PDA

Bekijk Volledige Versie : Auto huren en verblijf zonder creditcard



vandelaar
06-03-15, 11:16
Hallo allemaal,

Na een aantal jaar dromen was het dan eindelijk zo ver. In december 2014 heerlijk genoten van ons verblijf in Orlando.
Voorafgaand heb ik me afgevraagd en ook hier voorgelegd of het een mogelijkheid was om Amerika te 'doen' zonder CC.
Overal maar ook echt overal kregen wij hetzelfde antwoord, USA was bijna niet te doen zonder CC. Auto huren was niet te doen zonder CC.
Niet echt bemoedigend en ik moet zeggen dat ik me echt heel veel zorgen heb gemaakt hierover, want USA stond toch echt al heel lang op ons verlanglijstje.

Ik ben ook echt heel blij dat we toch zijn gegaan (zonder CC), en ik kan ook wel zeggen dat we echt verslaafd zijn nu, we willen niks anders meer. ( al hadden we dat wel van te voren verwacht)
De auto gehuurd bij Alamo bij Sanford airport, we hadden een ford fusion prepaid gehuurd en we kregen een splinternieuwe sante fe mee. No extra charge.
Auto opgehaald zonder CC meegekregen, no CC no problem. Cash borg was $200 voor de periode, maar wij hoefde maar $100 te geven.( had ik van te voren gevraagd, toch was ik bang dat geen CC toch een probleem zou zijn)
MAAR HET KAN DUS WEL...!!!!

Wij hadden gewoon een pakketreis geboekt met een disney villa... De borg voor deze villa was ook geen probleem zonder CC. Je kon een verzekering afsluiten voor $39 dollar ipv borg op je CC.

En de rest van de vakantie....??? uiteraard ook zonder CC, niemand keek er raar van op. En soms kreeg je zelfs korting als je cash betaalde. Pinpas van de sns werkte overal.

Ik weet echt dat wij als gezin echt niet de enige zijn die geen CC krijgen/hebben, en ik vind het echt jammer dat er eigenlijk overal vermeld word dat het zonder CC eigenlijk echt niet kan. Waardoor een vakantie naar dit geweldige land onmogelijk lijkt voor mensen zonder CC.

Je hoort mij ook niet zeggen dat je overal je auto meekrijgt zonder CC, maar bij Alamo was het i i g geen probleem. En de rest van ons verblijf was ook geen probleem zonder CC.

Dus laat je aub niet ontmoedigen, het is echt geweldig. En ik denk dat je met vragen bij de desbetreffende bedrijven ( in mijn geval Alamo) een heel stuk verder komt.

Wij zijn in ieder geval een verslaving rijker.:p

marjolijne
06-03-15, 13:09
Alles kan, dus ook zonder CC naar de VS.
Maar met is (voor ons dan) toch even makkelijker.

Stel je huurt je auto en betaald 200 dollar borg op een klein vliegveld zoals Sanford.
Je brengt hem 's morgens terug. Sorry meneer wij hebben nog geen 200 dollar in kas.
Dit is in het verleden gebeurd. (dan wel met een hoge borg bedrag) En dan?

Nummer 2, je valt stoot je hoofd en deze moet gehecht worden.
Hier ben je inderdaad voor verzekerd, maar bij kleine ongelukjes willen de doktoren toch meteen hun geld zien.
Dit wordt door de verzekering pas later vergoed.
Je kan dan even naar de pin gaan, maar jammer joh die 2000 dollar voor je behandeling komt er niet in 1 dag uit, ivm je limiet.
Dan ben je toch tijden extra bezig om alles te regelen.

En ik ben echt niet pro creditcard, maar het maakt alles wel een stuk makkelijker.
Geen gewissel, niet elke dag denken hoeveel cash heb ik nog, wanneer moet ik weer pinnen.
O,ja je aankopen zijn ook nog verzekerd.
En bij onze (veel te dure) AMEX is de service echt top.

ps niet elke verhuurder bied een verzekering aan.

Fleurida
06-03-15, 15:04
Je zal maar bij de autoverhuur aankomen en ze accepteren geen cash borg. Dan sta je daar mooi te kijken en dan? Of bij wat voor winkel ofzo iets werkt je pinpas niet. Dan kan het toch wel heel handig wezen om een CC bij je te hebben. Ik ben er ook niet echt fan van maar ga absoluut het risico niet lopen dat mijn cash of pin ergens geweigerd wordt. En als je persé cash wilt dan kun je met je pin of CC ook cashback doen.

Anthon14
06-03-15, 17:18
Leuk voor jullie dat alles zonder problemen verlopen is en voor ons ook weer een leer dat het tegenwoordig dus wel zonder CC kan. Mits je de car rental van tevoren even vermeld dat je cash je borg wilt voldoen.

Wat betreft de appartementen is sinds eind vorig jaar in ieder geval bij het Homes Welcome center de borg veranderd in een verplichte verzekering die iedereen nu moet betalen en waardoor er geen reservering op je CC meer wordt gemaakt en deze daarvoor dus ook niet meer nodig is. Voorheen had je nog de keuze tussen de reservering op je CC en de verzekering maar nu is er alleen nog de verzekering.

Suus
09-03-15, 09:55
Wij hebben ook geen 'echte' CC, maar een prepaid CC. Dus wel de voordelen.

Je moet er dus wel zelf geld opzetten, anders kun je hem niet gebruiken. Bij ons is dat de nieuwe 'spaarpot'.

Fleurida
09-03-15, 12:03
Wij stonden bij de Publix met een kar vol boodschappen en toen werkte onze pinpas niet. Blijkt dat ze nieuwe apparaten hebben bij de kassa's en de boel nog niet helemaal voor elkaar is. Dan is het toch wel handig als je een creditcard hebt die wel geaccepteerd wordt.

wehave
09-03-15, 12:08
Ik denk dat je het liefst gewoon 3 dingen bij je hebt, cc, pinpas en cash.
Je weet nooit in welke situatie je komt waar twee van de drie niet werken.
Dat gebeurt soms nog wel eens.

Ritchie
24-03-15, 11:47
Een vriend van mij wil ook naar de USA, maar heeft echter geen CC.
Waar kan ik dat vinden dat hij ook de borg kan betalen zonder de CC ?

Anthon14
24-03-15, 18:49
Zoals je in de startpost kunt lezen hebben ze de auto gehuurd via Alamo en daar van tevoren contact mee gehad omtrent het cash/contant betalen van de borg.

stephie
24-03-15, 18:55
Ok, nou dat is toch wel fijn om te weten voor mensen die geen CC hebben of kunnen krijgen. Ik ben wel wel blij dat ik een CC heb hoor. Het geeft me iets meer rust...
Wat ik wel raar vind is dat we bij Alamo meer moeten betalen, omdat de CC op mijn naam staat en mijn vriend altijd rijdt. Dat is dus eigenlijk geldklopperij, omdat zonder CC het niet uitmaakt wie er gaat rijden, als het maar één persoon is....

6foot6
26-03-15, 23:04
De bestuurder moet altijd garant staan voor de auto, dus mogelijk sta je toch als bestuurder geregistreerd en je vriend als second driver

laurens
20-07-15, 02:52
Beste mensen,

Even een vraagje, ik vertrek in november naar Miami en Orlando, nu heb ik via Alamo ( de nl site) een auto gehuurd, ik krijg nu alleen via verschillende kanalen te horen dat men dit niet accepteert, ik moest van de desbetreffende medewerker de auto huren op miami airport ophalen en ook weer retouneren! en per week 100 dollar borg betalen ( die ik dan waarschijnlijk niet meer terug krijg maar goed das een ander verhaal). Nu zei vd week iemand mij dat dit niet klopt, dat ik dus alsnog een CC moet hebben die ik dus niet heb, en dat de borg ook 400 dollar per week is ipv de 100 dollar.. Nu hoop ik dat iemand mij uit mijn lijden kan verlossen en mij vertellen kan hoe het nu ECHT zit

Thanks Laurens

Njit
20-07-15, 07:48
Dit staat er op de site van Alamo (de US versie):


Cash Rentals

Customers must meet Alamo's requirements for renting a vehicle without a credit card.


Only Economy through full-size vehicles can be rented with cash.

No Additional Drivers are allowed on Cash Rentals.

Cash rentals, excluding International tour and Domestic tour rentals, will require a $300 deposit per rental in addition to the calculated rental charges.

International tour and Domestic tour rentals paid with a voucher will require a deposit in the amount of $100 per week or $25 per day in addition to charges not covered by the voucher. If a voucher is not being used the required deposit is $200 per week or $50 per day.

When the rental vehicle is returned in accordance with the rental terms and conditions, the cash deposit will be refunded upon return of the vehicle, and in some instances, the refund will be mailed to the customer following the return of the rental vehicle.

Please see below for requirements:


A valid driver's license
At least 25 years of age, or for select corporate contracts and international tour accounts, the minimum age is 21 (please see Age Requirements) for details.
Phone Bill or Utility bill in the renter's name that is not a cellular phone bill and can be verified through directory assistance, or a recent monthly statement that does not show past due status.
The address on bill must match address in renter's profile.
A return ticket from an airline, cruise or train
Verifiable phone number in the name of the renter
Ability to make a cash deposit in addition to the cost of the rental
A valid Passport
Advance reservation required for International Residents. Reservation through Alamo-recognized international source of business is required, no direct reservations or walkups permitted.


Je borg is dus $100 per week. Deze krijg je normaal gesproken wel terug maar ze hebben daar meestal geen cash liggen. Dus vandaar dat het soms lastig is om het je terug te geven.

Anthon14
20-07-15, 07:50
En hier nog een stukje van iemand die ook zonder creditcard een auto heeft gehuurd op zijn vakantie in Florida:

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?17331-Auto-huren-en-verblijf-zonder-creditcard

Njit
20-07-15, 07:53
tnx @Anthon. Ik kon me dat topic herinneren maar ik kon het niet vinden :)

laurens
20-07-15, 13:46
Bedankt voor de info! weer een zorg minder!! ;)

Njit
20-07-15, 14:11
Wel voor zorgen dat je aan de voorwaarden voldoet zoals deze in de tekst genoemd worden. Ook rekening mee houden dat het niet mogelijk is om extra bestuurders bij te laten schrijven, ook al zitten deze mogelijk in je pakket.

koenkamphuys
28-07-15, 02:31
Gekke vraag, als je niet geaccepteerd wordt voor een creditcard, kun je dan ook geen prepaid CC krijgen?

moonlight91
28-07-15, 07:56
voor een prepaid kaart hoef je geen gegevens te overleggen
je stort daar immers zelf geld op en op =op
je hoeft dus niet krediet waardig te zijn, iedereen kan er dus een aanvragen
maar met prepaid kun/mag je geen auto huren...

mootje35
29-03-16, 22:58
Ik heb rechtstreeks contact gehad met Alamo in Sanford via e-mail (als bewijzen) en gevraagd of het mogelijk is om een prepaid kaart mee te nemen. Zij gaven aan dat het mogelijk is op voorwaarde dat een VISA of Mastercard logo op het kaartje staat. Prepaid kaarten in NL hebben allemaal een VISA of Mastercard logo dus dat is geen probleem. Een andere voorwaarde was wel dat de auto opgehaald wordt in Sanford, en ook teruggebracht moet worden in Sanford. Je kunt dus niet landen in Sanford, en vertrekken vanuit Miami en je auto daar inleveren in Miami. Daarnaast willen ze ook een retourticket zien waaruit blijkt dat je ook weer terugkeert binnen een paar weken en dus niet maanden verblijft in Amerika.
Laat je inderdaad niet ontmoedigen, mail of bel even met Alamo Amerika (is niet hetzelfde als Alamo NL) en vraag toch voor de zekerheid wat de mogelijkheden zijn. Een echte creditcard is inderdaad een stuk makkelijker, kan me voorstellen dat niet iedereen deze wil of kan krijgen.

moniquekruiningen
30-03-16, 14:32
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je geen cc zou nemen? Ik gebruik mijn cc ook in Nederland om te tanken, maar ook om duurdere aankopen verzekerd te doen. Ik heb er zelfs 2! 1 gratis van mijn bank en ieder jaar dat ik naar de vs op vakantie ga, sluit ik er nog een af, meestal met als kado een bedrag op de card en het eerste jaar gratis. Die gebruik ik dan gedurende de vakantie. De andere houd ik achter de hand, dit voor het geval ik voor grotere medische kosten kom te staan. 2 jaar terug had mijn dochter een blaasontsteking consult bij de nurse bij Walgreens plus lab onderzoek plus medicijnen kostte me al zo'n $ 400, een vriendin van me bezocht de eerste hulp, haar zoon had een oorontsteking kosten $ 800, ik durf niet te bedenken wat het kost als er iets ernstigers is.. Daarom gaan er bij mij dus 2 cc's mee!

Fitzroy
30-03-16, 14:36
Ik betaal hier online ook heel veel met de CC, ik zou niet meer zonder kunnen. Afgelopen vakantie hebben wij zelfs maar $ 5,- contant uitgegeven en verder alles met de CC betaald.

moniquekruiningen
30-03-16, 15:11
Klopt helemaal, ik betaalde zelfs in het hotel in de frisdrank automaat met cc.. Iedere uitgave met cc, ik vind het ideaal, zou willen dat het in Nederland ook meer geaccepteerd zou worden.

FloridaFabian
30-03-16, 15:17
Dat klinkt als een goed idee Monique, ben even op zoek gegaan en kom een Visa World Card tegen met inderdaad €50 tegoed en eerste jaar gratis. Kun je dat dan direct na het afsluiten opzeggen zodat je kosteloos die kaart hebt voor dat jaar en dus echt €50 cadeau of zit je er dan wel een paar jaar aan vast en betaal je die €50 op die manier terug?

moniquekruiningen
30-03-16, 18:47
Ze gokken er natuurlijk op dat je een paar jaar blijft, maar ik zeg m net voor t einde van het 1e jaar weer op.. Zodat ik er precies een jaar gebruik van heb gemaakt, maar zelfs al zou je het volgende jaar gebruik maken van de kaart dan kost de jaarbijdrage €36 die heb je er met die €50 nog altijd uit..

Éen van de voorwaarden is nl,

Indien u binnen een jaar na ontvangst van het cadeautegoed uw World Card opzegt, kan ICS u € 50,- in rekening brengen. Na opzegging van de World Card komt het resterende cadeautegoed te vervallen.

Niels82
31-03-16, 19:15
Wij hebben destijds de kaart aangeschaft tijdens de gratis tablet actie (samsung 7 inch).
We hebben dit toen ook uitgezocht en je kunt het na 1 jaar en 1 dag opzeggen en je krijgt naar verhouding van de periode je geld terug voor dat jaar.

Kan dus een goede actie zijn.