PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur in Euro - stijgende Dollarkoers



suus188
01-03-15, 21:52
Beste forum leden.

Wie kan ons adviseren met het volgende.
Wij hebben bij Budget voor 25 juli 2015 een auto vastgelegd voor € 532,-. Dit hebben we vorig jaar oktober al gedaan.
Maar hoe zit het nu met de stijgende dollar? Want we kunnen de auto pas betalen bij het ophalen.
Moeten we nu de dollar prijs betalen van- tijdens de boeking? Of wordt deze echt pas omgerekend bij het afhalen van de auto.
Want dan zit er nog al een verschil in. Wij hebben al contact gezocht met Budget maar hebben geen duidelijk antwoord kunnen krijgen. (medewerker niet een van de slimste)
Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt voor de reacties. Suus en Niels.

Fitzroy
02-03-15, 06:29
Volgens mij betaal je ter plekke altijd in dollars. Dus een ongunstige koers is in je nadeel. Als je direct wilt weten wat je kwijt bent moet je het pre paid tarief pakken.

Hans van Demen
02-03-15, 08:02
Je schrijft dat je de auto hebt VASTGELEGD voor € 532,-, dan ga ik ervan uit dat je ook dat bedrag betaald. Staat er niets in de voorwaarden die je erbij hebt gekregen tijdens het afsluiten van de overeenkomst ?

Njit
02-03-15, 08:27
Budget.com heeft twee opties: Pay Now en Pay at Counter. Ik gok dat jij voor 'Pay Later' hebt gekozen. Op de boekingspagina staan dan inderdaad euro-prijzen maar men geeft ook aan dat dit een schatting is: 'estimated (currency converted) rates for rental period unless otherwise indicated' . Op je Voucher staat ook 'Estimated Total'. Als je ter plaatse afrekent dan zul je dat dus in dollars doen.

Ta2 Gerrit
02-03-15, 09:50
Alamo.co.uk/brits heeft ook een dergelijke constructie en dan reken je (bij Pay Later) inderdaad in dollars af, dus bij een stijgende dollar (in dit geval t.o.v. de GBP) kan het wat ongunstiger uitpakken. Op dit moment is het dus verstandiger om de Pay Now & Save optie te kiezen :)

Njit
02-03-15, 09:52
Pay Now heeft dan wel weer als risico dat je bij annuleren te maken kunt krijgen met ongunstige koersverschillen.

Fitzroy
02-03-15, 17:08
Niemand weet het natuurlijk, maar ik zie de dollarkoers nog niet echt dalen de komende tijd. En dan is annuleren alleen maar gunstig. Ik had op hotelovernachtingen die ik verleden jaar Geboekt had, maar liefst € 40,- koerswinst per overnachting bij annuleren.

corrus
02-03-15, 18:57
Welnee joh... hij daalt niet hoor

Maar voorlopig staat diezelfde dollar nu nog maar op 1.11... :mad:

1 EUR = 1.11781 USD 1 USD = 0.894608 EUR

Nog even en hij staat gelijk aan de Euro.

Ebelix
03-03-15, 06:44
Dat is wel de verwachting dit jaar. De geleerden zeggen dat een koers van 1 op 1 of 1,05 te verwachten is.

Anthon14
03-03-15, 07:52
Tja, gewoon naar een Euroland op vakantie gaan dan heb je geen last van wisselkoersen :D

wehave
03-03-15, 08:55
Dat ik wel de verwachting dit jaar. De geleerden zeggen dat een koers van 1 op 1 of 1,05 te verwachten is.

Dat is wel zo maar het kan zijn dat het eerst nog een keer omhoog gaat.
Dat is moeilijk te voorspellen.

hrjhaan
03-03-15, 09:35
Je maakt een keuze op het moment van boeken. En als je voor "later betalen" hebt gekozen dan is dat deze keer ongunstig. Verkeerd gegokt dus, volgende keer beter.
Maar 'wel' of 'niet' naar Florida gaan hangt toch niet af van de dollar koers? Wij kiezen voor een bepaalde bestemming en dan weet je dat daar een bepaald prijskaartje aan zit.
Hooguit schrappen we dan wat "duurdere" excursies/bezienswaardigheden en bewaren we die voor een volgende keer. Is ook weer een gok, want je weet nooit of er een volgende keer komt.