PDA

Bekijk Volledige Versie : Tickets boeken via Tix.nl



PENPE
21-02-15, 10:12
Zijn er forumleden die ervaring(en) hebben met ticketbroker Tix.nl ?

Ik denk hierbij vooral aan het ticketen en confirmeren zodra de betaling bij hun binnen is zodat ik ( stel dat ik met United zou vliegen ) dezelfde dag nog ( lees : binnen een paar uur ) mn seatings kan uitzoeken en ook de extra beenruimte kan bijboeken...

Fleurida
21-02-15, 11:02
Wij hebben daar geboekt en het is goed geregeld, alerte klantenservice. Zie onder:


Onze favoriete vliegroute op onze favoriete tijden. Geboekt via Tix bij Lufthansa maar volledig uitgevoerd door United, die zelf vreemd genoeg ruim €100 p/p duurder was. Met één telefoontje nar LH werd ons boekingsnummer omgezet naar een United nummer en op hetzelfde moment verschenen de vluchten in ons account bij United.com. Weliswaar als "not ticketed", maar dat was na een telefoontje naar Tix Maandag ook geregeld (weekenddrukte ??).

Twee seconden later stonden ze ook in de United app op onze telefoon. Gelijk maar even gebruik gemaakt van het heringetreden Economy Plus abonnement en voor alle komende vluchten de ruime zitplaatsen vastgelegd. We zijn er weer helemaal klaar voor dit jaar ;)

toornent
21-02-15, 12:25
Wij boeken best vaak bij tix. Zover wij hebben meegemaakt kun je niet op dezelfde dag je stoelen al vastzetten, want ze moeten eerst je e-tickets aanmaken. Dit kost meestal een paar dagen is onze ervaring.

Niels82
01-08-15, 11:15
Geboekt bij: Tix.nl
d.d: 01-08-2015
Periode: 24-4-2016 / 13-5-2016
Route: AMS - MCO / MCO - AMS
Maatschappij: British Airways
Aantal Personen: 3 (2V + 1K)
Totaalprijs: €1376,04
Opmerkingen: Kwam deze op chaser tegen, overal een stuk duurder dan bij Tix. (458,- p/p). Meteen maar geboekt gezien BA de vorige keer ook goed bevallen is naar NYC.
Nog voldoende aanbod en de tijden zijn ook prettig. Heen 10:20 (met 1 uur transfer op Gatwick), aankomst 15:35. Terug 20:05 (met 1 1/2 uur transfer op Gatwick).
Ben blij met de keus, nu Disney etc. boeken :D. p.s bij Tix krijg je nu 15,- korting op de boeking en met de code TIX10 nog eens 10,-. Daardoor heb je geen administratiekosten :up:

PENPE
02-08-15, 12:26
En als je inlogt met je Confirmation number, kun je dan zien of je reservering ook (al) " ticketed " is ?

AlexFL
02-08-15, 13:17
Why? Twijfel je over de prijs?

Mushu
02-08-15, 13:26
Bij inloggen staat er "bevestigd" of "confirmed". Ik heb een vlucht bij AA en BA, bij beide kan ik inloggen en de vluchten zien als bevestigd. E-tickets volgen nog. Hoezo Penpe, toch geen slechte ervaringen met Tix.nl hoop ik?

Niels82
02-08-15, 20:40
De BA site heb ik ook bekeken en die was aanzienlijk duurder. De prijs was ook alleen bij Tix van toepassing.

En PENPE, ik kan al inloggen met de code van de vlucht, en ik kan al meer informatie opvragen over de vlucht, dus als antwoord op je vraag, BA heeft de boeking keurig ontvangen ;)

axzel
02-08-15, 20:58
Bij mij werkt dat nog niet; ik kan wel inloggen bij American Airlines en op checkmytrip.com maar nog niet op de website van BA.
Komt vast goed!

Niels82
02-08-15, 21:18
Als je bij AA alle vluchten ziet worden alle vluchten ook door AA gehost.
Ik zie ze bij BA omdat het ook een combined flight is maar door BA wordt gevlogen.

Amber76
02-08-15, 21:34
moet je dan ook al je gegevens op de site van BA invoeren? wij hebben namelijk een account met avios etc. Vandaar mijn vraag. kan je dan ook inchecken via de site van BA tegen die tijd? jullie merken wel, erg onbekend met boeken via Tix. Alle tips welkom!!

Niels82
02-08-15, 21:44
Ik moet alles aan Tix doorgeven en zij maken de boeking compleet.
Bij de site van BA kun je inloggen met je vlucht gegevens en je vlucht koppelen aan je flyer program.
Ik heb het gisteren gedaan. Merk wel op dat de BA freq flyer het meest lastige systeem is en niet bepaald gebruiksvriendelijk.

Amber76
02-08-15, 22:16
Niels thx voor je reactie. Ik heb het er maar op gewaagd! 4 tickets naar Orlando voor 1818 euro! 2 volwassen en 2 kinderen. Woehoe wat een vooruitzicht :)

axzel
02-08-15, 23:23
Als je bij AA alle vluchten ziet worden alle vluchten ook door AA gehost.
Ik zie ze bij BA omdat het ook een combined flight is maar door BA wordt gevlogen.

Het is een codeshare, AA is de host maar BA de vervoerder. Alle vluchten worden dus door BA uitgevoerd.

PENPE
03-08-15, 09:35
En PENPE, ik kan al inloggen met de code van de vlucht, en ik kan al meer informatie opvragen over de vlucht, dus als antwoord op je vraag, BA heeft de boeking keurig ontvangen ;) Maar is de boeking ook al 'ticketed' ??

Fleurida
03-08-15, 10:38
Wij hebben ook gehad dat onze boeking nog niet "ticketed" was, 1 telefoontje naar Tix en het was opgelost. Ik weet niet waar je dit bij BA kunt zien maar dan kun je Tix hierover bellen. Zeer goede klantenservice!

Amber76
03-08-15, 11:03
Ik kan de vlucht nu ook zien als ik inlog bij BA. Wat een goed systeem zeg. Identiek als dat ik het rechtstreeks bij BA zou boeken, maar echt veel goedkoper. Waar zie ik of het ticketed is? Ik kan nog geen paspoortgegevens invullen, want mijn paspoort is verlopen en mijn zoon heeft ook nog een nieuwe nodig voor die tijd. Firstworldproblems :D

Niels82
03-08-15, 11:07
Wat bedoel je met tickited?
Ik heb zojuist E-Tickets ontvangen van Tix.nl

Ta2 Gerrit
03-08-15, 11:20
Dan is hij dus "ticketed", Niels. Als je bijv. bij United tickets boekt (ook via Tix of een andere broker) dan staat er in eerste instantie "confirmed" in je itinerary (reisplan) bij hun op de site. Als de centen dan binnen zijn (even kort door de bocht gezegd), wat via een broker een dagje kan duren, zeker als je in de avond of nacht boekt, dan wordt dat omgezet in "ticketed" in je itinerary en kun je de e-tickets downloaden/in je mail en/of app ontvangen.

En zo te zien is dat voor jullie allemaal prima gelukt, voor een mooie prijs.

axzel
03-08-15, 20:54
Krijg net een mail van Tix.nl dat we onze paspoortgegevens moeten doorsturen, eerder kunnen ze geen e-tickets versturen. Heel vreemd, heb ik in alle reizen naar de VS nog nooit meegemaakt!
Één iemand van ons heeft nog geen paspoort, dus ze moeten nog even wachten.

Niels82
03-08-15, 22:05
Bij ons ook niet. Mijn zoontje heeft alleen een Europees ID. Ze gaven aan dat ik die maar door moest geven en minimaal 3 weken van te voren de aanpassing moest doorgeven, dus heb dat maar gedaan :)

axzel
06-08-15, 11:27
Niels heb jij nu wel de e-tickets gekregen dan, nadat je de identiteitskaart had doorgegeven?
Vind het een vreemd verhaal, de API moet voor check-in worden voltooid. Tix.nl geeft er een eigen draai aan.

Ta2 Gerrit
06-08-15, 11:44
Wij hebben de e-tickets ook gewoon gekregen (en automatisch toegevoegd gekregen aan ons United account) zonder het paspoortverhaal ingevoerd te hebben bij Tix.
Dat moet nog wel gebeuren, maar hoefde niet stante pede, werd ons verteld na een belletje met de uitstekende en behulpzame klantenservice van Tix.

axzel
06-08-15, 16:54
Blijf het een vreemd verhaal vinden, heb vandaag wederom een herinneringsmail gekregen om de paspoortgegevens aan te vullen. Ook een reactie van Tix.nl, het hoeft idd niet direct maar wel uiterlijk 72 uur voor de vlucht.

E-tickets komen binnen 15 dagen, ook al zo vreemd.
Ik kan wel inloggen bij AA, maar niet bij BA; terwijl 3 vd 4 vluchten door BA worden uitgevoerd. Status van de tickets is volgens AA ook: unknown.

Fleurida
06-08-15, 19:20
wij hadden hier geen problemen mee, misschien omdat wij een account bij United hebben.

Anthon14
06-08-15, 19:40
Ik zou gewoon even met Tix bellen en het uitleggen.

Mushu
06-08-15, 21:21
Ik kan met het reserveringsnummer dat in de mail van Tix.nl staat zowel bij AA als bij BA (bij mij ook 3 vd 4 vluchten BA) inloggen. Er staat bij AA (als ik ingelogd ben) nog een reserveringsnummer maar daar kan ik bij BA niets mee. Ik ben gewend met twee verschillende reserveringsnummers in te loggen (dus dat iedere maatschappij zijn eigen nummer heeft), nu voor het eerst niet nodig. Verder nog geen E tickets ontvangen maar al wel de paspoortgegevens doorgegeven. Ben bij andere verkopers gewend de E tickets gelijk te krijgen maar maak me nog geen zorgen op dit moment :)

axzel
06-08-15, 21:37
Heb even met BA gebeld, heb inmiddels een andere bevestigingscode gekregen en daarmee zie ik de vluchten wel. Ze zijn nog steeds niet confirmed vertelde het vrouwtje aan de telefoon mij.... geprobeert Tix.nl te bellen maar ik kreeg niemand aan de lijn; lijkt wel een soort ingesproken FAQ.

BA vertelde mij overigens ook dat de vliegtickets wel geregistreerd waren, maar nog niet 'uitgegeven'. Zij adviseerde me dringend contact op te nemen met Tix omdat dit niet gebruikelijk is.

Fleurida
06-08-15, 22:07
Ik denk dat je morgen of zaterdag even moet bellen met Tix. Wij hadden ook zoiets na na 1 telefoontje was alles geregeld.

axzel
07-08-15, 12:03
Inmiddels zijn de e-tickets binnen en is alles confirmed! Vreemde gang van zaken, maar toch goed gekomen gelukkig.

Fleurida
07-08-15, 14:25
Mooi om te horen :up: