PDA

Bekijk Volledige Versie : Boeken via reis organisatie of niet?



SaGe
30-01-15, 16:12
Hallo allemaal,

In mei vertrekken we met zn tweetjes voor 3 weken naar Florida. Bij meerdere reis organisaties offertes opgevraagd maar ook zelf op zoek gegaan om alles zelf samen te stellen. Uiteindelijk hebben we nu zelf de vlucht geboekt (aankomst Orlando en vertrek vanaf Miami) en ook de autohuur geregeld (met dank aan allerlei tips uit het forum :D). Echter hebben we nu meerdere aanbiedingen gekregen vanuit reis organisaties voor het verblijf, wanneer ik rechtstreeks of via Expedia zelf zou boeken bij de hotels die de reis organisaties aanbieden ben ik duurder uit. Aan de andere kant denk ik dat er vast mensen zijn die echt alles zelf hebben geboekt, dus ook de verblijven. Wie kan zijn/haar ervaringen delen wat hier wijsheid in is?

Concrete vragen die ik heb;
Hebben meer mensen de hotels / villa's bij reisorganisaties geboekt? Zo ja, waar heb je goede ervaringen?
Hebben meer mensen zelf geboekt? Zo ja, waar heb je dan geboekt? Rechtstreeks bij het hotel, of via bepaalde websites?

Wij willen 8 nachten in Orlando verblijven (villa of hotel zijn we nog niet uit), 4 nachten in Clearwater, 3 nachten in Naples, 2 nachten op Key West, 2 nachten op Key Largo en 2 in Miami.

Thanks voor jullie hulp :)

cindy74
30-01-15, 19:54
Ik boek zowel bij de hotels zelf als via trivago en bij reisbureau's . Enkel bij usareisen heb ik een slechte ervaring gehad . Ook kijk ik eerst bij trivago welke site het goedkoopst is en dan kijk ik of het hotel dezelfde prijs geeft , sommige hotel hebben best rate guarantee . Ook heb ik bij hotwire goeboekt en dat laatste vind ik super .....je weet niet welk hotel je boekt maar wel hoeveel sterren het heeft en waar de ligging is , en dit allemaal voor een voordelige prijs . Als jullie met 2 gaat kan je ook priceline proberen , bieden op hotelkamers de uitleg staat hoer op het forum wel ergens .

Anthon14
30-01-15, 20:02
Wij boeken ook deels zelf en deels via een reisbureau. De auto regelen we altijd zelf, de vluchten zijn de ene keer via het reisbureau goedkoper en de andere keer als we zelf boeken. Ook kan het zijn dat we vanwege de vluchtschema's de boeking doen en dan de meerprijs voor lief nemen.

De accommodatie boeken we de laatste jaren steeds bij usafunvacations omdat we graag een condo willen vanwege de kinderen en zij bieden ons daar een goede prijs voor. En als er wat is wat niet direct door de agent ter plaatste opgelost kan worden melden we bij hun. Ook willen we geen risico lopen om bij een eigenaar rechtstreeks te boeken omdat je dan toch een groter risico loopt dat er opeens geannuleerd wordt door de eigenaar om welke reden dan ook. Door te boeken bij een grotere organisatie zijn er eigenlijk altijd mogelijkheden om dan elders ondergebracht te worden en dan zijn de extra kosten ook voor die organisatie.

Maar doe vooral wat voor jezelf het beste voelt en doe het niet omdat een ander het zegt!!

Blue_note
31-01-15, 10:27
We hebben 1 keer via een organisatie geboekt want toen weinig tijd om zelf alles uit te zoeken. Dit was bij Kuoni. Zij hanteren verschillende klasses waarin je kan boeken. We hebben gekozen voor premium, en alle hotels waren zeer goed. En dit voor een niet al te hoge prijs. Dit jaar weer alle hotels zelf geboekt (ook premium) want Kuoni was nu een stuk duurder (en mindere hotels).

Dus het verschilt ook per jaar.

Esther2013
31-01-15, 11:50
Wij boeken altijd alles zelf, kost veel tijd, maar ik vind het leuk om alles zelf uit te pluizen.
Je kunt dan ook zelf bepalen waar je precies verblijft en voor hoe lang.
Het lezen van reisverslagen en dit forum hebben mij hier enorm mee geholpen.
succes!

Iris02
31-01-15, 12:16
Ik (ik kan wel zeggen wij, maar mijn man pakt zijn koffer nog niet zelf in, laat staan dat hij zich zal bemoeien met het regelen van de vakantie ;D ) boek ook altijd alles zelf. Vorig jaar heb ik meerdere offertes opgevraagd voor de westkust, maar uiteindelijk was zelf boeken toch altijd voordeliger. Ik geef er ook de voorkeur aan om zelf een hotel uit te zoeken. ik hecht nog al belang aan de kwaliteit van het hotel en de ligging. Hotels boek ik rechtstreeks of via Expedia, Booking.com e.d. Het ligt er maar net aan bij wie ik het voordeligst uit ben. Ik vergelijk dus wel !

dreamer
31-01-15, 12:33
Hallo Iris, Ik was ook aan het vergelijken, maar vind het toch allemaal niet zo evident. Bij booking is het exclusief taxes, bij tix inclusief taxes (denk ik), bij hotels.com inclusief, bij Expedia ? Meestal boek ik altijd rechtstreeks bij de hotels, maar voor onze periode lijken deze prijzen steeds duurder te zijn.
Weet iemand ook sites waar je voordelig auto en hotels samen kan boeken?

Anthon14
31-01-15, 12:47
Dreamer, je zou ook priceline of hotwire eens kunnen bekijken. Al weet je dan niet exact welk hotel je krijgt maar je boekt een bepaalde klasse in een beperkt gebied maar de prijzen die wij in het verleden hiermee betaalden waren ver onder de prijzen die wij via boekingsites hadden moeten betalen.

Overigens moet er een topic over priceline op het Floridaforum waar heel veel informatie in staat en ook de trucjes voor het meermalen per dag bieden op een hotel.

Anita74
31-01-15, 14:53
Ook wij boeken alles zelf. Vorig jaar diverse offertes bij reisorganisaties opgevraagd en uiteindelijk toch alles zelf geboekt, dit leverde een voordeel op van zo'n 1500 euro ;).
Hotels boeken wij vaak bij Hotels.com, wel altijd op basis van gratis annuleren (en dit komt nog wel eens voor ivm wijziging route of prijsdaling). Zij hebben vaak acties met 10%kortingscode, dit geldt overigens niet op alle hotels. Of we boeken bij het hotel zelf met AAA-rate. Hotwire heb ik nog niet aangedurfd, ik weet graag vantevoren wat ik koop en dit is ook niet meer te annuleren.
Villa's boeken we via HomeAway, rechtstreeks contact met de eigenaar. Voor Key West kan ik je het Best Western Hibiscus Motel aanbevelen, ideale ligging vlakbij Duval Street en goede prijs/kwaliteitsverhouding. Succes met de voorbereidingen!

marjolijne
31-01-15, 15:20
Toen wij (in een ver grijs verleden:D) voor het eerst naar Florida gingen, wilde we ook een pakketreis boeken.
Na een bezoek aan het (nog oude) Floridaforum, toch besloten zelf op de bonnefooi te gaan.
Wel had ik het lijstje van hotels uit de pakketreis. De prijzen verschilde niet veel, maar de locatie heel veel.
Zo zat het pakketreis hotel in Ft Myers op een soort industrieterrein. En wij zaten aan het strand.
Veel hotels van de pakketreis zaten op B plaatsen, terwijl wij voor het zelfde geld op een A plaats sliepen.

Dit kan natuurlijk veranderd zijn, maar lekker alles uitzoeken is ook al vakantiepret.
En ga je buiten het seizoen kan je ook makkelijk op de bonnefooi gaan.
Villa wel van te voren boeken, bij bijv. homeaway.

Holandesa
02-02-15, 10:32
Hoi,

Wij regelen alles zelf. Heerlijk voorpret & hobby! :-)

Eerste keer is Florida heb ik Priceline gebruikt voor de hotels (wij waren dan met z'n 2).
Tweede keer hebben wij het hotel in Siesta Key geboekt rechtstreeks bij het hotel en de villa via homeaway.
A.s. reis heb ik het hotel bij het hotel geregeld en de villa's via homeaway en een management bedrijf.

Tot nu toe alleen maar goede ervaringen gehad!

SaGe
02-02-15, 14:26
Dank voor alle reacties :).

Inmiddels hebben we een villa geboekt, dus dat is geregeld. Nu nog op jacht naar hotels maar dat valt niet mee...

Ritchie
02-02-15, 14:56
Sinds kort boeken wij nagenoeg niet meer bij een reisorganisatie, we hebben er een hele rare nasmaak aan overgehouden, ik zal er verder niks over zeggen.
Het voordeel van een reisbureau is natuurlijk wel dat je alles in 1 pakket boekt, en gemakkelijk met vragen bij het bureau terecht kunt, echter als je een beetje online gaat snuffelen vind je vaak goedkopere alternatieven tegenwoordig.

SaGe
30-03-15, 17:28
Hotels toch bij een reisorganisatie geboekt. Alle vergelijking sites geprobeerd, rechtstreeks bij de hotels prijzen opgevraagd, maar ook via Priceline pogingen ondernomen om een mooie prijs te krijgen in bepaalde regio's. Zelfs hetzelfde geboden als ik via reisorganisatie aangeboden kreeg en dan nog steeds afgewezen..... Of ik heb ik iets fout gedaan, of het aanbod wat ik had gekregen was goed :-)

Esther43
30-03-15, 19:24
De eerste keer de hotels via Tioga. Ik kan niet anders zeggen dan alles keurig geregeld was met een routeboekje met allerlei tips voor de omgeving waar we op dat moment verbleven. De eerste keer vonden we het toch wel te spannend om alles zelf te regelen. De keren daarna zelf alles geregeld, ik vind het inmiddels een sport om zo luxe mogelijk voor zo' n laag mogelijke prijs te zitten. Maar daar zitten dan ook erg veel uren zoek en vind werk in. Als je dit niet leuk vindt hebben reisorganisaties volgens mij goede opties. Persoonlijk denk ik wel voor meer geld, maar dat is ook logisch. Mijn ervaring met een zoekmachine als Trivago is dat deze niet altijd de goedkoopste boekopties laat zien.

Ferry77
30-03-15, 19:33
Wij hebben deels zelfs en deels via reisburo geboekt.
Huurauto , taxi airport en 1 hotel zelf geboekt.

Vlucht, cruise , parktickets en nog een hotel via arke geboekt.
het is net waar je zelf het prettigs bij voelt.

tomenvalesca
30-03-15, 20:04
wij boeken altijd alles zelf, gewoon omdat ik het hartstikke leuk vind om alles uit te pluizen,
voorpret hoort er natuurlijk ook bij! Hotels boeken we 90% bij priceline, nog geen enkele keer problemen mee gehad
of een hotel wat we niet mooi vonden, integendeel... meestal bij onze priceline boekingen staan we bij onze mond vol tanden
wat voor mooie hotels we krijgen voor het geld.
En ja, naast de voorpret spaar je er ook enorm veel mee uit, een reisbureau moet zijn percentage er ook aan overhouden natuurlijk.
Dus wij gaan lekker zelf op zoek, niets leuker dan blanco beginnen en kijken waar je na wat speurwerk op uit komt!

Ferry77
30-03-15, 21:06
@tomenvalesca

heb even jullie blog gelezen over jullie cruise ! Leuk om te lezen allemaal. Wij gaan in mei een cruise maken met onze 2 kinderen met de fantasy

Hans van Demen
31-03-15, 09:35
Misschien een beetje off topic ; denk wel aan je reisverzekering, pas deze aan aan "samengestelde reis " bijna alle reisverzekeringen dekken alleen pakket reizen.

moonlight91
31-03-15, 10:32
ik boek ook alles zelf, heerlijk op de bank, laptopje op schoot en een bak koffie
prijzen vergelijken, en een planning maken
alvast heerlijk genieten van onze vakantie

tomenvalesca
31-03-15, 11:02
Ferry77, wat heb jij prachtige vooruitzichten dan! Van ons krijg je niets dan lof over de Disney Cruise,
wij hopen binnen enkele jaren ook weer te kunnen gaan! Houden jullie een blog bij? Dan volgen wij graag!!

Ferry77
31-03-15, 19:35
Tomenvalesca
wij hebben er ook echt zin in. Wat ons blog betreft... Ik vind het geen makkelijk iets. Heb wordpress app maar kom er gewoon niet uit.

angela67
10-05-15, 23:40
wil graag zeggen dat wij via reisorganisatie een supervakantie hebben gehad. Alles klopte alles goed geregeld, mooie auto superhotels,op 1 na maar die had een erg mooie ligging op het strand. De bungalow die we na de eerste week kregen overtrof al onze verwachtingen, 3 badkamers,heel mooi groot zwembad bubbelbad,heerlijk rustig gelegen in Clermont.goede plekken in vliegtuig,goede service vliegtuig alles alleen maar lof

Suus
12-05-15, 11:16
Ik ga eerst zelf op onderzoek uit en ik vraag ook altijd offertes op. Heb toevallig nu onze reis weer via organisatie geboekt, want ik kwam gewoon niet goedkoper uit. Voordeel was wel dat we onze vlucht nog hebben kunnen wijzigen, ipv overstap vliegen we nu rechtstreeks (drie uur later vertrekken en een uur eerder aankomen!)