kan nooit kiezen :) Maar de Harry Potter attracties staan toch wel hoog op mijn lijstje..

Ferry77
08-03-15, 20:30
Die staan in universal studio's toch njit ?

Iris02
09-03-15, 08:13
1. Universal/IoA --> in combi ivm Harry Potter. Voor iedere Marvel fan/Harry Potter fan een must
2. Magic Kingdom --> je waant je toch even in een andere wereld
3. Hollywood Studio's --> voor de Muppets

Njit
09-03-15, 08:32
Die staan in universal studio's toch njit ?

Yup. Even een tip. Bekijk op Youtube eens wat filmpjes van de diverse parken. Dan heb je al snel een idee wat jou aanspreekt.
Want slechte attracties zijn er niet in Orlando.


https://www.youtube.com/watch?v=CMB0THjx-fQ


https://www.youtube.com/watch?v=P0XMlAfUBNo

Meer op dit kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCo83OnV1SoOZHPQd1UNMx-g

Suus
09-03-15, 09:45
1. Universal Studios & Island of Adventures ==> Harry Potter and the forbidden journey
2. Magic Kingdom ==> Omdat Disney altijd leuk is!
3. Hollywood Studio's ==> Tower of Terror!

Ik weet niet of Discovery Cove als pretpark meegeteld kan worden, eigenlijk niet denk ik, is niet echt een 'pret'park als in pretpark met attracties. Maar Discovery Cove deelt dan de eerste plaats met Universal Studios & Island of Adventure!

Ferry77
09-03-15, 10:09
@iriso2. Magic kindom bezoeken zeker ! Dank voor je reactie
@suus Discovery cove hoor ik nu voor het eerst ! Thanks voor de tip

Ferry77
09-03-15, 10:12
@njit

bedankt voor de filmpjes ! Leuk om te zien.
heb alleen gehoord dat universal studio's wel top is maar minder geschikt
voor jonge kinderen ( leeftijd 4 tot 7 ) vind jij dat ook ?

Njit
09-03-15, 10:39
Ik heb geen kinderen dus ik kan er niet echt over mee praten. Maar wellicht wordt je wat wijzer van deze pagina: http://planner.universalorlando.com/ . Je kunt daar je gezins-samenstelling aangeven.

Ferry77
09-03-15, 10:41
@njit top dank je

angela67
09-03-15, 10:49
wij zijn ongeveer 18 jaar geleden geweesd. Vond toen vooral Busch gardens geweldig Zijn toen ook naar Epcot seaworld en disney geweest.dit jaar terug met de kids van 14 en 16. We hebben nu gekozen voor Universal,Seaworld,Busch garden,Aquatica.Maar wij vonden toen vooral het rondtrekken met camper helemaal geweldig. Key West Everglades Daytona. Nu gaan we week rondrijden Miami,Key West Naples ST. Petersburg Orlando en daar blijven we nog een week. Ik heb ook heel veel filmpjes bekeken op you tube. Zo krijg je een goede indruk Oh ja typhoon lagoon vonden we ook top. Maar wij hadden toen nog geen kinderen dus weet niet of dit aan te raden is

angela67
09-03-15, 10:51
Oh en kijk op orlandoinformer daar staan routeplanners op voor pretpark

wehave
09-03-15, 12:12
@njit

bedankt voor de filmpjes ! Leuk om te zien.
heb alleen gehoord dat universal studio's wel top is maar minder geschikt
voor jonge kinderen ( leeftijd 4 tot 7 ) vind jij dat ook ?

Ik was vorig jaar hier met een 5 en 8 jarige en het was echt super.
Tuurlijk heb je een aantal attracties waar de jongste niet in mag en vaak niet eens in wil maar dat heb je toch al vaak voor de meeste parken.
Ik zou deze twee sowieso niet overslaan.

Iris02
09-03-15, 12:19
IoA heeft veel attracties voor wat oudere kinderen, maar ook voor jonge kinderen is er genoeg te doen (Popeye, the cat in the hat, Jurrasic Park, Harry Potter, etc).
Of Discovery Cove onder de attractieparken valt is dubieus. Ik denk niet dat DC een attractiepark wil worden genoemd.
De meningen of DC wel of geen attractiepark is zullen verschillen en daar is ook al een andere discussie over (dieren welzijn).

Suus
09-03-15, 12:52
Of Discovery Cove onder de attractieparken valt is dubieus. Ik denk niet dat DC een attractiepark wil worden genoemd. De meningen of DC wel of geen attractiepark is zullen verschillen en daar is ook al een andere discussie over (dieren welzijn).

Dat denk ik inderdaad ook, maar ik heb daar zo'n fantastische dag gehad, met alles er op en er aan.
Dat was het hoogtepunt van onze vakantie! En ik zou die dag zeker nog een keer over doen!

Ferry77
09-03-15, 12:58
Blij me jullie tips en antwoorden. Ik ga alles bekijken en Googlen

Ritchie
09-03-15, 13:27
Waarom een top 3 :p

Ferry77
14-03-15, 10:21
@richie

mag ook meer favorieten zijn natuurlijk. We horen ze
graag.

tomenvalesca
14-03-15, 15:16
1.Magic Kingdom--> Disney, heerlijke sfeer, een wereld op zichzelf,kan voor mij niets aan tippen (disney freak!!)
2.Hollywood studios--> mooie shows (b&tb, fantasmic, tlm), TOT,...
3.islands of adventure--> Harry Potter (nu dan ook in combinatie met de universal studios voor diagon alley maar heb ik zelf jammer genoeg nog niet gezien)
meer favorieten... animal kingdom, epcot, seaworld, bush gardens, we hebben ze allemaal gedaan en kan met alle eerlijkheid zeggen dat ik bij geen enkel van deze parken het gevoel heb gehad van 'hier kom ik nooit meer terug', ze hebben stuk voor stuk hun toppers. Maar de 3 die onze volgende trip zeker op de lijst staan zie je hierboven dus :)

Holandesa
14-03-15, 15:38
1- Island of adventures - Hulk, Harry Porter, Jurassic park/ Seaworld - leuke variatie tussen shows en attracties.
2- Magic Kingdom - meer voor de sfeer dan de attracties: It's a small world vind ik heel bijzonder en dat liedje blijft daarna in je hoofd draaien! en de vuurwerkshow vind ik top!
3- Epcot - ah, de vuurwerkshow met de wereldbal is prachtig! de sfeer is top en m.b.t. attracties: auto track (heet die nog zo?) en soarin vond ik heel leuk!

Ferry77
14-03-15, 17:55
Tomenvalesca ... Wij zijn ook disney fan ! Vaak met kerst in Parijs geweest... Geweldige sfeer

holandesa... Jurassic park staat ook op mijn lijstje !

Patrick
14-03-15, 18:23
Met grote voorsprong op 1: Universal IOA/Studios.Geweldige parken met misschien wel de beste attracties van de wereld; Harry Potter and the Forbidden Journey, Escape from Gringotts, Hulk, Spiderman, Transformers. Ook de events zoals Halloween Horror nights zijn van ongekend niveau.

gedeeld 2e en 3e plek Seaworld en Buschgardens. Ik kan niet echt kiezen welke ik nu leuker vind. Beide parken hebben geweldige attracties ( Manta, Falcon's Fury, Journey to Atlantis, Montu, etc) en combineren dat met dieren. Hou je meer van shows, dan is Seaworld een betere keuze. Als je meer van achtbanen en landdieren houdt, dan is Busch Gardens een must.

Eervolle vermelding voor Epcot. Voor ons het favoriete Disney park. Ook het Disney park met het minste aan "Disney Magic". Maar de variëteit in dit park is enorm! Geweldig mooi vuurwerk, hele goede attracties ( Soarin' , Test Track, Nemo. En we kunnen ons ook altijd prima vermaken in de weinig populaire Living with the land :) ). Ook vind je in EPCOT één van de grootste aquariums ter wereld.
De World Showcase is ook iets unieks.

moonlight91
14-03-15, 20:03
het aller leukste blijft voor mij toch het Magic Kingdom
het meest relaxte Discovery cove
verder zijn toch echt alle parken LEUK !!, zou niet weten hoe mijn lijstje in te vullen
mij krijgen ze overal wel binnen in Orlando (zolang het the Holyland niet is :rolleyes:..lijkt me vreselijk)

Ferry77
14-03-15, 23:38
Magic kingdom hoor je toch altijd naar voren komen !

Ilse_
15-03-15, 09:22
Jeetje dat is moeilijk kiezen.....

Toch met stip op 1 !! Discovery Cove. !! Heerlijk zn relax dag en genieten van al het moois daar.

Op 2: SeaWorld.....
Tja op 3: Busch Gardens..... De Disney Parken, Universal, en alles wat ik vergeet.

vbosstb
05-04-15, 10:30
1. Busch Gardens: Voor ons zonder enige twijfel de nummer 1. Super mooi park!! Het is vooral de afwisseling tussen het dieren- en pretpark dat het leuk maakt. Het is ook een park voor zowel groot als klein, de allerkleinsten kunnen hen gangen gaan in het 'Sesame Street' gedeelte, de grotere in één van de vele coasters (aanrader is de SheiKra). En dan is er nog de ‘Serengeti Safari’ die je tot vlak bij de giraffen, neushorens en andere dieren brengt. Super gewoon.

2.Sea World; Net zoals bij Busch Gardens is het de combinatie van dier- en attractiepark dat het leuk maakt. Ook de shows zijn adembenemend (vooral die met de dolfijnen “Blue Horizon” en die met de Orka Shamu “One Ocean”). Eveneens kan je hier mega rollercoasters vinden, mijn favoriet is de ‘Manta’.

3. Magic Kingdom; Dit was eerder een hoogtepunt voor mijn dochter van vier :-) persoonlijk ben ik niet zo’n Disney fan, maar ja… op je vakantie moet je wat geven en nemen :-)· Kinderen zullen hier steeds de tijd van hun leven beleven. Wel moet je hier geen mega attracties verwachten zoals in Busch, Sea World of IOA. Ook moet je hier rekening houden met meer volk dan in de niet-Disney parken, maar je hebt wel de Fast-Pass natuurlijk.

Voila.. dit was mijn top drie, hopelijk ben je er iets mee :-)

Ferry77
05-04-15, 19:57
Leuk om je ervaring te delen met ons ... Dank je

wehave
05-04-15, 20:16
3. Magic Kingdom; Dit was eerder een hoogtepunt voor mijn dochter van vier :-) persoonlijk ben ik niet zo’n Disney fan, maar ja… op je vakantie moet je wat geven en nemen :-)· Kinderen zullen hier steeds de tijd van hun leven beleven. Wel moet je hier geen mega attracties verwachten zoals in Busch, Sea World of IOA. Ook moet je hier rekening houden met meer volk dan in de niet-Disney parken, maar je hebt wel de Fast-Pass natuurlijk.



Welke mega attracties heb je het precies over dan?

vbosstb
05-04-15, 21:22
Welke mega attracties heb je het precies over dan?

Om er enkel te noemen...Manta, Kraken, Cheetah Hunt, SheiKra, Gwazi, Kumba, Montu, Falcon's Fury,…

charly
06-04-15, 18:20
Onze top drie is:

1: Magic Kingdom

2: Busch Gardens

3: Seaworld

Als echte Disney fans staat Magic Kingdom voor ons op 1. De combinatie dieren met achtbanen heeft ervoor gezorgd dat we Busch Gardens en SeaWorld op 2 en 3 hebben gezet. Maar de keuze was moeilijk want ook de andere Disney parken zijn bij ons favoriet!

damian08
13-04-15, 13:36
1. Universal & Islands of Adventure ( voor ieder wat wils, ook voor kleinere kinderen)
2. Magic Kingdom (Tja is Disney en vind dit het mooiste park en veel voor de kinderen)
3. Epcot ( Wij vinden Test Track helemaal geweldig!)

Wij hebben zelf ook 2 kleine kinderen nu 3 en 6, en ook bij de Universal parken is er genoeg te doen voor kleine kinderen. Ook de waterattracties vinden wij altijd erg gaaf bij IOA.
En Disney ja we zijn Disney liefhebbers en willen het liefst altijd wel even naar een Disney park, dit jaar helaas niet vanwege rondreis en toch wel de enorme hoge kosten tegenwoordig, moeten toch gaan kiezen.

Ferry77
13-04-15, 21:01
@damian

leuk je reactie te lezen... Informatief ook. ioa staat zeker op ons lijstje

damian08
14-04-15, 11:51
@ Ferry77 , heb je al een beetje gekeken naar de attracties van het park? Je heb namelijk ook een leuk kindergedeelte bij IOS genaamd Seuss Landing, mijn kinderen vonden het geweldig, vooral het treintje.
En in Universal Studios heb je Woody Woodpecker Playland waar je ook hele leuke dingen heb...en flink nat gespoten kan worden ;-)
Je kan ook eens mijn blog bekijken van 2013, toen waren mn kids 1 en 4 jaar en hebben de tijd van hun leven gehad :-)
www.familieverzijl.blogspot.nl (http://www.familieverzijl.blogspot.nl)
Veel plezier nog met alle voorbereidingen!

Ferry77
14-04-15, 19:59
@damian.. Bedankt voor de tip ik ga zo jullie blog even lezen

Ferry77
24-04-15, 22:15
Zojuist hebben wij ook tickets geboekt voor universal studio's
deze stonden hoog op ons verlanglijstje