PDA

Bekijk Volledige Versie : Automated Passport Control APC



Ritchie
01-02-15, 14:18
Ik zat net mijn ESTA te contoleren, en ineens zag ik de onderstaande tekst:

"Het Bureau Douane en Grensbescherming (CBP) van de VS heeft een nieuw programma ontwikkeld genaamd Automated Passport Control (APC, of geautomatiseerde paspoortcontrole) dat het binnenkomstproces versnelt voor internationale reizigers die in aanmerking komen voor het visaontheffingsprogramma door middel van een geautomatiseerd proces door het hoofdinspectiegebied van de CBP. Volg voor meer informatie over APC en deelnemende vliegvelden deze link:"

http://www.cbp.gov/travel/us-citizens/automated-passport-control-apc


Komen wij daarvoor ook in aanmerking, ik lees nl. iets over het "visaontheffingsprogramma".

Anthon14
01-02-15, 14:22
Hier heeft knaapje enige tijd terug al melding van gemaakt, als je eerder in de VS bent geweest kun je hier gebruik van maken maar daarna moet je als nog langs de balie van immigratie lopen. Dus op dit moment levert het nog niet zoveel op qua tijdwinst.

Moolenschotjes
01-02-15, 14:24
Zo te lezen wel... zie:
Who Is Eligible to Use APC?
U.S. and Canadian passport holders and international visitors from Visa Waiver Program countries (http://www.cbp.gov/travel/international-visitors/frequently-asked-questions-about-visa-waiver-program-vwp-and-electronic-system-travel)are eligible to use APC kiosks. Visa Waiver Program (http://www.cbp.gov/travel/international-visitors/visa-waiver-program)visitors must have Electronic System for Travel Authorizations (ESTA) (http://www.cbp.gov/travel/international-visitors/esta)approval prior to travel and have visited the United States on at least one occasion after 2008.Nederland staat ook op de lijst....

Ga binnenkort naar Atlanta en wil het eens uitproberen voordat we deze zomer naar New York gaan.
Ben benieuwd...

Ritchie
01-02-15, 14:27
Hier heeft knaapje enige tijd terug al melding van gemaakt, als je eerder in de VS bent geweest kun je hier gebruik van maken maar daarna moet je als nog langs de balie van immigratie lopen. Dus op dit moment levert het nog niet zoveel op qua tijdwinst.

Moet men zich hiervoor nog extra registreren ? Als je dus eerder in de VS bent geweest.

Anthon14
01-02-15, 14:31
Nee geen extra registratie en er staat een medewerker die je naar de kiosken stuurt of rechtstreeks naar de immigratie loketten. Wel moet het hele gezelschap afgelopen jaren in Amerika zijn geweest want anders moet het hele gezelschap meteen naar het loket.

Ritchie
01-02-15, 14:39
Dank jullie allemaal voor de antwoorden.

calypso
01-02-15, 14:44
heb afgelopen november gebruik mogen maken van het APC systeem op Atlanta, het is nog steeds in een soort van test fase, en je moet inderdaad uitgekozen worden door de medewerker die klaar staat.
ook moet je dan alsnog naar de immigratie officier voor controle, maar omdat je dus alles al hebt ingevuld en ook je foto en vingerafdrukken hebt gemaakt gaat het mijn inziens wel een stuk vlugger dan de normale controle. ik was binnen 10 minuten door de immigrations heen waar ik normaal toch al gauw een half uur over doe op Atlanta.

Hoop dat dit gauw als standaard ingevoerd gaat worden omdat het toch een verbetering is.
Ohja en het systeem is in de nederlandse taal te gebruiken wat ook wel handig is vor sommigen

maryde
01-02-15, 15:02
Wij hadden dit al in december in Tampa. Er was veel, vriendelijk, hulp aanwezig. Het duurt ook nog wel even, maar daarna is langs de immigratie lopen, snel gedaan,.

fransje
01-02-15, 15:40
sla je dan de wachtrijen over? Stropt het niet op bij de kiosken door onwennigheid enzo?

Michael66
01-02-15, 21:23
Ik heb hier zomer 2014 ook gebruik van gemaakt in Atlanta.
Een medewerker scheidde de stroom bezoekers met de vraag of ze eerder in de USA waren geweest met een ESTA. Zo ja, (wij dus) dan mocht je naar de kiosken, zo nee, dan naar de immigration officers. Bij de kiosken deden we eigenlijk hetzefde als de immigration officer doet. Zelfde vragen, vingerafdrukken, foto. En dan kwam er een strookje uit de automaat met je gegevens. Daarmee kon je naar de 1 of 2 immigration officers en meteen doorlopen. Wij niet, want op het strookje van mijn zoon stond een kruis. Dat was omdat hij net 14 was geworden en niet eerder vingerafdrukken hoefde achter te laten. Met z'n 3en in de rij voor extra check en na 10-15 minuten waren we daar doorheen. Klaar.
Volgens mij leverden de automaten nauwelijks vertraging op. Ja, voor de meesten was het wat onwennig, maar er waren veel automaten en genoeg medewerkers om te assisteren. Dat was dus op Atlanta Int. Airport. Hoe dat met aantallen automaten en assitenten op andere luchthavens is .... geen idee. Ik ga het volgende maand meemaken in Orlando (MCO).

maryde
02-02-15, 10:47
De wachtrijen stromen sneller door en er is veel hulp aanwezig, die als je maar even wacht om goed te lezen, je bespringt met de vraag of ze je kunnen helpen.

hannie
02-02-15, 13:49
Wij zijn zaterdag op Miami gevlogen. Ik had ook van te voren gelezen over APC en dacht, dat gaan we doen. We zagen de borden voor American en canadian citizens. Op datzelfde bord staat ook esta. De rijen daar waren aanzienlijk. Helaas stond er geen personeel en kon ik vanaf daar ook niet zien hoe druk het bij immigrations was. Toen besloten door te lopen en helaas was nog drukker bij immigrations. En als je eenmaal die deuren daar door bent mag je niet meer terug. Toen een uur moeten aanschuiven in de rij! Eenmaal aan de beurt gevraagd over APC. Mijn zoon had het niet kunnen gebruiken omdat zijn paspoort nog maar 3 mnd geldig was. Dat moet blijkbaar langer zijn.

fransje
02-02-15, 14:07
oh, de mijne is ook drie maanden na terugkeer verlopen. Heb vorige week mijn ESTA gecontroleerd en eerste adres aangepast, en die gaf alleen aan dat ik tot verloop datum in Amerika mag blijven, meer niet.
Wij vliegen op Atlanta, ben benieuwd hoe het gaat.

Ta2 Gerrit
02-02-15, 16:50
Op MCO draait het al weer een jaar. Je kunt er wat tijd mee winnen, als alles goed gaat (en als het de testfase voorbij is misschien nog wel aanzienlijk meer), maar als de kiosk op één of andere manier iets niet "pakt", bijv. de vingerafdrukken, dan mag je alsnog de hele riedel bij de im. officer afhandelen.

Dat is ons overkomen. Vrouw vloog met vlag en wimpel door de paspoortscan, vragenlijst en vingerscan en kreeg een kassabon voor de verkorte versie bij de im. officer, maar bij mij wilden de vingerafdrukken niet meewerken, zodat we alsnog met zijn tweeën (één gezelschap) het complete pakket mochten afwerken. Je hoefde overigens niet meer in de rij, maar werd door een medewerker direct naar de eerst vrijkomende im. officer gestuurd.
Washington Dulles heeft ze nu ook (berichtte ons United), dus gaan we daar binnenkort maar weer een poging doen.

elstars
03-02-15, 18:50
Wij hebben hetzelfde verhaal als Ta2 Gerrit meegemaakt op Orlando en op Tampa. Ze staan inmiddels dus ook in Tampa.