PDA

Bekijk Volledige Versie : Attracties



angela67
06-03-15, 13:15
Hallo allemaal, Ik ben helaas een echte bangerik wat betreft achtbanen. Ik wil absoluut niet over de kop of van hoge hellingen af(vind zon boomstammenbaan enorm eng) Ik kan wel tegen snelle wendingen en schudden. Nu wil ik graag weten is de attractie van Harry Potter dan te doen? Ik wil deze zo graag meemaken.De 8 banen die je duidelijk op plaatjes kunt zien kan ik zelf wel beoordelen, maar die je niet van buitenaf kunt zien die bedoel ik. Niet alleen die van Harry Potter maar ook andere. Ik ben ooit in tower of terror geweest en het is niet overdreven, maar dacht echt dat mijn hart het zou begeven. Graag wil ik van te voren weten wat wel en niet kan voor mij. Heb al op website gekeken en reisverslagen gelezen, maar weet het nog niet. Wie kan mij helpen? Bedankt

moonlight91
06-03-15, 14:02
ik ga ook niet in achtbanen die over de kop gaan ...
maar heb beide potter attracties gedaan .. de forbidden journey zelfs vaker
en tja of dat voor jou geschikt is.. het is heftig..
daar kan ik niet over oordelen, of je wel of niet..
ik stap ook vaak met lood in mijn schoenen een wachtrij in..
ik heb van Potter geen spijt... en belangrijkste ..ik heb het overleefd.. :D
Disney vind ik allemaal prima, maar in Universal bedank ik meer dan regelmatig om mee te gaan

Njit
06-03-15, 14:42
Forbidden Journey is een simulator op een bewegend karretje. Zeg maar een grote robot-arm op rails.

http://parkpedia.cc/wp-content/uploads/2012/05/fj_benches2.jpg

Het is een unieke attractie die zeker de eerste keer intimiderend kan overkomen.

moonlight91
06-03-15, 17:16
de trein tussen de Dragon Alley en Hogwards is gewoon relaxed,,,
ik denk dat je gewoon niet na moet denken en het je moet laten overkomen..
de beide attracties zijn echt TE MOOI als je Potterfan bent om verstek te laten gaan

S@skia
06-03-15, 17:40
Ook ik ben een enorm watje wat achtbanen betreft en ga zelfs niet in boomstammen ivm de val :o. The forbidden Journey vond ik echter geweldig!! Mochten de beelden een beetje te heftig zijn dan doe je gewoon je ogen dicht....de 2e keer doe je dat al niet meer. Gringotts heb ik niet gedaan omdat de wachttijden erg lang waren en omdat er stond dat het een "high speed rollercoaster" was en dan haak ik meteen af......

José
07-03-15, 10:55
Ook ik sta doodsangsten uit in achtbanen etc. Heb ook forbidden journey gedaan en nog nooit zo hard, op mijn 51ste, om mijn moeder geroepen! Was voor mij een gevalletje van nooit meer. Spider-Man vind ik echter helemaal te gek.

angela67
07-03-15, 10:58
Ben nu al bang haha Jose vond je de beelden eng of de bewegingen? Ik vind erg eng als je van hellingen afgaat zoals boomstammen of 8 banen.Schudden en bewegen vind ik ok, denk ik:confused:

moonlight91
07-03-15, 14:06
grappig Jose .. ik vind spiderman ..echt he-le-maal niks brrr
ik ga er elke keer wel weer in hoor... maar vraag me dan ook weer direct af WHY? zo ook met Transformers
Potter kan ik prima handelen ,gewoon om dat hij zo mooi is vergeet ik de rest van wat er gebeurt..
hier kun je hem zien https://www.youtube.com/watch?v=0h6nInv4RY4

Njit
07-03-15, 17:36
Filmpje geeft je niet echt een goed beeld van de attractie zelf.

José
08-03-15, 10:04
Nou Angela, ik heb geen film gezien had mijn ogen dicht. Ik vond het heel heftig hoor.

angela67
08-03-15, 10:31
haha Jose. Ik heb ook enorme vliegangst maar denk dat angst voor achtbanan vele malen groter is. En toch denk ik dat ik het ga doen. Ziet er allemaal zo mooi uit

José
08-03-15, 12:28
Succes, geniet ervan:p

Ritchie
08-03-15, 18:57
Gewoon doen, dan weet je tenminste of je het eng vond of niet, en ik weet bijna zeker dat je daarna weer heel snel instapt :)

angela67
08-03-15, 20:05
haha positieve gedachte Ritchie, ik ga mijn best doen in mei zullen we het weten

Patricia&Kids
09-03-15, 15:05
En dan ben ik wel benieuwd, als je je ogen dicht doet is het dan niet meer eng, of beweegt dat karretje heel erg. Ook naar de attracties Spiderman, transformers en simpsons ben ik benieuwd. Maar dan meer voor de kinderen!

S@skia
09-03-15, 20:56
Ik heb de eerste keer in The Forbidden Journey een paar keer mijn ogen dichtgedaan als het eruit zag of je de diepte instort. Dat gebeurt dus niet maar je ziet een film en dat is natuurlijk zo goed gedaan dat het wel zo voelt. Uiteraard blijft je karretjes wel bewegen en dat is zo bij al de door jou genoemde attracties. Mijn zoon was 8 en de eerste keer in Spiderman was hij not amused......en dat voor een mega Avengerfan hahaha. Bij het volgende bezoek 2 dagen later is hij 3 keer achter elkaar erin geweest.

Harry Potter en Spiderman zijn echt geniaal, Transformers is ook erg goed maar de Simpsons vond ik persoonlijk helemaal niks......maar mijn man en dochter dus wel.

moonlight91
09-03-15, 21:19
O, de Simpsons zijn levens gevaarlijk ... je komt niet meer uit je slappe lach

Digitalman
09-03-15, 22:54
Ik vond de Simpsons verrassend leuk, terwijl ik eigenlijk niks heb met de Simpsons. Mooiste attractie in Universal vind ik toch Forbidden Journey, echt state of the art en mooier dan Escape from Gringotts.

moonlight91
10-03-15, 08:47
Ik ben dus ook geen simsons fan ..maar die attractie
blijft gwoon zo leuk
qua potter ben ik er nog niet uit welke ik het leuks/mooist vind
de forbidden hebben we inmiddels al een keer of 4 gedaan
en de nieuwste maar 1x

Patrick
14-03-15, 19:43
Wij hebben een keer een VIP tour gedaan in Universal. Mijn vrouw durfde eerst niet in Dr.Dooms Fearfall. De tip die onze hostess gaf was: als je het niet leuk vindt, het is zo voorbij. :-)

Dehillies
15-03-15, 01:07
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar florida en onze kids zijn echte rollercoasterfans, maar ze moeten hier 137 cm voor zijn. Het gaat er om hangen of ze het gaan halen. Met schoenen aan zal 1 het net halen en de andere hopelijk ook. We gaan naar seaworld en busch gardens en ze willen graag in de rollercoasters. Ik hoop dat ze er beide in kunnen, eventueel met n extra zooltje in hun schoenen.

Esther2013
17-03-15, 22:17
Of de Skechers met sleehak kopen....

Dehillies
17-03-15, 22:34
Dat zou idd een uitkomst zijn als het meiden waren, maar ik denk niet dat ik mijn zoontje zo gek krijg. Zitten trouwens wel leuke tussen. Ik had al schoenen gevonden met een mega zool, maar die vond ie toch niet leuk ;) (zag er ook echt niet uit). Heb nu wel soort imitatie nike air max gekocht en daar een paar sokken dubbel vouwen onder zijn hiel, gaat er om hangen.

Esther2013
17-03-15, 22:41
Oeps, foutje, dan inderdaad hoge zolen gympen....

Dehillies
18-03-15, 21:28
Haar in de stekels idd! We hebben het gehad in de Efteling bij de Vliegende Hollander, het scheelde echt minimaal wat hij te kort kwam, maar hij mocht er echt niet in. Als hij hakjes aan had was het geen probleem en zeiden tegen die meetboy dat hij die er maar bij moest denken, maar helaas... Dat was echt sneu en willen we niet nog een keer meemaken. Ik heb op internet verhoogde inlegzooltjes gevonden waarmee je een paar centimeter groter bent. Denk dat we deze maar bestellen want hij wil zo graag in die achtbanen. Afgelopen zondag filmpjes gekeken dan de bewuste achtbanen en hij zei dat hij daar echt in moest! Krijgen ze in de parken van die armbandjes waarmee aangegeven is dat ze de benodigde lengte hebben?

angela67
10-05-15, 22:01
nou helaas zit ons florida avontuur erop. Ik ben dus in alle attracties geweest behalve de rollercoasters. Harry Potter was enorm leuk. zelfs dat we vastzaten paar minuten kon de pret niet drukken.We hebben nergens langer dan 10 minuten hoeven wachten. Nou als ik het durf durft iedereen het. Alleen men in black vond ik vervelend dat ronddraaien. De rest is alleen maar leuk

moonlight91
10-05-15, 23:03
super om te horen !

Dehillies
11-05-15, 06:35
Beide kids konden in alle rollercoasters! Met de nieuwe skechers en jelmer als aanvulling een Hieltje en een paar sokken onder zijn hielen kon hij overal doorlopen :-) Zitten nu in Lauderdale by the sea voor onze laatste dagen. Erg snel gegaan, maar dat kan ook niet anders, het was tot nu toe echt toppiejoppie!

chili
11-05-15, 14:11
Harry Potter (Gringrots Bank) was ook onze favoriet! Niet alleen 4D attractie zelf, maar ook de hele sfeer van het dorpje zelf! Ook de Revenge of the Mummy vonden wij erg leuk :)

judiths
13-05-15, 16:56
Harry Potter is echt super gaaf! (zeg ik als niet Harry Potter fan ;-) ) Wij vonden The Forbidden Journey de gaafste!

Moon29
06-02-16, 21:26
Ik ben een enorm watje wat achtbanen en dingen die hard gaan en draaien betreft. 3D rides vind ik prima, omdat de bewegingen daar meestal niet heftig zijn en ik bij stukken waar het lijkt of je enorm naar beneden stort ofzo mijn ogen dicht kan doen;) Maar als de bewegingen echt heftig zijn (draaiend of erg hard) dan doe ik het echt in mijn broek en word er ook letterlijk doodziek van.
Ik heb al youtube filmpjes bekeken, maar kom er toch niet helemaal achter hoe ik Harry Potter and The Forbidden Journey nou moet inschatten. Zijn het met name de beelden die het heftig maken (en is dat gevoel dus weg als je je ogen dicht doet) of is de rit op zich ook echt een achtbaan rit?
Indien ik het te heftig vind, is het dan mogelijk om wel de wachtrij mee te doen (die schijnt ook erg mooi te zijn), maar dan bij aankomst bij de karretjes af te haken (meteen door naar uitgang), terwijl de rest van ons gezin wel de rit doet?

Patrick
06-02-16, 22:53
Het is geen achtbaan, maar wel redelijk heftig. De wachtrij kan je ook los doen (Castle tour) En je kan bij de karren meteen doorlopen naar de exit .Maar je weet pas of je het heftig vindt als je er in bent geweest ;) Het is iig een hele mooie attractie!!