PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema UnusualKid: From ATL to MIA, sept/okt 2015



UnusualKid
18-02-15, 15:49
Zoals in mijn voorsteltopic al gezegd, dit jaar gaan we vanuit Atlanta richting Miami.
Onze route ligt min of meer vast, dat wil zeggen dat we nog enkele tips van forumleden zeker appreciëren en nog willen opnemen in onze trip.
We gaan voor de eerste keer, dus er gewoon al rond rijden zal een beleving zijn!

Dit is onze initiële route. We hebben nu enkel de start-en eindplaatsen op gelijst. Wat we zeker willen doen: airboat tour / Kennedy Space Center / Daytona Beach & speedway / Key west / ...
We voorzien 9 dagen om door Florida te rijden.

Dag 1: Atlanta (Georgia) > St. Augustine
Dag 2: St. Augustine > Orlando
Dag 3: Orlando > Cape Coral
Dag 4: Cape Coral > Naples
Dag 5: Naples > Miami
Dag 6: Miami
Dag 7: Miami
Dag 8: Miami > Home
Dag 9: (...)

Een andere optie is om te vliegen van Atlanta naar Miami en van hieruit de reis te doen. Wat zouden jullie aanraden?
Tot nu toe heb ik nog geen hotel/motel/inn voorzien, maar we zijn niet zeker wat we juist gaan doen, bonnentocht of op voorhand alles regelen.
We zouden de laatste week van september of de eerste week van oktober de reis doen.

Ik lees ook dat er tol moet worden betaald, maar daar heb ik nog weinig info over dus dat wil ik ook nog uitzoeken.

Alle tips zijn welkom en worden erg geapprecieerd.

Njit
18-02-15, 15:54
Waarom starten/eindigen in Atlanta?

UnusualKid
18-02-15, 16:35
Njit, omdat we er vrienden hebben wonen die ons hebben uitgenodigd. :)

Njit
18-02-15, 17:11
Prima reden :up:

marjolijne
18-02-15, 18:43
Je kan bijv. uit Atlanta vertrekken richting Savannah, en dan via de kust naar beneden zakken.
Zelf zou ik meerdere dagen uitrekken voor de trip, en wat minder in Miami.
Maar dat is mijn voorkeur.

UnusualKid
03-04-15, 22:49
Inmiddels de tickets al geboekt. Data ligt vast: 03-10 tot 18-10. We vliegen naar Miami en ook hieruit terug.
Dag 1: miami
Dag 2: miami
Dag 3: naar key west
Dag 4: key west naar naples met stop voor air boat tour in key largo of homestead
Dag 5: naples naar clearwater
Dag 6: clearwater - tampa - nog op zoek naar een stad onderweg naar Atlanta...
Dag 7: van... naar atlanta
Dag 8: atlanta
Dag 9: atlanta
Dag 10: atlanta naar savannah
Dag 11: savannah naar st. Augustine
Dag 12: st. Augustine naar cocoa via cape canaveral
Dag 13: fort lauderdale
.......

Suggesties qua hotels in de buurt waar we plannen te overnachten? Opmerkingen rond route en stopplaatsen?

Qua wagen bekijken we de prijzen van midsize suvs aangezien we maar met 2 zullen rondtrekken.

corrus
04-04-15, 16:26
Key West - Naples
Is eigenlijk te lang om op één dag te doen.

UnusualKid
04-04-15, 22:24
Thx, houden we rekening mee!

UnusualKid
28-04-15, 14:26
Oke, de route ligt op een paar stopplaatsen na vast. Besloten om via de Oostkust naar Atlanta ta rijden en dan terugkeren via de Golf naar Miami. Aangezien het aan de Golf mooier zou zijn hebben we er ook iets meer tijd voor.

03/10: Aankomst Miami + Nightlife
04/10: Miami Beach + Downtown
05/10: Miami via Fort Lauderdale naar Vero Beach of West Palm Beach
06/10: VB/WPB naar Port Canaveral met Kennedy Space Center visit
07/10: Port Canaveral naar Daytona
08/10: Daytona naar Savannah via St. Augustine
09/10: Savannah naar Atlanta
10/10: Atlanta Downtown + Nightlife
11/10: Atlanta on sunday
12/10: Atlanta naar Lake City
13/10: Lake City naar Clearwater
14/10: Clearwater naar Sanibel via St. Petersburg
15/10: Sanibel met Fort Myers & Naples sightseeing
16/10: Sanibel naar Key Largo net stop in Everglades
17/10: Key Largo naar Key West
18/10: Key West naar Miami en terug naar huis...

In Miami wordt het hoogstwaarschijnlijk het Collins hotel voor 2 nachten.
Op ongeveer elke stopplaats een aantal motels/inns genoteerd die me aanstaan (via reviews op Tripadvisor en hier op forum).
Nu nog enkel wat dingen zoeken die we kunnen doen langs de routes. Nationale parken en zo (wandelingen, duiken, ...) mogen niet ontbreken. Museums ed wil ik niet per se doen, enkel KSC. Tenzij er wel tussen zitten die je zeker moet gedaan hebben...

Ik zal ook een blog bijhouden. Stay tuned.

Elliekeuh
08-05-15, 12:19
Ik denk dat je op 03/10 als je aankomt in Miami niet meer veel zin gaat hebben in nightlife maar vroeg in je bed gaat zitten :-).
Ik persoonlijk vind de afstanden die je wilt rijden soms nogal groot.

In Miami beach zou ik het holocaust memorial aandoen, het is een heel aangrijpende gedenkplaats van alles wat er gebeurd is.
En op Sanibel zou ik de tijd nemen om even rustig op het strand te liggen, wat schelpen te zoeken en een wandeling of fietstocht te maken.

UnusualKid
14-07-15, 09:34
Update: alle hotels, inss, motels zijn geboekt op 1 na. Besloten om 1 dag Universal te doen.
Nu nog de tickets voor KSC en Universal kopen en een auto scoren.

Zin in!