PDA

Bekijk Volledige Versie : Goede tracker software vluchten



Blue_note
24-02-15, 18:53
Ik zie in allerlei topics interessante vluchtinformatie voorbij komen.

Wat is momenteel de beste/populairste tracker software voor vluchten?
Waar je ook de locaties van vliegtuigen die worden ingezet voor een betreffende vlucht kan zien, reden van vertraging/annulering etc.

mblokland
24-02-15, 19:05
Ik gebruik deze http://nl.flightaware.com/live/flight/ reden van vertraging of annulering kun je meen ik hiermee niet zien. Met deze download http://nl.flightaware.com/mobile/windows8 kan dat echter wel.

b767-300er
24-02-15, 19:18
Ik zie in allerlei topics interessante vluchtinformatie voorbij komen. Wat is momenteel de beste/populairste tracker software voor vluchten?
Waar je ook de locaties van vliegtuigen die worden ingezet voor een betreffende vlucht kan zien, reden van vertraging/annulering etc.Dat laatste (reden van vertragingen/annuleringen) kan je helaas niet zien. De vluchtplanningen over welk toestel welke vlucht op langere termijn is niet openbaar. Wel staat het toesteltype+ registratie (soort kenteken) op de dag voor vertrek op schiphol.nl. In België, Duitsland en de VS zijn zulke voorzieningen niet. Veelal is deze informatie op Schiphol.nl overigens alweer achterhaald door de werkelijkheid door de vele swaps die met name bij grote maatschappijen veelvuldig voorkomen..

Bekende flighttrackers zijn de genoemde flightaware, als ook flightradar24.nl. Beide werken echter op basis van de actualiteit en niet op basis van planningen vooraf of toekomstig.
reden van vertragingen zijn niet vrij te vinden op internet, ook de duur van vertragingen niet. Wel een paar uur voor vertrek, maar niet bijvorbeeld 1 a 2 dagen. Vaak is overigens ook die informatie verre van actueel. Net zoals de borden op de luchthaven :)

Op aan juiste informatie te komen ben je eigenlijk afhankelijk van iemand met inside-informatie die breid is dat te delen met anderen. Voor reden van vertraging en annulering ook. Het enige wat eigenlijk openbaar is is de live vluchttracking van Flightradar24 en Flightaware, Daar zie je typetoestel, vluchtnummer, vertrektijd en aankomsttijd, maar alleen van vluchten waarvan de machine al onderweg is. Geen planningen dus.
Ik gebruik deze http://nl.flightaware.com/live/flight/ reden van vertraging of annulering kun je meen ik hiermee niet zien. Met deze download http://nl.flightaware.com/mobile/windows8 kan dat echter wel. Je kan de reden daarmee volgens mij niet zien, alleen dat hij vertraagd is.....
Flightaware heeft exact dezelfde informatie die ook op de luchthavenborden en websites van de verschillende airports staat, en is zoals gezegd vaak achterhaald..

Blue_note
24-02-15, 19:41
Dank voor de duidelijke info!

En wat betreft de locatie van het in te zetten vliegtuig? Die is dus ook niet op voorhand bekend?
ik zie die informatie her en der wel eens voorbij komen, in de trant van 'ik zag dat ons vliegtuig om 09:30 nog in Frankrijk stond, dus onze vlucht van 10:00 zal vertraagd gaan zijn'

b767-300er
24-02-15, 19:50
Via flightradar24 kan dat wel, alleen als ie in de lucht zit. Maar dan moet je wel weten dat uitgerekend dat toestel ook jouw vlucht uitvoert.
Oftewel je moet eerst weten welke machine je vlucht uitvoert (dat staat in Nederland bv op schiphol.nl) en dan kan je die registratie intikken in flightradar24 om te kijken waar die betreffende machine zich bevind.
Allen dan moet er niet opeens een toestelswap plaatsvinden, iets wat bij grote airlines nog wel eens gebeurd, en dan moet je ervan uitgaan dat de informatie van de registratie van het vliegtuig op schiphol.nl juist is.
Als op Schiphol.nl de OO-JAP staat, en je zoekt in flightradar24 de OO-JAP op kan je zien waar die vliegt. Alleen zegt dat nog weinig als bijvoorbeeld doordat het toestel te laat binnenkomt er een ander toestel wordt ingezet en dat nog niet is doorgevoerd op schiphol.nl.

Zoals gezegd, als je rechtstreeks in de gegevens van de airline kan kijken heb je de juiste informatie, alleen die informatie wordt niet gedeeld....

knaapje
24-02-15, 21:39
@Blue-note

Op flight aware kan je ook de binnenkomende vlucht volgen. Je kan dus een indruk van een evt. vertraging krijgen.

Je vlucht opzoeken en dan zie je rechts boven staan "binnenkomende vlucht volgen

b767-300er
24-02-15, 22:50
Maar dan moet je wel 100% zeker weten dat die kist ook jouw vlucht doet. ;-)
In het geval van JAF op Miami is dat makkelijk, maar met KLM vanaf Schiphol wordt dat toch al een stuk lastiger, die blijven schuiven met kisten om maar op tijd weg te kunnen....
Zoals egzegd een indruk kan je krijgen, maar zekerheid heb je pas als je inzage zou hebben in het vlootschema van de maatschappijen.

Blue_note
25-02-15, 14:57
Thanks! Nuttige informatie wederom. Ben je werkzaam in de luchtvaart b767-300? Jouw goede informatie (en niet alleen in dit topic) doet dit vermoeden rijzen ;).

b767-300er
25-02-15, 15:19
Niet meer raden!

Blue_note
25-02-15, 16:53
Vat ik dit anders op dan je bedoeling was of ?

b767-300er
25-02-15, 17:00
Geen idee hoe je het opvat? maar gezien je reactie denk ik inderdaad dat je het anders opvat als ik dat bedoel.
Nooit tegen iemend gezegd: "jij mag nooit meer raden!" als iemand iets goed raad?

Laura
25-02-15, 17:02
b767 ben je helemaal gestopt met je site? Ik ben hard op zoek naar de link maar kan hem nergens meer vinden :-(

b767-300er
25-02-15, 17:03
Ja ik ben gestopt inderdaad. Maar als je vragen hebt kan je ze altijd hier stellen hoor!

Laura
25-02-15, 17:14
Ow dat is jammer. Had geen specifieke vragen (we hebben geboekt bij Jetair maar de uitvoering zal zijn door Arke in Oktober) maar dacht dat het wel handig was alvast de site op te slaan voor wie-weet-in-de-toekomst. Misschien een idee om zelf een app te gaan ontwikkelen. Weet zeker dat ik blindelings van jouw info uit kan gaan ;-)

b767-300er
25-02-15, 17:22
Bedankt voor het vertrouwen en compliment.
ZOals gezegd, je kan je vragen altijd stellen. van app ontwikkeling heb ik geen kaas gegeten

Blue_note
25-02-15, 17:25
Geen idee hoe je het opvat? maar gezien je reactie denk ik inderdaad dat je het anders opvat als ik dat bedoel.
Nooit tegen iemend gezegd: "jij mag nooit meer raden!" als iemand iets goed raad?

Haha, interpretatie van het geschreven woord kan soms anders (in dit geval, door mij, verkeerd) zijn :D:up:

Blue_note
25-02-15, 17:28
Bedankt voor het vertrouwen en compliment.
ZOals gezegd, je kan je vragen altijd stellen. van app ontwikkeling heb ik geen kaas gegeten

Ik heb wel een vraagje eigenlijk.

Weet jij/kun jij zien waarom vlucht DL0043 (BRU-JFK) van 22-02 geannuleerd is?

b767-300er
25-02-15, 18:04
Kist staat Kapot in Atlanta. Zou vliegen ATL-BRU-JFK.. Vandaar dat de Brussel-New York geannuleerd is...